Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2021-02-16, 11:07   #1
Jonesbk
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2021
Inlägg: 1
Fett eller muskler?

Hej forumet!

Kille, 169cm 75kg.

Jag skulle gärna få lite inputt på min fundering som jag klurat på ett tag.

Sommaren 2019 började jag med min viktnedgång genom att skaffa mig en pt som guida mig i ca 6 månader. Min startvikt var 91kg och var väldigt rund och överviktig så klart.

Jag nådde min målvikt på 73kg efter ca 7 månader, genom hård träning och ett sunt kostschema. träningspassen bestod av en mycket styrketräning och en hel del kardio.

Nu till min fundering, sista 2-3 månaderna så kommer inte jag och vågen överrens med varandra. Jag har som vana att väga mig morgon och kväll. Min morgon vikt är en stabil 75kg och min kvällsvikt kan uppnå 77kg.

Då tänker jag, först av allt är det fett eller muskler som har dykt upp som fått mig att gå upp en vikt en aning? Kvällsvikten har sin egna förklaring.

Men det känns som att kurvan håller på att sakta gå upp igen helt enkelt.

Jag tränar endast styrka 4-5 ggr i veckan med ca 15 min kardio uppvärmning. Har blivit betydlig starkare genom tiden.

Har börjat äta mat utanför kostschemat som då var ca 2000kcal om dagen, men jag tycker inte att jag överdrivit med maten. Godis och annat gottmax varannan vecka och inte ens då frossar jag.
Börjat äta bröd 1 gång i veckan.

Annars är det mörkris och koskos med kyckling nästan varje dag.
Kläder sitter lika bra som vanligt, dock har jag märkt att min mage fått sig en liten bula, annars är midjan runt 93cm på morgonen men 96cm på kvällen.

Tanken är faktist att jag egentligen vill fortsätta vikten till en stabil 71kg och midja under 90. Det är det långsikta målet, men nu jag inte lika brottom.


Taksam för svar!
Jonesbk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-16, 11:11   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Du behöver mycket färre kalorier och därmed mindre mat nu när du är lättare. Det matintag som innebar ett kaloriunderskott 20 kilo sedan är inte längre ett underskott. Då avtar eller uteblir viktnedgången, och äter du mer lägger du på dig (fett) igen.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)