Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-09-26, 17:11   #76
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Om man vill vara nästan opti, men samtidigt mån om att verka skönt avslappnad, vad tror du om att dra en liter minimjölk innan morgonpasset?
Fixar magen det är det säkert väldigt bra.

Vad blir det? 34 gram protein av hög kvalité och 50 gram kolhydrater, både snabbt (glukos) och långsamt (galaktos). Jag hade nog slängt i en jävla massa O'boy också, både för smaken och CHO:s skull.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-26, 17:14   #77
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Koffein är ju bra innan morgonträning. I det läget är det också vettigt att ge kroppen byggstenar, helst både EAA och NEAA. Dyrt och dumt att köpa fria aminosyror - jag tar motsvarande 40 g helmjölksprotein. Vassle borde också gå men är möjligen för snabbt. Sen om du tycker att du presterar bättre med kolhydrat kan du ta det också. Jag kör en ganska stor drink med rödbetsjuicekoncentrat, druvsocker, strösocker och citrullinmalat, motsvarande 110 gram snabba kolhydrater. Äckligt att blanda med proteinpulver, så det blir två drinkar innan träning.

Du kommer då träna på en flytande frukost snarare än innan frukost.
Jag kör oftast helt fastande morgon träning (endast kaffe) är det helt förkastligt även om man äter en stor frukost med proteinpulver och gröt efteråt?
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-26, 17:54   #78
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Sheikah Visa inlägg
Jag kör oftast helt fastande morgon träning (endast kaffe) är det helt förkastligt även om man äter en stor frukost med proteinpulver och gröt efteråt?
Verkligen inte förkastligt. Jag vågar inte svära på att proteinintag före har någon verklig fördel i det läget.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-26, 18:42   #79
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Verkligen inte förkastligt. Jag vågar inte svära på att proteinintag före har någon verklig fördel i det läget.
Har för mig att Grub nämnt att skillnaden är knapp, men kommer inte ihåg inlägget. Får lite optinoja eftersom jag 6 av 7 dagar i veckan kör fastande morgonträning (8-10h)
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-26, 18:52   #80
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Det är inte något som är exakt uppmätt, men en eventuell skillnad kommer inte att vara den avgörande faktorn för om du ökar eller inte.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-26, 18:54   #81
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är inte något som är exakt uppmätt, men en eventuell skillnad kommer inte att vara den avgörande faktorn för om du ökar eller inte.
Kan det finnas fördelar med fastande träning ur andra aspekter än muskelökning? Tänker fettförbränning och generell hälsa
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-26, 19:14   #82
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Ja, kolla upp autofagi. Det är nedbrytning och återvinning av celler, och ökar vid fasta och träning i fastande tillstånd.

http://ki.se/forskning/leva-och-lata...sa-och-sjukdom
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-11, 22:12   #83
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)