Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-05, 11:00   #61
Stan Carley
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 180
Tack för upplysningen
Det låter faktiskt som något som skulle kunna fungera för mig. Ska testa att köpa ett kilo och se om det är drickbart.
Stan Carley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 08:46   #62
Stan Carley
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 180
Citat:
Ursprungligen postat av Stan Carley Visa inlägg
Tack för upplysningen
Det låter faktiskt som något som skulle kunna fungera för mig. Ska testa att köpa ett kilo och se om det är drickbart.
Uppdatering:
Hur kan tillverkarna få skriva att det är smaklöst?
Har köpt och testat nu, det smakar ju som urin luktar!
Borde vara olagligt att skriva smaklöst när något är så äckligt, tur att det var så billigt.

Bortskänkes Nästan ett Kilo Malto om någon vill ha, det går inte att svälja utan att bli illamående.
Stan Carley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 09:33   #63
Aristocrat
Registered User
 
Aristocrats avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 58
Kan man kombinera längre TUT på en deloadvecka med betydligt lägre volym av set men behålla vikten/nära samma vikt?
Aristocrat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 10:48   #64
Rugged Mini
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 25
Varför smakar Gainer så illa jämfört med proteinpulver?
Har bara jämfört Whey-80 med Supreme Mass men trots att båda har smaken choklad så smaker whey-80 som Oboy men Gainern smakar bajs i jämförelse.

Vad tror ni det beror på?
Rugged Mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 11:00   #65
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
De flesta tycker tvärtom, att gainer smakar bättre än rent protein, på grund av kolhydraterna. Har man bara ett exempel att jämföra med så är det ju svårt att dra några slutsatser alls.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 11:55   #66
Rugged Mini
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
De flesta tycker tvärtom, att gainer smakar bättre än rent protein, på grund av kolhydraterna. Har man bara ett exempel att jämföra med så är det ju svårt att dra några slutsatser alls.
Jag trodde det skulle vara så för mig, att gainern skulle ha en sötare smak men det känns tvärtom.

Det kanske har med doseringen att göra. Om jag nöjer mig med en normal dosering dvs ca 35g som med proteinpulvret istället för den rekommenderade portionen på 90g.

Ska testa det men då försvinner poängen med gainern för att den blir så väldigt "svag".

Senast redigerad av Rugged Mini den 2019-10-03 klockan 11:57.
Rugged Mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 15:42   #67
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Jag ogillar också gainer. Istället valde jag att göra min egen vilket är betydligt godare.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 15:52   #68
Rugged Mini
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag ogillar också gainer. Istället valde jag att göra min egen vilket är betydligt godare.
Vad har du för kolhydratskälla när du gör egen?
Jag har testat att göra egen med socker men blir väldigt speedad av det vilket är jobbigt särskilt om man dricker den på kvällen
Rugged Mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 16:24   #69
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Tråden för dumma frågor

Citat:
Ursprungligen postat av Rugged Mini Visa inlägg
Vad har du för kolhydratskälla när du gör egen?

Jag har testat att göra egen med socker men blir väldigt speedad av det vilket är jobbigt särskilt om man dricker den på kvällen


Jag brukar mixa mjölk, havregryn, banan och proteinpulver. Smidigt gott och lättätet!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Senast redigerad av svartakronan den 2019-10-03 klockan 16:26.
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-07, 17:01   #70
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 709
Tjenare!

Jag brukar käka runt 2-3 mål per dag där sista målet är klockan 18. Ifall jag tränar på kvällen, hur kasst är det för muskel uppbyggnad? Dvs ifall jag tränar klockan 20 idag och sen väntar med att äta tills 8 på morgonen igen.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-07, 17:15   #71
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Tjenare!

Jag brukar käka runt 2-3 mål per dag där sista målet är klockan 18. Ifall jag tränar på kvällen, hur kasst är det för muskel uppbyggnad? Dvs ifall jag tränar klockan 20 idag och sen väntar med att äta tills 8 på morgonen igen.
Hur stor är måltiden du äter innan träningen? Om det är en bautastor måltid som tar lång tid för kroppen att ta upp är det nog ingen fara, annars hade jag sett till att få i mig något efter träningen också. Det är ju inte så svårt svepa en kaseinshake, en burk keso eller liknande efter träningen för att vara på den säkra sidan.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-07, 17:19   #72
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 709
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Hur stor är måltiden du äter innan träningen? Om det är en bautastor måltid som tar lång tid för kroppen att ta upp är det nog ingen fara, annars hade jag sett till att få i mig något efter träningen också. Det är ju inte så svårt svepa en kaseinshake, en burk keso eller liknande efter träningen för att vara på den säkra sidan.
Det är en rätt rejäl middag på kankse 60% av dagens totala energi! Men tack för svar, ska ta med mig det.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 09:44   #73
Al3x
Registered User
 
Al3xs avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 77
Någon mer som känner sig yr efter varje pass?
Al3x är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 22:40   #74
Yggdrazil
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Ort: Gävle
Inlägg: 11
Har nyligen börjat träna ordentligt efter att ha varit en periodare under flera år. Köpte på mig lite kreatin, koffeintabletter och proteinpulver.
Jag tränar ofta ganska sent för att slippa den värsta rushen och kommer alltså hem mellan 21-22 på kvällarna och brukar lägga mig för att sova vid 23. Koffein förstår jag är en jättedum idé att ta före passet när man ska lägga sig en timme efter men funderade på hur det är med kreatinet, bör jag avstå när jag kör kvällspass för sömnens skull eller gör det ingen skillnad på tröttheten efter träning?
Yggdrazil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 23:05   #75
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrazil Visa inlägg
Har nyligen börjat träna ordentligt efter att ha varit en periodare under flera år. Köpte på mig lite kreatin, koffeintabletter och proteinpulver.
Jag tränar ofta ganska sent för att slippa den värsta rushen och kommer alltså hem mellan 21-22 på kvällarna och brukar lägga mig för att sova vid 23. Koffein förstår jag är en jättedum idé att ta före passet när man ska lägga sig en timme efter men funderade på hur det är med kreatinet, bör jag avstå när jag kör kvällspass för sömnens skull eller gör det ingen skillnad på tröttheten efter träning?


Kreatin har ingen akut effekt likt koffein.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)