Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-21, 21:44   #466
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
ok, bra jobbat
Tack!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-21, 21:54   #467
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Ad Libris och Bokus har tydligen tagit bort Paulos böcker. Det hade varit uppfriskande om Bokus VD istället sagt:
Men Mein Kampf ligger kvar.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-21, 21:54   #468
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag lade inte några ord i någons mun, du var bara för dum i huvudet för att fatta en väldigt simpel liknelse, men jag hade hoppats att du ville sluta tjafsa om det.
Vi säger så. Testa att gå en ännu dyrare skrivkurs nästa gång. Eller så kan du testa en logikkurs.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 03:00   #469
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Vi säger så. Testa att gå en ännu dyrare skrivkurs nästa gång. Eller så kan du testa en logikkurs.
Det var ju inte direkt som att Diomedas resonemang var svårt att förstå. Nu är du bara bråkig för att du kan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 07:26   #470
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Men det var ju min poäng från början. Du tror väl inte jag försöker få igenom att alla ska börja betrakta alla arbeten med arbetsplats som kidnappning? Lol. Jag sköt deras argument i sank genom att använda deras argumentation och visa vad den ledde till för absurda slutsatser om man använde den konsekvent på andra yrken.
Ditt resonemang var inte svårt att förstå och du illustrerade på ett ganska bra sätt en del absurditeter i dina meningmotståndares resonemang. Jag förstår inte att koloiterna inte förstod det. Det känns som ett ganska vanligt grepp för att illustrera en poäng?

Detta är INTE sarkaskm, bara för tydlighetens skull.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 07:31   #471
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Fast det är ju snack på riktigt om att ta bort böter för sexköp från regeringens sida, som minsta straff.
Lätt att vända kappan efter vinden när något får stor medieuppmärksamhet. Så sent som i höstas röstade regeringen nej till skärpta straff för sexköp. Nu försöker man roffa åt sig politiker poäng.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 08:15   #472
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Lätt att vända kappan efter vinden när något får stor medieuppmärksamhet. Så sent som i höstas röstade regeringen nej till skärpta straff för sexköp. Nu försöker man roffa åt sig politiker poäng.
De hade ett väldigt långt gånget förslag om att göra lagliga sexköp utomlands olagliga

De med grunläggande juridiska kunskaper sa då följande
Citat:
Lagrådet lyfte i sitt yttrande vikten av den så kallade non-interventionsprincipen som innebär att stater inte ska gripa in i varandras inre angelägenheter.
Så här skrev Morgan Js politiska sakkunnige om saken
Citat:
Kristoffer Strömgren
@KStrmgren
·
Apr 17, 2018
Fritt fram för svenska män att köpa sex i utlandet. Tacka Roger för det.
https://twitter.com/KStrmgren/status/986338485891104769

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/i...xkop-utomlands
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 08:16   #473
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av -squat- Visa inlägg
Men Mein Kampf ligger kvar.
Haha, ja i många utgåvor dessutom, vissa med enorma hakkors på. Bra poäng i dessa tidier av extrema överrekationer.

Kan inte folk lära sig någon gång att det är skillnad på person och gärning. Albert Einstein var inte mindre begåvad och enastående bara för att han uttryckte rasistiska åsikter i sina reseskildringar som publicerades för några år sedan (knappast heller avvikande mot sin samtid). Ronaldo är inte en sämre fotbollsspelare för att han verkar vara ett as privat.

Jag stör mig ärligt talat på dagens skenheliga värdesignalering. Det är inte direkt så att Paolo Roberto varit någon ängel tidigare, men när man la lite vänterfernissa och utanförskap över det och det bara handlade om att sparka ner pensionärer på stan, glorifierades det till och med i film. Inga problem alls att flyta rakt in i etablissemangsvärmen. Det han har gjort nu är något sorts värdegrundsbrott precis som Timell och då vevas hela maskineriet igång till tusen - ett brott värre än mord tydligen. Det är som en ritualiserad häxbränning, vem kan uttrycka sin upprördhet mest, vem kan hälla mest bensin på brasan? Den är tydligen heligast i dagens Sverige.

Det allra mest patetiska är förstås att samma media efter hela hatkarusellen inte har några som helst problem att ta in samma personer igen, bara de svär trohet till den rätta läran. Titta på Virtanen som exempel. Timell får förstås inte jobba mer eftersom han inte har AFA-flaggor på väggen och kallar sig feminist.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 10:31   #474
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Alltså jag vet inte, jag tycker det verkar lite långsökt att just prostitution skulle vara ett hot mot kvinnors värde - det är ju inte så att män väljer bort fru och familj för att ligga med prostituerade. De gör gärna både och. Men visst, att kvinnor bidrar till s.k. slutshaming är ju ett faktum, ett praktexempel är väl det så kallade Instagramupproret/GBGsorroz som två tonårsflickor låg bakom. Men, vilket vi också sett ett antal gånger på bland annat detta forum: det är väldigt poppis att fördöma kvinnlig promiskuitet även bland män, i alla fall om man inte får ta del av den. Det verkar vara en ganska genomgående kulturell grej, att kvinnor som har mycket sex (betald eller ej) ska nedvärderas och skymfas.
Från kvinnans perspektiv så är det väl väldigt dåligt om mannen gärna gör både och? Jag kan känna att det följer ganska enkelt att om man konkurrerar om en sak så kommer värdet sänkas om en man enkelt kan få tag på det på annat sätt. Medvetet eller ej.

Det är en genomgående grej att kvinnor som har mycket sex nedvärderas och i detta fallet handlar det mycket om att de inte får komma till tals och bestämma själva utan andra bestämmer åt dem.

Kommentar när Amnesty tog sitt beslut:

Global Alliance Against Traffic in Women:

Citat:
GAATW-IS congratulates Amnesty International (AI) for adopting a decision to develop a policy in support of the decriminalisation of sex work at its International Council Meeting in Dublin, Ireland, in August.

In doing so, Amnesty joins a growing list of international organisations, such as Human Rights Watch, the World Health Organisation, UNAIDS, UNDP, and The Lancet medical journal, who all recognise that decriminalising sex work is the best policy to protect the human rights of sex workers and improve their access to legal and health services. The decision comes after two years of consultations with AI’s national chapters and with sex workers rights organisations, feminist and other women’s rights organisations and activists, LGBTI groups, anti-trafficking agencies and HIV/AIDS organisations. Amnesty also conducted research on the sex industry and the rights of sex workers in four countries.
https://www.gaatw.org/resources/e-bu...on-of-sex-work
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 10:47   #475
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
En liten artikel om skillnaderna mellan Sverige och Tyskland i frågan. Värt att notera är att feminister drivit igenom både det Tyska och Svenska systemet.

https://kvartal.se/artiklar/sveriges...ker-forvaning/
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 11:01   #476
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
En liten artikel om skillnaderna mellan Sverige och Tyskland i frågan. Värt att notera är att feminister drivit igenom både det Tyska och Svenska systemet.

https://kvartal.se/artiklar/sveriges...ker-forvaning/
Feminister. Är det en klubb med medlemskap? Eller något man väljer att kategorisera vissa åsikter med?
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 11:03   #477
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
.



Alltså jag vet inte, jag tycker det verkar lite långsökt att just prostitution skulle vara ett hot mot kvinnors värde - det är ju inte så att män väljer bort fru och familj för att ligga med prostituerade. De gör gärna både och..
Vad man menar med den tankegången är egentligen något i stil med: Kvinnor har makt över män genom att sexvägra och styra dem med sin sexualitet. Med mer lättillgängligt sex för män, som legal prostitution, så förlorar de den makten. Alltså får kvinnor mindre att säga till om och kan inte köra med män på samma sätt om män kan gå till prostituerade kvinnor istället. Det blir högre press på att ställa upp på sex på mannens villkor och preferens istället för att kvinnan väljer villkor och preferens och mannen får ta det eller bli utan.

Jag vet inte om jag tror på det där, men resonemanget är något ditåt.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 11:33   #478
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Feminister. Är det en klubb med medlemskap? Eller något man väljer att kategorisera vissa åsikter med?
Människor som driver kvinnofrågor ur vissa ideologiska perspektiv. Vänsterfeminister brukar vara betydligt mer inriktade mot hur staten ska agera, högerfeminister handlar om personlig frihet utanför staten. Förenklat.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 11:48   #479
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Människor som driver kvinnofrågor ur vissa ideologiska perspektiv. Vänsterfeminister brukar vara betydligt mer inriktade mot hur staten ska agera, högerfeminister handlar om personlig frihet utanför staten. Förenklat.
Ok.
Vem driver frågor ur ett ideologiskt perspektiv? Ganska många. Att man har ett visst perspektiv garanterar inte att lösningen blir bra. Hela sexköpegrejen är inget man löser med en klackspark. Eller kommer lösa helt alls. Men jag anser att det är kvinnor som bör driva saken, även om allas åsikter är kvalificerade.

Resonemanget för oss gubbar är väl nämndes tidigare: sexuellt tillgänglig kvinna =
Sexuellt otillgänglig =
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 12:07   #480
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Men jag anser att det är kvinnor som bör driva saken, även om allas åsikter är kvalificerade.

Resonemanget för oss gubbar är väl nämndes tidigare: sexuellt tillgänglig kvinna =
Sexuellt otillgänglig =
Dock är det ju tämligen vanligt att även (unga) män säljer sex, dock främst till andra män.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)