Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-31, 15:39   #1
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
RykteT - Min resa från Anorexian till Muskelbyggare!

Journal var det då, ja!

Låt mig börja lite kort:

Första loggen:
Ålder: 18 år
Startvikt: 62,6 kg
Längd: 183 cm
Dagligt kaloriintag: 2550
Tränar: 5 pass i veckan

Detta är som de flesta förstår helt galet lite för en kille som tränar rätt mycket och rätt hårt och det är väll framför allt för att jag har mått psykiskt dåligt.
Jag var knubbig då jag var mindre och blev rätt utsatt på grund av detta så min inställning till kroppsfett är kanske inte den hälsosammaste.
Efter att ha tagit mod till mig och skrivit ett långt inlägg här på Kolo fick jag hjälp av bland annat Störd och TorbjornFred och beslutade mig för att ta tag i min vikt och börja klättra mot toppen igen! Ökade mitt dagliga intag med 200 kalorier om dagen i princip och ser bara positiva effekter än så länge.

Målvikten är att nå 70 kg innan jag beslutar mig för om jag skall deffa ner lite fett som jag byggt på mig eller fortsätta öka!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 15:45   #2
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Andra loggen:
Ålder: 18 år
Startvikt: 62,9 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2700 kcal
Dagens träningspass: Axlar-Nacke-Mage

Fysisk status: För att använda ett engelskt uttryck så är jag 'over the moon' Jag har gått upp i vikt och fick sådan löjlig träningsvärk efter alla mina tre pass jag har haft med min nya diet att jag vet att det funkar!

Psykisk status: Trots att jag är överlycklig över att ha börjat med detta så känner jag att ångesten sakta börjar smyga sig på mig. Får försöka glömma den genom att laga nått riktigt gott till ikväll och visualisera mig själv om en månad. Jag har ju i värsta fall VLCD att ta till då!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 16:46   #3
antonolsson
Registered User
 
antonolssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: älvsbyn
Inlägg: 1 112
på 183 cm bör du väga minst 80 kg tycker jag. 70 kg på 183 cm låter också väldigt lite även om de är betydligt bättre än 63. bygg muskler av dina kallorier så ska du se att fettet sätter sig på "rätt ställen"
/Anton
__________________
Bloggen, http://antono.blogg.se/
journalen, http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175186
Instagram, antonnolsson
antonolsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 20:27   #4
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Jo, jag vet att 70 kg låter som ett lågt mål men med tanke på att jag har gått ner i vikt konstant i drygt ett år nu så är 70 kg ett mer realistiskt mål just nu tycker jag!

Kommer antagligen sikta på 80 när jag fått smak på att gå upp i vikt! Kommer jag inte få fettvävnad också då? Eller finns det något sätt att undvika det och ändå gå upp i vikt?
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 21:31   #5
antonolsson
Registered User
 
antonolssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: älvsbyn
Inlägg: 1 112
Citat:
Ursprungligen postat av RykteT Visa inlägg
Jo, jag vet att 70 kg låter som ett lågt mål men med tanke på att jag har gått ner i vikt konstant i drygt ett år nu så är 70 kg ett mer realistiskt mål just nu tycker jag!

Kommer antagligen sikta på 80 när jag fått smak på att gå upp i vikt! Kommer jag inte få fettvävnad också då? Eller finns det något sätt att undvika det och ändå gå upp i vikt?
Träna stenhårt, ät mängder med mat, bra mat. lite fett kommer du lägga på dig. menom du är så smal ifrån grunden så är de knappast något du behöver oroa dig för.
__________________
Bloggen, http://antono.blogg.se/
journalen, http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175186
Instagram, antonnolsson
antonolsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 21:35   #6
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Hårt tränar jag alltid! Menar du träna tungt eller?
Hade räknat med att lägga på mig lite fett men jag är rätt smal, ja, så jag är rätt lugn!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 20:15   #7
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Tredje loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 62,9 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2750 kcal
Dagens träningspass: Rygg-Biceps

Fysisk status: Väldigt hårt biceps-ryggpass idag där jag på något vänster lyckades öka i bicepscurl med stång. Rygg körde jag på hårt så skulle inte förvåna mig om jag har träningsvärk imorgon!
Känningar (träningsvärk) i axlarna och vingmuskulaturen vaknade man även med i morse!

Psykisk status: Känner fortfarande ingen ångest över att ha ökat så här löjligt mycket (för att vara mig) i kaloriintag. Det kommer däremot bli en jobbig vecka som kommer har jag en känning av. Är däremot nöjd med vad jag ser i spegeln idag!

P.S Funderar på att byta ut ett utav mina två kondispass varje vecka mot ben istället men har ingen kunskap om benträning så vet inte om jag vågar det just nu?
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 21:21   #8
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Fjärde loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 62,6 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2800 kcal
Dagens träningspass: Kondition-mage

Fysisk status: Jag har då officiellt gått ner i vikt sen jag började äta 250 kalorier mer om dagen! Känns stabilt. Har fått mindre fett på kroppen (ser det ut som i varje fall) så tänkte öka intaget lite mer inför nästa veckas träningspass! Kommer ladda upp någon bild i slutet av nästa vecka också för att kanske få lite feedback på vad man ska träna mer på och se om det faktiskt gör någon skillnad att få i sig så mycket mer energi (klart det gör men man vill ha det svart på vitt också! )

Psykisk status: Har lite ångest över att jag går ner i vikt istället för upp men det gör mig bara mer målinriktad istället för ångerfull! Är även glad över att jag märkt hur mycket mer man klarar på gymmet med mer energi i kroppen!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 22:34   #9
antonolsson
Registered User
 
antonolssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: älvsbyn
Inlägg: 1 112
om du greppar tag i dena ben, sen i dina armar. känner du någon storleksskillnad? låren är en av kroppens största muskel och kan därmed utvecklas mest. vare sig du ska upp i vikt eller ner så är benträning ett måste. det är svårt att gå upp i 10 kg biceps.

Sen tycker jag inte att du ska titta på vågen och i spegeln och tänka. Fan vad jag har gått ner, och sen köra ner dig. eller tvärt om "fan vad jag blivit tjock".

Om du ska bygga muskler är de självklart att du ska vara kritisk till din fysik, men på ett bra sätt. kroppen har ju den förmågan att bli till vad man gör den till. vill jag bygga muskler så äter jag rätt och tränar hårt. är jag tjock och vill gå ner i vikt så äter jag rätt och tränar hårt. allt handlar om samma sak, kost och träning.

Jag ser muskeluppbyggnad så har. Ät för mycket alldeles för mycket, löjligt mycket om du vill bygga muskler och massa. är du smal ska du inte vara rädd för att äta, för då gör din kropp säkerligen av med mer energi än vad du får i dig.

blir du lite mullig fastän du får utökad muskel massa så är de toppen. för då vet du att det du äter går ut i musklerna, energi bygger muskler. det som sedan blir över går ut i kroppen i form av fett.

alla kroppsbyggare har en viss del av året där dom tappar sin form, rutorna försvinner och dom bygger muskler ist. För att sedan gå ner i vikt krävs ett underskott av energi, och de säger ju sig självt att om du har ett underskott av energi så kommer du inte bygga muskler i närheten av samma utsträckning som när du har ett överskott.

att du skiftar några hekton i vikt beror på vätskabalansen i kroppen. sen om du har mat i magen eller inte. kolhydrater samlar vätska, vilket leder till att om du ätit mycket pasta under en dag t.ex så kan du väga några hekton mer för att du samlat på dig vätska.

/Anton
__________________
Bloggen, http://antono.blogg.se/
journalen, http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175186
Instagram, antonnolsson
antonolsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 22:49   #10
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Citat:
Ursprungligen postat av antonolsson Visa inlägg
om du greppar tag i dena ben, sen i dina armar. känner du någon storleksskillnad?
Om jag spänner musklerna så har jag mycket större biceps i förhållande till lårmuskler. Tycker du jag ska byta ut ett konditionspass mot ben? Har du någon fundering på vilka benövningar i sådana fall?

Citat:
Ursprungligen postat av antonolsson Visa inlägg
Om du ska bygga muskler är de självklart att du ska vara kritisk till din fysik, men på ett bra sätt. kroppen har ju den förmågan att bli till vad man gör den till. vill jag bygga muskler så äter jag rätt och tränar hårt. allt handlar om samma sak, kost och träning.

Jag ser muskeluppbyggnad så har. Ät för mycket alldeles för mycket, löjligt mycket om du vill bygga muskler och massa. är du smal ska du inte vara rädd för att äta, för då gör din kropp säkerligen av med mer energi än vad du får i dig.

blir du lite mullig fastän du får utökad muskel massa så är de toppen. för då vet du att det du äter går ut i musklerna, energi bygger muskler. det som sedan blir över går ut i kroppen i form av fett.
Du har en poäng i det här också såklart men jag tyckte jag borde gå upp lite i vikt i varje fall av att öka med nästan 250 kalorier om dagen?

Det jag är rädd för är att lägga på mig för mycket fett som jag sen inte klarar att deffa bort eller liknande. Men ditt tips är alltså att lägga sig på runt 3000 kcal/dag om jag bör få i mig 2850? Det låter kanske dumt men jag är lite rädd för just detta. Har ingen grym självkänsla precis och detta verkar skrämmande för just den faktorn.


Citat:
Ursprungligen postat av antonolsson Visa inlägg
alla kroppsbyggare har en viss del av året där dom tappar sin form, rutorna försvinner och dom bygger muskler ist. För att sedan gå ner i vikt krävs ett underskott av energi, och de säger ju sig självt att om du har ett underskott av energi så kommer du inte bygga muskler i närheten av samma utsträckning som när du har ett överskott.
Detta är såklart väldigt mycket begärt men jag behöver få det slängt i ansiktet på mig för att fatta; Ska jag lägga mig drygt 250-300 kcal över mitt dagliga intag då för att överhuvudtaget se resultat?



Tack för all hjälp föresten. Det är mycket att ta in bara!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 20:44   #11
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Femte loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 62,3 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2400 kcal
Dagens träningspass: VILODAG!!

Fysisk status: Haft grym jävla magknip idag! Antar att det är på grund av att man har fått i sig lite för lite fibrer idag (trodde att gröten skulle räcka i morse). Har annars fått massa självförtroende (av antonolsson) inför kommande veckor att äta mer. Ser ljust på framtiden!

Psykisk status: Inte ett uns ångest i denna kroppen idag kan jag glatt konstatera! Lyckats bli övertalad att bryta min sista gräns och ska på söndag börja med mitt nya kostschema som kommer ligga på ca 2900 kcal/träningsdag. Detta bådar gott inför framtiden!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-05, 22:17   #12
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Sjätte loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 62,6 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2900 kcal
Dagens träningspass: Kondition-mage

Fysisk status: Galet bra träning idag. Jag har tyvärr stött på ett problem: Jag klarar inte av att äta så mycket mat som jag faktiskt måste för att nå 2900 kcal. Min mage håller helt enkelt på att explodera. Resultatet på detta blev att jag har lyckats få sponsring av föräldrarna till att skaffa hem en Gainer eller liknande. Detta för att de också tycker det är en toppenidé att jag äter mer samtidigt som de förstår hur påfrestande det måste vara för magsäcken och magmunnen att trycka i sig så pass mycket käk.

Psykisk status: Vet inte vad jag ska skriva här utom att jag inte har varit såhär euforisk över min kropp på flera år. Har lyckats gå upp i vikt och samtidigt få mer volym på musklerna otroligt snabbt (kan för första gången på ett år inte se mina revben på ryggen när jag spänner). Som Borat hade sagt: A Great Success!!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-06, 19:15   #13
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Sjunde loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 62,6 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2800 kcal
Dagens träningspass: Bröst-triceps

Fysisk status: Grymt bra pass idag! Ökade vikterna i närmast alla övningar. Blev hela 10 kg mer än vanligt i sned-bänk. Kunde inte varit nöjdare med vart min kropp är på väg! Syns även i spegeln att jag har fått mer självförtroende!

Psykisk status: Hade en liten svacka innan idag då jag verkligen inte orkade med mig själv. Efter träningen mådde jag som en prins däremot och har svävat på moln i ett par timmar nu!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-07, 21:26   #14
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Åttonde loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 62,3 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2800 kcal
Dagens träningspass: Axlar-nacke-mage

Fysisk Status: Har känt mig jävligt krass idag men lyckats öka i dips (alltid något). Väntar nu bara på att min Gainer ska komma hem så att jag slipper trycka i mig all denna mat och må dåligt på grund utav den.
Kommer antagligen öka något i energiintag i början av nästa vecka! Och för alla som bryr sig, så kommer det antagligen upp en bild snart för att faktiskt bevisa att jag gjort lite framsteg!

Psykisk status: Det har varit en extremt påfrestande dag för mig idag. Har varit stressad, haft bråk hemma och är allmänt nedstämd. Hoppas detta är något som går över snabbt för det påverkar mitt allmänna humör inför den här nya 'dieten' som jag gått in på. Vill liksom inte öka i intag (men vet att jag måste) och det är extremt psykiskt påfrestande just nu. Fan..
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-07, 21:31   #15
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
ät mer 3000kcal + på den vikten upp till 70kg iaf! kanske 3500
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)