Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-01, 10:50   #10816
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
RassK

Jävligt grym diet!
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 12:23   #10817
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Grymt RassK!

Själv är jag under 110kg nu. Men jag ser inte själv någon stor skillnad från 122kg där jag började.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 16:39   #10818
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Jag trodde det var allmänt känt inom vetenskapliga kretsar att ju oftare man refeedar och ju högre intag man ligger på under viktnedgång desto bättre resultat. Refeed varannan dag eller 2-3 dagars (48-72h) en gång i veckan är ju ganska ofta på tapeten hos de med spetskompetens inom området. Mer frekventa refeeds innebär att man bibehåller en hälsosam (och hög) metabolism, mer fettfri/muskelmassa och psykisk hälsa (mindre dietstörningar som narcissism, sömnsvårigheter, cravings osv). Detta är i särklass den lättaste dieten jag har gjort tack vare alla förberedelser och förutsättningar jag byggt upp fram tills nu.

Gjorde en kalipermätning idag efter 9 veckor på diet och är nu 3 weeks out och hamnade på 7%. FFMI har fått sig en törn men jag har också tappat rätt mycket vikt den senste veckan. Därför är det en rejäl refeed som gäller idag! Nästa mätning blir efter en carbload om 3 veckor.
Jag skulle säga att frekventa refeeds och höga energiintag är anledningen till att gemene man aldrig går ner i vikt...
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-04, 20:53   #10819
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Jag skulle säga att frekventa refeeds och höga energiintag är anledningen till att gemene man aldrig går ner i vikt...
Tror du blandar ihop en kontrollerad och kompetent deff med det svenska folkets favoritdiet ”grisbulk” just nu faktiskt. Ta en titt på Rassk, han vet ju uppenbarligen vad han sysslar med
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 06:58   #10820
Tanya
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2018
Inlägg: 1
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
RassK

Jävligt grym diet!

så att du kan undergräva din hälsa om några månader.
Tanya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 13:25   #10821
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Så rassk hur är din plan och hur mycket tränar du osv egentligen för att deffa på 3k kalorier om dan?

Om jag fattar grafen rätt eftersom det inte finns datum så ligger du på 3k kalorier 2-3 dagar sen käkar 4000-4500 en dag och sen ner till 3000 igen?
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 19:15   #10822
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Tror du blandar ihop en kontrollerad och kompetent deff med det svenska folkets favoritdiet ”grisbulk” just nu faktiskt. Ta en titt på Rassk, han vet ju uppenbarligen vad han sysslar med
Jag refererade mest till den normala "bantarens" rationaliseringar, typ helger, födelsedagar och fika på jobbet räknas inte
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 20:58   #10823
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
RassK
Jävligt grym diet!
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
Grymt RassK!
Själv är jag under 110kg nu. Men jag ser inte själv någon stor skillnad från 122kg där jag började.
Tack, det är som sagt den enklaste och mest effektiva jag någonsin gjort! Sen har jag ju såklart också spenderat år på att bygga upp de optimala förutsättningarna för att kunna göra såhär också!

Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Jag skulle säga att frekventa refeeds och höga energiintag är anledningen till att gemene man aldrig går ner i vikt...
Ok, du har rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tanya Visa inlägg
så att du kan undergräva din hälsa om några månader.
Ok. Det är inte första gången jag går av en tävlingsdiet och lyckas med det som de flesta önskar, att göra en lyckad reverse-diet och bibehålla en hyffsad form och fitness året om.

Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Så rassk hur är din plan och hur mycket tränar du osv egentligen för att deffa på 3k kalorier om dan?

Om jag fattar grafen rätt eftersom det inte finns datum så ligger du på 3k kalorier 2-3 dagar sen käkar 4000-4500 en dag och sen ner till 3000 igen?
Jag styrketränar väl i genomsnitt varannan dag och promenerar resten (60-120 min/dag). Grundtanken är 3-5 dagar på dietmakros (3000) och 1-3 dagars refeed (3500-4500). Hur jag lägger upp det i praktiken beror väldigt mycket på omständigheter som träning- och arbetsschema.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 21:08   #10824
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
108,3kg efter en rätt hård judoträning. Klubbens våg till skillnad mot min egen snackar inte skit. Skulle tro att jag väger ca 109kg på morgonen. Min visar ikväll 111kg och då har jag inte druckit mycket sedan jag vägde mig på klubben. Att vara under 110kg för mig är en stor grej. Det har jag inte varit på ca 15år. Jag har dragit ner mig mellan åren men alltid gått upp. Nu känner jag att detta är på allvar. Jag har varit alldeles för stor alldeles för länge och det har kostat min hälsa... Jag har två diskbråck bl.a.
vägde 122kg i mars. Skrev någon stans att jag skulle lägga upp en bild när jag var under 110, men det ser fan ut som skit. Såg bättre ut på 122.. Men det här är för hälsan. Ses på 105kg. Hopas att der går innan hösten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 21:32   #10825
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
108,3kg efter en rätt hård judoträning. Klubbens våg till skillnad mot min egen snackar inte skit. Skulle tro att jag väger ca 109kg på morgonen. Min visar ikväll 111kg och då har jag inte druckit mycket sedan jag vägde mig på klubben. Att vara under 110kg för mig är en stor grej. Det har jag inte varit på ca 15år. Jag har dragit ner mig mellan åren men alltid gått upp. Nu känner jag att detta är på allvar. Jag har varit alldeles för stor alldeles för länge och det har kostat min hälsa... Jag har två diskbråck bl.a.
vägde 122kg i mars. Skrev någon stans att jag skulle lägga upp en bild när jag var under 110, men det ser fan ut som skit. Såg bättre ut på 122.. Men det här är för hälsan. Ses på 105kg. Hopas att der går innan hösten.
Starkt jobbat! Keep it up! Ser fram emot bilder
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 21:43   #10826
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Jag har kört typ som Rassk föreslår under den här deffen. Testat mig fram och med sunt förnuft kommit fram till att åtminstone 2 dar i veckan måste vara överätningar. Just nu varierar jag typ dagarna mellan kraschdiet och refeed. Nästan varannan dag refeed. Upplever att jag förlorar fett klart bäst om jag minimerar fettintaget. Dessa dagar kan dock bli jobbiga så dagen efter vilar jag från deffen genom en kontrollerad refeed.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 08:26   #10827
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Jag styrketränar väl i genomsnitt varannan dag och promenerar resten (60-120 min/dag). Grundtanken är 3-5 dagar på dietmakros (3000) och 1-3 dagars refeed (3500-4500). Hur jag lägger upp det i praktiken beror väldigt mycket på omständigheter som träning- och arbetsschema.
Ah ok, galen förbränning isåfall. Fast samtidigt om du ser ut sådär på 85kilo så har du antagligen minst 10kilo mer muskler än mig.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 14:09   #10828
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Jag har kört typ som Rassk föreslår under den här deffen. Testat mig fram och med sunt förnuft kommit fram till att åtminstone 2 dar i veckan måste vara överätningar. Just nu varierar jag typ dagarna mellan kraschdiet och refeed. Nästan varannan dag refeed. Upplever att jag förlorar fett klart bäst om jag minimerar fettintaget. Dessa dagar kan dock bli jobbiga så dagen efter vilar jag från deffen genom en kontrollerad refeed.
Låter riktigt klokt. Varannan dag-metoden är ett bra ställe att börja. Jag brukar köra varannan dag highcarb/lowfat (träningsdagar) och varannan dag lowcarb/highfat (vilo/förbränningsdagar) för att bibehålla både en hälsosam hormonbalans, ämnesomsättning, glykogennivåer och fettfri massa. Ju fler dietdagar man har i rad (läs: crashdiet) desto större risk löper man att refeeden inte blir kontrollerad. Därför är det viktigt att ha tillräckligt många dagar men inte för många innan man refeedar. Och att refeedsen dessutom ska vara systematisk och logiskt planerade.

Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Ah ok, galen förbränning isåfall. Fast samtidigt om du ser ut sådär på 85kilo så har du antagligen minst 10kilo mer muskler än mig.
Jag som sagt spenderat flera år på att medvetet bygga upp min ämnesomsättning för att kunna dieta på höga kaloriintag. En av metoderna är såklart att ha så mycket fettfri massa som möjligt på sin ram!
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 17:11   #10829
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Låter riktigt klokt. Varannan dag-metoden är ett bra ställe att börja. Jag brukar köra varannan dag highcarb/lowfat (träningsdagar) och varannan dag lowcarb/highfat (vilo/förbränningsdagar) för att bibehålla både en hälsosam hormonbalans, ämnesomsättning, glykogennivåer och fettfri massa. Ju fler dietdagar man har i rad (läs: crashdiet) desto större risk löper man att refeeden inte blir kontrollerad.
Ok! Jag tajmar inte direkt träningsdagar med refeeds eller tvärtom. Ibland blir det på en träningsdag och ibland på en vilodag.

Relaterar till det där med high/low-dagar. Jag har mer gjort så att jag kört mellanmjölk på refeeddagar och lättmjölk på deffdagar. Dricker mycket mjölk som främsta källan till fett så skillnaden i fett blir markant i gram sett. På 2 l lättmjölk bara 10 g fett men på 2 l mellanmjölk 60 gram.

Hur tungt tränar du under deff? Jag tror jag har svårare att anpassa träningen än att få till dieten.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 20:42   #10830
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Ok! Jag tajmar inte direkt träningsdagar med refeeds eller tvärtom. Ibland blir det på en träningsdag och ibland på en vilodag.

Relaterar till det där med high/low-dagar. Jag har mer gjort så att jag kört mellanmjölk på refeeddagar och lättmjölk på deffdagar. Dricker mycket mjölk som främsta källan till fett så skillnaden i fett blir markant i gram sett. På 2 l lättmjölk bara 10 g fett men på 2 l mellanmjölk 60 gram.

Hur tungt tränar du under deff? Jag tror jag har svårare att anpassa träningen än att få till dieten.
Håller du dig mätt när du dricker så mycket kalorier?

Jag prioriterar volymen mot byggarhållet och utesluter all assistans jag inte måste göra. Man har inte energi eller återhämtning till allt så man får fokusera på det som är viktigt. Det vill säga att bibehålla styrka och muskelmassa i väl valda övningar. Annars är det en balansfråga mellan volym, intensitet och reps från failure.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)