Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-10-01, 14:57   #1
Fredrik_S
Registered User
 
Fredrik_Ss avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 6 723
Global physique i Stockholm 2014 och skkf??

Det står Så här på hemsidan för tävlingen vad gäller

Men´s physique
Eligibility:
This division is open to all male competitors. No organization card needed.

Innebär det att det ändå blir en avstängning från skkf? Eller innebär det att man får tävla där och tävla för skkf?

Vad jag har hört förut så är det 2 års avstängning om man tävlar där, stämmer det fortfarande eller har något ändrats.
__________________
Instagram fredriksoderberg
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 17:29   #2
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Bra fråga som gärna får bli utredd. Det verkar finnas lite olika uppfattning. Binais som står bakom tävlingen verkar ha en uppfattning emedan SKKF påmålas en annan.
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 18:09   #3
Fredrik_S
Registered User
 
Fredrik_Ss avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 6 723
Ja jag har stött på ett flertal personer som inte är speciellt insatta men som ändå känt att det skulle vara kul att tävla och få visa upp sig lite. Några av dessa säger att det här är en tävling som man inte behöver något förbund eller team eller någonting. Det känns som att det är många som vill tävla men som väljer att avstå när de inser att det krävs ett flertal steg för att få vara med och leka.
(1. skaffa team att representera, 2, blir medlem i skkf, 3. anmäla sig till själva tävlingen)
Många som tror vid första tävlingstanke att punkt 3 är det enda som behövs...
__________________
Instagram fredriksoderberg
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 19:18   #4
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_S Visa inlägg
Ja jag har stött på ett flertal personer som inte är speciellt insatta men som ändå känt att det skulle vara kul att tävla och få visa upp sig lite. Några av dessa säger att det här är en tävling som man inte behöver något förbund eller team eller någonting. Det känns som att det är många som vill tävla men som väljer att avstå när de inser att det krävs ett flertal steg för att få vara med och leka.
(1. skaffa team att representera, 2, blir medlem i skkf, 3. anmäla sig till själva tävlingen)
Många som tror vid första tävlingstanke att punkt 3 är det enda som behövs...
Jag skrev ett långt inlägg, men raderade det igen.
Orkar inte ge mig in i någon debatt, creizter kommer väl snart och berättar hur dåligt allt sköts av alla dåliga människor.

Ett förtydligande på vad som gäller om man tävlar på en av SKKF/IFBB icke sanktionerad tävling kommer att komma ut på förbundets hemsida.

Nu är jag förvisso en föreningsmänniska, men så hemskt jobbigt är det inte att vara med i en förening som är ansluten till SKKF, skaffa en tävlingslicens och anmäla sig till en tävling.
Inte om man jämför vilket arbete det är att dieta inför tävlingen.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 20:15   #5
Fredrik_S
Registered User
 
Fredrik_Ss avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 6 723
Förstår Men just jag tänkte inte debattera, var bara mest nyfiken på om det gick att tävla där eller om det var en dålig idé om man funderar på att tävla inom skkf senare. Har hört lite olika bud men känns inte som någon av mina vänner har så bra koll.

Hehe nej det är det väl inte egentligen
Men att laga enformig mat i 10 veckor och leva på ett kaloriunderskott kan för vissa vara enklare än att hänga upp den där tavlan som står lutad mot väggen eller ta ner den där kartongen till förrådet som stått och skräpat ett år under bordet...
__________________
Instagram fredriksoderberg
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 20:31   #6
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_S Visa inlägg
Förstår Men just jag tänkte inte debattera, var bara mest nyfiken på om det gick att tävla där eller om det var en dålig idé om man funderar på att tävla inom skkf senare. Har hört lite olika bud men känns inte som någon av mina vänner har så bra koll.
Nej, det var inte dig jag syftade på.

Kortfattat och utan att utveckla så är det en dålig idé om man funderar på att tävla inom SKKF senare.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 11:42   #7
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Liten uppdatering. Tyvärr har inte SKKFs ledare kommit upp på hemsidan än så ni får nöja er med bilden från bloggen nedan.

Klicka för bild på ledare

Citat:
Det var dags att uppdatera er om ärendet kring det otillåtna förfarandet i att Svenska Kroppskulturförbundet ("SKKF") som bestraffar atleter som tävlar eller på annat sätt deltar i tävlingar som konkurrerar med SKKF:s och International Body Building Federations ("IFBB") tävlingar. Reglerna omöjliggör för konkurrerande tävlingsarrangörer att effektivt konkurrera med SKKF, och strider enligt stadgad praxis (särskilt Marknadsdomstolens dom i MD 2012:16) mot förbuden mot konkurrensbegränsande avtal i 2 kap. 1 § konkurrenslagen (2008:579) ("KL") och artikel 101 i fördraget om den Europeiska unionens funktionsätt ("FEUF").

Fallet finns nu hos Konkurrensverket ("KKV") där BMR hemställer att Konkurrensverket ("KKV") vid vite förbjuder SKKF att tillämpa de regler genom vilka atleter, som deltar i tävlingar som inte har sanktionerats av SKKF, bestraffas.

Per Sundström's arikel i senaste numret av Body där han själv tolkar lagen på sitt sätt kommer att användas som bevis mot SKKF både hos KKV och i värsta (bästa) fall i Marknadsdomstolen.

Syftet bakom SKKF:s lojalitetsregler är att man vill motverka konkurrens från konkurrerande arrangörer av tävlingar. De aktuella lojalitetsreglerna är alltför långtgående på så sätt att de otillbörligen hämmar sportens utveckling. De är därmed konkurrensrättsligt otillåtna.

Jag kommer att hålla er uppdaterade. Jag uppmanar även alla atleter att ingen löser in SKKF tävlingslicens för 2014, speciellt ni som ska tävla i Globen i maj då rättegångar kan ta tid och fram tills att KKV/Marknadsdomstolen beslutat om huruvida SKKF bryter mot lagen eller inte kan ni inte bestraffas om ni inte är medlemmar i deras organisation.

Mvh
Binais
http://www.body.se/bloggar/binais-be...ng-skkf-fallet
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.

Senast redigerad av AronP den 2013-10-17 klockan 11:44.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 19:14   #8
Fredrik_S
Registered User
 
Fredrik_Ss avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 6 723
Okej tack!
__________________
Instagram fredriksoderberg
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 19:47   #9
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Är tävlingen ansluten till ett annat förbund?
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 19:56   #10
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Är tävlingen ansluten till ett annat förbund?
Ja.
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-19, 08:01   #11
Fredrik_S
Registered User
 
Fredrik_Ss avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 6 723
Citat:
Ursprungligen postat av AronP Visa inlägg
Ja.
Vad menar de egentligen med denna mening som endast står under Men´s Physique delen på hemsidan. Har de lagt just den deltävlingen utanför det andra förbundet...

Men´s physique
Eligibility:
This division is open to all male competitors. No organization card needed.
__________________
Instagram fredriksoderberg
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-19, 10:51   #12
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Jag skulle tolka det som du men jag är inte insatt mer än att jag läser nyheterna om det. Dra iväg ett mejl och fråga, posta svaret här sen.
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 21:10   #13
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
http://www.bmrstore.se/blog/cirkusen-har-startat/

Mer nyheter.
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 22:44   #14
Fredrik_S
Registered User
 
Fredrik_Ss avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 6 723
Där ser man! Tävling i Solna under skkf låter spännande. Finns det mer info om det?
__________________
Instagram fredriksoderberg
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 23:20   #15
Kvicksilver
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 678
Här är länk till Sweden Grand Prix i Malmö i april. Står inget om någon tävling i Solna på SKKF's sida.
Tydligen träffade SKKF konkurensverket i går.

http://www.swedengrandprix.com/
Kvicksilver är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)