Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Kommer du vaccinera dig?
Ja 11 23.40%
Nej 27 57.45%
Vet ej 9 19.15%
Antal röster: 47. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-03-06, 09:11   #526
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Citat:
Ursprungligen postat av Nyland Visa inlägg
Jag fick AstraZenecas för 6 timmar sedan och har inte märkt av några biverkningar än.
Blev det några?
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 10:03   #527
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag tycker att det är fascinerande att unga starka män (tänker på flera i tråden) har fått vaccin men jag som är fet, gammal, skröplig och jobbar med sjuka människor inte har fått.

Misstänker konspiration. Ovaccinerade får begränsad rörlighet, och håller man misshagliga personer som skrivit problematiska facebookinlägg ovaccinerade så länge som möjligt är det lättare att ha koll på dem. Bara 50% troll i det där dessutom.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 11:38   #528
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tycker att det är fascinerande att unga starka män (tänker på flera i tråden) har fått vaccin men jag som är fet, gammal, skröplig och jobbar med sjuka människor inte har fått.

Misstänker konspiration. Ovaccinerade får begränsad rörlighet, och håller man misshagliga personer som skrivit problematiska facebookinlägg ovaccinerade så länge som möjligt är det lättare att ha koll på dem. Bara 50% troll i det där dessutom.
Fick och fick, jag myglade ju en smula för att få det.

Men informationen som (inte) gick ut var helt bedrövligt usel, nästan ingen visste något om att det fanns vaccin att få.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 18:27   #529
Nyland
Just lift, baby.
 
Nylands avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 195
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Blev det några?
Jag är lite öm i axeln där jag fick sprutan men annars inget. Det verkar som att de flesta som får bieffekterna känner av det första dygnet så jag antar att jag klarade mig.
__________________
"Det finns två sätt att visa sin styrka: det ena är att trycka ner, det andra är att dra upp."
Booker T. Washington (1856-1915)
Nyland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-07, 17:59   #530
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tycker att det är fascinerande att unga starka män (tänker på flera i tråden) har fått vaccin men jag som är fet, gammal, skröplig och jobbar med sjuka människor inte har fått.

Misstänker konspiration. Ovaccinerade får begränsad rörlighet, och håller man misshagliga personer som skrivit problematiska facebookinlägg ovaccinerade så länge som möjligt är det lättare att ha koll på dem. Bara 50% troll i det där dessutom.
Konspirationen I mitt fall är att jag jobbar på vårdcentral som fysioterapeut. Den Konspirationen går att härleda hela vägen tillbaka till da Vinci.
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-11, 12:03   #531
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Danmark pausar vaccinering med AstraZeneca i två veckor efter flera fall av blodproppar som resulterat i minst ett dödsfall. Personer som upplever symptom uppmanas att kontakta sin läkare.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/da...virkninger-med

Känns som att AstraZeneca bara haft motgångar.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-11, 12:33   #532
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Frossan kom vid 18-snåret. Mådde OK på Alvedon. Tilltagande frossa och feber fram till 04ish. Hade 38,2 på två Alvedon. Efter att ha somnat om känner jag mig nu enbart lätt bakis.
Min flickvän hade samma symptom. Låg och skakade med frossa, över 38 i temp. Jag somnade dock gott, men hon hade en helvetes-natt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-11, 12:37   #533
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tycker att det är fascinerande att unga starka män (tänker på flera i tråden) har fått vaccin men jag som är fet, gammal, skröplig och jobbar med sjuka människor inte har fått.

Misstänker konspiration. Ovaccinerade får begränsad rörlighet, och håller man misshagliga personer som skrivit problematiska facebookinlägg ovaccinerade så länge som möjligt är det lättare att ha koll på dem. Bara 50% troll i det där dessutom.
I mitt fall handlar det om att jag jobbar inom äldrevården.
Men du menade kanske inte mig, jag är inte så stark
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-11, 12:43   #534
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Misstänker konspiration. Ovaccinerade får begränsad rörlighet, och håller man misshagliga personer som skrivit problematiska facebookinlägg ovaccinerade så länge som möjligt är det lättare att ha koll på dem. Bara 50% troll i det där dessutom.
Varför skulle man vilja ha trollen instängda framför sina datorer?
Om de kommer ut i friska luften och äter glass i vårsolen så är de ju klart mindre jobbiga. Ha koll på "dom" är ju onödigt om man kan få tyst på "dom"

För egen del så vaccineras jag för att jag jobbar med gamla och sköra på daglig basis. Man vill minska risken för att jag ska sprida smitta mellan äldreboenden.
Själv hoppas jag att kombinationen munskydd, visir och rejäla hygienkrav borde vara nog, men det är inte jag som gör avdömningen där.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-11, 13:58   #535
dmoller
fr3ed0mf1gh73r
 
dmollers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 119
om någon har tips på vart man kan få "fejk" vaccination, alltså att man officiellt fått vaccin men egentligen har man inte det. pma tack <3
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-11, 14:00   #536
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av dmoller Visa inlägg
om någon har tips på vart man kan få "fejk" vaccination, alltså att man officiellt fått vaccin men egentligen har man inte det. pma tack <3
Hitta en läkare som är öppen för mutor. Gissar att små privata mottagningar är mest mottagliga.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-11, 18:50   #537
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Danmark pausar vaccinering med AstraZeneca i två veckor efter flera fall av blodproppar som resulterat i minst ett dödsfall. Personer som upplever symptom uppmanas att kontakta sin läkare.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/da...virkninger-med

Känns som att AstraZeneca bara haft motgångar.
Sex länder än så länge som satsar på försiktighetsprincipen. Tegnell är dock som vanligt "helt säker" när han egentligen inte har en aning.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-11, 20:17   #538
kalle_kula
Registered User
 
kalle_kulas avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 77
Ändå lite förvånande att Norge pausar vaccineringen utan att själva ha sett någon koppling mellan vaccinet och blodproppar. De har ju verkligen tagit i med hårdhandskarna från början med att minska smittspridningen. Att dra ner på vaccinationstakten känns ju motsägelsefullt.
kalle_kula är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-11, 20:36   #539
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Sex länder än så länge som satsar på försiktighetsprincipen. Tegnell är dock som vanligt "helt säker" när han egentligen inte har en aning.
As of 9 March 2021, 22 cases of thromboembolic events had been reported among the 3 million people vaccinated with COVID-19 Vaccine AstraZeneca in the European Economic Area.

https://www.ema.europa.eu/en/news/co...h-used-austria

och samtidigt får en tredje del eller hälften av eECT-offren sina liv utraderade
Citat:
Recent studies of patients' perceptions of memory impairment after ECT are notable. Rose and colleagues25 summarized the results of 7 studies reporting on perceived memory loss and found that between 29% and 55% of respondents believed they experienced long-lasting or permanent memory changes. Complaints persist long after ECT treatment.26
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1911194/
vilket jag läste på reddit
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-11, 21:04   #540
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av kalle_kula Visa inlägg
Ändå lite förvånande att Norge pausar vaccineringen utan att själva ha sett någon koppling mellan vaccinet och blodproppar. De har ju verkligen tagit i med hårdhandskarna från början med att minska smittspridningen. Att dra ner på vaccinationstakten känns ju motsägelsefullt.
Tvärtom. Det visar bara att de är konsekventa med att värdera försiktighetsprincipen. Vad blir den långsiktiga konsekvensen av att avfärda rapporter om potentiellt dödliga biverkningar men ändå köra på? Svenskar är idag bland de mest skeptiska i EU efter Tegnells förra massvaccinering.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)