Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-20, 20:28   #391
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Verkar som jag hade rätt. Roberto har ljugit om sina framgångar som affärsman. Han får 126kr för sin andel i livsmedelsvarumärket Paolos, osv.

https://www.aftonbladet.se/minekonom...for-126-kronor
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 20:30   #392
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Så vad tror ni. Kommer Paolo Roberto vara bannad från TV-rutan för evigt eller tror ni han lyckas näsla sig tillbaka med tiden?
Timell som i sammanhanget gjorde en mindre dålig gärning är ju fortfarande borta. Han å andra sidan pudlade väl aldrig så hårt som Paolo gjorde?

Tror ni Paolo tänkte att om jag erkänner direkt så kommer det här gå över snabbt?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 20:33   #393
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Verkar som jag hade rätt. Roberto har ljugit om sina framgångar som affärsman. Han får 126kr för sin andel i livsmedelsvarumärket Paolos, osv.

https://www.aftonbladet.se/minekonom...for-126-kronor
Men frågan är väl vad han tjänat på att ha sitt namn där. Inte vad han blev utköpt för? För det var väl mest en symbolisk summa?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 20:47   #394
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Så vad tror ni. Kommer Paolo Roberto vara bannad från TV-rutan för evigt eller tror ni han lyckas näsla sig tillbaka med tiden?
Timell som i sammanhanget gjorde en mindre dålig gärning är ju fortfarande borta. Han å andra sidan pudlade väl aldrig så hårt som Paolo gjorde?

Tror ni Paolo tänkte att om jag erkänner direkt så kommer det här gå över snabbt?
Bra fråga. Paulo inte etnisk svensk, det kan vara till hans fördel.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 20:47   #395
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Varför måste det vara den lyckliga horan? Varför kan det inte vara 9-5 vardagsknegande supa skallen av sig på helgerna horan?
Det är väl klart att det kan?

Evidensen är dock fortfarande sådan att frivillig och ofrivillig prostitution går hand i hand.

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Om vi ändå är inne på reptilhjärna så finns det lite studier på relaterade ämnen. En artikel om en studie och lite kommentarer om andra studier (studien finns länkad där i också):




https://www.theatlantic.com/health/a...hiness/281657/

Jag tror det finns, förutom trafficking/våld/moral etc., också mer motstånd hos kvinnor för deras värde och förhandlingsposition upplevs bli sämre om det finns andra kvinnor som är prostituerade.

Det är lite som att det verkar som att pojkar och unga män (och ibland samhället) verkligen hatar de pojkband eller filmer (Twlight) som tjejer och kvinnor gillar. Jag tror inte att det är för att de tycker de är dåliga utan nog något annat som ligger bakom där.
Alltså jag vet inte, jag tycker det verkar lite långsökt att just prostitution skulle vara ett hot mot kvinnors värde - det är ju inte så att män väljer bort fru och familj för att ligga med prostituerade. De gör gärna både och. Men visst, att kvinnor bidrar till s.k. slutshaming är ju ett faktum, ett praktexempel är väl det så kallade Instagramupproret/GBGsorroz som två tonårsflickor låg bakom. Men, vilket vi också sett ett antal gånger på bland annat detta forum: det är väldigt poppis att fördöma kvinnlig promiskuitet även bland män, i alla fall om man inte får ta del av den. Det verkar vara en ganska genomgående kulturell grej, att kvinnor som har mycket sex (betald eller ej) ska nedvärderas och skymfas.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 20:51   #396
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Så vad tror ni. Kommer Paolo Roberto vara bannad från TV-rutan för evigt eller tror ni han lyckas näsla sig tillbaka med tiden?
Timell som i sammanhanget gjorde en mindre dålig gärning är ju fortfarande borta. Han å andra sidan pudlade väl aldrig så hårt som Paolo gjorde?

Tror ni Paolo tänkte att om jag erkänner direkt så kommer det här gå över snabbt?
Paolo kommer att skriva en självbiografi/självhjälpsbok och typ starta en pod med nån annan snubbe där de pratar om manlig självkänsla, hur deprimerad och desillusionerad han var när han köpte sex den där enda gången, samt hur mycket bättre han mår idag tack vare sin nya spirulina-dryck och medicinsk yoga som han kommer sälja som en pakettjänst för män som vill komma ur sitt självdestruktiva liv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 21:05   #397
Ekko
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2015
Inlägg: 35
Komitragiskt att det är en sådan stor nyhet att någon "kändis" köpt sex.
Ekko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 21:14   #398
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Paolo kommer att skriva en självbiografi/självhjälpsbok och typ starta en pod med nån annan snubbe där de pratar om manlig självkänsla, hur deprimerad och desillusionerad han var när han köpte sex den där enda gången, samt hur mycket bättre han mår idag tack vare sin nya spirulina-dryck och medicinsk yoga som han kommer sälja som en pakettjänst för män som vill komma ur sitt självdestruktiva liv.
Jag misstänker något liknande. Men det måste ju till något alldeles särskilt, för han har väl levt lite på sin hälsosamma och sunda livsstil.
Jag misstänkte dock direkt när han beslöt sig för att tala ut i tv redan någon dag efter gripandet, att han planerade för hur han på bästa sätt skulle kunna vända det här till något lönsamt.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 21:15   #399
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Det är väl klart att det kan?

Evidensen är dock fortfarande sådan att frivillig och ofrivillig prostitution går hand i hand.



Alltså jag vet inte, jag tycker det verkar lite långsökt att just prostitution skulle vara ett hot mot kvinnors värde - det är ju inte så att män väljer bort fru och familj för att ligga med prostituerade. De gör gärna både och. Men visst, att kvinnor bidrar till s.k. slutshaming är ju ett faktum, ett praktexempel är väl det så kallade Instagramupproret/GBGsorroz som två tonårsflickor låg bakom. Men, vilket vi också sett ett antal gånger på bland annat detta forum: det är väldigt poppis att fördöma kvinnlig promiskuitet även bland män, i alla fall om man inte får ta del av den. Det verkar vara en ganska genomgående kulturell grej, att kvinnor som har mycket sex (betald eller ej) ska nedvärderas och skymfas.
Män som gör detsamma står nog inte heller så högt i kurs om det kommer ut. För övrigt kanske det är en oro som är befogad, ett samhälle är ju intresserat av att medborgarna mår bra och skapar välfungerade familjer med avkomma som inte tär på välfärden.

En undersökning bland amerikanska kvinnor visade att ju mer liberala de identifierade sig själva, desto fler sexpartners och desto mer positiva till porrkonsumtion. Dessa var även mer benägna att ha varit sexuellt otrogna.

https://link.springer.com/article/10...508-013-0116-y


Ju fler sexpartners hos tonårsflickor, desto vanligare är förekomsten av nedstämdhet, självmordstankar och självmordsförsök, ett samband som i en studie bekräftades hos alla etniska grupper.

Citat:
Despite these limitations, this study adds to the existing literature because it suggests that there is a correlation between increased number of sexual partners and sadness among adolescent females. Practitioners with adolescent female clients should screen young girls engaging in sex with multiple partners for depression, as they may be at higher risk for depression and/or suicide. Conversely, health workers with female teenage patients should address sexual health as these young girls may be putting themselves at increased risk for HIV, STDs, pregnancy and other physical, mental and emotional consequences associated with increased sexual partners.
https://www.researchgate.net/publica...escent_Females
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 21:17   #400
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Ekko Visa inlägg
Komitragiskt att det är en sådan stor nyhet att någon "kändis" köpt sex.
Jao, men det ligger ju i tiden också. Med me too alldeles runt hörnet. Hade det skett för 15-20 år sedan skulle det knappast blivit sånt pådrag.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 21:52   #401
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Intressant hur dom vill få det till att du kan bli dömd fall du köper horor utomlands nu också.

Åker du till Amsterdam och köper en hora ska du kunna bli dömd för våldtäkt i Sverige, medans om du åker ner och våldtar/kapar någons huvud/kastar syra på någon som IS-krigare får du SOC bidrag när du kommer hem.
mottat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 22:00   #402
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
För övrigt är försvaret med begreppet "den lyckliga horan" helt poänglöst. Begreppet är ännu ett exempel på genomtänkt vänsterretorik. Problemet är att det inte är någon som påstår att en hora blir lycklig av att hora. Vad som påstås av en del är att en mycket liten minoritet kvinnor kan se det som ett acceptabelt arbete att sälja sex. Varken mer eller mindre. Jag tror ingen blir lycklig av att jobba på McDonalds heller men ingen använder begreppet "den lyckliga McDonaldsarbetaren".

Det är samma retorik som med uttrycket klimatförnekare. Det är ingen som förnekat att det finns ett klimat. Att göra det vore som att säga att det inte finns en himmel; korkat, precis det epitet man vill sätta på sin motståndare.

Ytterligare exempel, islamofobi. Fobier är irrationella, så därför tar vänstern det direkt för att få motståndaren att verka opålitlig.

Jag vill fortfarande hävda att traffiking är lättare att få koll på i en öppen marknad. En torsk som misstänker trafficking kan t. Ex. gå till polisen utan att riskera böter, fängelse och social förnedring.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut

Senast redigerad av Armed Dingo den 2020-05-20 klockan 22:03.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 22:08   #403
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Jag misstänker något liknande. Men det måste ju till något alldeles särskilt, för han har väl levt lite på sin hälsosamma och sunda livsstil.
Jag misstänkte dock direkt när han beslöt sig för att tala ut i tv redan någon dag efter gripandet, att han planerade för hur han på bästa sätt skulle kunna vända det här till något lönsamt.
Oh ja, den där intervjun med tillhörande inlägg i sociala medier var hundra procent business-kalkylerad.

Mest synd tycker jag om hans barn. Fy fan vilket trauma för dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Baskagge Visa inlägg
Män som gör detsamma står nog inte heller så högt i kurs om det kommer ut. För övrigt kanske det är en oro som är befogad, ett samhälle är ju intresserat av att medborgarna mår bra och skapar välfungerade familjer med avkomma som inte tär på välfärden.

En undersökning bland amerikanska kvinnor visade att ju mer liberala de identifierade sig själva, desto fler sexpartners och desto mer positiva till porrkonsumtion. Dessa var även mer benägna att ha varit sexuellt otrogna.

https://link.springer.com/article/10...508-013-0116-y


Ju fler sexpartners hos tonårsflickor, desto vanligare är förekomsten av nedstämdhet, självmordstankar och självmordsförsök, ett samband som i en studie bekräftades hos alla etniska grupper.



https://www.researchgate.net/publica...escent_Females
Det är inte ett okänt fenomen att sex används som självskadebeteende, både i och utanför prostitution. Särskilt för unga kvinnor är det såklart lättillgängligt att söka bekräftelse genom sex. Men det går som vanligt inte att uttala sig om individen, det finns säkert de som lever destruktiva liv i tonåren och blir helt vanliga latte-morsor med juristexamen senare i livet ändå.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 22:11   #404
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
Intressant hur dom vill få det till att du kan bli dömd fall du köper horor utomlands nu också.

Åker du till Amsterdam och köper en hora ska du kunna bli dömd för våldtäkt i Sverige, medans om du åker ner och våldtar/kapar någons huvud/kastar syra på någon som IS-krigare får du SOC bidrag när du kommer hem.
Fast personer som gjort exakt detta har dömts för terrorbrott i Sverige.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 22:23   #405
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Sen vill jag för sakens skull säga att jag inte vill se sexköp legaliserat för någon part. Jag är övertygad om att samhället i stort blivit sämre av det. Jag hade inte velat att min flickvän sålt sex när hon var yngre och behövde snabba pengar. Det tror jag mycket få vill. På samma sätt som jag inte vill att mina framtida döttrar ska se sexhandel som en accepterad möjlighet. Och om jag själv var singel, hade jag nånsin träffat en kvinna att vilja bilda familj med om jag kunde ägna mig åt att beställa hem snygga tjejer till dörren, helt socialt accepterat och riskfritt?

Legaliserad sexhandel och legalisering av vissa droger är liberalt och gör livet lättare för samhällets mest utsatta men sprider också användningen av detsamma till resten av befolkningen. Något som i förlängningen leder till ett än mer dekadent och fördummat samhälle där idén om kärnfamiljen försvinner totalt, och inte SDs torra tolkning av det ordet utan att familjen, av samma eller olika kön, fan är något fint och något man ska bry sig om, hårt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)