Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-03-14, 20:04   #1861
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Har märkt att en del utländska bolag använder sig av en ingrediens som heter "Aminogen" i sitt proteinpulver. Frågade vad detta var och dom påstår att det är någon/några enzymer som på något sätt gör att kroppen lättare tar upp aminosyrorna. Det ska inte handla om någon aminosyrespiking, påstår dom. Men ska man tro på det?
Låter som bogus. Kroppen har egna enzymer för det.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 20:46   #1862
Wzup2u
Scarpa the chef
 
Wzup2us avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Godismonstret
Inlägg: 3 129
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Har märkt att en del utländska bolag använder sig av en ingrediens som heter "Aminogen" i sitt proteinpulver. Frågade vad detta var och dom påstår att det är någon/några enzymer som på något sätt gör att kroppen lättare tar upp aminosyrorna. Det ska inte handla om någon aminosyrespiking, påstår dom. Men ska man tro på det?

Finns det några sådana enzymer? (Det handlar om billiga proteinpulver men stora märken).
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...light=aminogen
__________________
Att slösa livet på såkallad optimat är slöshet när det finns en helhet.
Scarpa 4 president!
http://oi62.tinypic.com/1ovaee.jpg
Wzup2u är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 21:39   #1863
Bulta
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 383
Har prövat mig igenom ett gäng olika naturella vasslepulver, och jag tycker Myprotein är i en klass för sig. Även billig på 5kg och förpackningen är också lätt att återförsluta. Allt annat naturellt vassle jag testat har haft smakmässiga undertoner av lätt kräkframkallande karaktär.
Bulta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 22:31   #1864
Rudan86
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av bulta Visa inlägg
har prövat mig igenom ett gäng olika naturella vasslepulver, och jag tycker myprotein är i en klass för sig. även billig på 5kg och förpackningen är också lätt att återförsluta. Allt annat naturellt vassle jag testat har haft smakmässiga undertoner av lätt kräkframkallande karaktär.
+1
Rudan86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 22:51   #1865
Andreas Guiance
Tyngre
 
Andreas Guiances avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 646
Citat:
Ursprungligen postat av Eljest Visa inlägg
Tyngre kasein: Kanelbulle

9/10 shakes

På plussidan kommer smaken. Enligt mig så har den verkligen den kanelsmak jag eftersträvade. Har inte provat i gröt ännu men kan inte tänka mig annat än att det blir en framgångssaga. För alla som tröttnat på sedvanligt chokladbaserat kasein så rekommenderas verkligen detta.

Minussidan är konsistensen när det vankas kaseinpudding. Blir inte speciellt krämig, utan ganska stabbig. Kör uteslutande kasein i puddingform och dricker aldrig bör tilläggas.

Kommer testa, och fortsätta konsumera, samtliga Tyngres proteinpulverprodukter oavsett smak. Kan inte annat än att stödja den verksamhet Tyngre bedriver och uppmuntra till fortsatt bedrivande av företaget. Det tveklöst bästa som hänt träningssverige de senaste 10 åren är Tyngre.
Blir verkligen otroligt glad av att läsa detta: jättetack
__________________
tyngre.se
Andreas Guiance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 00:00   #1866
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Låter som bogus. Kroppen har egna enzymer för det.
Citat:
Ursprungligen postat av Wzup2u Visa inlägg
Absolut. Jag var mer inne på om dom verkligen inte lurades när dom skrev att det inte var aminospiking, men det är bara dessa enzymer med andra ord. (man blir alltid misstänksam när något heter amino ). Då kan man trots allt beställa dessa pulver utan att behöva oroa sig för att få ett pulver utblandat med aminosyror
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 15:26   #1867
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Absolut. Jag var mer inne på om dom verkligen inte lurades när dom skrev att det inte var aminospiking, men det är bara dessa enzymer med andra ord. (man blir alltid misstänksam när något heter amino ). Då kan man trots allt beställa dessa pulver utan att behöva oroa sig för att få ett pulver utblandat med aminosyror
Det beror väl på hur man ser på saken. Allt som inte är rent vassle i en vassleprodukt kan man ju anse vara spiking eftersom det är en tillsats av ett annat ämne, dvs du får mindre av det du faktiskt köper.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 15:32   #1868
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Det beror väl på hur man ser på saken. Allt som inte är rent vassle i en vassleprodukt kan man ju anse vara spiking eftersom det är en tillsats av ett annat ämne, dvs du får mindre av det du faktiskt köper.
Självklart, men detta visas ju inte som en ökad proteinhalt i näringsvärdet, som det annars gör med t.ex glycin, alanin, glutamin etc. Det var det jag misstänkte först
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 17:02   #1869
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Självklart, men detta visas ju inte som en ökad proteinhalt i näringsvärdet, som det annars gör med t.ex glycin, alanin, glutamin etc. Det var det jag misstänkte först
Det är sant. Aminogen verkar vara stort i USA.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 07:58   #1870
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Nu har MyProtein också kanelbulle, Cinnamon Roll. Står inte som en nyhet men har inte sett den förut. Någon som provat?
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-20, 10:10   #1871
ITK
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 43
Äntligen är PureSwe Whey slut, aldrig varit med om ett pulver som blandar sig så dåligt. Alltid rester kvar i shaken och som sambon sa, pulvret blir som betong när det nuddar vatten. Aldrig igen.

SN Whey-80 Cinnamon bun smakar då inte kanelbulle, utan mer som vattnig kardemummabulle. Helt ok.
ITK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-20, 10:32   #1872
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
Verkar vara väldigt få svenska tillverkare som kan få till kanelbulle-smaken. Alla verkar köra på mer kardemumma än kanel, vilket ju är fel. (Enligt mig så är det hädelse att ens ha kardemumma i kanelbullar, även fast jag vet att många har det i degen).

Tyngre är det enda som verkligen smakar kanel. Nu har jag inte testat bodylabs eller Myproteins, men det lär väl bli i framtiden. Men dom räknar jag inte som svenska märken då det tillverkas i Danmark / England.

Men min magkänsla säger mig att MyProteins kan vara riktigt bra, då engelsmän kör mer på amerikanska "cinnamon rolls", där kardemumma är uteslutet och oftast med en söt vaniljaktig frosting ovanpå.

Det absolut bästa jag har testat inom den kategorin är MyoFusion. Snuskigt bra, men då är det ju lägre proteinhalt i det pulvret. Ofta blandade jag ut det med lite vatten till en tjock sås och doppade skumbananer i det. Magiskt

Min top 3 kanelbulle är nog:

1. MyoFusion
2. Dymatize
3. Tyngre

Skulle vilja smaka Cellucor och Trutein, men dom är så fruktansvärt dyra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2016-03-20 klockan 10:35.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-22, 16:37   #1873
azarr
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 289
Vilka av tyngres kasein smaker är dom bättre efter kladdkaka. Används som pudding 9 av 10 gånger när jag äter det.!
Funderar på nötkräm eller kanelbulle. ?!
azarr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-22, 16:53   #1874
MinLillaPyjamas
Registered User
 
MinLillaPyjamass avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 279
Citat:
Ursprungligen postat av azarr Visa inlägg
Vilka av tyngres kasein smaker är dom bättre efter kladdkaka. Används som pudding 9 av 10 gånger när jag äter det.!
Funderar på nötkräm eller kanelbulle. ?!
Föredrar kanelbulle. Riktigt god!
MinLillaPyjamas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-22, 16:57   #1875
markwhs
I år hann jag fan!
 
markwhss avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: STOCKHOLM
Inlägg: 267
Orkade inte vänta på att Tyngre får in kanelbulle vassle så det blev en burk jordgubbstårta vassle och en burk kladdkaka vassle. Har extremt höga förväntningar på kladdkaka
__________________
knäböj 142.5kg - marklyft 172.5kg - bänkpress 100kg - frontböj 20kg

JOURNAL

Citat:
Ursprungligen postat av Samiul Alam
Har jag feber eller rodnar jag?
markwhs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)