Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-11-16, 18:27   #4651
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Han behöver slimma ner sig lite och få lite mer fart på kroppen. Övningarna är inte statiska längre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-16, 20:43   #4652
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 969
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Underpresterar Brian verkligen då? Han är ju bevisligen i världseliten. Han tar sig till final. Genomför varenda gren, sen är någon annan lite snabbare, lyfter lite mer osv. Men det är aldrig: "Vad gör han ens där?" -känsla. Sen är han inte bäst, men han kan tävla mot de som är.

Kanske inte är så att han underpresterar, har otur, inte hans dag osv. Utan det är så dålig (Är fel ord för någon som bevisligen nästan kan mäta sig med de bästa) han faktiskt är.
Jo så kan det väl vara eftersom det här nu är 2 året i rad som han placerar sig utanför top 3 i WSM.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-17, 11:40   #4653
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag tycker synd om Brian faktiskt på riktigt, han måste vara den mest planerande idrottaren jag känner till efter Gunde Svan, vad hade Brian med sig in på hotellet? 200 kg packning, eget kyl/frys skåp o.s.v.

Två egna privata hemmagym, utrustade värre än 99% av alla gym i Sverige. Ett gäng träningskompisar som mer eller mindre är inhyrda för att kunna vara tillgänglig på Brians tider. Stöttande fru, enorma sponsorkontrakt på mat e.t.c

Ändå går det inte bättre. Själv gillar jag att inte riktigt ha allting så uppstyrt och planerat, så man har något att skylla på när det går åt helvete. Nu kan ju Brian bara skylla på två saker, tävlingen och sig själv. Och just där tror jag att det slår slint för honom, han kan inte acceptera att det är han som underpresterar utan då blir det tävlingen det är fel på, även fast han är snabb med att säga att det är "samma för alla" så märker man att han blir på riktigt irriterad på en nivå över alla andra över när saker och ting ändras.
Man får ju ta saker i perspektiv. De allra flesta, inklusive undertecknad, skulle klassificera honom som den näst främsta strongman-atleten genom tiderna. Han vann fyra WSM-titlar samt ett par Arnolds under den tuffaste strongman-eran konkurrensmässigt. Han var också något av en pionjär när det kommer till förberedelser och det har tjänat honom gott att vara den noggranna person han är.

Eftersom det är tre år sedan han senast vann och hans prestationer sedan dess har legat på ungefär samma nivå(precis under de absolut bästa) så kan man mer eller mindre konstatera att han är "past his prime". Således är det inte säkert att han underpresterar. Som möbeln skrev så kan man ju också se det som att han fortfarande hänger med de yngre killarna.

Jag håller med dig om att han är lite för kalkylerande(skulle tjäna på att "bara köra" lite mer) samt Agitator att han skulle vinna på att gå ned lite i vikt, jag menar bara att man inte ska se honom som någon sorglig figur som gör allt fel. Jag tror dessutom inte att detta är något som är skillnaden mellan att han vinner en femte titel eller inte. Möjligt att han hade kunnat vara liiite närmare pallen om han ändrade vissa saker men det är ju högst teoretiskt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 08:37   #4654
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Den sista meningen köper jag även om man borde ha kunnat ta hänsyn till det mycket tidigare. Att det har skett förut köper jag inte som ett bra argument för att det inte är ett problem. Fortsätter WSM att vara speciella och krångliga så kommer fler och fler atleter att tröttna. Jag vill att WSM ska vara just världens starkaste man och inte något som vissa väljer att avstå.
Nu är det ju särskilda omständigheter i år vilket gör att folk har extra mycket förståelse för hur allt blev i år (förutom du då ). Dels Covid men också vädret i Florida. Det är väl ägarna till spektaklet som sätter ribban liksom. Då blir det liksom inte vad som är bäst för de som tävlar utan kanske främst vad som passader dem bäst, i det här fallet ball och cool TV. Finns ju andra shower som de tävlande bättre gillar och som ser till deras bästa mer (WUS/Arnolds med flera). Men mer historia i namnet WSM I guess...
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 09:32   #4655
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Nu är det ju särskilda omständigheter i år vilket gör att folk har extra mycket förståelse för hur allt blev i år (förutom du då ). Dels Covid men också vädret i Florida. Det är väl ägarna till spektaklet som sätter ribban liksom. Då blir det liksom inte vad som är bäst för de som tävlar utan kanske främst vad som passader dem bäst, i det här fallet ball och cool TV. Finns ju andra shower som de tävlande bättre gillar och som ser till deras bästa mer (WUS/Arnolds med flera). Men mer historia i namnet WSM I guess...
Jag brinner inte för denna punkt så jag tänker inte diskutera den i all oändlighet men visst var ursprungsplanen farmers to yoke? Den går givetvis bra att köra inomhus under en storm. Ska man byta behöver man inte komma på det några timmar innan det är dags. Jag litar inte på att WSM har gjort allt rätt gällande detta då de har en historia av att ta tvivelaktiga beslut. Det är så JAG ser på det
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 09:43   #4656
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Ska f.ö. köra en strongman-inspirerad tävling mot pepplez och någon till i hans garage Har ni några förslag på grenar? Både han och jag är ur fas vad gäller styrka i underkroppen så det blir rena överkroppsövningar. Dessa har vi kommit på:

1) Bänkpress, troligtvis maxreps på någon vikt.
2) "Strongman-hantel", antingen för maxvikt eller reps.
3) Max i striktpress med stång.
4) Farmers walk med hantlar.
5) Något med pepplez säck, typ atlasstenar-stuk.

Finns hantlar, kettlebells och skivstång. Och en säck då Testade hantelpressen igår, var faktiskt en riktigt rolig övning. Märker snabbt att det är mycket teknik.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 10:40   #4657
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Ska f.ö. köra en strongman-inspirerad tävling mot pepplez och någon till i hans garage Har ni några förslag på grenar? Både han och jag är ur fas vad gäller styrka i underkroppen så det blir rena överkroppsövningar. Dessa har vi kommit på:

1) Bänkpress, troligtvis maxreps på någon vikt.
2) "Strongman-hantel", antingen för maxvikt eller reps.
3) Max i striktpress med stång.
4) Farmers walk med hantlar.
5) Något med pepplez säck, typ atlasstenar-stuk.

Finns hantlar, kettlebells och skivstång. Och en säck då Testade hantelpressen igår, var faktiskt en riktigt rolig övning. Märker snabbt att det är mycket teknik.
Kanske kan fixa någonting arm over arm-liknande genom att knyta ett rep runt säcken(+ kettlebell eller något för att få lämplig vikt) och dra längs golvet eller över någon bjälke i taket.

Loading medley med säck, hantel, viktskiva och kettlebell. Här kan man säkert hitta några bildäck eller liknande att använda också.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 10:42   #4658
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
Kanske kan fixa någonting arm over arm-liknande genom att knyta ett rep runt säcken(+ kettlebell eller något för att få lämplig vikt) och dra längs golvet eller över någon bjälke i taket.

Loading medley med säck, hantel, viktskiva och kettlebell. Här kan man säkert hitta några bildäck eller liknande att använda också.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Mycket bra idéer. Framförallt sista stycket, känns ju väldigt lättordnat.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 16:27   #4659
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag gillar Brians manlet-träningskompis. Tävla både i tungvikt och lättvikt på samma dag, göra varje gren 2 ggr med olika vikter och ta alla grensegrar och vinna bägge klasser ändå. Vet dock inte vad det var för nivå på den tävlingen, men coolt hur som.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 18:44   #4660
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791


__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?

Senast redigerad av Agitator den 2020-11-18 klockan 18:49.
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 18:49   #4661
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Haha shit vad långsamt det går
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 19:11   #4662
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 969
Jag tror inte matchen kommer bli av, någon kommer ställa in, sen kommer det tas upp igen efter ett tag och sen kommer det med ställas in igen, sen kommer det hålla på så tills det läggs på is och alla har glömt bort det.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 19:57   #4663
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Påminn mig inte om Tony och Khabib, tack.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 21:59   #4664
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Ser inte så bra ut för Thor, tror inte Eddie kommer vara en så pass passiv motståndare som den där tjommen han boxades med i filmen.

Inte för att jag kan något om boxning men Eddie ser ut att ha både fart och teknik på sin sida.

Jäkla trams, dom borde bli strongmen eller nåt istället. Tror dom hade kunnat göra bra ifrån sig där.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-18, 22:21   #4665
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Mycket bra idéer. Framförallt sista stycket, känns ju väldigt lättordnat.
Kom på en till ni skulle kunna köra om det finns plats. Zercherwalk för att imitera Conan's wheel.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)