Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-20, 09:30   #346
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
En snarlik sak finns hos många kvinnor, i min personliga erfarenhet, fast den riktar sig mot båda könen.
Det brukar vara något i stil med "Jag fattar inte hur man kan ligga utan känslor. Det är så dåligt."
och sedan följs detta av att samma tjej varvar tinder/whatever och ligger med en främling ca en gång per vecka.

Jag har sett detta så många gånger nu att jag automatiskt antar att när någon säger att man inte kan ligga utan känslor så gör de exakt det flera gånger mer än jag gjorde när jag gjorde det som mest.
+1.

Enligt min erfarenhet är det inte ovanligt att dessa kvinnor refererar till sexuellt lössläppta kvinnor som ”slampor” (fast själva är de förstås inte slampor, för varje gång de har sex med en främling, sådär en gång i veckan, ”råkade det bara hända”. För att räknas som slampa måste man tydligen planera det i förväg. Så länge man behåller åsikten att fritt sex är fel så kommer man undan, verkar det som).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 09:47   #347
whuddafuks
Elskar pråttin asså
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 511
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Min personliga reflektion är att reptilhjärnan hos många män verkar funka ungefär så här:

Kvinnor som är sexuellt tillgängliga för mig personligen (vilket prostituerade är eftersom jag kan köpa deras tjänster) = bra

Kvinnor som inte är sexuellt tillgängliga för mig personligen (som frivilligt har sex med andra män men inte med mig) = dåligt
Det är samma typ som påstår att vänstern/kvinnor/folk som inte delar samma politiska åsikt är så himla lättkränkta, naiva och känslomässigt styrda samtidigt som de själva blir kränkta över exakt allting och använder 19 timmar av sin vakna tid till att skriva om hur lättkränkta och fånigt känsliga alla andra är. De suger helt enkelt och verkar föröka sin retorik tamefan överallt på nätet.
whuddafuks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 10:09   #348
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Min personliga reflektion är att reptilhjärnan hos många män verkar funka ungefär så här:

Kvinnor som är sexuellt tillgängliga för mig personligen (vilket prostituerade är eftersom jag kan köpa deras tjänster) = bra

Kvinnor som inte är sexuellt tillgängliga för mig personligen (som frivilligt har sex med andra män men inte med mig) = dåligt
Reptilhjärnan hos kvinnor är mer generell. Allt som potentiellt kan sänka kvinnans sexuella värde/makt är dåligt. Prostituerade exempelvis. Konkreta manifestationer av det, exempelvis en man som idkar umgänge med prostituerad, påminner om det gamla "hell hath no fury...".
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 10:09   #349
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Men kära någon, tråden florerar av sarkasm men plötsligt var det tydligen obegripligt.

Poängen är, utan sarkasm: det är inte konsekvent att hävda att personer som försörjer sig på att sälja sex kan göra det och samtidigt inte må dåligt av det (om du inte råkar hitta en mecenat som är beredd att finansiera hela ditt uppehälle så innebär det generellt att du har sex mot betalning med många olika personer), samtidigt som man hävdar att personer som har sex med många partners utan betalning mår dåligt av detta. Does not compute.
Det är fullt möjligt och tillåtet att ha ett arbete man inte alltid trivs med. Poängen är om det skall vara frivilligt och upp till kvinnan att sälja sex, eller inte. Om inte så förstår den stackars kvinnan inte sitt eget bästa och måste skyddas från sig själv.

Finns säkerligen miljontals människor som varje dag går till ett arbete dom ogillar, kanske till och med hatar. Men om en prostituerad alltid måste hata sitt arbete, varenda gång hon utför det, så säger du att din åsikt om det är mer rätt än deras, för så som i Expressenartikeln så finns det röster från andra sidan.

Och varför måste allt vara konsekvent? Är det de facto omöjligt att anse att en kvinna eller man själv ska få göra valet om prostitution och ändå kunna se att överdrifter inom allt; sex, droger, alkohol, porr, onani, spel etc är i sig ett tecken på att något kan vara kaputt i pannan eller själen?

Man kan sälja alkohol och ändå samtidigt ogilla att det finns alkoholister.

Senast redigerad av 40plus den 2020-05-20 klockan 10:13.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 10:19   #350
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
https://www.folkbladet.nu/2020-05-19...snyfthistorier

Citat:
Att en sexförbrytare får sitta och böla i tv, prata om sina egna problem och ”hål i själen” i princip oemotsagd och tillåts slingra sig från relevanta frågor är en skandal i sig. Att han i sina kanaler spyr ur sig floskler och fortsätter ignorera brottsoffret är vidrigt.

Han gör allt för att rädda sitt varumärke, vända det till sin fördel och kanske kunna skriva en tårdrypande bok i slutändan, för att återkomma till tv-sofforna. Medan kvinnan fortsätts glömmas bort. Han nöjer sig inte med att ha förminskat henne genom sitt övergrepp, han verkar vilja få henne att försvinna helt.

Runt omkring TV4 ställs nu frågor om de har handlat rätt i denna situation. Det har de inte. De har inte bara ytterligare förnedrat kvinnan som denne man (jag vill inte skriva hans namn, han ska inte ges mer utrymme) utsatt för ett brott, de förnedrar alla kvinnor – brottsoffer eller ej. De bedömer att mannens historia, genom hans kändisskap, är av allmänintresse. Hans snyftande ges betydligt mer utrymme överlag än till exempel organisationen Talita och de som faktiskt kämpar för dessa utsatta kvinnor. Är inte de ett större allmänintresse? När ska media ta sitt ansvar och vägra släppa fram dessa män som genom sitt våldskapital tar ett strupgrepp på hela nyhetsrapporteringen och vänder det till sin fördel?

Vi vill inte höra dessa män! Vi har fått nog! Vi vill att de som faktiskt kan något får tala oftare, och till punkt.

Avslutningsvis vill jag rikta mig till alla andra tv-kanaler, radio, ledarskribenter, tidningar, poddare, siare eller vad ni nu är för något. Några av er fördömer TV4:s agerande, några av er gör det inte, men: Om det var ni som fått första tjing på denna mans snyfthistoria, hade ni alla vägrat ta emot den och låtit honom förtvina i den tystnad han tvingade över kvinnan som han begick brottet mot? Eller hade ni sällat er till den sensationslystna skara som bara ser lösnummer och klick framför ett värdigt samhälle där offer skyddas och förbrytare straffas?
En sak jag reagerade på i Paulos intervju var att han lät som en liten pojke när han sa att det var många som var "arga" på honom. En spektakulär pudel från en 51 år gammal man.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 10:22   #351
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Min personliga reflektion är att reptilhjärnan hos många män verkar funka ungefär så här:

Kvinnor som är sexuellt tillgängliga för mig personligen (vilket prostituerade är eftersom jag kan köpa deras tjänster) = bra

Kvinnor som inte är sexuellt tillgängliga för mig personligen (som frivilligt har sex med andra män men inte med mig) = dåligt
Nu generaliserar du väldigt mycket. Inte många män som tycker prostitution är bra och ens är villiga att gå den vägen för lite sex.

Att diskutera om frivilligt sexarbete och dess vara är inte samma som att vi har reptilhjärnamode only och är kvar i caveman stadiet.


Jag vill inte att det legaliseras och är helt fritt för det öppnar upp för normalisering och andra dörrar som tar årtioenden kanske att lösa ifall man ska försöka dra tillbaka något.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 10:43   #352
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Spännande att höra om era moraliska kompasser. Man förstår ju litegrann varför världen ser ut som den gör.
Precis, det är nog grabbarna i tråden som bär ansvaret för att exempelvis 6 åringar i Indien säljs in i sexuellt slaveri och sedan avrättas när dom blir för gamla. Var försiktig med moralisk kompass snacket, hur agerar du som medveten konsument? Finns ju en uppsjö produkter som inte är helt rätt att konsumera om man man ska vara noga med den där moraliska kompassen.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 10:49   #353
WhiteJellyBerry
Registered User
 
WhiteJellyBerrys avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 72
Kvinnor som är radikala feminister är oftast mindre attraktiva enligt mitt tyckte undantag finns (fysiskt men även socialt, inte alltför sällan lite efter i det socialaspelet med ökad aggressionsbeteende, får för sig saker som inte finns, skapar verkligheter baserat på känslor i stresstillstånd och bryter sociala normer som är skapade av männen enligt dem trots att när de i självaste verket har egna brister). De är bara avundsjuka på andra kvinnor som får ligga och får uppmärksamhet, därför bryr de sig om prostituerade och porrstjärnor. Undermedveten grej som ligger i den lilla hjärnan hos många radikala feminister. Evolutionärt handlar det om kamp om fortplantning. Sk cockblock är samma typ av fenomen.

WhiteJellyBerry är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 11:03   #354
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Detta är extremt vanligt och det är så jävla irriterande.

En snarlik sak finns hos många kvinnor, i min personliga erfarenhet, fast den riktar sig mot båda könen.
Det brukar vara något i stil med "Jag fattar inte hur man kan ligga utan känslor. Det är så dåligt."
och sedan följs detta av att samma tjej varvar tinder/whatever och ligger med en främling ca en gång per vecka.

Jag har sett detta så många gånger nu att jag automatiskt antar att när någon säger att man inte kan ligga utan känslor så gör de exakt det flera gånger mer än jag gjorde när jag gjorde det som mest.
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
+1.

Enligt min erfarenhet är det inte ovanligt att dessa kvinnor refererar till sexuellt lössläppta kvinnor som ”slampor” (fast själva är de förstås inte slampor, för varje gång de har sex med en främling, sådär en gång i veckan, ”råkade det bara hända”. För att räknas som slampa måste man tydligen planera det i förväg. Så länge man behåller åsikten att fritt sex är fel så kommer man undan, verkar det som).
Folk är generellt sätt inte konsekventa, utan tenderar att ha en flytande moral som passar in på ens bild av sig själv som en god människa(tm).

Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Det är fullt möjligt och tillåtet att ha ett arbete man inte alltid trivs med. Poängen är om det skall vara frivilligt och upp till kvinnan att sälja sex, eller inte. Om inte så förstår den stackars kvinnan inte sitt eget bästa och måste skyddas från sig själv.

Finns säkerligen miljontals människor som varje dag går till ett arbete dom ogillar, kanske till och med hatar. Men om en prostituerad alltid måste hata sitt arbete, varenda gång hon utför det, så säger du att din åsikt om det är mer rätt än deras, för så som i Expressenartikeln så finns det röster från andra sidan.

Och varför måste allt vara konsekvent? Är det de facto omöjligt att anse att en kvinna eller man själv ska få göra valet om prostitution och ändå kunna se att överdrifter inom allt; sex, droger, alkohol, porr, onani, spel etc är i sig ett tecken på att något kan vara kaputt i pannan eller själen?

Man kan sälja alkohol och ändå samtidigt ogilla att det finns alkoholister.
Jag diskuterar utifrån principen om moralisk konsekvens.

Det är nog rätt många som anser att en bra moralisk princip är att man ska ha frihet att göra vad man vill, så länge man inte skadar någon annan. Om du då anser att ett stort antal sexpartners leder till psykisk ohälsa, så bidrar du i allra högsta grad medvetet till att skada någon annan när du köper sex av hen. Ungefär som att du om om du vet att någon är alkoholist, och ändå bjuder hen på alkohol, bidrar till att personen lider skada även om du inte aktivt tvingar i hen alkohol.

Om du INTE anser att ett stort antal sexpartners leder till psykisk ohälsa, jamen då är det väl bara att köpa all sex i världen. Du gör ingen skada om personer som har mycket sex (betald eller obetald) inte mår dåligt av det.

Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Reptilhjärnan hos kvinnor är mer generell. Allt som potentiellt kan sänka kvinnans sexuella värde/makt är dåligt. Prostituerade exempelvis. Konkreta manifestationer av det, exempelvis en man som idkar umgänge med prostituerad, påminner om det gamla "hell hath no fury...".
Jag förstår inte riktigt din logik här. Prostitution om något är väl ett typexempel på hur en kvinna kan försörja sig på sitt sexuella värde?

Mig veterligen har den utbredda prostitutionen i världen inte orsakat sexbrist för kvinnor i gemen. Jag är rätt säker på att jag hade kunnat få ligga rätt många gånger idag helt gratis med olika män om jag hade velat.

Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Nu generaliserar du väldigt mycket. Inte många män som tycker prostitution är bra och ens är villiga att gå den vägen för lite sex.

Att diskutera om frivilligt sexarbete och dess vara är inte samma som att vi har reptilhjärnamode only och är kvar i caveman stadiet.


Jag vill inte att det legaliseras och är helt fritt för det öppnar upp för normalisering och andra dörrar som tar årtioenden kanske att lösa ifall man ska försöka dra tillbaka något.
I en studie från 2019 som Folkhälsomyndigheten gjorde svarade en av tio män att de någon gång köpt sex, så att "inte många män är villiga att gå den vägen" håller jag inte med om. En av tio är rätt många - rent statistiskt har ett par av den här trådens deltagare köpt sex t.ex.

Mina inlägg var en spinoff på påståendet att motstånd mot prostitution handlar om sexualmoral och inte om trafficking eller frivillighet, och det faktum att vissa män som är för prostitution moraliserar kring sex på ett inkonsekvent sätt.

Det är (trumvirvel) inte så att män är logiska robotar som aldrig framför känslomässigt baserade och inkonsekventa argument.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 11:26   #355
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Med trafficking menas alltså inflödet av människor som utsatts av någon av de aspekter som nämns i FN:s definition. Det är korrelationsstudier - dvs allt vi vet är att laglig prostitution och trafficking enligt denna definition korrelerar. Hur stor andel människohandelsoffer som sålts av sina släktingar, som lurats att de ska få jobb på en frisörsalong men hamnar på en bordell, eller som står i skuld till kriminella i sitt hemland, är mycket riktigt något som inte behandlas i studierna. Utbudet tenderar dock att möta efterfrågan på en fri marknad, vilket betyder att män som köper sex de facto efterfrågar kvinnor som är offer för människohandel. Utan efterfrågan skulle inte utbudet existera.
Problemet är om du vill använda studierna som slagträ i debatten. Någon eller några av aspekterna som tas upp i FN;s definition ökar enligt studierna, men bara utifrån det kan vi inte dra slutsatser kring om det är positivt eller negativt. Att det heter trafficking och associeras med en hel del vidrigheter ger inte per automatik att trenden som visas här är dålig, eller att den är sämre än alternativet. Det kan även vara en soppa av olika aspekter.

En person som mot ersättning hjälper en fattig rumänsk prostituerad att etablera sig i ett annat land skulle enligt FN;s definition kunna anklagas för trafficking, trots att den uppgörelsen kan vara båda till gagn. Han skulle trots allt exploatera en fattig och utsatt kvinna. Även om han kanske är ett rövhål som gör fula saker kan det i värsta fall vara så att alternativet för henne är att sniffa lim i Bukarests kloaker.

Senast redigerad av Gregow den 2020-05-20 klockan 11:35.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 11:26   #356
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Uvell kollat lite på den undersökningen

https://uvell.se/2020/05/20/opinion-med-statistik/

Finns vissa betänkligheter med den
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 11:29   #357
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 726
Om det inte är mot någons fria vilja att sälja sex så har jag svårt att se att det är fel.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 11:29   #358
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg

Det är nog rätt många som anser att en bra moralisk princip är att man ska ha frihet att göra vad man vill, så länge man inte skadar någon annan. Om du då anser att ett stort antal sexpartners leder till psykisk ohälsa, så bidrar du i allra högsta grad medvetet till att skada någon annan när du köper sex av hen. Ungefär som att du om om du vet att någon är alkoholist, och ändå bjuder hen på alkohol, bidrar till att personen lider skada även om du inte aktivt tvingar i hen alkohol.

Om du INTE anser att ett stort antal sexpartners leder till psykisk ohälsa, jamen då är det väl bara att köpa all sex i världen. Du gör ingen skada om personer som har mycket sex (betald eller obetald) inte mår dåligt av det.
Jag anser absolut inte att ett stort antal sexpartners leder till psykisk ohälsa. Däremot finns det risk att människor som har ett väldigt stort antal sexpartners har någon bakomliggande orsak till detta faktum. Precis som människor som har spelat bort stora summor pengar, super ofta eller gör något annat till överdrift i förhållande till gemene man. Och jag väljer aktivt bort en partner som verkar ha en missbruksmentalitet oavsett vad den yttrar sig i.

Detta påverkar inte min åsikt om kvinnans fria vilja.

Ditt exempel om att bjuda alkoholisten på alkohol utgår återigen från DIN åsikt att all prostitution är av ondo och skadar kvinnan, alltid. Enligt dig kan en kvinna inte av fri vilja sälja 20 min sex utan att mannen antingen begår övergrepp mot henne genom att delta i det förutbestämda, eller så skadar han med vilje henne genom att delta i det förutbestämda. Om detta är din åsikt så stämmer din liknelse med alkoholisten. Men återigen, detta är din åsikt och bevisligen finns det prostituerade som hävdar motsatsen.


Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Uvell kollat lite på den undersökningen

https://uvell.se/2020/05/20/opinion-med-statistik/

Finns vissa betänkligheter med den
Värt att beakta med studier om prostitution är också att dom oftast är beställda av eller gjorda av personer, organisationer eller myndigheter som aktivt motsätter sig prostitution. Letar man efter argument för sin syn så har man lättare att finna dessa än om man är helt opartisk.

Senast redigerad av 40plus den 2020-05-20 klockan 11:33.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 11:36   #359
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Ni kvinnor borde också fundera på vad otrohet faktiskt är för någonting.

Otrohet är en man som smyger ut från hans hus för att gå och finna lycka bakom din rygg, SÅ ATT DINA KÄNSLOR INTE SÅRAS.
Otrohet är ju för dig! Det är ju inte för mig eller någon annan man. Det är för er och för era känslors skull.

Folk glömmer att män har högre sexualdrift och Paolo är dessutom en man som lär ha högre testosteronnivåer än normalt för sin ålder och sen råkade han bli kåt en kväll. Det är sånt som händer men för att finna lite lycka så valde han att smyga ut och gå bakom ryggen på flickvännen för att snabbt besöka en prostituerad just DÄRFÖR ATT HAN INTE VILLE SÅRA SIN FLICKVÄN.

Sen får han bara skit för att kvinnor bara blandar in känslor och vägrar se det fina i det.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 11:51   #360
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Ni kvinnor borde också fundera på vad otrohet faktiskt är för någonting.

Otrohet är en man som smyger ut från hans hus för att gå och finna lycka bakom din rygg, SÅ ATT DINA KÄNSLOR INTE SÅRAS.
Otrohet är ju för dig! Det är ju inte för mig eller någon annan man. Det är för er och för era känslors skull.

Folk glömmer att män har högre sexualdrift och Paolo är dessutom en man som lär ha högre testosteronnivåer än normalt för sin ålder och sen råkade han bli kåt en kväll. Det är sånt som händer men för att finna lite lycka så valde han att smyga ut och gå bakom ryggen på flickvännen för att snabbt besöka en prostituerad just DÄRFÖR ATT HAN INTE VILLE SÅRA SIN FLICKVÄN.

Sen får han bara skit för att kvinnor bara blandar in känslor och vägrar se det fina i det.
What the fuck.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)