Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-03-12, 18:30   #421
ducedo
Registered User
 
ducedos avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 181
Varför löser man inte lönetaket med sponsoravtal istället? Fult men det borde ju gå att göra i någon form av gråzon.
__________________
// Stefan Nilsson | Twitter

"Det är ju så att alla bedömare är ju helt eniga om att det inte finns något militärt hot mot Sverige och jag kan väl säga att vi är beredda på det." - TV4
ducedo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-12, 18:35   #422
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
Varför löser man inte lönetaket med sponsoravtal istället? Fult men det borde ju gå att göra i någon form av gråzon.
Ja det finns ju en del sätt att komma runt sånt. Är ju även varför storstadslag ofta har lättare att få free agents (större marknad för spelarna att synas och därmed bättre sponsoravtal). Sen skiljer sig inkomstskatten mellan olika stater också.

I NBA var det en situation under senaste offseason där brooklyn nets signade en rysk spelare till ett mindre kontrakt än vad man kunde förvänta sig. Deras ägare är rysk och äger även klubben den spelare spelade för i ryssland. Det drog igång spekulationer om att någon sorts sidodeal hade gjorts men det ledde inte till något.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-12, 19:06   #423
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 335
Citat:
Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
Varför löser man inte lönetaket med sponsoravtal istället? Fult men det borde ju gå att göra i någon form av gråzon.
Det är nog ungefär så det går till i många fall också.

Vill man se de olika lagens nuvarande salary cap så går det att se här:
http://www.spotrac.com/nfl/

För några exempel:
Patriots: http://www.spotrac.com/nfl/new-engla...riots/cap-hit/
Saints: http://www.spotrac.com/nfl/new-orleans-saints/cap-hit/

Längst ner i tabellen hittar man varje lags cap space, dvs hur mycket pengar de har kvar att spendera för året som kommer.

I tabellen finns även någon som kallas dead money. Detta är pengar som räknas in i salary cap trots att spelaren inte längre finns i laguppställningen. Detta händer oftast när en spelare har fått en stor signing bonus. Normalt sätt så periodiserar man ut denna bonus över längden på kontraktet. Men om spelaren blir petad ur laget innan denna tid så hamnar den kvarvarande summan i kolumnen dead money. T.ex. har Patriots $7.5 miljoner i dead money tack vare Aaron Hernandez.

I listan bland aktiva spelare så ser man i dead money kolumnen vad det skulle kosta att peta en spelare. T.ex. Om Patriots skulle få för sig att peta Brady så skulle det kosta dem $32.8 miljoner i dead money i nästa säsongs cap space.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 06:42   #424
Breesus
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 16
Patriots blev av med Talib men fick Revis Island istället, där har vi en organisation som verkligen "know their shit". Där försvann alla deras motståndares #1 reciever.

Ware till Broncos.

Decker till Jets, bäst för dom att signa/drafta en QB annars är det bortkastade pengar.

Golden Tate(WR, 'fail mary') & Ben Tate(RB) till Lions. Kul med like backup till Calvin Johnson efter hans (vad känns som) 10 år helt ensam som WR. Tror Lions kan bli riktigt vassa iår, två riktigt bra recievers och RBs, deras D spelade grymt bra förra året och likaså Stafford(jämfört med tidigare år). Se upp!

Kul att Cleveland släppte alla sina QBs för att signa Shaub och Texans sätter käppar i hjulet genom att hålla i honom så länge dom kan

Senast redigerad av Breesus den 2014-03-13 klockan 06:43.
Breesus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 20:22   #425
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Citat:
Ursprungligen postat av Breesus Visa inlägg
Patriots blev av med Talib men fick Revis Island istället, där har vi en organisation som verkligen "know their shit". Där försvann alla deras motståndares #1 reciever.
Är han tillbaka på samma nivå som innan sin skada?
Läste att det är ett 1-årskontrakt. Varför signar man någon för en säsong bara?
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 20:39   #426
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 335
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Är han tillbaka på samma nivå som innan sin skada?
Läste att det är ett 1-årskontrakt. Varför signar man någon för en säsong bara?
Som jag förstått det är det en kostnadsfråga. Han har fått ett kontrakt på ett år, med en option på ytterligare ett år. Fast då kommer han enligt kontraktet ha rätt till $25 miljoner i lön(varav $7.5 i grundlön + 5 miljoner i signing bonus + 12.5 miljoner i "Roster Bonus"). Första året får han ju "bara" $7 miljoner ($1.5 miljoner i grundlön + 5 miljoner i signing bonus + $33333 per spelad match)

Nu menar de flesta bedömare att Patriots aldrig kommer betala så mycket pengar för honom nästa säsong, utan istället kommer de släppa honom eller förhandla om kontraktet. Men samtidigt är Darrelle Revis skyddad mot sk. franchise tagging, i och med att det finns en sådan här option i kontraktet. (Skulle Patriots kunnat franchise taggat honom så skulle han "bara" fått ut ca $11-12 miljoner nästa säsong).

Senast redigerad av PixelMiner den 2014-03-15 klockan 20:40.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-24, 06:58   #427
HerrLuta
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 540
Vad tycker folk om årets draft? Ska bli kul att se om Jadeon Clowney når upp till de förväntningarna som har satts på honom!
HerrLuta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 23:55   #428
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 335
Troy Polamalu meddelar att han lägger skorna på hyllan efter 12 säsonger. Är inget större Steelers fan, men han har ändå varit en underhållande spelare att se. 32 interceptions och 14 force fumbles är ju rätt snygga siffror...

Video: Troy Polamalu Greatest Plays



PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-14, 11:08   #429
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Har börjat följa sporten efter att ha sett en hel del Hard Knocks Har fastnat för Texans nästan enbart p.g.a. JJ Watt. Det är lite skumt att jag nu väljer ett lag att hålla på vid 24 års ålder men what to do. Reglerna börjar sitta nu i alla fall Vilka håller ni på och varför? Någon annan som har fastnat för sporten så pass sent som jag?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-14, 11:34   #430
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Finns ju en hel del intressanta personer, om man nu ska välja efter deras personligheter.

Jag håller på Lions. Men det är lika hopplöst som alltid. Och när Suh lämnat så känns det rätt färglöst.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-14, 11:42   #431
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Finns ju en hel del intressanta personer, om man nu ska välja efter deras personligheter.

Jag håller på Lions. Men det är lika hopplöst som alltid. Och när Suh lämnat så känns det rätt färglöst.
Ja precis. Haha ja jag tänkte samma tanke, räcker ju med att JJ eller någon annan lämnar så är de lite mer ointressanta att hålla på. Man blir en extremt dålig supporter. Men skitsamma funkar ändå

Hade ingen koll på vem Suh var så googlade honom, skaplig pjäs!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-14, 11:42   #432
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Håller på Vikings. Hoppas att Bridgewater kan ta ett extra kliv den här säsongen, såg stundtals riktigt lovande ut förra och han har utvecklats mycket fysiskt inför den här säsongen. Jag tror att han kommer att vara en av dom bättre QB'sen inom 3-4 år iallafall.

Gillar även McKinnon. Även han imponerade mycket förra säsongen, kommer göra många bra springspel i år. Tillsammans med Asiata så kan det bli bra.

Hoppas bara att defensiven kan steppa upp lite. Det var många matcher vi började bra och tog ledningen, för att sedan släppa till rejält bakåt. Så jag tror faktiskt på slutspel i år.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2015-09-14, 15:46   #433
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
C'mon man..
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-15, 18:47   #434
Makkie
Registered User
 
Makkies avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 145
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Håller på Vikings. Hoppas att Bridgewater kan ta ett extra kliv den här säsongen, såg stundtals riktigt lovande ut förra och han har utvecklats mycket fysiskt inför den här säsongen. Jag tror att han kommer att vara en av dom bättre QB'sen inom 3-4 år iallafall.

Gillar även McKinnon. Även han imponerade mycket förra säsongen, kommer göra många bra springspel i år. Tillsammans med Asiata så kan det bli bra.

Hoppas bara att defensiven kan steppa upp lite. Det var många matcher vi började bra och tog ledningen, för att sedan släppa till rejält bakåt. Så jag tror faktiskt på slutspel i år.
Såg du nattens match? -_-
__________________
"Cynism är bara en högre form av klarsynthet."

Min journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=199940
Makkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-15, 22:41   #435
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Citat:
Ursprungligen postat av Makkie Visa inlägg
Såg du nattens match? -_-
Lika bra att jag inte gjorde det ^^ då den började 04.20 så var det aningen sent.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)