Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-03-04, 15:01   #31
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av sladdbarn Visa inlägg
Jag ligger själv på ett underskott på 500-1000 kcal, tappar ca 1 kg i veckan.
Tappar ingen styrka och slipper vara hungrig hela tiden.
Det som ska bli bra får ta tid.
Hur kan du tappa 1 kg i veckan med 500 kcal underskott? Är du magisk?
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-04, 21:42   #32
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Så om man äter några hundra gram broccoli dagen innan man väger sig har man gått upp i vikt? -500 kcal är värdelöst. 500 kcal om dagen totalt är däremot opti.

Om målet är beach 2020 är -500 kcal inte något att rekommendera. Kanske inför beach 2022.
Beror väll på vilken form man är i när man startar och även hur stor man är?
Viss skillnad om man ska skala bort 20 kg till sommaren jämfört med 5.
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-04, 23:10   #33
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av Hanse Visa inlägg
Beror väll på vilken form man är i när man startar och även hur stor man är?
Viss skillnad om man ska skala bort 20 kg till sommaren jämfört med 5.
Om man bara behöver skala bort 5 kg är man redan i väldigt god form. Majoriteten är inte i väldig god form. Och det tar ändå 10 veckor. Man kan få samma resultat på 7-10 dagar om man är opti.
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-05, 10:09   #34
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Om man bara behöver skala bort 5 kg är man redan i väldigt god form. Majoriteten är inte i väldig god form. Och det tar ändå 10 veckor. Man kan få samma resultat på 7-10 dagar om man är opti.
Jag förstår att det är svårt med dyslexi, men han har skrivit tydligt att han inte vill göra så.
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-05, 10:55   #35
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Hur kan du tappa 1 kg i veckan med 500 kcal underskott? Är du magisk?
Han skrev 500 - 1000 kcal underskott. Och 1000 kcal underskott (per dag) motsvarar ca 1kg viktminskning.

Är det ADHD:n och/eller dyslexin som gör att du missar hälften av det står i en enda mening? Försöker inte vara elak, är uppriktigt intresserad.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-05, 10:58   #36
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Han skrev 500 - 1000 kcal underskott. Och 1000 kcal underskott (per dag) motsvarar ca 1kg viktminskning.

Är det ADHD:n och/eller dyslexin som gör att du missar hälften av det står i en enda mening? Försöker inte vara elak, är uppriktigt intresserad.
Det är dyslexin. Och att han är ett troll. Se hans postningshistorik.
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-05, 11:05   #37
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av Jarp Visa inlägg
Det är dyslexin. Och att han är ett troll. Se hans postningshistorik.
Jo.. jag har tidigare i tråden anklagat honom för att vara ett troll, men jag tänkte om ändå finns en risk, hur liten den än må vara, att dyslexi och ADHD gör att allt man skriver låter som trollande.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-05, 12:31   #38
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Jo.. jag har tidigare i tråden anklagat honom för att vara ett troll, men jag tänkte om ändå finns en risk, hur liten den än må vara, att dyslexi och ADHD gör att allt man skriver låter som trollande.
Jag har också downs.

Men i vilket fall så snackade TS om att han vill komma i form inför sommaren, och det gör han inte med några -500 kcal om dagen. Fattar ni det? Sluta komma med dumma råd och ryggdunkningar och berätta den hårda sanningen i stället. Det är bäst i längden. Förstår ni inte det? Kom inte här och slå dunster i ögonen på den stackars pojken.
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-05, 13:54   #39
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
KoloKille: Att hålla på att ursäkta ditt dåliga beteende på en massa funktionsnedsättningar är ju ganska lågt och osmakligt. ADHD, dyslexi och nu Downs. Allt du skriver är oseriöst, du vägrar se andra perspektiv och du läser framför allt inte vad andra har skrivit. Om du inte förstår vad TS frågar om så håll dig utanför diskussionen istället för att trolla runt.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-05, 14:20   #40
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
KoloKille: Att hålla på att ursäkta ditt dåliga beteende på en massa funktionsnedsättningar är ju ganska lågt och osmakligt. ADHD, dyslexi och nu Downs. Allt du skriver är oseriöst, du vägrar se andra perspektiv och du läser framför allt inte vad andra har skrivit. Om du inte förstår vad TS frågar om så håll dig utanför diskussionen istället för att trolla runt.
Jag vill gå ner i vikt till sommaren med överskott på 1000 kcal om dagen. Dunka mig i ryggen nu. Det är omöjligt att komma i form med -500 kcal om dagen på 2-3 månader om man inte redan har väldigt lågt bf%
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-05, 19:18   #41
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av Nuggets Visa inlägg
Om det är sant ber jag om ursäkt. Jag har själv ADD och full förståelse för såna saker.
Detta är extremt off-topic men det kliade i fingrarna. Har även märkt detta i min omgivning. Varför anser folk att det är OK att säga åt någon att den är korkad eller dålig på att läsa om man inte har någon diagnos, jämfört med om man har diagnos?

I båda fallen (att vara "korkad, luddigt begrepp jag vet) så är det ju till stor del något man inte kan göra mycket åt.
smerk är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-03-06, 12:02   #42
sladdbarn
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 273
Men vi vet ju inte ens hur tjock TS är...

Med 110 kg på 208 cm behöver han ju inte vara så fet.

TS: vilken BF% uppskattar du att du har?
sladdbarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-06, 20:50   #43
Nuggets
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 150
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Detta är extremt off-topic men det kliade i fingrarna. Har även märkt detta i min omgivning. Varför anser folk att det är OK att säga åt någon att den är korkad eller dålig på att läsa om man inte har någon diagnos, jämfört med om man har diagnos?

I båda fallen (att vara "korkad, luddigt begrepp jag vet) så är det ju till stor del något man inte kan göra mycket åt.
Därför att om man är en normalbegåvad människa utan någon diagnos så finns det ingen ursäkt till att inte ha lärt sig läsa ordentligt. Man har som allra minst spenderat tio år i skola med att lära sig det och det är en förmåga man använder dagligen. Den enda anledningen man har i så fall är att man antingen är lat eller inte tycker att läskunnighet är viktigt, och kalla mig trångsynt om du vill, men jag dömer en sådan människa.

I TS fall är jag dock numera 100% övertygad om att han antingen är ett troll eller alldeles för dum för att ta till sig av vad andra skriver. Oavsett vilket så är det slöseri med tid att skriva med en sådan människa.
Nuggets är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 07:23   #44
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av Nuggets Visa inlägg
Därför att om man är en normalbegåvad människa utan någon diagnos så finns det ingen ursäkt till att inte ha lärt sig läsa ordentligt. Man har som allra minst spenderat tio år i skola med att lära sig det och det är en förmåga man använder dagligen. Den enda anledningen man har i så fall är att man antingen är lat eller inte tycker att läskunnighet är viktigt, och kalla mig trångsynt om du vill, men jag dömer en sådan människa.

I TS fall är jag dock numera 100% övertygad om att han antingen är ett troll eller alldeles för dum för att ta till sig av vad andra skriver. Oavsett vilket så är det slöseri med tid att skriva med en sådan människa.
Personen i det här tankeexemplet utan diagnos är dock inte normalbegåvad utan en bit under, alltså "korkad", och därför dålig på att läsa som exempel. Detta, trots försök till att bli bra på att läsa. Är det då mer OK att säga åt denna person att den är korkad, än om den hade haft en diagnos?
smerk är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 08:30   #45
Nuggets
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 150
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Personen i det här tankeexemplet utan diagnos är dock inte normalbegåvad utan en bit under, alltså "korkad", och därför dålig på att läsa som exempel. Detta, trots försök till att bli bra på att läsa. Är det då mer OK att säga åt denna person att den är korkad, än om den hade haft en diagnos?
Har personen gått i särskola? Den är till för personer som inte klarar av den normala skolgången. Om personen har det som krävs för att gå i vanlig skola så är han/hon uppenbarligen för lat och odisciplinerad för att göra det som krävs för att lära sig. Att man är en bit under normalbegåvad är inget hinder för att lära sig läsa på en vuxen människas nivå, det är inte raketforskning vi pratar om. Om vederbörande helt faktiskt saknar förmågan att lära sig läsa ordentligt bör denne omplaceras till särskola.

Sen är jag personligen emot inställningen i dagens samhälle där det anses fel att ta verkligheten för vad den är. En korkad människa är korkad, en fet människa är fet. Men vi ska linda in det i bomull och vara så snälla vi någonsin kan och försöka vårt bästa för att släta över det. Jag tror på att se saker för vad dom är så att man kan göra något åt dom.
Nu menar jag inte att man ska klanka ner på folk i onödan av ren elakhet, men att intala personer att deras problem inte existerar kommer bara göra att dom aldrig får chansen att göra något åt dom.

Senast redigerad av Nuggets den 2020-03-07 klockan 08:32.
Nuggets är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)