Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-04, 06:44   #1
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Någon som provat Maxulin? (Bockhornsklöver + ZMA)

Jag är 42år och ville testa Tribulus likt jag gjorde i min ungdom. Effekten på muskeltillväxten verkade som väntat vara noll, men det fanns en trevlig bieffekt.

Nämligen potensen. Innan var jag nöjd med ett eller möjligtvis 2 nyp på en dag (vi träffas 2ggr i veckan), men till tjejens glädje kör jag nu gärna 3-4ggr på en dag. Så för mig blev det en märkbart positiv skillnad. Givetvis kan det vara så enkelt att det är styrketräningen som håller min testo på en bra nivå, men oavsett så har jag kört Tribulus i några månader och är nu sugen på att testa Maxulin som faktiskt har viss forskning som tyder på ökade nivåer av fritt testosteron till skillnad från tribulus.

Jag förväntar mig inget ökat resultat av träningen men vill gärna att herr nilsson fortfarande håller sig i ungdomsform såsom han gjorde på tribulus.

Så, har någon testat maxulin eller bockhornsklöver, och märkte ni någon skillnad?
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 11:31   #2
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
finns inget som säger att maxulin skulle vara bättre än ingredienserna var för sig.
Är den billig så testa

Finns rätt mycket som höjer testot i studier. men effekten är nog mest mätbar och inte märkbar.

Jag hade en del nojjor får några många år sen eftersom jag har "lågt" testo.
Jag körde mycket med testoboosters då.
Vissa gav positiva effekter som garanterat inte var knutna till en höjning testot utan till andra mekanismer (som du upplevt med tribulus) de flesta gav inget


Men testa du, är inga stora pengar.
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 12:31   #3
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Testar Fenugreek man (zma+bockhorn) från apotea istället då maxulin är prenumerationstjänst. Kanske provar lite Maca från ica också.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 12:45   #4
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Vill du ha mer fritt testo kan du ta ett par shots.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 13:24   #5
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Vill du ha mer fritt testo kan du ta ett par shots.
Du menar att lite brännvin kan ge mer fritt testo?
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 13:44   #6
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Jupp
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-22, 18:24   #7
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Jaha då har jag kört ca 2 veckor med "Fenugreek man" dvs fenu +ZMA. Jag tog 2 tabs om dagen till måltid, samtidigt. Jag slutade också med Tribulus några dagar innan jag började.

Jag kan säga att min potens antagligen är högst normal för en 42-årig man. Morgonstånd och snabbt stånd när kvinnan börja åma sig. Inget problem således.

Men skillnaden mellan fenu och tribulus är ändå stor. På Tribulus hade jag minst 5 hårda stånd under arbetsdagen och hjärnan tänkte på sex alldeles för mycket, det blev nästan jobbigt till slut. När man dessutom får smyga in på toan på jobbet för att skaka hand med en god vän för att den ska lugna sig så blir det lite för mycket.
Ser inte fram riktigt lika mycket till sexet, och blir inte lika extremt kåt.

Kanske behöver jag ta fenu en längre tid, eller handlar det mer om att jag tränat mycket mindre några veckor pga skador. Jag kör vidare ca 2 veckor till tills dom är slut. Är det ingen förändring då så återgår jag till Tribulus igen så att jag kan känna mig som 15 igen när tjejen blottar kissen.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-26, 13:44   #8
BigHunter
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 74
Jaså? Vilken tribilus kör du. Kört tribooster 2000mg och den är totalt skit/verkningslös+billigt fuskextrakt.

Det enda riktiga tribilus som ger sken av att funka (väldigt subtitlt också) är tribestan (sopharma) men palla lägga 1000kr per månad på nåt som egenligen inte ger några gainz.

Senast redigerad av BigHunter den 2019-10-26 klockan 13:47.
BigHunter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-07, 09:34   #9
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av BigHunter Visa inlägg
Jaså? Vilken tribilus kör du. Kört tribooster 2000mg och den är totalt skit/verkningslös+billigt fuskextrakt.

Det enda riktiga tribilus som ger sken av att funka (väldigt subtitlt också) är tribestan (sopharma) men palla lägga 1000kr per månad på nåt som egenligen inte ger några gainz.
Jag kör just Triobooster 2000mg (grön/svart burk med stora bruna tabs).

Jag har nu börjat med Tri igen efter experimentet med bockhornsklöver och knappt 2 veckor efter att jag började med Tri så är libidon tillbaka med full kraft. Flera stenhårda stånd om dagen, 2 gånger har jag fått dra en runk på jobbet på morgonen för att den ska lugna sig. Tjejen är förtjust då jag gärna kör 3-4 ggr om dagen när vi träffas.

För mig ger Tri en rejäl effekt. Men då har jag heller aldrig haft problem med kodden utan Tri. Aldrig haft svårt att få upp den och den har aldrig lagt sig under akten. Har man vissa problem så kanske Tri är för klent för att göra skillnad, men för mig blir det extra kåthet.

Gainz på musklerna tror jag inte alls på. Även om Tri, Bockhorn etc skulle kunna ha viss effekt på mängden fritt testo eller kunna marginellt höja låg testo till normal så är det sådana små skillnader att det inte påverkar proteinsyntesen alls. Din libido kanske kan bli stärkt av att ditt testo ökar från 300 till 500. Men för att ge markant skillnad i muskelbyggning så behöver man upp i steroidnivåer som kanske ligger på 4-5000. Så nej, musklerna påverkas inte. Men picken, ja hos vissa!

Senast redigerad av 40plus den 2019-11-07 klockan 09:40.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-07, 10:11   #10
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Flera stenhårda stånd om dagen, 2 gånger har jag fått dra en runk på jobbet på morgonen för att den ska lugna sig. Tjejen är förtjust då jag gärna kör 3-4 ggr om dagen när vi träffas.


Låter mest jobbigt, men det kanske är jag som är för gammal.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-07, 12:07   #11
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Låter mest jobbigt, men det kanske är jag som är för gammal.
Ja det var faktiskt en lättnad när jag hade uppehåll med tri. Kanske behöver jag bara se till att skaka hand med herrn varje kväll innan jobb dom dagarna jag inte är hos tjejen.

Än så länge är det skoj då förhållandet är nytt och det är skoj att pumpa ofta, skulle nog inte vilja vara så här kåt år efter år.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-07, 12:37   #12
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 529
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Ja det var faktiskt en lättnad när jag hade uppehåll med tri. Kanske behöver jag bara se till att skaka hand med herrn varje kväll innan jobb dom dagarna jag inte är hos tjejen.

Än så länge är det skoj då förhållandet är nytt och det är skoj att pumpa ofta, skulle nog inte vilja vara så här kåt år efter år.
nä för detta hade nog varit lite jobbigt
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-07, 13:13   #13
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
nä för detta hade nog varit lite jobbigt
Ja och framförallt att få hög klubba på arbetstid då jag jobbar inom ett yrke där synligt hård manslem skulle vara katastrof...
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-26, 19:34   #14
Johonny
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2021
Inlägg: 5
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Jag är 42år och ville testa Tribulus likt jag gjorde i min ungdom. Effekten på muskeltillväxten verkade som väntat vara noll, men det fanns en trevlig bieffekt.

Nämligen potensen. Innan var jag nöjd med ett eller möjligtvis 2 nyp på en dag (vi träffas 2ggr i veckan), men till tjejens glädje kör jag nu gärna 3-4ggr på en dag. Så för mig blev det en märkbart positiv skillnad. Givetvis kan det vara så enkelt att det är styrketräningen som håller min testo på en bra nivå, men oavsett så har jag kört Tribulus i några månader och är nu sugen på att testa Maxulin som faktiskt har viss forskning som tyder på ökade nivåer av fritt testosteron till skillnad från tribulus.

Jag förväntar mig inget ökat resultat av träningen men vill gärna att herr nilsson fortfarande håller sig i ungdomsform såsom han gjorde på tribulus.

Så, har någon testat maxulin eller bockhornsklöver, och märkte ni någon skillnad?
Kanske väcker en allt för gammal tråd här. Men jag undrar om du testat och vad du tyckte. Läser och läser på nätet men tycker det är svårt att veta att man får rätt information. Hittade detta test av maxulin där en pt verkar digga det. Är det en bra och trovärdig källa?
Johonny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 15:28   #15
crille
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 83
Citat:
Ursprungligen postat av Johonny Visa inlägg
Kanske väcker en allt för gammal tråd här. Men jag undrar om du testat och vad du tyckte. Läser och läser på nätet men tycker det är svårt att veta att man får rätt information. Hittade detta test av maxulin där en pt verkar digga det. Är det en bra och trovärdig källa?
Jag skulle gissa att testet är sponsrat av tillverkarna.
En random person skriver inte en så detaljerad text bara för skojs skull.
crille är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)