Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-13, 15:15   #1
Halllon
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 32
Hur få ordning på smaltjock kropp?

Jag har alltid varit lång och smal. Extremt smal. Som ung vuxen vägde jag länge typ 55 kg och var 1,82 lång. Jag kunde äta hur mycket som helst av vad som helst utan att gå upp i vikt. När jag blev kring 30 år hände något. Kroppen kom på att den kunde lagra fett på magen. Till en början tyckte jag att det var lite gött eftersom jag haft komplex för min smala kropp hela livet.

Nu är jag 37 år och har sedan ca ett halvår tillbaka börjat träna regelbundet tre gånger i veckan (stronglift 5x5). Jag var ju extremt otränad när jag började men jag märker ju att jag gör framsteg - även om det tar tid.

Idag väger jag 71,5 kg, med en kroppsform som kan beskrivas som smaltjock. Smala ben och armar, men liten kula på magen. Ingen extrem kula. När jag står upp ser jag hyfsat "normal" ut. Men det är en bra bit bort att några magrutor ska kunna skymtas - även om de nog finns där under

Armarna märker jag har ökat lite i omfång även om de fortfarande skulle ses som väldigt tunna för det flesta. När det gäller träningen så har jag kompletterat med biceps- och tricepscurl utöver SL 5x5. Inte varje gång, men en eller ett par gånger i veckan.

Det jag funderar på är hur fasen jag ska äta. För att bygga muskler bör man ju äta rejält. Samtidigt hade jag gärna blivit av med den där kulan på magen.

Hur skulle ni lägga upp kosten om ni var i min sits?
Halllon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-13, 15:28   #2
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Jag tror att nybörjare kan deffa och bygga muskler samtidigt, alternativt att du äter runt kcalbalans då kommer fettmassa långsamt gå ner, samtidigt som muskelmassan ökar, jag hade nog kört på det senare.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-13, 16:06   #3
Cykelcykel
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 644
Händer det verkligen något med kroppen kring 30 och man börjar lagra mer fett på magen ? Eller är det oftast livssituationen som ändras och man rör sig mindre
Och äter sämre?
Cykelcykel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-13, 16:35   #4
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelcykel Visa inlägg
Händer det verkligen något med kroppen kring 30 och man börjar lagra mer fett på magen ? Eller är det oftast livssituationen som ändras och man rör sig mindre
Och äter sämre?
Är du en vit man så händer det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)