Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-07-03, 18:03   #1
Kajsan
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 1
Hjälp med Bikinifitnesstävling:)

Heeej Är helt ny här och lite förvirrad haha.
Jag vill så mycket tävla i bikinifitness i år och förbereder mig så gott det går med kost och träning men känner att jag skulle behöva hjälp av en coach. Jag har flyttat från Luleå till Göteborg och jag känner så mycket folk här i Göteborg och skulle behöva lite tips hur jag ska gå till väga för att hitta coach, sponsor osv. Någon som vet hur jag ska gå tillväga?
Kajsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 18:06   #2
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Sponsor får du antagligen om du gör bra ifrån dig på tävlingar.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 18:12   #3
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
För att få en sponsor krävs det nog att man syns lite, har en väldigt populär blogg, gör bra ifrån sig på tävlingar osv. Och även då handlar det väl kanske inte om några megadeals, men bättre än inget.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 18:15   #4
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsan Visa inlägg
Heeej Är helt ny här och lite förvirrad haha.
Jag vill så mycket tävla i bikinifitness i år och förbereder mig så gott det går med kost och träning men känner att jag skulle behöva hjälp av en coach. Jag har flyttat från Luleå till Göteborg och jag känner så mycket folk här i Göteborg och skulle behöva lite tips hur jag ska gå till väga för att hitta coach, sponsor osv. Någon som vet hur jag ska gå tillväga?
Starta en blogg, lägg ut bilder från din träning (gärna lättklätt som bara den).. skriv om din träning och framför allt om dina tillskott som du tar varannan timme dygnet runt. Ta bilder på all mat och alla tillskott och spamma om hur fantastiska dom är. På gymmet ska du ha det senaste gymmodet, både gällande klädsel och övningsval, det är viktigt att du kör knäböj i löpartights+åtsittande linne och färglada nike free...

...även om det här är en halvironisk text så verkar det vara så det fungerar.. man ska sälja sig själv helt enkelt tävlar man i bikinifitness är det väl dock det man vill, och det gäller såklart motsvarande på herrsidan
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 18:26   #5
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Kolla med föreningen om de har förslag på någon bra coach (antingen internt eller om de känner till någon) och ev något sponskontrakt. Du måste ju i alla fall vara med i en förening för att få tävla så det är lika bra att börja leta efter en lämplig nu. skkf.org har listor på föreningar.
Att få enskild sponsring om du aldrig tävlat bygger nog bara på kontakter och de flesta säljarna och tillverkarna av tillskott verkar få drivor av förfrågningar om spons från folk som aldrig tävlat.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-04, 07:54   #6
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Börja med att kolla runt om du hittar en förening att tävla för (MM tar med största sannolikhet emot, även GG brukar var vänliga, jag kan nästan lova att Exhale tar emot dig, sen har väl paret Kasra någon egen föreningen och hon coachar), sen kanske dom kan hjälpa dig med att hitta en coach men det är inte säkert. En föreningen kan oftast även "sponsra" dig lite i stil med någon tröja och lite billigare kosttillskott.

Träna lite på almedal, exhale eller new body så borde du kunna knyta kontakter. Går inte det vägen så borde jag kunna skramla fram några namn.

Sen ska du vara medveten om att om du inte skaffat licens än (vilket det itne verkar som då du inte verkar ha en förening att tävla för) så kostar det en del pengar för licensen (1800kr), sen tillkommer det kostnad för tävlingsansökan, dräkt, färg mm så det blir lätt några tusenlappar som springer iväg.

Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Starta en blogg, lägg ut bilder från din träning (gärna lättklätt som bara den).. skriv om din träning och framför allt om dina tillskott som du tar varannan timme dygnet runt. Ta bilder på all mat och alla tillskott och spamma om hur fantastiska dom är. På gymmet ska du ha det senaste gymmodet, både gällande klädsel och övningsval, det är viktigt att du kör knäböj i löpartights+åtsittande linne och färglada nike free...

...även om det här är en halvironisk text så verkar det vara så det fungerar.. man ska sälja sig själv helt enkelt tävlar man i bikinifitness är det väl dock det man vill, och det gäller såklart motsvarande på herrsidan
Du glömde att man måste hylla massa andra och spamma positiva kommentarer på deras bloggar/IG/FB/twitter
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.

Senast redigerad av AronP den 2013-07-04 klockan 07:55.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)