Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-24, 10:58   #1
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Varför är folk som tränar så attraktiva?

Många som tränar strongman på elitnivå är ju överviktiga med riktiga månansikten och hela köret, samtidigt lyckas de ju ro hem kvinnor som är på en helt annan nivå utseendemässigt.

Detta även fast livet för som någon som tränar inom strongman/byggning/fitness är extremt neurotiskt och väldigt tråkigt/inrutat. Det är mycket resande, man äter samma sak dag ut och dag in och spenderar många många timmar på gymmet. Jag har aldrig varit ett proffs men jag vet att när jag tränade som mest för en massa år sedan så levde jag ett fruktansvärt tråkigt liv.

Är det bara så simpelt som att aphjärnan långt där bak bara dras till en stor man som kan skydda en och ens avkomma mot eventuella hot och faror?
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 11:03   #2
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Nä. Förmodligen är dessa människor attraktiva för att de på elitnivå är framgångsrika, kända, populära och välmående.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 11:03   #3
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nä. Förmodligen är dessa människor attraktiva för att de på elitnivå är framgångsrika, kända, populära och välmående.
Fast dessa kvinnor skulle ju absolut inte ha något problem med att hitta någon som är allt det du beskriver ovan; fast utan den neurotiska livsstilen.

Många av dessa kvinnor går ju rakt tillbaks till 50-talet när de blir ihop med den här typen av killar, han är ute och tjänar pengarna hon är hemma och gör hans matlådor och städar huset.

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-08-24 klockan 11:05.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 11:26   #4
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Vilka är dessa elit-strongmen med 15/10 b-rudar? haftor?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 11:33   #5
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Kvinnor gillar att klaga på sina män. En dopad 150kgs koloss som sover 10h tränar 3h och ligger som en strandad val och skriker efter mat var 90: e minut är ganska lätt att beklaga sig över. Där ligger attraktionen.

Kvinnor älskar bebisar. Vad kan då vara bättre än 150kg bebis?

Senast redigerad av trädgårdsmöbel den 2019-08-24 klockan 11:36.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 11:41   #6
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag tror att dom flesta kvinnor känner dragning till muskulösa kroppar. Om vi nu snackar om strongmen så går vi ju nog ett steg längre. Sen om man är framgångsrik väcker ju intresset också. En sak jag har hört är att kvinnor gillar att känna sig små bredvid sina män
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 11:45   #7
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Vilka är dessa elit-strongmen med 15/10 b-rudar? haftor?
Mitt syfte var ju inte huruvida tjejen var snygg eller inte bara det faktum att den kvinnliga parten oftast verkar vara snyggare än den manliga och att den här missmatchningen inte riktigt existerar inom andra typer av idrotter exempelvis skidåkare eller folk som sysslar med konditionsidrott.

Googla runt lite själv på strongman atleter du har koll på och kolla själv hur deras respektive ser ut så kanske du förstår vad jag menar.

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-08-24 klockan 11:48.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 12:41   #8
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Mitt syfte var ju inte huruvida tjejen var snygg eller inte bara det faktum att den kvinnliga parten oftast verkar vara snyggare än den manliga och att den här missmatchningen inte riktigt existerar inom andra typer av idrotter exempelvis skidåkare eller folk som sysslar med konditionsidrott.

Googla runt lite själv på strongman atleter du har koll på och kolla själv hur deras respektive ser ut så kanske du förstår vad jag menar.
Kan det vara så att strongman befinner sig inom fitnessfären i högre grad än andra idrotter? Dvs en miljö där man generellt sett skall vara så snygg som möjligt. En framgångsrik fitnessatlet attraherar partners som redan har eller jobbar hårt för att uppnå de ideal som råder.
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 12:50   #9
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Topp 1% är fortfarande topp 1% för de som bryr sig mycket om det området. Det är alltid attraktivt att vara framgångsrik inom en någotsånär känd sport. Det är vad statistik visar.
Kan mycket väl bara vara en tillfällighet i det här fallet.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 12:59   #10
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Det där med farliga frukter...

Citat:
In an interview Fréttablaðið published this weekend, Thelma Björk Steimann, the ex girlfriend of Hafþór ‘The Mountain’ Júlíusson, claimed to have been fearful of her life after the first time he assaulted her. The interview follows reports that he had assaulted another ex girlfriend Andrea Sif Jónsdóttir.

Hafþór and Thelma, who have a child together, started dating in the spring of 2007, when she was eighteenafter he had persistently pursued her for six months. According to Thelma, Hafþór was with another woman at the time, but that he had ended that relationship because the woman was “fat and ugly.”
https://grapevine.is/news/2017/06/26...ly-abused-her/
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 16:16   #11
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Det där med farliga frukter...

url]
Ja, kvinnor som av någon anledning vill skada en man efter att deras relation tagit slut kan dra värsta historierna som förföljer en man hela livet. Väldigt enkelt för kvinnor att göra det där...så det är verkligen farlig frukt. Man måste vara väldigt aktsam vilken kvinna man väljer, men ibland hjälper inte ens det. Hon kan dra en sådan historia utan att man ens någonsin har haft kontakt med mannen och risken är ändå att detta kommer förfölja mannen genom livet.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 17:03   #12
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 620
Kvinnor älskar muskulösa män nästan lika mycket som de älskar att tjata om att det är fult med för mycket muskler.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 17:14   #13
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Ja, kvinnor som av någon anledning vill skada en man efter att deras relation tagit slut kan dra värsta historierna som förföljer en man hela livet. Väldigt enkelt för kvinnor att göra det där...så det är verkligen farlig frukt. Man måste vara väldigt aktsam vilken kvinna man väljer, men ibland hjälper inte ens det. Hon kan dra en sådan historia utan att man ens någonsin har haft kontakt med mannen och risken är ändå att detta kommer förfölja mannen genom livet.
Lite fel årtionde mannen.. lite väl konspirationsteori om jag får säga min mening.
Det är väl bara 10 % av våldtäktsanklagelserna som är fejkade?
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 17:55   #14
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Jag ser många par i jobbet, och det finns mycket utseendemässig "mismatch" även bland medelsvensson. Bekanta med närliggande yrken brukar hålla med. Jag har svårt att tro att strongmen skulle skilja sig från mängden avseende det, bortsett från det uppenbara att kändisskap brukar anses attraktivt inom de flesta branscher, inte bara inom idrott.

Off topic så får trädgårdsmöbel gärna sluta baita Aryt, och Aryt gärna sluta hugga på allt som erbjuds.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 18:26   #15
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg

Off topic så får trädgårdsmöbel gärna sluta baita Aryt, och Aryt gärna sluta hugga på allt som erbjuds.
Sorry dahling!

On topic så förändras även människor över tid, Strongmen gör det definitivt. Så en sådan som idag är en smällfet Hulk på 200kg kan ju ha vart en välbyggd stilig karl på 130 när paret träffades vilket kan ha gett ett helt annat visuellt intryck.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)