Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-05-24, 17:38   #526
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Tycker du det är hög reliabilitet att fråga missbrukare på behandlingshem osv vad dom tycker om "knark"...? DOM tycker att hasch är en inkörsport, då måste det stämma....? Varför är hasch inkörsport till tyngre droger, men inte alkohol? Är mjölk inkörsport till alkohol?
Möbeln svarade på ett ett inlägg där det påstods att man inte frågar de som faktiskt är direkt berörda av detta. Dvs att ingen frågar de prostituerade, och ingen frågar de som brukar droger. Så han berättade vad han erfarenhet från drogmissbrukare brukar säga i frågan.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 17:46   #527
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Samma sak gäller i motsatt riktning. Någon som knarkat och tycker det är skitbra är nog mer benägen att vara högljudd om det, medan någon som knarkat bort livet kanske inte får så mycket mediautrymme eller vill basunera ut det. Survivorship bias.
Ja så är det antagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Jag tror allt är inkörsport till allt. De jag vet så har alla varit rätt friska på att hälla i sig alkohol innan de testade eller började med droger i större mängder. De har helt enkelt behovet av att få skallen ur balans. De skulle säkert slicka toalettsitsar om man blev hög av det.
Alla testar alltid alkohol först. Det är en myt att "efter ett tag så får man inget rus längre och då måste man ta tyngre droger", i så fall skulle det även gälla alkohol. Dom som blir missbrukare kommer bli missbrukare oavsett vilken lagstiftning man har.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Möbeln svarade på ett ett inlägg där det påstods att man inte frågar de som faktiskt är direkt berörda av detta. Dvs att ingen frågar de prostituerade, och ingen frågar de som brukar droger. Så han berättade vad han erfarenhet från drogmissbrukare brukar säga i frågan.
Okej, och varför är "missbrukarna" dom som ska föra folkets talan i frågan, på samma sätt som prostituerade ska prata för dom prostituerade, som i det här fallet? Det är inte bara missbrukare som hamnar på behandlingshem som brukar droger. Oavsett vilken lagstiftning man har så kommer folk att "kNaRkA" och folk kommer att köpa sex. Men det enda man gör idag med den katastrofala lagstiftningen är så här

ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 17:52   #528
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Okej, och varför är "missbrukarna" dom som ska föra folkets talan i frågan, på samma sätt som prostituerade ska prata för dom prostituerade, som i det här fallet? Det är inte bara missbrukare som hamnar på behandlingshem som brukar droger. Oavsett vilken lagstiftning man har så kommer folk att "kNaRkA" och folk kommer att köpa sex. Men det enda man gör idag med den katastrofala lagstiftningen är så här
Sluta slänga in halgubbar. Vem har påstått att knarkarna ska föra folkets talan? Ingen förutom du.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 19:54   #529
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Polisen i Göteborg vill inte vara sämre än kollegerna i 08

"Kommunstyrelsens ordförande i Kungsbacka, Hans Forsberg (M), erkänner att han köpt sex, rapporterar GP.

Under lördagen gjorde polisen ett tillslag vid en misstänkt bordell i Göteborg. Där påträffades Hans Forsberg, kommunstyrelsens ordförande i Kungsbacka"

https://live.aftonbladet.se/supernyt...01ef00111cff38
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 22:00   #530
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 425
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Polisen i Göteborg vill inte vara sämre än kollegerna i 08

"Kommunstyrelsens ordförande i Kungsbacka, Hans Forsberg (M), erkänner att han köpt sex, rapporterar GP.

Under lördagen gjorde polisen ett tillslag vid en misstänkt bordell i Göteborg. Där påträffades Hans Forsberg, kommunstyrelsens ordförande i Kungsbacka"

https://live.aftonbladet.se/supernyt...01ef00111cff38
Se där ja. En till ful fisk som trasslat in sig i trålen. Hoho. Undrar om det blir någon mer fångst.
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 08:33   #531
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Dock har jag i den här tråden ännu inte sett en kvinna som uttryckt att prostituerade är omoraliska slampor som utnyttjar att de stackars mähäiga männen inte kan motstå att köpa sex om det finns tillgängligt, och därför ska prostitution förbjudas. Den enda som kommit med dylika resonemang (filmöbeln) är mig veterligen inte kvinna.
Jag känner att jag vill försvara trädgårdsmjölken lite här. Jag uppfattade inte det som att han tyckte att prostituerade kvinnor är slampor. Min uppfattning är att ”slampa” är vad man kallar någon för att man tycker hon är äcklig som ligger runt mycket. Trädgård var mer inne på att det är omoraliskt att utnyttja eller förstärka en ojämn maktposition, och jag tror inte han tycker det är något fel i sig att en tjej ligger runt så mycket hon vill.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 09:12   #532
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag känner att jag vill försvara trädgårdsmjölken lite här. Jag uppfattade inte det som att han tyckte att prostituerade kvinnor är slampor. Min uppfattning är att ”slampa” är vad man kallar någon för att man tycker hon är äcklig som ligger runt mycket. Trädgård var mer inne på att det är omoraliskt att utnyttja eller förstärka en ojämn maktposition, och jag tror inte han tycker det är något fel i sig att en tjej ligger runt så mycket hon vill.
Jo jag tror att du har rätt, jag tolkade också filträdgården som att han anser att prostituerade kvinnor utnyttjar sin så kallade "sexuella makt" till att pumpa män på pengar, inte att kvinnor som har mycket sex har dålig moral.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 10:12   #533
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Om män hade haft lika lätt som kvinnor att uppleva sex så hade vi sett mycket färre sexköp. Varför betala för något som är gratis.

Sen finns det såklart fler anledningar att köpa sex, men jag tror tillgänglighet är den enskilt största. Jag skulle aldrig köpa sex, men det är ett mer egoistiskt tänk att jag tycker jag ska vara värd sex, inte behöva betala för det. Jag ser det som att nedvärdera sig själv.

Oavsett så är det bra om polisen slår ned på sexköpare eftersom det faktiskt är olagligt. Dessutom blir det smaskiga rubriker eftersom det är fler pampar som känner att de har råd. Och så feminister får något att skria över i sociala medier.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 10:17   #534
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jo jag tror att du har rätt, jag tolkade också filträdgården som att han anser att prostituerade kvinnor utnyttjar sin så kallade "sexuella makt" till att pumpa män på pengar, inte att kvinnor som har mycket sex har dålig moral.
Då tolkade du rätt. Det finns en växande kultur, tydlig på Internet där män totalt tappat sansen och betalar enorma summor bara för att få kvinnan att erkänna den enskilde mannens existens. Eller för någon form av närhet till henne. Betalar för hennes badvatten tex.

När kvinnan får en så upphöjd position, att även hennes smuts lagt i burk kostar, så får mannen en väldigt låg.

För män som letar upp sårbara kvinnor och pumpar dem på pengar och utnyttjar hennes kärlek till honom finns ett ord "sol och vårare". Dessa varnas för, lagförs om möjligt och ses som något fruktansvärt. Men att göra liknande mot män är "rätt åt dem" "patetiska jävla som låter sig luras" osv.

Så kvinnor använder definitivt sin sexuella makt mot män för att pumpa dem på pengar. Prostitution är den mest uppenbara formen av det.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-25, 10:48   #535
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Ja många säger ju att man får köpa "girlfriend experience" eller vad det heter. I nån inervju läste jag att många vill snacka efteråt altså söker helt enkelt övrig kontakt förutom sex.Dessutom kan det vara svårt att hitta nån tjej som vill urinera på en eller använda strap-on.

Vem som utnyttjar vem kan man ju fråga sig. Vill man ha x får man betala x. Förhoppningsvis är båda nöjda efteråt. Som det sägs i media finns det ju en massa män i åldern 30-40 som är singlar och inte får resultat på tinder eller krogen. Jag skulle bli galen efter 6 månader om jag inte fick sex iaf.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 20:29   #536
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
När man talar om trollen:

https://nyheteridag.se/plus/familjeh...kommande-barn/

Citat:
Familjehemsmamma som var asylaktivist misstänks för våldtäkt av ensamkommande barn
Vars är mediadrevet kring detta som faktiskt är betydligt större övergrepp än att köpa sex av en vuxen kvinna som frivilligt säljer det.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 21:47   #537
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
När man talar om trollen:

https://nyheteridag.se/plus/familjeh...kommande-barn/



Vars är mediadrevet kring detta som faktiskt är betydligt större övergrepp än att köpa sex av en vuxen kvinna som frivilligt säljer det.
Inte en kändis dock. Kändisar som gör brott säljer, det gör inte en vänsterkärring som ligger med flykting"barn". De enda som bryr sig om en sån sak är jag, du och något dussin till andea. För övriga är det inte ens en nyhet, kanske inte ens ett brott.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 21:50   #538
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Inte en kändis dock. Kändisar som gör brott säljer, det gör inte en vänsterkärring som ligger med flykting"barn". De enda som bryr sig om en sån sak är jag, du och något dussin till andea. För övriga är det inte ens en nyhet, kanske inte ens ett brott.
Det är faktiskt ganska fascinerande hur ovetandes Klein är om hur liten den här gruppen av människor som bryr sig är, speciellt med tanke på hur lite respons han får på det han postar.

Det är ju därför han väljer att posta det här också på ett träningsforum med relativt låg aktivitet, då får det han postar synas för en gång skull och han kan känna sig viktig att han når ut med sitt budskap.

På större forum är han bara en i mängden.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 21:54   #539
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Det är ju därför han väljer att posta det här också på ett träningsforum med relativt låg aktivitet, då får det han postar synas för en gång skull och han kan känna sig viktig att han når ut med sitt budskap.
Fel. Jag postar för att irritera dig specifikt.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 21:57   #540
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Fel. Jag postar för att irritera dig specifikt.
Du kan inte irritera mig, för jag accepterar dig Jag ser dig för den du är och välkomnar dig och dina åsikter!

Jag har varit som du är nu också, fast jag mognade lite tidigare än dig.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2020-06-01 klockan 22:00.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)