Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-12-09, 17:06   #1
andsven
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: motala
Inlägg: 5
kvaltävling till SM i klassisk bänkpress 2012

Någon som har koll på hur det är med kvaltävlingar för SM i klassisk bänkpress 2012?
andsven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 17:23   #2
LindaS
Registered User
 
LindaSs avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Kista
Inlägg: 2 766
Serieomgång 1(som täcker större delen av januari) är ju ett bra tillfälle.
__________________
Blogg, typ!

STK
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
LindaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 17:28   #3
andsven
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: motala
Inlägg: 5
jo, det är ju sant. Men jag vill gärna köra den med utrustning för att få poäng till klubben (då vi går upp i elitserien nästa år).
andsven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 17:33   #4
LindaS
Registered User
 
LindaSs avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Kista
Inlägg: 2 766
Då får du ta kontakt med andra klubbar och kvala en av dom andra helgerna. Det är inte kärnfysik.
__________________
Blogg, typ!

STK
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
LindaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 17:52   #5
andsven
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: motala
Inlägg: 5
ha ha ha, inte kärnfysik. (tack för den) Trodde inte att jag fick tävla mer än en gång/serieomgång. Det var i alla fall svaret jag fick när jag mailade förbundet angående kval till RM i Lund.
andsven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 19:24   #6
LindaS
Registered User
 
LindaSs avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Kista
Inlägg: 2 766
Du kan inte göra det heller(typ), men nästa år finns det ju två serier, klassisk och ordinarie. Du kan dock fortfarande inte tävla klassiskt och dra på utrustning under samma tävling/invägning och registrera båda resultaten. Då måste du lyfta vid separata tillfällen. Du kan lyfta klassiskt helt och hållet och regitrera även i ordinarie serie, men nu går jag utanför din fråga.

Är du så pass bra med tröja att du kvalar SM i Bänkpress? Isf är du ju även kvalad till SM i Klassisk BP.

Edit: kanske lite kärnfysik då..
__________________
Blogg, typ!

STK
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
LindaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 19:56   #7
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Citat:
Ursprungligen postat av LindaS Visa inlägg
Är du så pass bra med tröja att du kvalar SM i Bänkpress? Isf är du ju även kvalad till SM i Klassisk BP.
Det här är ju kanske en tämligen dum fråga, men om man inte frågar får man inget veta....

Ifall man kvalar till SM i klassisk lyftning, får man i sådana fall vara med på vanliga SM, eller är den kvalvägen inte tillåten?
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 20:04   #8
LindaS
Registered User
 
LindaSs avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Kista
Inlägg: 2 766
Citat:
Ursprungligen postat av Lillgrabben Visa inlägg
Det här är ju kanske en tämligen dum fråga, men om man inte frågar får man inget veta....

Ifall man kvalar till SM i klassisk lyftning, får man i sådana fall vara med på vanliga SM, eller är den kvalvägen inte tillåten?
Det är ingen dum fråga alls, men nej. Då har du inte lyft tillräckligt tungt(det vill säga kvalgränsen som efterfrågas).
__________________
Blogg, typ!

STK
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
LindaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 20:12   #9
LindaS
Registered User
 
LindaSs avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Kista
Inlägg: 2 766
Tydligen är det en skrivelse på gång som säger att man bara kan registrera resultat i 1 serie per tävling/invägning(så jag reviderar alltså det jag skrivit ovan), vilket jag tycker är otroligt dumt, då detta skulle innebära att ungdomar, juniorer, veteraner och damer som tävlar i sina ordinarie serier aldrig kan ingå i seniorlaget(herr), undomar kan inte ingå även i juniorlaget etc etc, dvs om man inte tävlar mer än 1 dag/helg. Inte särskilt genomtänkt om detta stämmer.
__________________
Blogg, typ!

STK
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
LindaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 20:24   #10
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Citat:
Ursprungligen postat av LindaS Visa inlägg
Det är ingen dum fråga alls, men nej. Då har du inte lyft tillräckligt tungt(det vill säga kvalgränsen som efterfrågas).
Aha, där ser man på. Tack för svaret.

Jag tänkte bara som så att kvalad till SM borde gälla båda vägar. Detta eftersom att kvalad till "vanliga SM" innebär att man troligen inte gjort kvalet enligt klassiska reglementet & sålunda inte borde vara kvalad även till klassiska varianten!

Mig spelar det dock ingen roll då ingen av gränserna är speciellt "svår" i min klass. Var bara nyfiken, kan vara bra att veta.
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 22:06   #11
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av LindaS Visa inlägg
Tydligen är det en skrivelse på gång som säger att man bara kan registrera resultat i 1 serie per tävling/invägning(så jag reviderar alltså det jag skrivit ovan), vilket jag tycker är otroligt dumt, då detta skulle innebära att ungdomar, juniorer, veteraner och damer som tävlar i sina ordinarie serier aldrig kan ingå i seniorlaget(herr), undomar kan inte ingå även i juniorlaget etc etc, dvs om man inte tävlar mer än 1 dag/helg. Inte särskilt genomtänkt om detta stämmer.
Avsikten är att man inte kan räkna samma resultat i både klassisk och vanlig styrkelyft. Däremot kan man givetvis räknas i såväl u, j och s-laget om det är så.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 22:11   #12
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Lillgrabben Visa inlägg
Aha, där ser man på. Tack för svaret.

Jag tänkte bara som så att kvalad till SM borde gälla båda vägar. Detta eftersom att kvalad till "vanliga SM" innebär att man troligen inte gjort kvalet enligt klassiska reglementet & sålunda inte borde vara kvalad även till klassiska varianten!

Mig spelar det dock ingen roll då ingen av gränserna är speciellt "svår" i min klass. Var bara nyfiken, kan vara bra att veta.
Jag vet inte vad du syftar på. Man har inte längre möjlighet att kvala till klassisk via vanlig så ingen korskvalning gäller. Kvalad till sm kan man ju va i mängder av sporter, men man är ju inte Kvalad till alla sm för att man kvalat till ett.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 22:40   #13
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Jag vet inte vad du syftar på. Man har inte längre möjlighet att kvala till klassisk via vanlig så ingen korskvalning gäller. Kvalad till sm kan man ju va i mängder av sporter, men man är ju inte Kvalad till alla sm för att man kvalat till ett.

Nähäpp, jag trodde det fortfarande var så. Tolkade även Lindas inlägg som så.

Själv tyckte jag endast att om en variant av korskvalning är godkänd, borde även den andra vara det! Vi pratar ju trots allt om 2 tämligen likartade idrottsliga företeelser.
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 15:45   #14
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Avsikten är att man inte kan räkna samma resultat i både klassisk och vanlig styrkelyft. Däremot kan man givetvis räknas i såväl u, j och s-laget om det är så.
Vad är detta för dumheter?
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 22:24   #15
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av LindaS Visa inlägg
Du kan dock fortfarande inte tävla klassiskt och dra på utrustning under samma tävling/invägning och registrera båda resultaten. Då måste du lyfta vid separata tillfällen.
Är det tävling eller invägning?
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)