Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-04-03, 14:59   #946
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg

Om jag bara går ut i skogen så blir det fort tråkigt. Vad bör man hitta på för att det ska bli roligare?
Håller med dig. Trodde att jag skulle fastna för vandring men icke, det är för lökigt. Gillar idén med lugn och ro i skogen men i praktiken så blir det för egen del ingen höjdare. Jag försöker komma ut på minst en längre löptur i skogen varje vecka, det tycker jag stillar behovet av att vara ute i naturen ganska väl. Försöka ta en ny rutt varje gång för att få se lite nytt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 12:18   #947
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Är det någon här som har erfarenhet från ett Hilleberg Allak?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 15:10   #948
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Vad finns det för, i svenska mått mätt, häftiga vandringsleder/dramatisk natur i de någorlunda mittersta delarna av Sverige? Jag bor i Norrköping och skulle absolut kunna tänka mig att åka en längre bit för att springa på något häftigt ställe, gärna kuperat. Att åka till fjällen-fjällen för detta är dock inte något alternativ, däremot en längre dagsutflykt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 17:45   #949
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Vad finns det för, i svenska mått mätt, häftiga vandringsleder/dramatisk natur i de någorlunda mittersta delarna av Sverige? Jag bor i Norrköping och skulle absolut kunna tänka mig att åka en längre bit för att springa på något häftigt ställe, gärna kuperat. Att åka till fjällen-fjällen för detta är dock inte något alternativ, däremot en längre dagsutflykt.

Norge låter som något för dig, typ närmare dit än till Jämtland/Härjedalen.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 06:40   #950
forslund
Registered User
 
forslunds avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 315
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Vad finns det för, i svenska mått mätt, häftiga vandringsleder/dramatisk natur i de någorlunda mittersta delarna av Sverige? Jag bor i Norrköping och skulle absolut kunna tänka mig att åka en längre bit för att springa på något häftigt ställe, gärna kuperat. Att åka till fjällen-fjällen för detta är dock inte något alternativ, däremot en längre dagsutflykt.
Du ha väl Sörmlandsleden precis utanför dörren som kan bjuda på väldigt fina vandringsleder som lämpar sig bra för rolig löpning. Inte dramatiskt kanske, men väldigt vacker natur.
__________________
MP -182 cm Tyngre Classic I 2015
Athletic Fitness 180+ cm SM 2016
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 06:51   #951
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av forslund Visa inlägg
Du ha väl Sörmlandsleden precis utanför dörren som kan bjuda på väldigt fina vandringsleder som lämpar sig bra för rolig löpning. Inte dramatiskt kanske, men väldigt vacker natur.
Japp, bestämde mig igår för att köra Hälleforsnäs till Bälgviken eller Hållsta. Var egentligen ute efter något som är mindre hemmaplan men det får duga!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 07:30   #952
forslund
Registered User
 
forslunds avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 315
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Japp, bestämde mig igår för att köra Hälleforsnäs till Bälgviken eller Hållsta. Var egentligen ute efter något som är mindre hemmaplan men det får duga!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Det är en jättefin sträcka. Speciellt från Svalboviken till Bälgviken är riktigt fint.
Bälgviken -> Hållsta är rejält kuperat (och antagligen blött denna period på året).
__________________
MP -182 cm Tyngre Classic I 2015
Athletic Fitness 180+ cm SM 2016
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 07:46   #953
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av forslund Visa inlägg
Det är en jättefin sträcka. Speciellt från Svalboviken till Bälgviken är riktigt fint.
Bälgviken -> Hållsta är rejält kuperat (och antagligen blött denna period på året).
Jo, den är rätt fin men har redan gått den en gång(Hälleforsnäs till Vilsta) så det är lite utav ett säkert kort Samtidigt kan väl det vara bra då jag trots allt ska springa och har då en vag aning om ungefär hur det kommer att se ut längs vägen, samtidigt som sträckan inte är uttjatad ännu. Också bra att ha alternativ att avbryta efter både tre och fyra mil.

Har ni fler liknande tips så mottager jag dom mer än gärna.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-14, 20:35   #954
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Jag investerade i ett nytt tält igår. Det ska förhoppningsvis bli ordentligt använt i sommar och höst, till att börja med.

Något jag dock behöver införskaffa mig är ett nytt liggunderlag. Det jag har tycker jag inte räcker längre, tror jag blivit för bekväm sista åren.

Tittat på Expeds dunfyllda uppblåsbara varianter. Någon som äger ett sånt och kan säga vad ni tycker?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-14, 21:23   #955
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Jag investerade i ett nytt tält igår. Det ska förhoppningsvis bli ordentligt använt i sommar och höst, till att börja med.

Något jag dock behöver införskaffa mig är ett nytt liggunderlag. Det jag har tycker jag inte räcker längre, tror jag blivit för bekväm sista åren.

Tittat på Expeds dunfyllda uppblåsbara varianter. Någon som äger ett sånt och kan säga vad ni tycker?
Expeds Down Mat är som att sova på ett väldigt bekvämt element... väldigt bra att ha om du ska vintertälta men är du inte ute i minusgrader har du inget behov av ett imo. Har varit väldigt nöjd med mitt när jag sovit i -20C
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 08:43   #956
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Expeds Down Mat är som att sova på ett väldigt bekvämt element... väldigt bra att ha om du ska vintertälta men är du inte ute i minusgrader har du inget behov av ett imo. Har varit väldigt nöjd med mitt när jag sovit i -20C
Har läst både och om dem. Att vissa sover på såna mitt i sommaren och gillar det, att andra föredrar dem när det är lite kallare, men inte behöver vara jättekallt.

Fördelen är såklart lättare vikt jämfört med syntetfyllning. Samt givet bättre isoleringsförmåga. Minusgrader kommer jag alldeles säkert tälta i, men kanske inte under -20.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.

Senast redigerad av delta_mats den 2019-04-15 klockan 08:45.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 17:43   #957
Kryss
Fortfarande ofyndig
 
Krysss avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sollentuna
Inlägg: 504
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Har läst både och om dem. Att vissa sover på såna mitt i sommaren och gillar det, att andra föredrar dem när det är lite kallare, men inte behöver vara jättekallt.

Fördelen är såklart lättare vikt jämfört med syntetfyllning. Samt givet bättre isoleringsförmåga. Minusgrader kommer jag alldeles säkert tälta i, men kanske inte under -20.
Förutom att jag skulle vilja ha det bredare, så är jag rätt nöjd med mitt neoair xtherm max. Har ett rätt hyfsat r-värde på 5,7 för sin vikt.
Kryss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 20:23   #958
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Har läst både och om dem. Att vissa sover på såna mitt i sommaren och gillar det, att andra föredrar dem när det är lite kallare, men inte behöver vara jättekallt.

Fördelen är såklart lättare vikt jämfört med syntetfyllning. Samt givet bättre isoleringsförmåga. Minusgrader kommer jag alldeles säkert tälta i, men kanske inte under -20.
Jo, så är det ju också olika modeller med duninnehåll, det tänkte jag inte på. Jag har en UL Winter, med komforttemp på -23. Sover jag med den i +10 så blir det liksom VARMT. Sover man på deras lättaste dununderlag så blir det såklart annorlunda.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 20:42   #959
Mantus
småmysigt slampig
 
Mantuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 470
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Jag investerade i ett nytt tält igår. Det ska förhoppningsvis bli ordentligt använt i sommar och höst, till att börja med.

Något jag dock behöver införskaffa mig är ett nytt liggunderlag. Det jag har tycker jag inte räcker längre, tror jag blivit för bekväm sista åren.

Tittat på Expeds dunfyllda uppblåsbara varianter. Någon som äger ett sånt och kan säga vad ni tycker?
Du måste ju berätta vilket tält du köpte!
__________________
Done with shadows
Mantus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 21:50   #960
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Kryss Visa inlägg
Förutom att jag skulle vilja ha det bredare, så är jag rätt nöjd med mitt neoair xtherm max. Har ett rätt hyfsat r-värde på 5,7 för sin vikt.
Exped har ju extra breda och långa som jag behöver.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)