Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-23, 20:25   #511
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av berserken Visa inlägg
Men vad i hela friden, bärsärk, ny användare igen?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 20:30   #512
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Men vad i hela friden, bärsärk, ny användare igen?
Vad nä första gången jag är med här berserken är ett gammalt nick jag hadde när jag spelade quake i mitten av -90 talet
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 20:33   #513
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av berserken Visa inlägg
Vad nä första gången jag är med här berserken är ett gammalt nick jag hadde när jag spelade quake i mitten av -90 talet
Oj, förlåt, jag drog en förhastad slutsats.

Välkommen till forumet!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 20:41   #514
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Oj, förlåt, jag drog en förhastad slutsats.

Välkommen till forumet!
tack
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 20:46   #515
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
Så 34 sidor in och det enda argument som finns för att förbjuda är att det KAN ha dåliga konsekvenser? Finns det inte 10000 saker som är lagliga i dagsläget som borde förbjudas under exakt samma argument och logik?
Du måste se bortom alla charader. Att man gör argumentet att det bör bli hårdare straff mot sexköpare är inte därför att man satt sig in i ämnet och själv samtalat med mängder av horor som alla är olyckliga och sett att det leder till negativa konsekvenser och hållit på att väga diverse argument och kommit fram till denna åsikter. Det är bara känslor.

Incitamenten för att bry sig om en sån här skitfråga framför alla hundratusen större problem i Sverige idag beror på att man som kvinna räds att förlora makten som det innebär att ha massa kåtdesperata män svärmande runt omkring sig. Ifall man brydde sig ett skit om sexköp i sig självt så hade naturligtvis en sån som wintersnowdrift tagit upp det faktum att mängder av kärringar åker till Gambia och köper *** men det nämns inte ett ord om detta.



Då heter det istället att gambianska manshoror är så mycket mer spännande och exotiska än svenska män och har större kukar. Då är sexköp en spännande värld trots att unga män faktiskt på riktigt utnyttjas av groteskt fula gamla tanter och det skönmålas i en hycklande skittidning som Expressen.

För männens del som för dessa åsikter så handlar det förstås om att godhetssignalera i en undermedveten tro om att man ska få ligga med kvinnor ifall man bara beter sig feminint och håller med dem.

Senast redigerad av BrunoC den 2020-05-23 klockan 20:50.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 21:06   #516
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av badday Visa inlägg
Istället för att låtsas som att du vet bättre än de själva är ju lite komiskt, tycker du inte? Här har du en liten studie så du fåt lite bättre kunskaper.
Bra att någon våger lägga upp lite vetenskap i ämnet.
Synd att moralisterna i tråden redan har bestämt sig för hur världen ser ut.

att kontrastera mot högstatusyrket läkare
Citat:
Nästan var tredje yngre läkare uppger att det är ganska eller mycket troligt att de inom fem år kommer att lämna hälso- och sjukvården för att arbeta i en annan sektor. Detta enligt en ny rapport som presenterades av Sylf i dag, måndag.
!!!

Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Du måste se bortom alla charader. Att man gör argumentet att det bör bli hårdare straff mot sexköpare är inte därför att man satt sig in i ämnet och själv samtalat med mängder av horor som alla är olyckliga och sett att det leder till negativa konsekvenser och hållit på att väga diverse argument och kommit fram till denna åsikter. Det är bara känslor.
Det sorgliga är att samma debattörer avfärdar hårdare straff för riktiga brott eftersom "det inte hjälper".

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Precis som när det kommer till diskussioner om narkotika, ingen lyssnar på brukarna själva utan är vilt upptagna med att moralisera.
Det smög sig in ett stavfel

I landet Sverige heter det missbrukare, inte "brukare".
Alternativt "drogberoende".

Senast redigerad av Plasttiger den 2020-05-23 klockan 21:09.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 21:06   #517
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vad duktiga ni är på att veta vad andra har för värderingar.
Nu handlade det inte om det, om du frågar en pundare om han trivs med knarket kommer väldigt många svara ja. Gör det vad de sysslar med bra? Sätt dessa kvinnor i en helt annan situation och de kommer svara annorlunda.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 07:55   #518
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Kvinnor känner så. Jag säger inte att det är imbecillt men ni stormar känslomässigt regelbundet*.

* Eller oregelbundet eller är knepiga jämnt på grund av p-piller. Sedan så blir det bittert vid klimakteriet.

Jag lever med en "den andra kvinnan" som får blickar från den bedragna kvinnan, trots att hon var ledig vid tillfället så ja men hon ville vara kvar hos mannen så då måste man ventilera sin frustration någon annanstans. Ja och den mannen får inte hälsa på oss. Yep.

Har hört folk anmärka på att de tycker tjejer i länder där prostitution är lagligt är gladare i krogsvängen. Om det är för att de slipper de värsta horbockarna som avslutar kvällen annorstädes eller om det är för konkurrensens skull är oklart... Eller så är det oss svenskar som är kyliga utav i helvete och det har inget att göra med någonting egentligen.
Nåja, jag skulle snarare säga att det är en allmänmänsklig reaktion att bli upprörd när man anser sig ha blivit sviken. Att hysa den typen av agg under längre tid lär dock göra att man blir bitter.

Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Eh, jo?

Dock har jag i den här tråden ännu inte sett en kvinna som uttryckt att prostituerade är omoraliska slampor som utnyttjar att de stackars mähäiga männen inte kan motstå att köpa sex om det finns tillgängligt, och därför ska prostitution förbjudas. Den enda som kommit med dylika resonemang (filmöbeln) är mig veterligen inte kvinna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 11:23   #519
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Då heter det istället att gambianska manshoror är så mycket mer spännande och exotiska än svenska män och har större kukar. Då är sexköp en spännande värld trots att unga män faktiskt på riktigt utnyttjas av groteskt fula gamla tanter och det skönmålas i en hycklande skittidning som Expressen.
I mitt tycke är det betydligt vidrigare än sexhandeln inne i Sverige eftersom dessa Gambianer antagligen får jordnötter i betalt. Plus en massa onödig belastning på miljön i form av internationellt resande. Dock finns det ingenting som slår batikhäxorna i Sverige som ger sig på flyktingar som inte får ett öre för besväret.

Senast redigerad av Klein den 2020-05-24 klockan 11:24.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 15:23   #520
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Gambiaresenärerna riskerar aids. HIV/Aids är vanligt bland prostituerade i Gambia och tydligen (jag har läst detta någonstans) så får de så gott som aldrig använda kondom. Envisas han med kondom väljer den västerländska kunden en annan istället. Så kondom= inga kunder.

Dessutom är det tydligen vanligt att de köper flera män samtidigt eller på rad, vill säljaren inte det eller vill att kunden tvättar sig emellan så väljer kunden en annan istället.

Så det verkar inte vara en drömtillvaro direkt för sexsäljande Gambianska män, även om pengarna nog är bra (efter deras ekonomi).

Så risken är ju att dessa tanter sprider aids i Europa efter semestern.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 15:39   #521
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Ja för brukarföreningar är givetvis samma sak som den värsta heroinpundare du kan föreställa dig, det enda dom vill ha är nästa sil. Skärp dig.
Jag har pratat med åtskilliga grova missbrukare, de är i regel av åsikten att knark är skit, borde vara förbjudet, testa inte knark. Hasch är de inte positiva till heller, utan de skyller på hasch som inkörsport. Exakt det där legaliseringsivrare skriker lögn från folk som inte vet åt

Så Tjack-Jerry, 52 knarkat och supit i 40 år, är faktiskt typiskt inte narkotikaliberal alls.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 16:43   #522
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag har pratat med åtskilliga grova missbrukare, de är i regel av åsikten att knark är skit, borde vara förbjudet, testa inte knark. Hasch är de inte positiva till heller, utan de skyller på hasch som inkörsport. Exakt det där legaliseringsivrare skriker lögn från folk som inte vet åt

Så Tjack-Jerry, 52 knarkat och supit i 40 år, är faktiskt typiskt inte narkotikaliberal alls.
Tycker du det är hög reliabilitet att fråga missbrukare på behandlingshem osv vad dom tycker om "knark"...? DOM tycker att hasch är en inkörsport, då måste det stämma....? Varför är hasch inkörsport till tyngre droger, men inte alkohol? Är mjölk inkörsport till alkohol?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 16:49   #523
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Samma sak gäller i motsatt riktning. Någon som knarkat och tycker det är skitbra är nog mer benägen att vara högljudd om det, medan någon som knarkat bort livet kanske inte får så mycket mediautrymme eller vill basunera ut det. Survivorship bias.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 17:01   #524
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Ingen fullständigt normal prostituerar sig förståss men man kommer inte ifrån det att man kan förtjäna bra och det räcker för endel. Det är väl lite som med droger, folk ser framför sig en knarkare som bor på gatan och stjäl plånböcker även om det i slutändan är rätt få av dom som använder droger som gör det. Jag tror att man skulle kunna göra det lagligt och säkert för dom prostituerade. Jag tror att många skulle välja att jobba 10 timmar i månaden som prostituerad vs 160 timmar med nåt bs-jobb som skulle ge samma betalt. Om inte annat så finns det ju såna som betalar flr att få smisk eller bli pissade på om man inte vill ha traditionell sex med nån. Tyvärr så är det alltid rötägg. Jag själv får alltid tanken när jag jobbade som dörrvakt att här står jag och vaktar 200 st fullvuxna människor så de inte tar livet av varandra
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 17:06   #525
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Tycker du det är hög reliabilitet att fråga missbrukare på behandlingshem osv vad dom tycker om "knark"...? DOM tycker att hasch är en inkörsport, då måste det stämma....? Varför är hasch inkörsport till tyngre droger, men inte alkohol? Är mjölk inkörsport till alkohol?
Jag tror allt är inkörsport till allt. De jag vet så har alla varit rätt friska på att hälla i sig alkohol innan de testade eller började med droger i större mängder. De har helt enkelt behovet av att få skallen ur balans. De skulle säkert slicka toalettsitsar om man blev hög av det.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)