Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-09-08, 18:30   #13831
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo Visa inlägg
Men jag förstår inte riktigt, är GT:n ersättare till SLS:en? Känns ju som en nedgradering om GT:n är till för att utmana Carreran. Men vem vet, GT:n kanske kommer med olika motoralternativ precis som Porsche och Jaguar nu erbjuder till sina GT/sportvagnar.
SLS är ju discontinued, och GT ny, så ja... på så vis är det nog så dom tänkt.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 18:30   #13832
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
SLS:en är för vräkig. Äldre herrar med stålar vill ha en något nedtonad cab men egot vill samtidigt ha 600 hästar. De som söker detta är antagligen helt okänsliga för priset. Antagligen värdesätter de att bilen är för dyr, egentligen.
Kan jag hålla med om, ja inte är den billig i alla fall pch dom få gångerna man faktiskt har sett en SL så har det suttit en gubbe och kärring med keps i den.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 18:31   #13833
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Räcker inte. Krävs något sådant här :
Pfft, ni hatar för att ni vet att jag hade rockat en rosa Bubbla och fortfarande osat manlighet.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 18:35   #13834
R Scarpa27
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Godismonstret
Inlägg: 4 694
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Oj, Saab EV? Finns film på den. "Värre än Porsche" Wwwrrrrom!
det blev show spoiler knapp hmm.. jag gjorde ingen sådan...
iaf. okey härligt den filmen skulle jag vilja se, har läst ett helt repotage om dena (framtida) saab som aldrig blev i en 80tals bilsport

Här är en bild till och lite info:

Senast redigerad av R Scarpa27 den 2014-09-08 klockan 18:41.
R Scarpa27 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 18:40   #13835
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Pfft, ni hatar för att ni vet att jag hade rockat en rosa Bubbla och fortfarande osat manlighet.
En rosa bubbla är det enda du har råd med så vad är alternativet?
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 18:43   #13836
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Clarksons tio i topp :

1. December 2005: The Germans

During the part of an episode where he was talking about BMW, Clarkson caused controversy when he gave a Nazi salute and commented that one of its cars would have a navigation system that “only goes to Poland” – a clear reference to the Nazi regime and World War II.

2. April 2007: Malaysia

He denounced the Perodua Kelisa as “the worst car in the world”. And as if smashing the Kelisa with a sledgehammer, blowing it up and saying that its name resembles a disease, wasn't enough, he went on to say that the car was manufactured “by jungle people who wear leaves as shoes".

3. October 2007: The anti-smoking movement

The fact that a high-profile TV show host is a smoker would probably have put him on the anti-smoking campaigners’ black list anyway. He made sure that he would make the list when he lit a Porsche Design pipe during an episode, and thus accused of breaking the law by smoking in the studio.

4. July 2008: BBC’s governing body

BBC might have given Clarkson a lot of leeway, but when he appeared drinking gin and tonic while driving a pickup truck as he and James May tried to reach the Magnetic North Pole, it just didn't cut it with the channel’s governing body. As a result, he was censored.

5. November 2008: Lorry drivers

Labeling a whole class of professionals as murderers is a guaranteed way to cause trouble. At a segment concerning lorry driving, he described it as follows: “Change gear, change gear, change gear, check mirror, murder a prostitute, change gear, change gear, murder. That’s a lot of effort in a day.” The comment was alluding to Yorkshire Ripper Peter Sutcliffe – and it certainly raised hell.

6. February 2009: British PM Gordon Brown

While he didn’t call him a murderer, “a one-eyed Scottish idiot” isn’t exactly the proper kind of wording when you are referring to your country’s Prime Minister or the Scots. He later said that he was only talking about Brown’s appearance.

7. October 2009: Black Muslim lesbians

Insulting three different kinds of people using only three words was a feat that could only have been accomplished by the one and only Jeremy Clarkson. It wasn’t on the BBC show, but on the Top Gear magazine, in which he wrote that TV producers are “fixated with having black Muslim lesbians” on their programs to balance out the number of white heterosexual males.

8. July 2010: Muslims

Lesbians and colored people didn’t feature on this one, but Islam did. In a discussion with May and Hammond on the issue that provocatively dressed women are the biggest distractions while driving, he said: “Honestly, the burka doesn’t work. I was in a cab in Piccadilly the other day when a woman in a full burka crossing the road in front of me tripped over the pavement, went head over heels and up it came, red G-string and stockings.”

Since Jeremy is still with us, Iran, Afghagistan, Saudi Arabia et al are apparently not included in the 170 territories where TG is broadcasted.

9. August 2010: Special needs

A month later, when he was describing the 430 Speciale, he said that the car was “a simpleton” and Ferrari should have called it “the 430 Speciale needs”. The remark caused a backlash from the National Autistic Society.

10. February 2011: Mexico

This time the BBC had to formally apologize to the Mexican ambassador after the Top Gear trio made some comments about Mexicans. Hammond said that their cars were just like the people: “a lazy, feckless, flatulent oaf with a moustache leaning against a fence asleep”.

Clarkson replied that those comments wouldn’t result in them not being welcome to the country anymore, since “at the Mexican embassy, the ambassador is going to be sitting there with a remote control like this [snores]. They won’t complain, it’s fine.”

The ambassador wasn’t "snoring", the Mexican government demanded a formal apology, which it got, and viewers said that the comments were derogatory, cruel, xenophobic, discriminatory and racist.

http://www.carscoops.com/2012/01/jer...p-10-most.html
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 18:43   #13837
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
En rosa bubbla är det enda du har råd med så vad är alternativet?
Som fattig statstjänsteman är det bara fortsätta vara awesome - vad mer kan man göra?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 18:52   #13838
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Clarksons tio i topp :
Hahahaha, det är tack vare sånt här som bra människor älskar Clarkson!
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 18:53   #13839
Figurenha
Vanilla
 
Figurenhas avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Kalmar/Karlskrona
Inlägg: 321
Figurenha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 18:53   #13840
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Han är underbar. Får han gå så slutar jag titta på TG.
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 18:58   #13841
Figurenha
Vanilla
 
Figurenhas avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Kalmar/Karlskrona
Inlägg: 321
Figurenha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 19:01   #13842
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
RM Auctions London live just nu.

https://www.youtube.com/watch?v=KT__ewQcctg

Ferrari Enzo, Mercedes 300 SL, Shelby 289, Ferrari 250 GT 'Tour the France', Bugatti 57C, Ferrari 275 GTB, Ferrari F40 är några som skall auktioneras ut...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.

Senast redigerad av awesomooo den 2014-09-08 klockan 19:05.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 19:10   #13843
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Använd denna sida för att se vad som komma skall, ni ser LOT numret i översta vänstra hörnet på streamen och sen är det bara att följa listan på denna länk: http://www.rmauctions.com/lots/?SaleCode=LF14&sort=lot En stund kvar tills dom feta bilarna kommer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 19:54   #13844
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Nu när jag är tillbaka på bonnmark så funderar jag på köpa en bussbil, modell landsbyggd.


Budgeten är väl max 80k.

Jag funderar på en e36 m3 3.2, Audi s4 b6, Mitsubishi Lancer Evo 5 eller 6, Subaru Impreza WRX STI.

Alternativt en färdigbyggd turbokonverterad bil, typ bmw 325, 328

Jag vill gärna bara ha driftsäkerhet och billigt underhåll.

Prestandan tänkte mest hämtas från hobbylättning och lite krängningshämmare osv, möjligtvis en chippning.

Input? Det är onsdagsbus på mittsverigebanan, lite tokgasa och hobbysladda
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.

Senast redigerad av agazza den 2014-09-08 klockan 19:56.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 19:57   #13845
R Scarpa27
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Godismonstret
Inlägg: 4 694
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Nu när jag är tillbaka på bonnmark så funderar jag på köpa en bussbil, modell landsbyggd.


Budgeten är väl max 80k.

Jag funderar på en e36 m3 3.2, Audi s4 b6, Mitsubishi Lancer Evo 5 eller 6, Subaru Impreza WRX STI.

Alternativt en färdigbyggd turbokonverterad bil, typ bmw 325, 328
e36 m3 e kärlek... dock svåra att nästan finna idagsläget..
evo 5 e vackra även 6an e asnajs.

ja alla alternativ du angav gillade jag =)...
dock menar du busbil... jag bara vafan ska han med en buss till tänkte jag först haha.

passa dig bara om dubbelvanosen ger sig på en m3a. inte billigt..........

Senast redigerad av R Scarpa27 den 2014-09-08 klockan 20:03.
R Scarpa27 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)