Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-02-08, 19:25   #31
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Jag förstår inte hur du kan klara dig på det bara rent mättnadsmässigt, äter jag ett standard mål på BK är jag hungrig och kan äta igenom inom 60 minuter. Lite samma sak som att äta pannkakor
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 20:18   #32
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag förstår inte hur du kan klara dig på det bara rent mättnadsmässigt, äter jag ett standard mål på BK är jag hungrig och kan äta igenom inom 60 minuter. Lite samma sak som att äta pannkakor
Å andra sidan kan jag se fördelar med att inte äta jättestora mättande, kalorisnåla mål under deff. Om man klarar det. Då kommer man kanske inte ha världens hungrigaste OCH mest uttänjda mage när man är ”klar”.
Jag tror inte det är smart att vänja sig vid stora måltider, kalorisnåla eller ej.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 21:24   #33
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag förstår inte hur du kan klara dig på det bara rent mättnadsmässigt, äter jag ett standard mål på BK är jag hungrig och kan äta igenom inom 60 minuter. Lite samma sak som att äta pannkakor
Ibland händer det att jag är hungrig men inte kan eller bör äta ändå av någon anledning (t ex att jag vaknar mitt i natten) och då brukar det gå över om jag bara låter det vara. Sen kan det gå väldigt länge innan jag blir hungrig igen. Så svaret på hur han klarar sig kan vara så enkelt som "han väntar en stund så går det över".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 22:55   #34
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ja, att blåvitt inte höll med dig. Trodde han syftade på att du hade rätt när han skrev "sorgligt men sant".

Hursomhelst har jag svårt att se varför denna bantning är "dålig", det rör sig gissningsvis om något som bara ska göras under några månader också.
Troligtvis för låg mängd protein och därmed stor risk för förlust av muskelmassa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Stjärt!
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-16, 12:29   #35
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Ta bort pommesen och ät mer hamburgare, ska du snåla på carbs så lägg till ett par tre köttpuckar på lunchburgaren. Det blir godare, du lär stå dig längre och så får du i dig ordentligt med protein.. Fast du äter på burgerking med rabattkuponger va? Du kan inte äta gott, billigt och hälsosamt i stadsmiljö kompis.
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-04, 22:42   #36
Cykelvasan
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2019
Inlägg: 17
Uppdatering 6 månader senare: Nu nere på 83,5kg. Tidigare var målet 80kg, men har reviderat min målsättning och kommer vandra vidare ner till 75kg är tanken. Gått riktigt bra hittills!
Cykelvasan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-04, 23:13   #37
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 709
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelvasan Visa inlägg
Uppdatering 6 månader senare: Nu nere på 83,5kg. Tidigare var målet 80kg, men har reviderat min målsättning och kommer vandra vidare ner till 75kg är tanken. Gått riktigt bra hittills!

Gött jobbat! : ) Hur har du upplevt deffen hitills, bara kört med BK till lunch eller varierat emellan åt?
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 07:51   #38
Cykelvasan
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2019
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Gött jobbat! : ) Hur har du upplevt deffen hitills, bara kört med BK till lunch eller varierat emellan åt?
Pga lite ändrade jobbförhållanden emellanåt så har det inte blivit BK 5 dagar i veckan som trådstarten, men det har åtminstone blivit 3 eller 4. Jag önskar att jag kunde säga att jag har tröttnat på deras mat nu, men inte ett dugg..
Cykelvasan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 13:57   #39
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Om man bortser från att det kanske inte är det nyttigaste alternativet; hur är det med hygien aspekten?

Har du blivit dålig i magen någon gång?
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 14:36   #40
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Om man bortser från att det kanske inte är det nyttigaste alternativet; hur är det med hygien aspekten?

Har du blivit dålig i magen någon gång?
Snabbmat på erkända kedjor är typ det säkraste du kan äta iaf när du är utomlands.

Undantag konserver eller annan egenmatlagning.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 19:01   #41
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Snabbmatshaken serverar bättre mat än 90% av alla vanliga lunchhak. Så orkar man inte fixa matlåda så kan snabbmatsställen vara ett mycket bra alternativ.
Någon påpekade i tråden att ta faktiskt äter husmanskost på kvällarna... som om det per automatik betyder att kosthållningen blir bättre... men är det alltid bättre med det som i dag kallas husmanskost? Fiskpinnar och lite ris? Eller pasta? Hur mycket bättre är pasta än BK?
Är målet att gå ner i vikt så är kaloriunderskott det viktiga. Inte vad man äter.
Många här på kolo lever på typ kyckling med ris och lite broccoli och har likt förbannat skitfysiker med lite muskler och långt över 10% kroppsfett.
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 19:59   #42
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Hanse Visa inlägg
Snabbmatshaken serverar bättre mat än 90% av alla vanliga lunchhak. Så orkar man inte fixa matlåda så kan snabbmatsställen vara ett mycket bra alternativ.
Någon påpekade i tråden att ta faktiskt äter husmanskost på kvällarna... som om det per automatik betyder att kosthållningen blir bättre... men är det alltid bättre med det som i dag kallas husmanskost? Fiskpinnar och lite ris? Eller pasta? Hur mycket bättre är pasta än BK?
Är målet att gå ner i vikt så är kaloriunderskott det viktiga. Inte vad man äter.
Många här på kolo lever på typ kyckling med ris och lite broccoli och har likt förbannat skitfysiker med lite muskler och långt över 10% kroppsfett.
Det är ju patetiskt om folk kallar fiskpinnar+ris för husmanskost.
BK men utan strips och dricka är ju ganska okej ändå.

Håller dock med om skitfysiker och hög kroppsfett.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 09:58   #43
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Snabbmat på erkända kedjor är typ det säkraste du kan äta iaf när du är utomlands.

Undantag konserver eller annan egenmatlagning.
Jaså? McDonalds har ju på senare år byggt om sina restauranger så att man ska kunna se in i köket, för att personalen inte ska kunna snuska sig med maten.

De Burger King jag besökt har det inte.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 23:23   #44
Cykelvasan
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2019
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Om man bortser från att det kanske inte är det nyttigaste alternativet; hur är det med hygien aspekten?

Har du blivit dålig i magen någon gång?
Inte en enda gång!
Cykelvasan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 09:12   #45
Helgehorse
Registered User
 
Helgehorses avatar
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 496
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
En Whopper innehåller:



Exakt på vilket sätt misshandlar man sin kropp genom att äta det?

Pommes:en är potatis och olja. En stor ger 14,1 gram fett varav 4,3 gram mättat, 4,4 gram kostfiber och inget socker.

Är det så dåligt?
Man får i sig snabba kolhydrater,gluten.. Inflammationer och diabetes kommer som ett brev på posten
Helgehorse är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)