Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Medlemsbilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-04, 16:57   #796
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Citat:
Ursprungligen postat av Klo Visa inlägg
Jodå nog tar jag åt mig, jag vet själv att jag böjer ryggen för mycket framåt. Försöker förbättra det och har aldrig filmat förut så det var intressant att se samt få kommentarer. Men att säga att våra böj är helt värdelösa är väll kanske att ta i lite? Vi har ju ändå bägge två lyckats bygga hyffsade ben helt rena
Har under en tid fokuserat mest på att få upp vikterna i böjen (oftast med g.känt sl-djup ) och är nöjd både med styrke/volym övningar. Djupet över lag när jag tränar böj är sl-djup eller djupare.
Alltså, jag förstår om ni kör som ni gör för att ni tycker att det tar bättre eller vad som helst. Men det gör dock inte utförandet bättre och utförandet är det enda jag har kritiserat.

Att du påstår att ni har lyckats bygga bra ben säger ju inget egentligen. Kan du säga att det är just pga utförandet på böjarna som ni har fått era ben? Kan du inte tänka dig att era ben hade varit ännu bättre med djupare böjar med mindre inblandning av ryggen?
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 16:57   #797
Snake
Banned User
 
Snakes avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Hos din mamma
Inlägg: 3 757
Fina/tunga böjar budadi med din förhållandevis lätta kroppsvikt
Snake är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 17:01   #798
mistermr
Oh la la
 
mistermrs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 829
Citat:
Ursprungligen postat av Runda Grodan Visa inlägg
Sverkers djup är inget jag skulle nöja mig med i vanliga fall men, som Jörgen sa, det kanske finns skäl till varför han kör på det sättet (skada eller annat?). Klos böjar ser nästan lite farliga ut, sorry Klo.

Men djupet på Klo's böjar är ändå helt okej?

Om inte så skulle gärna vilja se ngn medlem här själv filma hur ett böj med godkänt djup ser ut, inte i provocerande syfte utan så att man kan ta del av hur det verligen skall se ut. Inga externa länkar (erx etc.), utan ngn medlem bör visa detta anser jag.

mvh
__________________
YES, I AM A MODEL!
mistermr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 17:02   #799
budadi
Tonsillen
 
budadis avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Piteå
Inlägg: 1 806
Citat:
Ursprungligen postat av Snake Visa inlägg
Fina/tunga böjar budadi med din förhållandevis lätta kroppsvikt
Tack
__________________
Styrkelyfts journal
Raw pers 175-115-2x175(3x175sumo)
170-115-2x175
budadi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 17:04   #800
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av mistermr Visa inlägg
Men djupet på Klo's böjar är ändå helt okej?

Om inte så skulle gärna vilja se ngn medlem här själv filma hur ett böj med godkänt djup ser ut, inte i provocerande syfte utan så att man kan ta del av hur det verligen skall se ut. Inga externa länkar (erx etc.), utan ngn medlem bör visa detta anser jag.

mvh
Om någon vill infinna sig på Gerdahallen med filmutrustning (mobilkamera whatever) på fredag kan jag göra 125 x 6 utan bälte och smal fotställning där jag sätter mig ner och vilar i bottenläget. Det är ett extremt utförande som är långt mycket djupare än "godkänt", men det kanske kan vara kul för vissa att se hur det kan se ut.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2007-02-04 klockan 17:07.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 17:08   #801
Kurash
-Frank-
 
Kurashs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Lund
Inlägg: 3 064
Citat:
Ursprungligen postat av mistermr Visa inlägg
Men djupet på Klo's böjar är ändå helt okej?

Om inte så skulle gärna vilja se ngn medlem här själv filma hur ett böj med godkänt djup ser ut, inte i provocerande syfte utan så att man kan ta del av hur det verligen skall se ut. Inga externa länkar (erx etc.), utan ngn medlem bör visa detta anser jag.

mvh
Här är min böj. Har precis börjat med övningen så det är inga skolexempel direkt. Jag försöker sänka vikterna och bättra på utförandet istället för tvärt om.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Jag får ofta eksem och skavsår mellan benen

Balkantrappan
Kurash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 17:08   #802
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Citat:
Ursprungligen postat av mistermr Visa inlägg
Men djupet på Klo's böjar är ändå helt okej?

Om inte så skulle gärna vilja se ngn medlem här själv filma hur ett böj med godkänt djup ser ut, inte i provocerande syfte utan så att man kan ta del av hur det verligen skall se ut. Inga externa länkar (erx etc.), utan ngn medlem bör visa detta anser jag.

mvh
Visserligen rätt kasst utförande här också, men ok djup.

Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 17:09   #803
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av sissa Visa inlägg
Hur viktigt är utförandet enligt er? ( fråga till alla) Är det mer viktigt i vissa övningar än andra? (Ärligt nyfiken, för jag vet inte)
Såhär tycker jag. Man skall lära sig korrekt teknik i alla övningar. När man fått tillräcklig träningserfarenhet så kan man ändra tekniken så att den passar ens egen kropp och träning bättre. Tekniken ändras och förfinas efterhand också.
Viss övningar är mer skadebenägna än andra och där är utförande pga den anledningen viktigare.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 17:11   #804
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Kurash och Yankee!
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 17:16   #805
mistermr
Oh la la
 
mistermrs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 829
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Kurash och Yankee!
Djupet skiljde sig ändå inte mycket från Klo's böjar eller?

mvh
__________________
YES, I AM A MODEL!
mistermr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 17:17   #806
Jacksatan
Registered User
 
Jacksatans avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Vasastan
Inlägg: 2 292
Skaffa ett liv för %&¤¤#%. Orka ha en diskussion om folks djup i böjen. Det är ju inga nybörjare vi pratar om här heller. Nu ska jag gå och sätta i mig en vaniljkesella och eventuellt göra nåra armhävningar, är det nån som har ett problem med det här inne så hör gärna av er via PM.
__________________
if everything comes your way you´re in the wrong lane
Jacksatan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 17:18   #807
mistermr
Oh la la
 
mistermrs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 829
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan Visa inlägg
Skaffa ett liv för %&¤¤#%. Orka ha en diskussion om folks djup i böjen. Det är ju inga nybörjare vi pratar om här heller. Nu ska jag gå och sätta i mig en vaniljkesella och eventuellt göra nåra armhävningar, är det nån som har ett problem med det här inne så hör gärna av er via PM.
Topp & Snyggt!
__________________
YES, I AM A MODEL!
mistermr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 17:20   #808
NisseEriksson
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 508
Jag hade visst glömt att denna tråden fanns.
Jag får lägga in lite äldre filmer nu men med detta i minnet kommer fler att läggas upp.

Kroppsvikt: 62 kg
Ålder: 14
Längd:Ca 173cm

90 kg Hyfsat djup


110 kg


72.5kg
NisseEriksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 17:20   #809
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan Visa inlägg
Skaffa ett liv för %&¤¤#%. Orka ha en diskussion om folks djup i böjen. Det är ju inga nybörjare vi pratar om här heller. Nu ska jag gå och sätta i mig en vaniljkesella och eventuellt göra nåra armhävningar, är det nån som har ett problem med det här inne så hör gärna av er via PM.
Vad är det med träningsfolk och det argumentet? Antingen är utförandet bra eller så är det inte bra, oavsett vem som utför övningen.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 17:26   #810
sissa
Segrare Bästa fysiken 2011!
 
sissas avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: skåne
Inlägg: 4 058
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan Visa inlägg
Skaffa ett liv för %&¤¤#%. Orka ha en diskussion om folks djup i böjen. Det är ju inga nybörjare vi pratar om här heller. Nu ska jag gå och sätta i mig en vaniljkesella och eventuellt göra nåra armhävningar, är det nån som har ett problem med det här inne så hör gärna av er via PM.

Varför skulle man som tränande inte vara intresserad av övningars utförande? Låter rätt naturligt enligt mig.... Särskilt när det (orkas) postas filmer på just utföranden.
sissa är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)