Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-05-02, 19:06   #16
petersson
Matematisk Styrkelyftare
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Gävle
Inlägg: 5 146
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Strykjärn?
En gubbe där jag tränar brukar lägga sitt bälte över elementet medans han värmer upp. Blir varmt, mjukt och skönt efter det :-)
petersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-02, 19:12   #17
Bjorne
Neurologisk uppkopplad Medlem
 
Bjornes avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: ~Malmö
Inlägg: 3 194
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Lägg bältet platt på ett stadigt bord (eller golvet) och så slår du på den kanten som skaver mest med några lätta slag. Kontrollerar resulatet och sen slår du några slag till, det är bättre att slå flera slag än ett hårt då man måste ha viss kontroll.
Du bör nog slå rakt ner mot bordet så att du inte belastar stygnen så mycket men med en viss vinkling av klubbhuvudet.

/
|----|

/ = Undre delen på klubban fast inte fullt så brant vinkel.

|----| = Bälte
Befinner mig på ett lan nu, ska testa så fort jag kommer hem. Dock undrar jag ifall det är något du själv testat, eller vet att andra gjort så?

Citat:
Ursprungligen postat av petersson
En gubbe där jag tränar brukar lägga sitt bälte över elementet medans han värmer upp. Blir varmt, mjukt och skönt efter det :-)
Synd bara att sommaren är påväg och element är avstängda nu
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-02, 19:24   #18
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne
Befinner mig på ett lan nu, ska testa så fort jag kommer hem. Dock undrar jag ifall det är något du själv testat, eller vet att andra gjort så?
Jag har inte gjort så på ett bälte men jag vet att skomakare gör så på skor när de är för hårda, de som jag vet har mjukat upp sitt bälte har kört med en rundfil men jag tycker det är lite väl aggresivt. Jag garanterar alltså inte att det funkar.

Är det ett Wallander-bälte så kan du ju alltid mail och fråga om han har några tips, han bör ha fått frågan tidigare och vet antagligen den bästa metoden.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-02, 19:48   #19
Bjorne
Neurologisk uppkopplad Medlem
 
Bjornes avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: ~Malmö
Inlägg: 3 194
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Jag har inte gjort så på ett bälte men jag vet att skomakare gör så på skor när de är för hårda, de som jag vet har mjukat upp sitt bälte har kört med en rundfil men jag tycker det är lite väl aggresivt. Jag garanterar alltså inte att det funkar.

Är det ett Wallander-bälte så kan du ju alltid mail och fråga om han har några tips, han bör ha fått frågan tidigare och vet antagligen den bästa metoden.
Okej. Nej, det är tyvärr inte ett Wallander-bälte.
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)