Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-02, 03:25   #76
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Gillar Trump men sätter han verkligen in militären är han korkad.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 04:12   #77
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
De som lider mest av dessa kravaller är alla småföretagen som inte har de skydd och kapital som storföretagen har för att klara vandalisering etc. Många egenföretagare som ser sin livsinvestering slåss sönder.

Du är oroande intresserad av att se människor dö för att få maktskifte i usa.


Insurrection act fungerade väl helt ok -92, så rimligtvis kan det gå bra nu med om det är vad som kommer användas för att stävja de upplopp och allmänna förstörelsen som.pågår.
Därför det är det enda som kommer att fungera hur än jävla sinnessjukt det än må låta. Dör hundratals eller tusentals via Trumps militära insatser (vilket bör tolkas som maktmissbruk på högsta nivån från omvärlden) så kommer det bli för mycket för vissa storföretag eftersom stor köpkraft försvinner och det är bara pengar som talar i USA för att få politisk förändring.

Landets invånare är för dumma för att sluta konsumtionen för att påverka politiskt så därför finns det bara ett sätt att minska köpkraften för att påverka storföretagen som sedan påverkar sina "inköpta" politiker=bokstavligen dödad köpkraft.

Alla förändringar i USA som klimatet, vapenlagarna, rättssystemet, osv., kan förändras politiskt väldigt "simpelt" i vad som måste göras rent juridiskt. Men käpparna i hjulen är främst från storföretagen som oljeindustrin, vapenindustrin, och även privata fängelseindustrin (svarta fångar=good money).

Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Gillar Trump men sätter han verkligen in militären är han korkad.
Varför gillar du Trump? Att gilla Trump bara för att du "hatar" Demokrater är inte en bra anledning så du vet. Trump är tyvärr en rysk marionettdocka som inte kan betala av Putin och då måste hålla hela världen som gissla även om han har rätt om politisk korrekthet. I slutändan är han mer sämre än bättre.

Trump får Löfven att framstå som en nobelpristagare. Trumps hantering av Covid-19 i USA, såväl som massa andra katastrofer i landet, är som att ICA-Jerry hade varit Sveriges statsepidemiolog. Det är både komiskt och djupt tragiskt.

Senast redigerad av MaxTheMarketer den 2020-06-02 klockan 04:13.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 04:50   #78
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Hur är att sätta in militären maktmissbruk om situationen kräver en sådan insats? Ser uppenbarligen ut som att polisen ej just nu klarar hantera situationen

Låter mest på sig som du är en docka som sprutar ut dig talking points ifrån Trumps motståndare. Eller så gillar du raljera med överdrifter och lösa tankar, vet ej vad som är troligast
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 05:03   #79
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Militären är bra till mycket och att t ex som jag försvarade en aning förut om pandemin, så är inte kontroller t ex mot folket utan till hjälp. Militär är till för att bekämpa olika hot kan var bränder eller olyckor.

Sätter man in den mot demonstranter, vilket är en del av folket så har man med andra ord ett hot inifrån, från det egna folket. Så brukar det vara i diktaturer, varför de är just diktaturer och det blir en spricka som inte går att reparera någonsin i så fall. Att polisen är där förväntar man sig.

Har man som i Sverige eller hade åtminstone, en allmän värnplikt så är det en stor fördel iom att militären är folket. I sådana länder tenderar vad jag vet, statskupper vara mer ovanliga. Är militären mer privat eller mer avlägset den vanliga människan så känner man sig liksom inte lika mycket som ett lag. jag tror att det är skitviktigt att ta vara på det och inte riskera ännu större sprickor.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 05:12   #80
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg

Att det sker just nu tror jag är för att det dels har varit mycket annat med Covid-19 och flera väldigt uppmärksamade skjutningar av svarta i rad och detta var bägaren som fick det att rinna över.
Samt att det blev filmat och spritt/delat överallt. Jag minns inte hur den gamle Bush hanterade Rodney King fallet som blev endast lokalt men det finns också redan spänningar med Trump och vad har han sagt så här långt.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 05:22   #81
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Samt att det blev filmat och spritt/delat överallt. Jag minns inte hur den gamle Bush hanterade Rodney King fallet som blev endast lokalt men det finns också redan spänningar med Trump och vad har han sagt så här långt.
Även då sattes .militären in, med samma användning av regelverket som nu Trump säger sig vilja göra
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 05:39   #82
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Så var det nog. Jag funderade mer på hur Bush hanterade filmen verbalt. Det är ju någonting med det också.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 06:52   #83
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Vad snackar du om? Nazister hatar judar, homosexuella, och efterblivna. Jag har noll åsikter om dessa grupper.
Att du kallar Romer för efterblivna tyder ju dock på att du har en ganska stark åsikt om dem?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 06:56   #84
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
På samma dag som en vit polis dödade en svart man, hur många svarta män dödade, rånade, hotade, misshandlade, våldtog en vit människa? USA för statistik på sådant Black on White brottslighet är flerdubbelt vanligare än White on Black.

Det kan få en att fundera på om det inte är helt
andra människor som borde plundra, ge igen och demonstrera.
Åja, nu får du väl ändå göra skillnad på när en polis mördar någon och när någon som inte besitter ett auktoritärt av staten bekräftat yrke vars mål ska vara samhällets medlemmars säkerhet gör det?

Bägge är självklart hemska, men att slänga slangen över axeln och tro att det är samma sak är att leta efter förminskande omständigheter.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 07:17   #85
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Åja, nu får du väl ändå göra skillnad på när en polis mördar någon och när någon som inte besitter ett auktoritärt av staten bekräftat yrke vars mål ska vara samhällets medlemmars säkerhet gör det?



Bägge är självklart hemska, men att slänga slangen över axeln och tro att det är samma sak är att leta efter förminskande omständigheter.
Du tycker alltså att en kriminell person som dödades av poliser är värre än t.ex. det aktuella fallet där en svart person, som tyckte att svartingar ska härska världen, tog sig in i ett ålderdomshem och började slå skiten ur en gamling? Eller det andra aktuella fallet där en svarting begav sig till en kyrkogård för att avrätta ett par i 80-årsåldern? Skön kille du är!
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 07:44   #86
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Ni missar poängen. Grejen är den att polisen anklagas för extra hårda tag mot dom svarta, vilket är fel. Det jag skulle vilja veta är att hur många liknande fall finns det där offret är vit? Anväbds rasistkortet för vilt igen?
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 07:44   #87
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Du tycker alltså att en kriminell person som dödades av poliser är värre än t.ex. det aktuella fallet där en svart person, som tyckte att svartingar ska härska världen, tog sig in i ett ålderdomshem och började slå skiten ur en gamling? Eller det andra aktuella fallet där en svarting begav sig till en kyrkogård för att avrätta ett par i 80-årsåldern? Skön kille du är!
Är det inte värre om poliser mördar oskyldiga än om vanliga medborgare mördar oskyldiga menar du?

Poliser ska ju förhoppningsvis ha som målsättning att skydda medborgarna. Om poliserna istället mördar medborgarna så kommer ju folk tappa förtroendet för poliskåren och då kan man ju avskaffa polisen helt och låta djungelns lag råda istället.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 07:59   #88
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Är det inte värre om poliser mördar oskyldiga än om vanliga medborgare mördar oskyldiga menar du?

Poliser ska ju förhoppningsvis ha som målsättning att skydda medborgarna. Om poliserna istället mördar medborgarna så kommer ju folk tappa förtroendet för poliskåren och då kan man ju avskaffa polisen helt och låta djungelns lag råda istället.
Nej. Polisen inskränker redan dina och mina rättigheter varje dag. Det faktum att de tillhör det företag som en dag fick för sig att de innehar rättigheten att stifta lagar, bestämma över andra och slutgiltigen mörda de som inte lyder gör inte att jag ställer högre krav på dem. De är fienden, men använd inte det för att förminska rasförföljelse från andra faktioner.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 08:29   #89
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Ni missar poängen. Grejen är den att polisen anklagas för extra hårda tag mot dom svarta, vilket är fel. Det jag skulle vilja veta är att hur många liknande fall finns det där offret är vit? Anväbds rasistkortet för vilt igen?
Det här fallet orsakade inga kravaller och då blev mannen helt sönderslagen av polisen.
https://youtu.be/ypkHA4nvHBU
https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Kelly_Thomas
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 08:42   #90
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Du tycker alltså att en kriminell person som dödades av poliser är värre än t.ex. det aktuella fallet där en svart person, som tyckte att svartingar ska härska världen, tog sig in i ett ålderdomshem och började slå skiten ur en gamling? Eller det andra aktuella fallet där en svarting begav sig till en kyrkogård för att avrätta ett par i 80-årsåldern? Skön kille du är!
Det är väl klart som fan att det är värre att en polis dödar en människa än att en random civil galning, oavsett hudfärg, dödar en människa! Polisen har en rättsvårdande uppgift.

I detta fallet: Om det hade varit Cletus, 58, som på fyllan med sitt knä håller på att strypa en försvarslös människa så hade sannolikt människorna runt omkring ingripit och räddat livet på mannen. I detta fallet ingriper ingen pga att det är en polis som skyddas av sina kollegor när folk vill hjälpa. Hade polisen inte haft kollegor till skydd så hade han sannolikt börjat skjuta om folket runt omkring börjat slita bort honom. Så ja det är en helvetes stor skillnad på en polis som dödar någon eller en vanlig dåre till privatperson.

Senast redigerad av 40plus den 2020-06-02 klockan 08:45.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)