Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-05-23, 17:08   #496
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Fast det är samma moraliserande. Man gör alla till offer oavsett och tar bort den egna viljan. Dagens narkotikapolitik är inte för att hjälpa offer, utan att radera förekomsten.
Ja att det är en fråga om personlig frihet etc är ju samma. Men att ingen frågar sexarbetarna jmf med knarkarna är inte samma sak, det vore snarare som att fråga torskarna vas de tycker. Och de, likt knarkarna, tycker självklart att det ska vara lagligt.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 17:24   #497
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Lol
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Fast det är samma moraliserande. Man gör alla till offer oavsett och tar bort den egna viljan. Dagens narkotikapolitik är inte för att hjälpa offer, utan att radera förekomsten.
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Ja att det är en fråga om personlig frihet etc är ju samma. Men att ingen frågar sexarbetarna jmf med knarkarna är inte samma sak, det vore snarare som att fråga torskarna vas de tycker. Och de, likt knarkarna, tycker självklart att det ska vara lagligt.
Ja för brukarföreningar är givetvis samma sak som den värsta heroinpundare du kan föreställa dig, det enda dom vill ha är nästa sil. Skärp dig.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 17:33   #498
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Ja för brukarföreningar är givetvis samma sak som den värsta heroinpundare du kan föreställa dig, det enda dom vill ha är nästa sil. Skärp dig.
Vet inte ens vart du fick för dig att jag skrev något som hade med det att göra? Brukarförening (maximalt cringe btw), knarkare eller vad man nu väljer att kalla sig, så är man i torskens skor i sammanhanget, inte den prostituerade. Så nej, det blir inte samma sak att fråga sexarbetaren som att fråga "brukaren", det blir samma sak att fråga "brukaren" som sexköparen.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 17:34   #499
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Du glömde ordet miss bakom brukaren. Alltså de med problem. En torsk brukar(kan också missbruka givetvis) och en som är beroende av droger missbrukar.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 17:38   #500
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Du glömde ordet miss bakom brukaren. Alltså de med problem. En torsk brukar(kan också missbruka givetvis) och en som är beroende av droger missbrukar.
Ja, det var Anton började skriva brukare så att inte förvirra hans hjärna genom att skriva missbrukare/knarkare så gjorde jag också det.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 17:39   #501
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Alltid lika nedlåtande, skönt att du inte förändrats under åren.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 17:40   #502
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Alltid lika nedlåtande, skönt att du inte förändrats under åren.
det var du som började brinna på alla cylindrar för att jag sågade din jämförelse, som på något vis skulle användas som ett slagträ i en helt annan debatt?
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 18:58   #503
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag tror inte många vet hur mycket prostituerade det finns. Jag ser inte varför man är ett offer direkt, det beror på omständigheterna. T.ex en fattig kvinna från ukraina kommer hit frivilligt och säljer sig för 2000/timme är väl inte ett offer? Sen tror jag ingen är så dum att de inte fattar riskerna men ja.Jag tror många har fått bilden att alla prostituerade är knarkare som säljer sig i gathörnet eller blir tvingade av nån pimp
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 19:10   #504
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Jag tror inte många vet hur mycket prostituerade det finns. Jag ser inte varför man är ett offer direkt, det beror på omständigheterna. T.ex en fattig kvinna från ukraina kommer hit frivilligt och säljer sig för 2000/timme är väl inte ett offer? Sen tror jag ingen är så dum att de inte fattar riskerna men ja.Jag tror många har fått bilden att alla prostituerade är knarkare som säljer sig i gathörnet eller blir tvingade av nån pimp
Vem säger att hon får behålla alla pengarna hon tjänar? Chansen att hon tog sig hit på eget bevåg för att sälja sig själv är fan lika stor som att Paolo köpte sex första gången när han åkte dit.

INGEN SÄLJER SIG FRIVILLIGT I EN JÄVLA LÄGENHET I BRANDBERGEN
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 19:13   #505
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Vem säger att hon får behålla alla pengarna hon tjänar? Chansen att hon tog sig hit på eget bevåg för att sälja sig själv är fan lika stor som att Paolo köpte sex första gången när han åkte dit.

INGEN SÄLJER SIG FRIVILLIGT I EN JÄVLA LÄGENHET I BRANDBERGEN
Tror du? Jag tror inte det är nån hemlighet att man kan tjäna pengar som prostituerad i Sverige. Dessutom finns det utvecklibgsstörda, invalider , svenska transor mm som vill tjäna. Tro det eller ej så 2-3ligg i veckan så har du redan tjänat så du klarar dej den veckan
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 19:18   #506
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Tror du? Jag tror inte det är nån hemlighet att man kan tjäna pengar som prostituerad i Sverige. Dessutom finns det utvecklibgsstörda, invalider , svenska transor mm som vill tjäna. Tro det eller ej så 2-3ligg i veckan så har du redan tjänat så du klarar dej den veckan
Det är klart att de finns folk som tycker det är helt okej att sälja sig själv MEN det är ju för att de inte vet bättre.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 19:42   #507
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Vem säger att hon får behålla alla pengarna hon tjänar? Chansen att hon tog sig hit på eget bevåg för att sälja sig själv är fan lika stor som att Paolo köpte sex första gången när han åkte dit.

INGEN SÄLJER SIG FRIVILLIGT I EN JÄVLA LÄGENHET I BRANDBERGEN
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Det är klart att de finns folk som tycker det är helt okej att sälja sig själv MEN det är ju för att de inte vet bättre.
Vad duktiga ni är på att veta vad andra har för värderingar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 19:56   #508
badday
Registered User
 
baddays avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Malmø
Inlägg: 1
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Det är klart att de finns folk som tycker det är helt okej att sälja sig själv MEN det är ju för att de inte vet bättre.
Istället för att låtsas som att du vet bättre än de själva är ju lite komiskt, tycker du inte? Här har du en liten studie så du fåt lite bättre kunskaper.

badday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 20:00   #509
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Så 34 sidor in och det enda argument som finns för att förbjuda är att det KAN ha dåliga konsekvenser? Finns det inte 10000 saker som är lagliga i dagsläget som borde förbjudas under exakt samma argument och logik?
mottat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 20:15   #510
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 170
https://sv.wikipedia.org/wiki/Danguo...Rasalait%C4%97 Hon var däremot inte så lycklig
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)