Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-03-05, 20:12   #4126
Alsor
Registered User
 
Alsors avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 205
Kör deff nu med HIIT kombinerat med tung styrketräning samt periodisk fasta. Aldrig förlorat fett såhär snabbt förut, samtidigt som jag behållit i princip all styrka och inte märkbart förlorat någon muskelmassa. Det går bra nu
Alsor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 23:43   #4127
komigen
Registered User
 
komigens avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av Alsor Visa inlägg
Kör deff nu med HIIT kombinerat med tung styrketräning samt periodisk fasta. Aldrig förlorat fett såhär snabbt förut, samtidigt som jag behållit i princip all styrka och inte märkbart förlorat någon muskelmassa. Det går bra nu
Kan du berätta lite mer om detta? Även stats o.s.v! vore gött
komigen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 00:41   #4128
WilliamPersson1
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 216
Började deffen för ca 1 månad sen. Är 189cm...

Då: 104kg


Nu:

Runt 100kg

Jag ser dock enbart skillnad på armarna där man börjar se blodådrorna men annars så ser jag ingen skillnad alls vilket gör mig lite bedrövad....
Antar att jag bär runt på en hel del vätska.

Jag hade tänkt skriva hur mycket av protein, fett och kolhydrater jag äter per dag, så får ni gärna säga om det är något jag ska ändra!

Fett: 100g

Kolhydrater: I snitt 340g

Protein 220-270g

& sen en fråga till. Kör ni cardio och styrketräning? Jag hade tänkt slänga in 20min på crosstrainer innan varje styrkepass.
WilliamPersson1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 08:43   #4129
ChrilleKillah
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Uddevalla<3
Inlägg: 13
Fokuserar inte på vikten. Fokuserar mer på utseendet vid deff. Magrutor ska fram inför sommarn!
ChrilleKillah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 08:46   #4130
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Citat:
Ursprungligen postat av WilliamPersson1 Visa inlägg

& sen en fråga till. Kör ni cardio och styrketräning? Jag hade tänkt slänga in 20min på crosstrainer innan varje styrkepass.
jag kör cardio 2ggr i veckan på deff, 1 intervall pass och 1 lågintensivt (rask promenad) inte samma dagar som styrketräningen.
4kg på 1månad känns ju ändå helt ok? om du tkr det går för sakta så sänk 200-300kcal, plocla av fett och kolhydrater.


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 08:49   #4131
ChrilleKillah
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Uddevalla<3
Inlägg: 13
Öh.. William Persson.
Jag förstår inte riktigt dina mått kring protein osv. Du ska få i dig ungefär 90 gram protein varje dag. Sedan så är det en viktig "tum regel" du måste ha i baktanken. 1g protein=4 cal 1g kolhydrater=4cal, och sedan så ska du förståss hålla dig ifrån socker och onödiga mängder utav fett! Men kör crosstrainen 20 minuter innan! Jag gör det, och jag har redan märkt resultat runt magen!
ChrilleKillah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 09:20   #4132
ChrilleKillah
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Uddevalla<3
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av WilliamPersson1 Visa inlägg
Började deffen för ca 1 månad sen. Är 189cm...

Då: 104kg


Nu:

Runt 100kg

Jag ser dock enbart skillnad på armarna där man börjar se blodådrorna men annars så ser jag ingen skillnad alls vilket gör mig lite bedrövad....
Antar att jag bär runt på en hel del vätska.

Jag hade tänkt skriva hur mycket av protein, fett och kolhydrater jag äter per dag, så får ni gärna säga om det är något jag ska ändra!

Fett: 100g

Kolhydrater: I snitt 340g

Protein 220-270g

& sen en fråga till. Kör ni cardio och styrketräning? Jag hade tänkt slänga in 20min på crosstrainer innan varje styrkepass.
Öh.. William Persson.
Jag förstår inte riktigt dina mått kring protein osv. Du ska få i dig ungefär 90 gram protein varje dag. Sedan så är det en viktig "tum regel" du måste ha i baktanken. 1g protein=4 cal 1g kolhydrater=4cal, och sedan så ska du förståss hålla dig ifrån socker och onödiga mängder utav fett! Men kör crosstrainen 20 minuter innan! Jag gör det, och jag har redan märkt resultat runt magen!
Se till att få i dig hyfsat med fett och hyfsat mycket kolhydrater. Många förlitar sig på enbart protein, men utan kolhydrater och fett, så kommer din vikt minskning vara långsam. Men nu syftar jag inte på vilka fetter som helst, eller kolhydrater. Nu menar jag rätt fett, och sega kolhydrater. Så som sallad och fisk.
ChrilleKillah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 09:28   #4133
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Startvikt 90,6 kg. Nu 84,0 kg efter 2 månader. Kör PF
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 09:54   #4134
WilliamPersson1
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 216
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
jag kör cardio 2ggr i veckan på deff, 1 intervall pass och 1 lågintensivt (rask promenad) inte samma dagar som styrketräningen.
4kg på 1månad känns ju ändå helt ok? om du tkr det går för sakta så sänk 200-300kcal, plocla av fett och kolhydrater.


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Okej! Men jag hade tänkt testa 20 min innan styrketräningen. Jag tränar 5 dagar i veckan

Jo jag har testat att äta mindre kolhydrater och fett men blir så satans seg på gymmet då
WilliamPersson1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 09:56   #4135
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Citat:
Ursprungligen postat av WilliamPersson1 Visa inlägg
Okej! Men jag hade tänkt testa 20 min innan styrketräningen. Jag tränar 5 dagar i veckan

Jo jag har testat att äta mindre kolhydrater och fett men blir så satans seg på gymmet då
skulle hellre köra 20min efter och ta aminosyror mellan styrkan och cardion. då påverkar inte cardion din prestation på gymmet.

ah okej, du ligger rätt högt på fett för att deffa dock imo finns lite att plocka från där ifall det behövs

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 09:57   #4136
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Femte dagen idag. 21 år, 187 cm, 92 kg. Har börjat på 3200kcal för att se vart det leder, och sedan tänkt justera allt eftersom.

Har varit viktstabil de första fyra dygnen, vägt exakt 92.7 kg varje morgon. Idag kom världens dipp dock, och vågen sa 91.9. Ätit exakt samma kost alla dagar. Är det någon slags fördröjning innan kroppen bestämmer sig för att släppa ifrån sig vätska, eller whatsup? Körde ben tungt som fan igår, spelar det in?
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 09:58   #4137
WilliamPersson1
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 216
Citat:
Ursprungligen postat av ChrilleKillah Visa inlägg
Öh.. William Persson.
Jag förstår inte riktigt dina mått kring protein osv. Du ska få i dig ungefär 90 gram protein varje dag. Sedan så är det en viktig "tum regel" du måste ha i baktanken. 1g protein=4 cal 1g kolhydrater=4cal, och sedan så ska du förståss hålla dig ifrån socker och onödiga mängder utav fett! Men kör crosstrainen 20 minuter innan! Jag gör det, och jag har redan märkt resultat runt magen!
Se till att få i dig hyfsat med fett och hyfsat mycket kolhydrater. Många förlitar sig på enbart protein, men utan kolhydrater och fett, så kommer din vikt minskning vara långsam. Men nu syftar jag inte på vilka fetter som helst, eller kolhydrater. Nu menar jag rätt fett, och sega kolhydrater. Så som sallad och fisk.
Jag går efter regeln 2 gram protein per kroppskilo/dag! För att förlora så lite muskelmassa som möjligt!

Olej härligt! & du känner inte dig seg sen i själva styrketräningspasset? Intar du koffein via någon form innan träning?
WilliamPersson1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 11:26   #4138
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av ChrilleKillah Visa inlägg
Många förlitar sig på enbart protein, men utan kolhydrater och fett, så kommer din vikt minskning vara långsam. Men nu syftar jag inte på vilka fetter som helst, eller kolhydrater. Nu menar jag rätt fett, och sega kolhydrater. Så som sallad och fisk.
Varför skulle viktnedgången bli långsammare på bara protein (förutsatt samma kaloriintag)? Ohälsosammare absolut men inte långsammare.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 19:08   #4139
TIMPA
Registered User
 
TIMPAs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Östergötland
Inlägg: 220
Börjar idag, kommer köra LG-upplägg, RPT-träning ett tag framöver, får vi se! Ligger runt 98 kg på morgonen, och mellan 100-101 kg vid läggdags

Ska väl sakta ta mig ner ett par kilo och se hur det känns!
TIMPA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 19:48   #4140
Gurragurk
Registered User
 
Gurragurks avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Trollhättan
Inlägg: 193
Någon synpunkt på träningsschema vid deff? Jag kör 5-split men tanken slog mig att eftersom det är svårt att bygga under deff kanske jag borde byta till SL/SS dvs 3ggr i veckan och möjligen lägga in cardio också. Åsikt?
__________________
Deffar bort år av datanördande och chipsmagen som kommer med den livsstilen.

Min resa kan följas i min Journal
Gurragurk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)