Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlingar/Tävlingsförberedelser - tips och tricks m.m.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-03, 21:27   #1
Februari
Registered User
 
Februaris avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Kristianstad --> Halmstad
Inlägg: 891
Question Styrkelyft i Halmstad?

Jag har sedan en tid planerat att gå med i en atletklubb nästa år för att så småningom börja tävla i klassiskt styrkelyft. Jag hade väl då tänkt att Lund skulle passa eftersom det är ganska nära till där jag bor nu men nu har jag bestämt mig för att flytta till Halmstad i februari då jag ska börja på nytt jobb där.

Så till mina frågor,
Finns det någon atletklubb i Halmstad eller nära Halmstad?
Är här andra medlemmar på forumet som bor i Halmstad eller i närheten som tränar/tävlar i styrkelyft?
Vilket gym skulle ni rekommendera att jag tränar på om jag tycker att det viktigaste är att kunna köra mark, böj och bänk ordentligt?
__________________
Marklyft: 85 kg
Knäböj: 80 kg
Bänkpress: 40 kg
Kroppsvikt 50.1 kg med 5 veckor kvar av bulken sen får vi se.
Journalen
Februari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 22:30   #2
rolf
#VilaLagom
 
rolfs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Halmstad
Inlägg: 12 742
EKK finns i Halmstad, men är inte speciellt aktiv. Vi är ett gäng (4-5st) som bor i Halmstad som ska tävla för Falkenberg (FKSK) nästa år, vilket är det närmaste alternativet.
Jag hade rekommenderat Idrottscentrum vid Högskolan, de har bäst och störst utbud av plattformar, stänger och vikter. Jobbigt att träna där under rusningstid dock, det är inte jätterymligt.
__________________
[B][URL="http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83197"]Rolf goes #suomitraining
rolf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 22:41   #3
Februari
Registered User
 
Februaris avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Kristianstad --> Halmstad
Inlägg: 891
Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
EKK finns i Halmstad, men är inte speciellt aktiv. Vi är ett gäng (4-5st) som bor i Halmstad som ska tävla för Falkenberg (FKSK) nästa år, vilket är det närmaste alternativet.
Jag hade rekommenderat Idrottscentrum vid Högskolan, de har bäst och störst utbud av plattformar, stänger och vikter. Jobbigt att träna där under rusningstid dock, det är inte jätterymligt.
Tack, vad bra med ett svar!
Då ska jag kolla in det gymmet när jag får tillfälle och kanske det blir att kontakta FKSK också snart
Vad tävlar du i? Är det bodybuilding eller har jag fel för mig?
__________________
Marklyft: 85 kg
Knäböj: 80 kg
Bänkpress: 40 kg
Kroppsvikt 50.1 kg med 5 veckor kvar av bulken sen får vi se.
Journalen
Februari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 21:23   #4
rolf
#VilaLagom
 
rolfs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Halmstad
Inlägg: 12 742
Citat:
Ursprungligen postat av Februari Visa inlägg
Tack, vad bra med ett svar!
Då ska jag kolla in det gymmet när jag får tillfälle och kanske det blir att kontakta FKSK också snart
Vad tävlar du i? Är det bodybuilding eller har jag fel för mig?
Gör det! Och hör gärna av dig när du beslutat nåt, alltid kul med fler med samma intresse.
Jag har tävlat i både bodybuilding och styrkelyft tidigare, men nu är det styrkelyft som gäller nästa år. Tjock, glad och stark är roligare än att vara snygg men hungrig i speedos.
__________________
[B][URL="http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83197"]Rolf goes #suomitraining
rolf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 13:14   #5
Februari
Registered User
 
Februaris avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Kristianstad --> Halmstad
Inlägg: 891
Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Gör det! Och hör gärna av dig när du beslutat nåt, alltid kul med fler med samma intresse.
Jag har tävlat i både bodybuilding och styrkelyft tidigare, men nu är det styrkelyft som gäller nästa år. Tjock, glad och stark är roligare än att vara snygg men hungrig i speedos.
Det gör jag! Det blir som sagt flytt i februari men innan dess behöver jag åtminstone ha bestämt vilket gym jag ska träna på så att jag kan sätta igång direkt sen.

Sen får jag se när jag känner mig stark nog att gå med i någon klubb men jag hade ju tänkt göra det i början av nästa år. Dock verkar jag inte klara av att uppnå mina mål för detta året men det kan ju kvitta egentligen. Jag har kanske större chanser att uppnå dem med hjälp av kunniga personer på en atletklubb
__________________
Marklyft: 85 kg
Knäböj: 80 kg
Bänkpress: 40 kg
Kroppsvikt 50.1 kg med 5 veckor kvar av bulken sen får vi se.
Journalen
Februari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 13:17   #6
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Synd att du ska flytta, Lund har en riktigt grym atletklubb. (förstås inte bättre än JSK men still )
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 13:20   #7
rolf
#VilaLagom
 
rolfs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Halmstad
Inlägg: 12 742
Citat:
Ursprungligen postat av Februari Visa inlägg
Det gör jag! Det blir som sagt flytt i februari men innan dess behöver jag åtminstone ha bestämt vilket gym jag ska träna på så att jag kan sätta igång direkt sen.

Sen får jag se när jag känner mig stark nog att gå med i någon klubb men jag hade ju tänkt göra det i början av nästa år. Dock verkar jag inte klara av att uppnå mina mål för detta året men det kan ju kvitta egentligen. Jag har kanske större chanser att uppnå dem med hjälp av kunniga personer på en atletklubb
Tror du slog huvudet på spiken med det fetmarkerade där. Man behöver inte vara "bra nog" innan man går med i klubben, det är ju inga inträdeskrav. Istället får man fokusera på hur mycket bättre man utvecklas när man väl är med där.
__________________
[B][URL="http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83197"]Rolf goes #suomitraining
rolf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 14:45   #8
doommessiah
Registered User
 
doommessiahs avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 319
FKSK är ett kanongäng, jag brukar träna där vissa helger när jag är i min stuga som ligger utanför Falkenberg. Kan starkt rekommendera att tävla för dem om man har möjlighet och bor i närheten:-)
__________________
Korv är gott! Tårta är gott! Korvtårta måste vara Jättegott!!!
doommessiah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 15:23   #9
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Hej, vad kul!

Klart du ska komma ner till klubben när du flyttar till halmstad. Vi har ju fått ett jäkla gött gäng från halmstad som kommer upp på helgerna. Bara skicka PM när du vill komma och hälsa på.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 15:23   #10
rolf
#VilaLagom
 
rolfs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Halmstad
Inlägg: 12 742
Citat:
Ursprungligen postat av doommessiah Visa inlägg
FKSK är ett kanongäng, jag brukar träna där vissa helger när jag är i min stuga som ligger utanför Falkenberg. Kan starkt rekommendera att tävla för dem om man har möjlighet och bor i närheten:-)
Får passa på att smyga in ett tjena här. Vi tränade böj/frontböj på FKSK för någon månad sedan men jag uppfattade aldrig ditt namn.
__________________
[B][URL="http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83197"]Rolf goes #suomitraining
rolf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 21:41   #11
doommessiah
Registered User
 
doommessiahs avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 319
Ja visst sågs vi då, förstod att det var du nu när jag läste denna tråden. Trevligt, trevligt. Mathias heter jag förövrigt, vi ses säkert igen om inte annat till sommaren när jag under en månad bedriver alla träningspass på tullbron:-)
__________________
Korv är gott! Tårta är gott! Korvtårta måste vara Jättegott!!!
doommessiah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 22:13   #12
Februari
Registered User
 
Februaris avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Kristianstad --> Halmstad
Inlägg: 891
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Synd att du ska flytta, Lund har en riktigt grym atletklubb. (förstås inte bättre än JSK men still )
När jag inte hade bestämt mig för att flytta var planen att gå med i Lunds atletklubb!
__________________
Marklyft: 85 kg
Knäböj: 80 kg
Bänkpress: 40 kg
Kroppsvikt 50.1 kg med 5 veckor kvar av bulken sen får vi se.
Journalen
Februari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 22:14   #13
Februari
Registered User
 
Februaris avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Kristianstad --> Halmstad
Inlägg: 891
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Tror du slog huvudet på spiken med det fetmarkerade där. Man behöver inte vara "bra nog" innan man går med i klubben, det är ju inga inträdeskrav. Istället får man fokusera på hur mycket bättre man utvecklas när man väl är med där.
Det är väl så ja Jag går med i nån klubb oavsett om jag uppnår mina mål för året eller inte!
__________________
Marklyft: 85 kg
Knäböj: 80 kg
Bänkpress: 40 kg
Kroppsvikt 50.1 kg med 5 veckor kvar av bulken sen får vi se.
Journalen
Februari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 22:17   #14
Februari
Registered User
 
Februaris avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Kristianstad --> Halmstad
Inlägg: 891
Citat:
Ursprungligen postat av doommessiah Visa inlägg
FKSK är ett kanongäng, jag brukar träna där vissa helger när jag är i min stuga som ligger utanför Falkenberg. Kan starkt rekommendera att tävla för dem om man har möjlighet och bor i närheten:-)
Låter bra! Nu vet jag inte precis hur långt det är mellan Halmstad och Falkenberg men gissar på fem mil eller nåt så FKSK känns som ett bra alternativ

Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Hej, vad kul!

Klart du ska komma ner till klubben när du flyttar till halmstad. Vi har ju fått ett jäkla gött gäng från halmstad som kommer upp på helgerna. Bara skicka PM när du vill komma och hälsa på.
Då hör jag av mig när flytt närmar sig Känns ju bra att veta vem man kan kontakta och så redan nu
__________________
Marklyft: 85 kg
Knäböj: 80 kg
Bänkpress: 40 kg
Kroppsvikt 50.1 kg med 5 veckor kvar av bulken sen får vi se.
Journalen
Februari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 21:57   #15
Februari
Registered User
 
Februaris avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Kristianstad --> Halmstad
Inlägg: 891
Om jag går med i en klubb i början av nästa år, när vore det rimligt att börja tävla (om jag är tillräckligt stark vill säga)?
__________________
Marklyft: 85 kg
Knäböj: 80 kg
Bänkpress: 40 kg
Kroppsvikt 50.1 kg med 5 veckor kvar av bulken sen får vi se.
Journalen
Februari är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)