Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-11-07, 18:42   #2236
Morrris
Jag har klamydia
 
Morrriss avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 4 670
Håll det lindat och i högläge så mycket som möjligt tills svullnaden gått ned. Hur rehaben bör se ut vågar jag inte gissa mig till, gå till en duktig sjukgymnast eller idrottsläkare. Hur ont har du nu?

Du kommer naturligtvis få svårigheter med rörlighet och stabilitet inledningsvis. Jag återfick aldrig rörligheten i min högra fotled, men då utförde jag inte heller någon regelrätt rehab. Inget större problem om man använder tyngdlyftningsskor med klack i knäböj. Med rätt rehablitering så är jag övertygad om att prognosen är god.

Vet inte riktigt om det finns något att tillägga direkt. Undrar du över något är det bara att fråga.
__________________
Anteckningar från ett Källarhål

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 20:58   #2237
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris Visa inlägg
Håll det lindat och i högläge så mycket som möjligt tills svullnaden gått ned. Hur rehaben bör se ut vågar jag inte gissa mig till, gå till en duktig sjukgymnast eller idrottsläkare. Hur ont har du nu?

Du kommer naturligtvis få svårigheter med rörlighet och stabilitet inledningsvis. Jag återfick aldrig rörligheten i min högra fotled, men då utförde jag inte heller någon regelrätt rehab. Inget större problem om man använder tyngdlyftningsskor med klack i knäböj. Med rätt rehablitering så är jag övertygad om att prognosen är god.

Vet inte riktigt om det finns något att tillägga direkt. Undrar du över något är det bara att fråga.
Här & nu i skrivande stund så kan jag inte stå upp på någon utav fötterna. Svullnad på yttre & inte kula. Är dock inte blå eller någon annan typ av missfärgning på huden.

Vet ju ej ifall något ledband är av, det får tiden utvisa, har den största smärtan mot hälsenan ovanför hälen !!
Tack för att du tar dig tid att skriva Morris !! #uppskattas
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 21:01   #2238
Phantom duck
Registered User
 
Phantom ducks avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Piteå
Inlägg: 633
Fan va trist att läsa och jobbigt att se dig så nedstämd. Hoppas verkligen att du kryar på dig snabbt! Lider verkligen med dig!

Krya på dig!
__________________
Träningsjournal: OS i tjurskallighet
Phantom duck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 21:15   #2239
Riddle
Ego sum Lord Voldemort
 
Riddles avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 3 117
Grymt tråkigt hörru! :/ krya på dig!
__________________
Journal
Riddle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 22:02   #2240
Morrris
Jag har klamydia
 
Morrriss avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 4 670
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Här & nu i skrivande stund så kan jag inte stå upp på någon utav fötterna. Svullnad på yttre & inte kula. Är dock inte blå eller någon annan typ av missfärgning på huden.

Vet ju ej ifall något ledband är av, det får tiden utvisa, har den största smärtan mot hälsenan ovanför hälen !!
Tack för att du tar dig tid att skriva Morris !! #uppskattas
Nej, det förstår jag. Jag är övertygad om att det kommer gå att rehablitera utmärkt. Se till att röra på fötterna så mycket som smärtan tillåter, men belasta dem inte för tidigt. Tråkigt att båda fötterna small på en gång, men förhoppningsvis blir det symmetriskt och bra. Lycka till och tänk positivt. Du verkar vara bra på det.
__________________
Anteckningar från ett Källarhål

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 22:14   #2241
Ekkan
Registered User
 
Ekkans avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 245
Riktigt trist att se detta Ola. Har själv gjort illa mig på liknande sätt i början av denna sommar, min fot såg exakt likadan ut, som en boll. Jag gjorde det som kanske inte rekommenderas från läkarhåll och började belasta ganska tidigt. Givetvis vilade jag tills svullnaden gått ner nästan helt men jag belastade ändå mer än vad alla rekommenderade och jag tycker det gick fort att bli bra trots att det var en rejäl jävla stukning. Det funkade bra för mig men kan ju inte säga att det ger samma resultat på dig, hoppas det går fort iallafall! Krya på dig!
Ekkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 22:49   #2242
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Tragiskt att läsa!

Krya på dig kompis, tummen upp där på rullstolsbilden innebär att du fortfarande har glimten i ögat... jag vet att du tänker, hvete vad det ska kuggas upp sen! Ps, tills dess kan jag ge mig f*n på att du kör 400m med rollstolen under 1 minut.
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 22:55   #2243
Mouline
Mästerbantaren
 
Moulines avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 5 983
Fy fanken vad tråkigt men efter regn kommer solsken!
Du kommer komma tillbaka starkare ur detta med större erfarenhetsfråd!
Vi är här för dig ;]
__________________
Mouline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 23:23   #2244
Pitepalt
Registered User
 
Pitepalts avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 471
Är inte så mycket att säga annat än krya på dig, du är en inspiration för oss som läser din journal och även om du inte vill att vi ska tycka synd om dig så förstår du ju att vi gör det. Är tråkigt när något sånt här händer men jag tror din vilja och ditt driv kommer att ta dig ur det här fortare än en annan kanske, det är ju positivt att du inte gräver ner dig helt och hållet och att du kan se ett "ljus" i änden av tunneln! Kan kanske vara bra att ta det lugnt, stanna upp och utvärdera och sen kommer du komma tillbaka med mer vilja än någonsin! Vi tänker på dig!
Pitepalt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 00:03   #2245
Zanndhra
Registered User
 
Zanndhras avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 1 154
Vad trist att läsa om din skada...

Har själv "sabbat" ena foten ordentligt en gång under ett 60 meters lopp... Nu är ju det "akuta" förbi för din del, men den första behandlingen är ju annars tryckförband ibland i kombination med nedkylning. Sen brukar dom säga att man så fort som möjligt ska belasta foten, till smärtgräns, gärna redan efter 1-2 dagar. Sen balans- och rörelseträning efter ytterligare någon dag och styrketräning efter efter ca 1 vecka.

Se till att du får ett bra rehabprogram av någon idrottsläkare/sjukgymnast så kommer du garanterat att vara tilllbaka innan du vet ordet av! Håller alla tummmar och tår för att allt kommer att gå bra!
Zanndhra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 00:59   #2246
qmop
Registered User
 
qmops avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 229
Krya på dig!!

Shit happens, unna dig ett par bra filmer.. Forrest gump exempelvis
__________________
Journal: Crossfit rookie
qmop är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 13:36   #2247
ThisIsTheOne
Two Three
 
ThisIsTheOnes avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 5 409
Helvete vad trist! Jag håller tummarna för snabbbast möjliga tillfrisknande.
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 18:20   #2248
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
100 000 klick i journalen !!

Vill återigen tacka er ALLA för era peppande ord & rådgivande inputs. Det betyder verkligen massor för mig !!

UPDATE
I dagsläget så kan jag inte gå alls på fötterna, men jag kan stödja mig litegrann på högern. Känner en viss förbättring i jämförelse mot igår.

Såg att jag passerat 100 000 klick i journalen #KUL !! Det är ju iafa. Dagens PB Enormt kul att få ett kvitto på att folk uppskattar det man förmedlar!

Keep Up ALLA KOLOiter !!
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern

Senast redigerad av Nano-Sekund den 2012-11-08 klockan 18:21.
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 18:27   #2249
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Låter riktigt förjävligt det där. Antar att du inte böjde i ett powerrack? Får hoppas det går att få ordning på hyfsat snabbt iaf!
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 18:31   #2250
Niwah
Powerhouse
 
Niwahs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 7 030
Grattis till 100k. Det är stort
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)