Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-10-05, 21:20   #286
Victuhh
Registered User
 
Victuhhs avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Kalmar
Inlägg: 1 609
Grym form! har läst igenom alla sidorna i tråden nu i streck med paus för mat
Du verkar vara en jävligt interessant person, kommer följa din tråd i fortsättningen

Detta blev jag också nyfiken på som skrevs i sida 2.
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Kört rent eller inte? Inget illa menat, sjukt imponerande oavsett - utan jag är bara nyfiken. Detta behöver du inte svara på om du inte har lust heller.
Citat:
He he det kommer någon snart , jag har en historia som är nästan för personlig och som jag inte vet om jag vågar berätta ``på nätet`` så att säga, å andra sidan mycket aktuellt och som ingen skulle gissa att det har hänt mig.......Vi får se hur det blir med den.
Denna historian vill vi också höra
Grymt jobbat!
Victuhh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-06, 08:40   #287
Ashcombe
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1
Well, Nice pictures which is shared by you and i hope in future you also updated us.
__________________
tax resolution
Ashcombe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-06, 09:57   #288
Reaper123
Registered User
 
Reaper123s avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 7 688
Har länge följt denna tråd och kan bara säga en sak, hatten av för dig! Vilka jävla resor du varit med om, sen att du lyckas hålla formen i så många år är något som gör att jag faktiskt inbillar mig att jag ska kunna hålla mig i skaplig form resten av livet! (var smällfet för 2,5-3 år sen)

Forsätt mata oss med både härliga stories och bilder!
__________________
Viktutveckling: 090328: >140 | 091201: 127 | 100601: 121 | 100801: 110 | 101229: 105 | 110728: 88 | 110830: 96 | 120102: 93.3 | 120531: 85.8 | 120807 91.1 | 121114: 82.2 | 130313: 88.2 | 130630: 83.7 | 2014-01-26: 88 | 2014-05-09: 80.6
Min mat och träning: No dieting just living - Till death do us part! samt blogg & receptsamling hittar ni här! quattrojimmy @ Instagram. Smaktest av glass hittar ni här!
Reaper123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-06, 22:00   #289
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Victuhh Visa inlägg
Grym form! har läst igenom alla sidorna i tråden nu i streck med paus för mat
Du verkar vara en jävligt interessant person, kommer följa din tråd i fortsättningen

Detta blev jag också nyfiken på som skrevs i sida 2.




Denna historian vill vi också höra
Grymt jobbat!
Kul att du tyckte att tråden var så intressant så att du har läst alla sidor , bra att du tog en paus för mat
Det där om sida 2 så svarade jag där, eller längre fram att jag inte tar olagliga preparat , däremot tar jag kosttillskott så som kreatin, protein, vitaminer etc etc.
Historien håller på och är inte slut än(det händer just nu också), den blir nog klar om en och en halv vecka hoppas jag.........
Ha lite tålamod och ``stay tuned``

Citat:
Ursprungligen postat av Ashcombe Visa inlägg
Well, Nice pictures which is shared by you and i hope in future you also updated us.
Thank you Ashcombe , I`ll update you , that is a promise , stay tuned you too.

Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123 Visa inlägg
Har länge följt denna tråd och kan bara säga en sak, hatten av för dig! Vilka jävla resor du varit med om, sen att du lyckas hålla formen i så många år är något som gör att jag faktiskt inbillar mig att jag ska kunna hålla mig i skaplig form resten av livet! (var smällfet för 2,5-3 år sen)

Forsätt mata oss med både härliga stories och bilder!
Reaper tack så mycket för dina ord.Du kan hålla dig i form livet ut, om du vill ; tänk på att även folk som har hamnat i en rullstol , har ``kommit tillbaka`` och tränat sig i form och klarar sig ganska bra.
Det kommer mera historier och bilder så småningom
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 18:02   #290
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
OK, vi tar ett par historier som har lite samband med varandra, men som hände vid två olika tider , två olika länder, och två olika decennier.
Den här första historien hände i slutet på 70 talet , då jag hade hunnit att bo i Sverige i c:a 3 år.

Jag rodde ganska mycket, och ofta med en hyrd roddbåt i Mälaren den här försommaren1979.

Jag kände ibland att det kliade i händerna(mest i den ena handen), man är van vid kliande eller ömmande i valkarna, när man lyfter och tränar med vikter ofta, så jag brydde mig inte så mycket om det.

I början på juli reste jag till norra Spanien(mina hemtrakter)med tåg först till Paris, och sedan buss därifrån till norra Spanien.
Under bussresan började handen som det hade kliat mest, svullna och bli väldigt röd kring valkarna , så man började ana att detta var allvarligare än vad man trodde från början.


Det blev en ordentlig infektion som jade redan hunnit bli väldigt avancerad, och då måste man operera sade de på sjukhuset i Spanien.Antagligen hade kommit in bakterier i handen när man rodde hårt och länge, eftersom det kan rinna in lite vatten på åran(som inte är kliniskt ren precis) till handen etc etc.

Den här gången var första gången som jag skulle opereras för någonting, och första gången som jag överhuvudtaget skulle vara flera timmar på ett sjukhus.Och det är klart att jag var lite spänd och nervös............



Narkosläkaren satte en spruta med bedövningsmedel i armhålan för att bedöva lokalt i armen-handen, det var bara att det inte tog alls därför att det gjorde jätte ont i handen.
Då satte läkaren en spruta till som hon sade att den hade gått in bra, och det var bara att börja.Återigen gjorde jätte ont i handen och läkaren tyckte inte att det kunde göra ont nu . Jag började bli lite irriterad eftersom det gjorde jätte ont, och sprutan hade verkligen inte tagit( fel satt helt enkelt), då bad hon mig (läkaren) att röra ordentligt på fingrarna för att visa att de inte var bedövade, och det gjorde jag demonstrativ fram och tillbaka......


Narkosläkaren bestämde( lite sur var hon)att jag skulle bedövas helt.Medlet som användes på den tiden hette Pentotal ,och det här medlet, som alla andra bedövningsmedel som man använder för att söva en, kan ha berusningseffekter på många människor.


Jag blev jätte ``full`` av medlet och skrattade så högt att till och med min gamla mamma, som hörde mig från väntrummet, förstod att jag hade blivit berusad av medlet.Det tog några minuter ändå innan jag blev däckad av bedövningsmedlet , och under den tiden hann jag skoja med sjuksköterskorna en del, och skämta och prata med dem på alla språk jag kunde och kom på att jag skulle kunna he he.


Narkosläkaren hade blivit jätte sur, och hade hotat mig med att svartlista mig från alla sjukhus i Spanien , eftersom jag hade med flit levt loppan
och varit jätte oförskämd.
Faktum är att jag hade blivit mycket påverkad av medlet och att den enda som inte förstod det, var just hon.


Jag tror att hon (c:a 30-35 år narkosläkare) hade haft en dålig kärlekshistoria med någon man av min ``sort`` som hade på något sätt förödmjukat henne eller inte respekterat henne.......vad vet jag , men det är min tolkning idag.Sedan att sjuksköterskorna tyckte att det inte var så farligt(kanske till och med lite roligt? ) och visade det för henne gjorde det hela inte lättare för läkaren.


Så fort jag hade vaknat och blivit opererad ville jag gå hem , men som ni vet, det får man inte därför att man måste stanna i observation ett minst ett par timmar eller så.


Jag hade också till slut blivit lite sur, och hade tänkt skita i allt på sjukhuset och gå hem och ingen personal skulle kunna hindra mig även om jag bara hade en brukbar hand kvar.
Men då kom de söta sjuksköterskorna(4 till och med ) och övertalade mig att stanna och turades om att vara med mig och prata och ha trevligt 2 timmar he he.

Ja det var det, imorgon kommer den andra historien som är lite allvarligare kanske............``Stay tuned``
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-15, 20:39   #291
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Här kommer den andra historien.

Det är många som har sagt till mig att jag har mycket bra gener för idrott , styrka, etc etc.Jag själv har tyckt att generna var ganska bra, men kunde ha varit bättre , tänk om jag hade fått min fars enorma vader och hamstrings, min mors uthållighet, och varför inte hennes gluteusmuskler,; min mor är 85 år , men varje gång jag ser henne i byxor blir jag fortfarande häpen, hur många kvinnor i 30-40 års ålder skulle inte vilja ha hennes äppelrumpa( true story).


Hela manliga släkten på min fars sida har haft någon sort av hjärtfel , så också min far som hade fel på stora artären som kom från hjärtat(ahorta aneurism).
Jag visste att risken att jag skulle få något hjärtfel var ganska stor , men jag förträngde tankarna om det, även om jag alltid har kört mycket kondition och ätit ganska bra överhuvudtaget, ifall att.



För fem år sen fick jag en kväll en stor rusning av hjärtat som gick upp i över 100 ojämna slag per minut fast jag låg i sängen (jag har aldrig haft mycket mera än 60 i vilopuls även när jag var som tyngst).Rusningen gick över efter några minuter , och jag förträngde bort tankarna igen, och skylde bara på lite stress och så, även om jag aldrig mer lät kroppsvikten gå över 100 kg igen.
Detta upprepades någon gång per år de 3 följande åren, men jag fortsatte att förtränga det, och skylde på olika tillfälliga orsaker.


Under 2010 rusade och slog hjärtat i otakt lite oftare , vilket blev lite oftare detta år.Sommaren det här året mådde jag så dåligt en dag , så jag gick till akuten , men när jag blev undersökt så hade det hela lugnat ner sig , och jag hade bra värden på allt , och de hittade ingenting, vilket inte var bra, för då kunde jag förtränga allting igen.


I mars i år hände detta flera gånger, och i april och maj rusade hjärtat i otakt under 1 , 2 och ibland 3 dygn.Jag gick till vårdcentralen den 27 maj och precis på morgonen när jag gick dit så blev allt bra igen , och hade bra värden igen.Men den här gången tänkte jag inte släppa det så lätt. Jag fick
lov från läkaren att komma till vårdcentralen så fort jag fick det de kallade för flimmeranfall igen.



Den 29 maj gick jag till vårdcentralen med hjärtflimmer igång, och då kunde de konstatera att mitt hjärta klappade i över 100 ojämna slag per minut och hade högt blodtryck och hade verkligen fått hjärtflimmer.Faktum är att hjärtat blev inte sig lik igen sen dess , utan gick lite i otakt ibland, även om mediciner sänkte hjärtslagen och blodtrycket.


Naturligtvis ville jag inte leva resten att mitt liv med mediciner, även om min kropp har vant sig vid mediciner och högre puls, och kan träna och leva (NÄSTAN) som vanligt; men det är för mig ett stort nästan.
Så kampen för att bli helt återställd , började redan den 29 maj även om det tar alldeles för lång tid varje steg i rätt riktning.Slutmålet är en hjärtoperation där de bränner bort några ``bitar`` som ger fel signaler och gör att hjärtat slår i otakt.



Igår fick jag äntligen ta första steget i rätt riktning.Jag fick gå till Akademiska och göra en så kallad ``konvertering``, man blir nedsövd och
får en elstöt till hjärtat så att det ska klappa i takt och lugnt igen.
Hur gick det?
Det tar vi imorgon historien har redan blivit för lång och jag är ganska trött nu , dessutom måste man väl hålla lite spänning, eller hur?
``Stay tuned`` till imorgon.
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.

Senast redigerad av Backday den 2011-10-15 klockan 20:48.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-15, 21:04   #292
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Älskar den här tråden!

Hoppas du blir bra också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-15, 22:04   #293
Grapeman
Registered User
 
Grapemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 990
Som alltid lika intressant att läsa dina historier.

Mor min har också ett hjärta som inte alltid vill fungera som det ska, riktigt obehagligt. Men hon har blivit bättre senaste året. Hoppas på detsamma för dig!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Strongman har tvärtemot ett bra rykte. Starka bönder, frisk, fet go och glad kexchoklad - krallig arbetarklass. Här dansar bönder korta och långa breeeda om röven stora och stronga! Potatis och gröt, hårt arbete, manlig svett och white trash-idyll!
Grapeman, mot ännu ett år av träning. Pics
Grapeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 21:46   #294
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Älskar den här tråden!

Hoppas du blir bra också.
Kul Dreas.Det hoppas jag också , men det inte synd om mig på något sätt he he.

Citat:
Ursprungligen postat av Grapeman Visa inlägg
Som alltid lika intressant att läsa dina historier.

Mor min har också ett hjärta som inte alltid vill fungera som det ska, riktigt obehagligt. Men hon har blivit bättre senaste året. Hoppas på detsamma för dig!
Roligt att du tycker om mina historier.Ja vi får hoppas att allt blir helt bra för både din mor och mig

Jag hade tänkt avsluta historien ikväll, men den har tagit en ny vändning så vi får avsluta den imorgon.
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.

Senast redigerad av Backday den 2011-10-16 klockan 21:48.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 21:54   #295
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Citat:
Ursprungligen postat av Backday Visa inlägg
Jag hade tänkt avsluta historien ikväll, men den har tagit en ny vändning så vi får avsluta den imorgon.
Jag hoppas att det är en vändning till det bättre i så fall. Lycka till och fortsätt skriva!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 21:58   #296
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Jag hoppas att det är en vändning till det bättre i så fall. Lycka till och fortsätt skriva!
Tack Matsa.Jag kan snabbt avslöja att det inte är någon fara på taket ,kan man säga
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 14:56   #297
antonolsson
Registered User
 
antonolssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: älvsbyn
Inlägg: 1 112
Jag har suttit och läst hela tråden nu och jag säger bara de - riktigt rolig läsning! Skriv en bok om ditt liv! Jag skulle då inte dra mig för att läsa den iaf riktigt maffig fysik!
antonolsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 16:33   #298
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av antonolsson Visa inlägg
Jag har suttit och läst hela tråden nu och jag säger bara de - riktigt rolig läsning! Skriv en bok om ditt liv! Jag skulle då inte dra mig för att läsa den iaf riktigt maffig fysik!
Roligt att du har orkat läsa hela tråden, och att du tyckte att det var en rolig läsning anton.
Vi får se om det skulle kunna bli någonting att skriva om mig när jag pensionerar mig
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 18:22   #299
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Avslutning på historien:

I fredags kl 7:00 samlades vi 5 herrar och en dam i väntrummet på hjärtmottagningen för konvertering (elstöt till hjärtat för att få det att ticka i takt).

Min tur kom efter damen;vi hade legat på 2 sängar med hjul i samma rum där vi väntade på vår tur.
Så jag låg i sängen som rullades till konverteringsrummet , när jag såg en kille som kom och pratade lite med tjejen som puttade på min säng, och tog över från henne.
Jag ville inten bli igenkänd under de där omständigheterna, och instinktivt kröp jag lite mera under lakanet (jag hade nästan bar överkropp för konverteringen) så att bara ansiktet syntes, samtidigt som jag halvblundade lite.


Jag hoppades att han var bara någon som hjälpte till tillfälligt, och att han inte skulle vara inblandad i arbetet med ``elstöten``.
Nej du, det visade sig väldigt snabbt att han var läkaren som skulle göra grejen.HEJ , HUR ÄR DET MED DIG, HUR MÅR DU? frågade läkaren långsamt och högt , så att lilla gubben (jag) som halvblundade i sängen skulle ``hänga med``.


Jag vet inte vad det är med mig , så fort någon pratar med mig, eller ``behandlar`` mig som en gubbe , även om jag ÄR en gubbe, reagerar jag snabbt som en vessla, så jag svarade till läkaren : det borde du veta som ser mig träna ofta på gymmet.


Han tittade lite överraskad på mig , mellan alla andra(narkosläkaren och 2 sjuksköterskor) tittade på honom, till slut sade han, ja nu känner jag igen dig , och började fråga mig om mitt hjärta på ett vanligt sätt.Det visade sig att han var en mycket duktig läkare sen, och jag skulle aldrig ha trott att han var hjärtläkare, när jag hade sett honom på gymmet förut.

Antagligen var jag fortfarande lite`` adrenalin-pumpad`` därför att jag vände mig till narkosläkaren och frågade henne om hon kände till det gamla bedövningsmedlet Pentotal och att jag hade fått det en gång och blivit jätteberusad av det.


När hon svarade ja , frågade jag henne om medlet som de skulle använda på mig kunde ge berusningseffekter också, och hon sade att det kunde det.
Då sade jag lite full i fan , då kan jag bli berusad och säga och göra en massa dumheter under medlets påverkan




Det måste ha gått bra därför att jag hörde en röst som sade till mig : Benjamin vakna , allt har gått bra och ditt hjärta går rätt nu.Jag ska ta bort syrgasmasken så kan du börja röra lite på dig.
Jag tittade och såg att damen som hade fått behandling före mig, låg bredvid fortfarande däckad, och att en annan patient väntade i en säng vid ingången för att få plats i rummet.
Jag ställde mig upp försiktigt och sade: tror ni att jag klarar redan att gå till ett väntrum?
Jag går bredvid dig ifall att, sa en liten söt sjuksköterska på si så där 50 kg.Djävulen i mig sade, vi kollar om hon verkligen klarar att hålla i dig,låtsas att du snubblar bara...........




Nej då ,jag skötte mig den här gången, jag bara log och sade, det går bra det här.
Vi vill inte riskera att bli svartlistade här i Sverige också, eller hur he he.


Hjärtat då , frågar ni.Det tickade rätt i 2 dygn, sedan efter en liten siesta igår på eftermiddagen,började det att strula som det gjorde före konverteringen, och som det gjorde av sig självt (fram och tillbaka alltså), före diagnosen i maj.


Vad gjorde jag då? .När det började strula igen, så mådde jag inte så dåligt så(en aning sämre förstås); jag gick till gymmet och körde lite disko-träning, bröst och biceps

Kampen forsätter helt enkelt.Take it easy boys and gals.
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-18, 12:10   #300
G_lund
En påse med mos.
 
G_lunds avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 243
Bra att det inte är någon allvarligare variant av hjärtflimmer du verkar ha iaf.
Men tråkigt såklart att rytmen inte höll sig på en jämn nivå.

Hoppas allt löser sig på bästa sätt och fortsätt skriva historier här i tråden, vi är många som följer den

Mvh.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ska till akuten strax när mobilen är laddad
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)