Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-08-12, 14:10   #811
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 705
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Då spelar vi för samma lag i marklyfteriet
Vi är ett bra lag, tycker jag!

Stabilt pass! Man lär ju tappa lite stabilitet från ryggen och mage när man kör pressarna efter mark, så det var inte illa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-12, 19:11   #812
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Vi är ett bra lag, tycker jag!

Stabilt pass! Man lär ju tappa lite stabilitet från ryggen och mage när man kör pressarna efter mark, så det var inte illa.
Det tycker jag med

Tack,det ligger något i det och sen får ju hela kroppen stryk av marklyftandet och mark är ju en rätt rejäl energiförbrukare så är kanske inte så konstigt alls
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-12, 19:23   #813
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Dagen bjöd på lite jogg med sambon.
5km på 34minuter,knappast något världsrekord men ganska bra för sambon med tanke på att vi med lätthet höll igång ett samtal hela vägen,nästa gång vrider vi nog upp tempot lite eller springer intervaller
Gick ut genom dörren i shorts och funktionströja och konstaterade tämligen omgående att det var svalt och regnade,var bara att gå in igen och hämta tunna vindjackan,det var länge sedan jag ens behövde tänka tanken..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 19:55   #814
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Motion på gymmet med sambon.

Uppvärmning
Motioncykel
15minuter mellan nivå 3-15.

Marklyft.
20x20kg
10x50kg
8x70kg
5x90kg
3x110kg
Inte tungt i något hörn alls,känns bra.


Militärpressar.

4x60kg
6x50kg
6x50kg
5x55kg
5x55kg

Djupa knäböj med redigt stopp i botten
8x55kg


Räckhäv
6xKv
6xKv
6xKv
6xKv
6xKv

Pulloverapparaten.
stigande vikter.

Dippsapparaten.
Stigande vikter.

Räckhäven gick riktigt lätt och fint mycket lättare än jag trodde trots frånvaron av räckhäv under semestern.
Det mesta kändes överlag mycket bra idag trots all vila vilket är glädjande,men kommer fortsätta skynda långsamt ingen mening att dra på sig några skador i onödan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-16, 18:51   #815
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 705
Riktigt snyggt pass, speciellt militärpressarna!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-16, 20:03   #816
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Lite längre joggpass till och runt sjöarna med sambon.
Distans 8.45km
Tid 55.någonting.
Första Km gick på 7.11
Första fem km avverkades på 33.59
Där någonstans ökade sambon och blev nästan lite förvånad sen dök en trött känsla upp i kroppen,gissningsvis på grund av att kroppen skämts bort med att stanna efter 5Km under en längre tid,sista km ökade den kära sambon riktigt rejält och öste på i ungefär 5.10 tempo vilket var ett riktigt bekvämt tempo för mig och rejält ansträngt för den goda sambon,riktigt imponerande hur hon krigade på på slutet!
Låren tjurar lite,är nog någon form av träningsvärk från sista styrkepasset som smyger sig på..

Jäklar vad skönt att springa nu när det är lite svalare ute och bara mysa fram i samtalstempo!



Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Riktigt snyggt pass, speciellt militärpressarna!
Tack de tar sig nog över lite tid
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.

Senast redigerad av micke81 den 2018-08-16 klockan 20:04.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 21:03   #817
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Dagens blandade intervaller efter vattnet med sambo

Distans 5km inklusive uppvärmning.
Tiden blev 33:12

Började med kanske 700 meter lugn jogg,följt av rejält tempo cirkus 300 meter till första backen som togs med väldigt lugnt tempo uppför och sedan lugnt nedför,kom ut på plattmarken igen och efter cirka hundra meter ökade vi igen rejält och sedan uppför backe nummer två som är skapligt brant,sambon krigade något helt enormt men kroknande rejält lite innan krönet men det är klart godkänt,därefter lite lugnt i nedförsbacken och lååååånga raksträckan i lugn och ro,följt av en kortare spurt förbi badet som sedan övergick i lugnt tempo runt badet och sedan lugnt och fint hela raksträckan tillbaka,fullt ös sista biten på raksträckan och därefter uppför halva den långa backen,lugnt och fint nedför den brantare backen som sambon kroknade uppför och sedan sprang vi riktigt fort de kanske 200 metrarna mellan backarna för att sedan ta det lugnt uppför backe 1 och nedför igen innan tempot smögs upp till en rejäl spurt sista kanske 400 metrarna.

Går inte att skriva så noggrant angående distanserna men det här var riktigt kul att nyttja backarna och raksträckorna lite som mål för hur långa intervallerna blir och hur jobbiga de blir,är sjukt kul att springa med sambon och försöka hålla lite pejl på när det bör funka att ösa på och när det inte funkar och så och kul som fan att vi faktiskt sprang om några andra glada motionärer och sprang om och blev omsprugna växelvis av en glad figur som höll ett jämnt fint tempo.

Riktigt skönt att springa när det är lite svalare nu..
Tror det här var ett bra förberedande löppass i kombination med det förra
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 21:38   #818
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Väl sprunget! Ska försöka ta mig ut imorrn och ta vara på kylan jag med
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 17:05   #819
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Väl sprunget! Ska försöka ta mig ut imorrn och ta vara på kylan jag med
Tack,det var riktigt skoj
Do it,så skönt att kunna springa utan att bli kokt levande.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 17:15   #820
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 705
Well done! jävligt skönt faktiskt nu när temperaturen är normal
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 20:33   #821
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Dagens pass med sambo.

Uppvärmning
12Minuter motioncykel,mellan 3-15.

Marklyft.
15x20kg
10x50kg
10x80kg
5x100kg
4x110kg

Militärpressar.
3x60kg inklusive att vända upp stången.
7x50kg
7x55kg
7x55kg
7x55kg

10 Svindjupa och extremt väl kontrollerade knäböjar på 55kg


Räckhäv.
10xKv
10xKv
10xKv
8Chins som variation.
10xKV

Dipsapparaten
Ökande vikt avslutade med hela magasinetX20 Med största sannolikhet någon form av PB
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 21:02   #822
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Du trummar på bra!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-25, 19:49   #823
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Du trummar på bra!
Tack
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-25, 20:16   #824
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Dagen bjöd på lite hinderbana som motion ihop med den goda sambon.

Uppvärmning: Cirkus 1.30 på pannan,det viktigaste vid hinderbana är som bekant att värma upp pannbenet för det är det som gör grejen.

Tar en liten genomgång av några hinder.

Sjukt pepp redan vid start.

Första hindret,Amerikanska fotbollspelarna,woho två stycken mitt framför mig och en till precis bakom,helt perfekt! blir tilltryckt av den högra i riktining mot den vänstra och får en knuff till och känner mig som en flipperkula,nä de är inte våldsamma,det här är en mysövning för dom där de bara puttar runt folk lite och även om jag har kapacitet att trycka till ordentligt så är det bara dumt, den tredje ser nöjd ut med de två studsar jag redan fått så väljer att vika av mot honom och ta en push där med bara för att känna mig lite mer levande.

Hinder två, någon har drällt ut en oändlig mängd med bildäck man skall ta sig förbi,börjar med att sätta fötterna i varje,konstaterar snabbt att det är ett urkass sätt att göra det på och börjar kliva över 2-3 stycken i taget,ha! det här går ju mycket bättre.

Hinder tre,klättra på nät över en A-ram Svinkul och gick oändligt mycket bättre än förra gången men långt ifrån något världsrekordtempo.

Hinder fyra,Isbadet, ser det på långt håll och tycker verkligen inte om att bada kallt i onödan men det ingår ju så det är bara att ta smällen och se glad ut,upp på kanten,några andetag för att stabilisera andning och puls innan det blir svinkallt,fort ned med skallen under ytan,hittar balken man skall under med handen och skjuter ifrån med fötterna mot kanten för att säkerställa att jag kommer under raskt,swosh så är jag redan framme vid andra kanten och börjar vräka mig upp över kanten,hinner precis tänka att det här var ju lugnt inte alls kallt ju,sen kom första vindpusten och driver all kyla ur mina dyngsura kläder in i min arma kropp,nåja bara att börja jogga igen så kommer värmen tillbaka snart.

Hinder fem. Fortfarande kall när jag kliver ned i LERAN,hade en plan för den här stationen,den är att om det är skapligt tomt på folk omkring så satsar jag på att rulla genom skiten,det är tyvärr gott om folk så det får bli samma som alla andra dvs fötterna ned i den sega sugande leran,efter 2 steg så är jag nära att sumpa första skon men löser det i tid,ett par steg till sen är jag på väg att förlora även den andra skon trots att skorna är betydligt hårdare knutna än jag brukar ha dom just pga lerhindrena. Här någonstans inser jag att båda skorna är fyllda med lera och jo smetig är man överallt,väljer att börja krypa på hela smalbenen och översidan av fötterna och det är tricket,det är fortfarande jobbigt men mycket lättare och kommer genom resten av hindret relativt fort,kliver ner på marken efter hindret och tänker att det här blir ju nice,bara att springa vidare ju,känner mig orimligt pigg efter detta hinder

Fortsättning följer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-25, 20:52   #825
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Lämnar hinder fem och tänker att det blir ju skönt att få jogga vidare lite,Fel skorna består alltså av två massiva lerklossar på säkert 3 kilo styck.blir till att åtgärda på plats även om nästa hinder innehåller vatten.

Hinder sex. Vattenpöl eller kanske en pol vem vet,består till ganska stor del av lera med en korv man skall simma under,skönt efter lervällingen,tips från coachen,man bör inte titta mer än nödvändigt när man simmar under lervatten,värden blir väldigt grå och knepig att se en liten bit efteråt nåja skorna består till större del av sko istället för lera efter det här hindret vilket är en förändring till det bättre

Hinder sju Ninjasteps,det här hindret gillar jag även om det är ganska enkelt,bara att studsa mellan plattorna lite lätt och spänstigt med vaderna,tur att det här hindret inte var senare.


Hinder nio En bergsknalle att ta sig uppför lite spänstigt,kul tills man passeras av en rejält spänstig figur som fullkomligt flyger förbi uppför med hjälp av orimligt långa ben.

Hinder 10. krypa under ett maskeringsnät,börjar genomföra ålning medelst hasning,helt onödigt är ju högt i tak så bättre att krypa på knä. rullknepet är bara att glömma för mycket folk och lutar åt fel håll. det här är klart jobbigare än det ser ut.

Hinder 11. släpa på en gummikloss i en kedja runt en bana,här tog jag med mig en lärdom från förra gången,så lite kedja som möjligt bakom mig,slutar med att jag har halva kedjan i handen och pinnar raskt om första personen och springer sedan andra halvan av banan och passerar en till,helt i onödan eftersom sambon krigar på i normalare tempo,men skönt för egot att springa om folk och försöka få det att se lätt ut.

Hinder 12 armgång/monkeybars. woho det här är skoj,fast minns förra gången och hur trasiga händerna blev och att jag måste hålla reda på axlarna för att inte sabotera för mig själv här,börjar försiktigt men lessnar snart och börjar ta 2-3 pinnar i taget och fullständigt flyger fram,jäklar vad skoj det är när man har ork/styrka och fått axlarna tillräkligt starka och stabila för att inte tjura,händerna då? jodå de var i nyskick bortsett från en liten reva på ena lillfingret,det lönar sig att undvika att gunga fram och tillbaka för mycket och handskar är för smart fegisar och som bekant kommer ingen minnas en fegis.


Att fortsättas.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)