Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-01-22, 10:44   #61
Endura
Registered User
 
Enduras avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Vi kan inte ha tränat samma tider någon gång tror jag!
Jag börjar tröttna lite på Balance faktiskt, det är lite trist med alla brats som kollar snett på en och knappt vet vad de har där att göra, speciellt så här års när det faktiskt är lite folk där. Var väldigt skönt i somras annars tycker jag, när jag började träna där, svalt, bra luft och nästan folktomt.
Trist att höra... dock kan du inte jämföra nuvarande hysteri av starta-nya-året-sunt-ångest med sommarens slappare festa-och-njuta-av-livet-frossa... Det har lagt sig inom en månad, tro mig, haha!

Iofs har jag främst tränat på morgnarna den senaste tiden, vilket är riktigt najs för den som vill vältra sig i lyxen med lediga utrymmen - är lite bortskämd på den punkten just nu - kan tänka mig att sena eftermiddagar och kvällar är ganska frustrerande, men det är nog lika på alla gym den här perioden

Äh, ta hellre bratzens avundsjuka glåmande som en sporre för att visa dem hur det borde se ut istället för att låta dig utmobbas av dem!
__________________
"Arbeta som om du inte behövde pengar, älska som om du aldrig blivit sårad... och dansa som om ingen såg dig!"
Endura är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 10:49   #62
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Endura Visa inlägg
Trist att höra... dock kan du inte jämföra nuvarande hysteri av starta-nya-året-sunt-ångest med sommarens slappare festa-och-njuta-av-livet-frossa... Det har lagt sig inom en månad, tro mig, haha!

Iofs har jag främst tränat på morgnarna den senaste tiden, vilket är riktigt najs för den som vill vältra sig i lyxen med lediga utrymmen - är lite bortskämd på den punkten just nu - kan tänka mig att sena eftermiddagar och kvällar är ganska frustrerande, men det är nog lika på alla gym den här perioden

Äh, ta hellre bratzens avundsjuka glåmande som en sporre för att visa dem hur det borde se ut istället för att låta dig utmobbas av dem!
Känner mig inte mobbad
Bara roligare på gym där det är fler som är lite mer intresserade av träning!
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 11:37   #63
Endura
Registered User
 
Enduras avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Känner mig inte mobbad
Bara roligare på gym där det är fler som är lite mer intresserade av träning!
Så så, inte den tonen nu... de är "intresserade", annars hade de ju inte varit där! Hrm...

Jag tycker mig mer se det i ett större perspektiv...
Brad Pitt alias 'Fight Club look a like' verkar tyvärr vara den genomgående eftersträvade fysiken generellt numer i större städer. Åker jag hem till småstaden är kroppsidealet 'stor och stark' fortfarande gällande.
Här verkar det vara viktigare att konstant banta (nej förlåt, äta GI menar jag), sippa champagne och iofs åtminstonde äga ett dyrt gymkort, hehe

Hm... ska inte befläcka din journal med fler fördomar nu. Kontentan är iaf att jag tycker du har lyckats riktigt bra och jag hoppas du fortsätter med din målsättning!
__________________
"Arbeta som om du inte behövde pengar, älska som om du aldrig blivit sårad... och dansa som om ingen såg dig!"
Endura är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 12:48   #64
Malke
Registered User
 
Malkes avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: København
Inlägg: 359
Flot form, virkelig solid!!! Dog er du ikke genetisk heldig med dine mave IMO.
Malke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 13:49   #65
samme11
Banned
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 627
Grym form, lycka till!
samme11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 18:02   #66
PepzAdept
Fitnessfjolla
 
PepzAdepts avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 4 246
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jorå, Jörgen här på forumet har bedömt mina dips en gång så jag vet iaf hur de ska utföras enligt tävlingsregler. Men jag får väl ta och filma det någon gång. Dips är nog den pressövning jag är starkast i och får bättre tryck i dem om jag går djupt faktiskt.
Jag vet inte om du känner igen mig på bilderna men vi har träffats ett par gånger faktiskt, på Flex t.ex.
Jodå, både på flex och midsommar, jag känner igen armarna Men har aldrig sett dig köra dips dock. Riktigt bra måste jag säga. Siktar själv på att pressa 100kg+ i dipsen. Men det har tagit längre tid än väntat efter att jag blev påkörd
__________________
Journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=120636
Athletic Fitness: SM-Guld 2013, VM-silver 2013,VM-guld 2012, WC-guld 2012, NM-guld 2012, EM-silver 2012, VM-silver 2011, SM-guld 2011, SM-guld 2009, SM-silver 2008, SM-silver 2007. Klassisk SL: LagSM-Guld Kalmar AK 2013, SM-silver -83kg 2013, SM-brons -83kg 2012 och RM-guld -90kg 2010.
PepzAdept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 20:21   #67
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
ohhh fy vad nice! Pepzadept och Langsters kroppar är to die för!

Langster: Fyy vad köttigt!
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-28, 20:58   #68
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Än en gång, tack för alla kommentarer.

Träningen har gått lite segare den här veckan.

I fredags körde jag rygg och axlar. Gjorde då bl.a 2x250 kg och 6x210 kg i marken... 2x250 kg får jag väl vara nöjd med, men marken kändes mycket segare än förra veckan.

I måndags körde jag ben och det var väldigt segt och det finns inget positivt att skriva om det passet... Har fortfarande lite ont i knäna ibland.

Idag körde jag bröst och armar. Gick sådär. Filmade dips på +80 kg, var mycket segare än förra veckan, men lyckades mata på 3 sega reps. Detta var 3:e övningen i passet.
Här är länken till youtube-klippet:

http://se.youtube.com/watch?v=q4wKi1R7E1c

Någon vänlig själ får gärna länka in själva klippet hit, för jag vet inte hur man gör.
Hoppas att djupet på dipsen anses duga, annars är det ju lite pinsamt.
Filmen blev tyvärr rätt mörk, men man kan se att det står 20 kg på viktplattorna precis i början om man verkligen vill och att det är 4 st av dem.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-31, 02:44   #69
Downy
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 2
Hej Langster!
Jag undrar vem som är den lyckliga som tränar med dig, han måste vara minst lika stor som du? Säker skit snygg oxå!
Downy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-31, 09:27   #70
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Du skriver bara (yt)q4wKi1R7E1c(/yt) fast med hakparanteser istället för mina vanliga i exemplet...

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-31, 11:19   #71
GasseG
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 115
Vaddå 30-årskris?? Här kommer pappa Gass springande med tröstfilten i högsta hugg! Så möts jag av värsta alfa-hanen ala oxbringa....kom igen vid 70 är du snäll .

Snygg torso må jag säga eftersom de flesta andra verkar ha kommenterat "klubborna".
Lycka till (onödigt sagt gasseg....jävligt onödigt!)
GasseG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 08:27   #72
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Downy Visa inlägg
Hej Langster!
Jag undrar vem som är den lyckliga som tränar med dig, han måste vara minst lika stor som du? Säker skit snygg oxå!
Näää, han är fet och klen, men du har rätt i att han bör vara lycklig över att träna med mig!
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 08:31   #73
Prankie
Registered User
 
Prankies avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 875
Riktig snyggt ninja! Jag vill också träna med dig när jag börja med de manliga vikter.
Prankie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 08:41   #74
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Du skriver bara (yt)q4wKi1R7E1c(/yt) fast med hakparanteser istället för mina vanliga i exemplet...

Tack! Nu kan jag äntligen lägga in youtube-klipp här.


Träningen har gått bättre den här veckan!

I fredags gick marklyft skitbra faktiskt. Gjorde 5x240 kg, vilket är ett PB i reps på den vikten! Sen en etta på 260 kg, vilket är väldigt nära 3xkroppsvikt (88 kg), 3xkroppsvikt har jag ju som ett litet mål för marken under dieten nu. Sedan 10x200 kg. Bl.a 2 set runt 5 reps på 80 kg i militärpress också, vilket är bra för att vara mig.

I måndags tog jag det lugnt med benen pga knäna, men körde lite extra bra på mage och underarmar istället.

Igår var det bröst och armar, vilket gick bra men utan några direkt jätteprestationer förutom den där dippen på +100 kg som finns i klippet ovan.

Vikten har i princip stått still den här veckan, kanske gått ner något hekto bara, det är nog dags att justera dieten lite.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 08:45   #75
Prankie
Registered User
 
Prankies avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 875
En snabb fråga, kör du fortfarande intermittent fasting med stora mängder broccoli?
Prankie är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)