Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-12-03, 09:11   #41296
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Jag har lyssnat på Spotify 1613 timmar än så länge i år. Nån som har mer timmar? Gillar musik.

Av de fem mest lyssnade var fyra svenska band.
Hittills i år har jag lyssnat på 8793 minuter podcast och 72525 minuter musik.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 09:14   #41297
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Jag har lyssnat på Spotify 1613 timmar än så länge i år. Nån som har mer timmar? Gillar musik.

Av de fem mest lyssnade var fyra svenska band.
Vet inte om du är ironisk eller missade en nolla typ. Men jo, över 40.000 timmar för mig.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 09:17   #41298
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Vet inte om du är ironisk eller missade en nolla typ. Men jo, över 40.000 timmar för mig.
40.000 timmar är väldigt många timmar
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 09:18   #41299
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Vet inte om du är ironisk eller missade en nolla typ. Men jo, över 40.000 timmar för mig.
Ah, 109 timmar per dygn
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 10:56   #41300
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Talking

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Ah, 109 timmar per dygn
Imponerande,
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 11:15   #41301
SalkinA
Registered User
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 52
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Ah, 109 timmar per dygn
Han var antagligen ironisk, eller så missade han en nolla.
SalkinA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 11:27   #41302
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Jag har alltid sett substansberoende som beta, oaktat om det är cigg snus eller något annat beroende.
Spelar storleken på substansen roll? Typ, ju större vinflaska man dricker ur, desto mer beta?
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 11:31   #41303
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Spelar storleken på substansen roll? Typ, ju större vinflaska man dricker ur, desto mer beta?
Nej, det skulle jag inte säga. Men visst, när man besöker någon, där lägenheten luktar sur fimp och halva köket är fullt med snabbmatskartonger och balkongen är ett upplag av tomma bag in' box och billiga vinpavor så är ju inte Alfa! det första man tänker...

Men visst, en Jeroboam med fin champagne kan ju vara ett snyggt maskerat alkoholberoende.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 11:53   #41304
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
https://twitter.com/isobelsverkstad/...26913199886336

Citat:
Vårt rättssamhälle har den grundläggande idén att den som avtjänat sitt straff har sonat sitt brott.
Är det så?

Har vi som rättssamhälle den grundläggande idén att när man avtjänat sitt straff så har man sonat det man gjort? Jag hör många politiker och andra kreti o pleti som lyfter detta men samtidigt känner jag inte till att detta är faktiskt så. Eller börjar man blanda ihop vad detta handlar om?

Jag är av uppfattningen att efter avtjänat straff så är man välkommen in i samhället igen. Man är inte person non grata från den offentliga delen av samhället, bidrag, hyreslägenheter, köpa bil, gå in i butiker, etc. etc. Du ska kunna leva ett "normalt" liv utan att bli diskvalificerade till de grundläggande rättigheter som varje medborgare har. MEN det betyder INTE att man kan söka t.ex. vilket jobb som helst längre. Du rånar, misshandlar eller mördar blir inte per automatik bannad från arbetsförmedlingen, ICA eller att söka jobb. Du kan få en hyresrätt, köpa bostad, bil, ät alördagsgodis eller ringa in till Ring P1.

Men varför har man numera börjat blandat in att någon som sonat sitt brott även ska bli helt rentvådd och förlåten och ska nu välkomnas in i värmen igen av alla andra medborgare i samhället?

"Hen har avtjänat sitt straff så nu får ni vara snälla"
"Hen mördade 3st flickor under 8 år varpå dom våldtogs och sedan åts upp.."
"HAR AVTJÄNAT SIIIT STRAAAFFF!!!!"

Jag menar, det är extremt få brottsoffer som kommer att någonsin behandla förövaren på ett sätt som att inget har hänt. Är man medveten om att någon är dömd för pedofil, våldtäkt, rån, terrorism or whatever så betyder det inte att man kommer att kunna bli kompis med vem som helst, eller bli behandlad så som man själv önskar. Bara för man har sonat sitt straff så förändrar det inte att "man får stå sitt kast". Jag som privatperson kan inte förväntas att med öppna armar välkomna Anders Eklund tillbaka till samhället, bjuda honom på en öl och sedan prata om senaste hockeymatchen. Konskvenserna av hans handlade försvinner inte bara för hen avtjänat sitt straff, det sociala straffet kommer alltid bestå, och det har INGET att göra med att man har "sonat sitt straff".

Får jag fram min fråga?

Eller är jag helt dum i huvudet och dömer för hårt?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 12:17   #41305
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg


Är det så?
Nej. Dåliga människor är fortfarande dåliga människor även efter avtjänat straff
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 13:02   #41306
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Varför slänger snusare alltid upp sina dosor på bordet när ett bord finns tillgängligt? Går ju bra att ha skiten i fickan hela dagen, varför inte när du sitter ned? Rökare kan jag förstå, paketen är mjuka och ciggen kan gå sönder (I guess), men snusare, why?! (Äcklas inte av det eller något, undrar bara varför)
Enkelt.

1. Lättare att komma åt dosan på bordet än i bakfickan.

2. Inte skönt att sitta på en hård dosa.

Frågor på det?


Snubben: Klart det inte är så. Tror du samma idioter som säger det även vill ha dömda pedofiler som lärare och dagisfröknar åt sina barn? Självklart inte. Vissa brott för med sig att man förbrukat sin mänsklighet och man förtjänar att bli pissad på resten av livet.

Skickat från BÖJRACKET

Senast redigerad av PureWhey den 2020-12-03 klockan 13:04.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 13:06   #41307
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg

Är det så?
Det är så! En dömd mördare/pedofil/våldtäktsman/annan vidrighet slutar inte vara det efter avtjänat straff. Dessutom är ju svenska fängelser löjeväckande. En jordhåla med vatten och bröd! (Allra helst dödsstraff, men det är en annan debatt...)
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 13:07   #41308
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Enkelt.

1. Lättare att komma åt dosan på bordet än i bakfickan.

2. Inte skönt att sitta på en hård dosa.

Frågor på det?


Snubben: Klart det inte är så. Tror du samma idioter som säger det även vill ha dömda pedofiler som lärare och dagisfröknar åt sina barn? Självklart inte. Vissa brott för med sig att man förbrukat sin mänsklighet och man förtjänar att bli pissad på resten av livet.

Skickat från BÖJRACKET
PW har helt rätt.
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 13:38   #41309
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Det är samma som att demonstrativt låta manslemmen hänga ner för ena benet om man är välhängd. Det går att tråckla in lemmen i lem-påsen i kalsongerna, men om man låter den vandra ner för benet så visar man att man är alfa. Establish Dominance!

Samma med snuset. Genom att visa för alla omkring att man snusar, och demonstrativt slänga upp den till allmän beskådan, så visar man att man är alfa.
Weird flex but ok
__________________
Citat:
Deadlift is pulling off of the floor, and you've got all that gravity down there, but squatting is way up high on your back, so there's not as much gravity
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 13:45   #41310
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Nej. Dåliga människor är fortfarande dåliga människor även efter avtjänat straff
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
Det är så! En dömd mördare/pedofil/våldtäktsman/annan vidrighet slutar inte vara det efter avtjänat straff. Dessutom är ju svenska fängelser löjeväckande. En jordhåla med vatten och bröd! (Allra helst dödsstraff, men det är en annan debatt...)
Men vart kommer då detta med att "men hen har juh avtjänat sitt straff"?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)