Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-10-30, 09:17   #48796
Plast
Registered User
 
Plasts avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 17
Colby förtjänar definitivt inte en titelmatch. Lyckas han snacka sig till det igenom sitt generiska douchebag-jag är bättre än alla andra-snack så blir jag trött på riktigt. Det är så uppenbart genomskinligt att han lagt sig till med en viss attityd och langar uttalanden därefter som en strategi för att komma sig upp snabbt. Kan väl inte klandras allt för mycket då det bevisligen fungerat för så många innan honom, men jag tycker verkligen inte att han gör det bra. Han är varken intressant eller rolig, bara en trött kopia.
Jag hade högre tankar om honom innan Maiamatchen ärligt talat. Hans boxning och boxningsförsvar såg horribelt ut. Om man tar så mycket stryk av Maia, ja, då ligger man illa till mot någon med lite med pulver i nävarna. Woodley måste vara en mardrömsmatchup för honom tänker jag. Slår hårt och kan stävja Colbys brottning.

Khabib v Barboza ser jag verkligen fram emot. Lite tråkigt att någon ska bli tvungen att förlora bara, jag har hoppats att Barboza ska kunna pussla ihop en streak och bli lite "het" snart. Khabib har väl alla gått och väntat på ska äntligen få möta någon top 3. Khabib känns som att han inte har råd att förlora sin 0a på record. Iom. skador/weight issues/fasta osv. så tror jag att så fort han tappar den förhandlingspositionen som obesegrad så framstår han som väldigt mycket mer ointressant för väldigt många. Han är väl eventuellt väldigt populär i Ryssland/Dagestan fortfarande men det verkar ju inte gynna honom så mycket.
Plast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-30, 11:24   #48797
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Colbys egna lagkamrater.



xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-30, 13:33   #48798
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Hur tränar ni specifikt för MMA? Har inte börjat träna än men tänkte bygga upp en grund i gymmet först, dvs ännu bättre kondition samt träna upp nacke och traps rejält.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-30, 15:12   #48799
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hur tränar ni specifikt för MMA? Har inte börjat träna än men tänkte bygga upp en grund i gymmet först, dvs ännu bättre kondition samt träna upp nacke och traps rejält.
Bäst är nog att fokusera på styrka på gymmet och börja med MMA direkt så du får uthålligheten och tekniken därifrån. Hoppa in i en nybörjargrupp, då finns det ingen poäng med att ha en "grund" innan.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-30, 16:46   #48800
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hur tränar ni specifikt för MMA? Har inte börjat träna än men tänkte bygga upp en grund i gymmet först, dvs ännu bättre kondition samt träna upp nacke och traps rejält.
Som xan skriver. Bästa grunden får du av MMA:n
Går alltid att komplettera med styrka och kondition sedan. Din gymstyrka kommer ändå vara som bortblåst efter 2 min sparring
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 22:43   #48801
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Som xan skriver. Bästa grunden får du av MMA:n
Går alltid att komplettera med styrka och kondition sedan. Din gymstyrka kommer ändå vara som bortblåst efter 2 min sparring
Menar mest att det kan vara bra för säkerheten med en stor och stark nacke? Förstår att styrkan på gymmet inte är lika viktigt som andra saker!

Så det ger inte jättemycket att t.ex. löpa för att få bra flås till kampsporten? Utan det är att utöva sporten och bli andfådd som gäller?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 23:12   #48802
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Vill man börja med mma ska man börja med mma, allt annat är bortförklaringar för sig själv. Vet inte hur många man människor man träffat som blivit intresserade av något och ska börja så fort de förberett sig i x antal månader/år först och sedan blir det aldrig av.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-01, 19:40   #48803
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Menar mest att det kan vara bra för säkerheten med en stor och stark nacke? Förstår att styrkan på gymmet inte är lika viktigt som andra saker!

Så det ger inte jättemycket att t.ex. löpa för att få bra flås till kampsporten? Utan det är att utöva sporten och bli andfådd som gäller?
En stark nacke lär hjälpa ja, men att ta slag mot huvudet är aldrig bra.

Löpningen kommer hjälpa fotarbetet när du kickboxas, men grappling är ett väldigt annorlunda energisystem.

Men det finns fortfarande ingen poäng med att vänta. Du fördröjer ju bara din utveckling.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-02, 22:49   #48804
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
GSP svor för första gången i sitt liv:

xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 00:53   #48805
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Alltså, helt seriöst. Alla som försöker tvinga fram smacktalk känns patetiska.

Conor gjorde det till helt nya episka nivåer och gjorde det med passionen och menade allt han sa. Han brann för det han gjorde mot Aldo med mera.

När man ser andra försöka köra lite påtvingat smacktalk känns det bara patetiskt.

Conor, kom tillbaks, vi behöver dig!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 08:33   #48806
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Vilka chanser tror ni GSP har mot Bisping då?
Han har varit borta från tävlandet länge och kommer tillbaka i en tyngre viktklass än tidigare.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 09:03   #48807
wesaft
Registered User
 
wesafts avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Mölndal
Inlägg: 3 358
Jag tror att Bisping vinner ganska lätt.
Tror han kan ta sig upp om GSP tar ner honom.
__________________
Journal | Blogg
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 09:54   #48808
Plast
Registered User
 
Plasts avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 17
Jag tycker att matchen känns väldigt svårtippad inför. Extra mycket iom. att GSP inte gått match på väldigt länge, och att hans senaste match mot Hendricks så såg han faktiskt inte oslagbar ut. Vilket är ovanligt.
Bisping är väldigt mycket större/tyngre, och bör kunna boxas nog bra för att inte bara bli jabbad hela kvällen medan han backar undan för nedtagningar iallafall. (Tänk typ Koscheck)
Någonting annat som oroar mig över GSPs chanser är att hans "mentor" (Midoux) gått ut i en fransk MMA Podcast som hålls av Patrick Cote och sagt att han avrått GSP ifrån denna match, han tycker inte att det ser bra ut osv.
Sägas ska att jag inte själv lyssnat på podden då jag ej kan franska, och detta är första gången (?) Midoux inte får stå i GSPs hörna. Så det kan vara ilska/svartsjuka/w/e som är grunden till hans utspel i media.

Bisping ser väl alla lite som en champ som bara väntar på att avsättas. Tydliga hål i hans game, och han slåss med mer eller mindre ett öga. Går han match mot Rockhold 10 gånger så är det nog inte många som sätter pengar på att han skulle vinna majoriteten av matcherna så att säga. Sen att försvara titeln mot en 45-åring Dan Henderson som skickar ett par H-bombs/rond och ingenting annat, ja. Det är väl inte världens mest imponerande försvar. Speciellt med tanke på hur svårt Bisping fick det att se ut.
Plast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 13:16   #48809
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Så hela TAM är på steroider?


Garbrant erkänner att TAM tar speciella supplements.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 16:54   #48810
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
GSP när han var som bäst hade utklassat Bisping (Bisping/Kennedy fast värre), men vem vet hur bra han är idag? Såg ut att ha tappat lite i slutet av sin karriär och sedan en 4-årspaus på det, omöjligt att förutse denna match. Men GSP känns inte som den typen av person som hade kommit tillbaka av ren desperation som många andra legender.

Senast redigerad av xan den 2017-11-03 klockan 16:55.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)