Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-06-20, 05:59   #21361
Pintan
Guest
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 815
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
325 har haft en del fel med injektorer och högtryckspumpar. Sök lite på goolge så finner du mer Info. 330 tror jag är bättre motormässigt. Lagom tryck och skön motorgång. Billiga att köra faktiskt.

Audi , nja absolut inte TT, tösabil nummer 1 ! Jag hade inte köpt Audi..jag som du har fördomar. Har jobbat inom koncernen så vet hur tråkiga de är..

Ska fundera mer..kommer tillbaka senare.
Mercedes c280 från 2007 och framåt verkar vara mycket pang för pengen. Står just nu mellan en sådan och en 330...
Pintan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-20, 07:43   #21362
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av Pintan Visa inlägg
Mercedes c280 från 2007 och framåt verkar vara mycket pang för pengen. Står just nu mellan en sådan och en 330...
De är helt klart snygga !

Fundera vidare och framförallt provkör båda. Jag tror de är helt olika i karaktär..kör Mercan först
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-23, 23:03   #21363
Mell
Registered User
 
Mells avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 424
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Inga planer på bana. Men vem vet!
911 997 håller budgeten för, inte 991 dock.
C7 känns lite mycket amerikansk plastraket. Mer klass med r8 typ.

Varför skippa r8?
Främst för att 911 är så otroligt mycket mer kompetent bil as is. Du kan ta den till en bandag helt stock utan problem - den är otroligt bra balanserad och ger mycket mer körglädje. R8:an är rätt så tung och kräver mycket mer modifiering för att klaras av att köras bra (överhettade bromsar osv).

Oavsett vilken av dessa bilar du skaffar kommer du förstå ganska fort varför du vill ta dessa till banan. Dessa bilar är i min mening riktigt tråkiga att köra på gatan när man sätter det relativt vad de är kompetenta till, och det förstår man rätt så fort . Att köra dessa på gatan är som att suga på en karamell utan att ta av plasten, bilen nästan skriker på dig att den vill köras fortare än hastighetsgränserna på våra vägar tillåter men samtidigt har du tillräcklig disciplin för att inte köra som en biltjuv på våra vägar.

När jag köpte min C7 så hade jag inga banambitioner heller, men efter några veckor i ägo och körande så ändrade jag mig rätt så fort.

rejsa.nu är ett bra community för att ge intro till banracingvärlden. Är väldigt välkomnande för nybörjare där.

Senast redigerad av Mell den 2019-06-23 klockan 23:06.
Mell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 10:25   #21364
Linnet
Ett steg till!
 
Linnets avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Värmland
Inlägg: 1 578
Någon som har tips på en rimligt prissatt och driftssäker bil med fyrhjulsdrift?

VAG-koncernen går bort då jag bränt mig där tidigare.

Tittat lite på Subaru, men i övrigt är det rätt tomt på uppslag. Bilen behöver inte vara särskilt stor, även om jag inte skulle backa för en större bil om ekonomin är rätt. tänkt budget är väl 100-150000.
__________________
Idrottspsykolog in training.
Linnet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 13:25   #21365
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Leasar en Octavia nu för ca 2800 kr i månaden. Gillar konceptet och det är en väldigt låg månadskostnad för en ny bil med allt som ingår (skatt, service, försäkring, nybilsgaranti etc). Den är på väg att löpa ut nu.

Skulle gärna fortsätta leasa, och många VAG-återförsäljare lockar med en Tiguan för 3200:-/mån. Dock tillkommer skatt och försäkring, och från och med 1 juli 2018 blir ju skatten sjuklig på många bilar. Mitt leasingkontrakt går ut i februari, så det betyder att jag även kommer drabbas av att skatten från och med januari kommer baseras på WDLP-cykeln. En Tiguan med 190 hästar åker på en skatt på runt en tusenlapp i månaden, att jämföra med 360 kr om året som jag i nuläget betalar för Skodan. Huamig. Kanske får bli att köpa begagnad ändå. Är lite sugen på en V90 med max ~10.000 mil.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 13:40   #21366
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av Linnet Visa inlägg
Någon som har tips på en rimligt prissatt och driftssäker bil med fyrhjulsdrift?

VAG-koncernen går bort då jag bränt mig där tidigare.

Tittat lite på Subaru, men i övrigt är det rätt tomt på uppslag. Bilen behöver inte vara särskilt stor, även om jag inte skulle backa för en större bil om ekonomin är rätt. tänkt budget är väl 100-150000.
Jag har bara hört och läst gott om Subaru. Verkar vara en riktigt bra bil.

Det finns ganska många i spannet 100-160´
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 16:25   #21367
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Linnet Visa inlägg
Någon som har tips på en rimligt prissatt och driftssäker bil med fyrhjulsdrift?

VAG-koncernen går bort då jag bränt mig där tidigare.

Tittat lite på Subaru, men i övrigt är det rätt tomt på uppslag. Bilen behöver inte vara särskilt stor, även om jag inte skulle backa för en större bil om ekonomin är rätt. tänkt budget är väl 100-150000.

Bimmer! Själv tittar jag på X3.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 18:37   #21368
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Citat:
Ursprungligen postat av Mell Visa inlägg
Främst för att 911 är så otroligt mycket mer kompetent bil as is. Du kan ta den till en bandag helt stock utan problem - den är otroligt bra balanserad och ger mycket mer körglädje. R8:an är rätt så tung och kräver mycket mer modifiering för att klaras av att köras bra (överhettade bromsar osv).

Oavsett vilken av dessa bilar du skaffar kommer du förstå ganska fort varför du vill ta dessa till banan. Dessa bilar är i min mening riktigt tråkiga att köra på gatan när man sätter det relativt vad de är kompetenta till, och det förstår man rätt så fort . Att köra dessa på gatan är som att suga på en karamell utan att ta av plasten, bilen nästan skriker på dig att den vill köras fortare än hastighetsgränserna på våra vägar tillåter men samtidigt har du tillräcklig disciplin för att inte köra som en biltjuv på våra vägar.

När jag köpte min C7 så hade jag inga banambitioner heller, men efter några veckor i ägo och körande så ändrade jag mig rätt så fort.

rejsa.nu är ett bra community för att ge intro till banracingvärlden. Är väldigt välkomnande för nybörjare där.
Räcker motorn med 460 häst i c7? Känns som att jag vill ha mer. Typ z06.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 18:51   #21369
spas
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2 754
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Räcker motorn med 460 häst i c7? Känns som att jag vill ha mer. Typ z06.
Spontant tänker jag att vad man än köper så räcker det inte. Mycket vill ha mer brukar stämma.
__________________
FulRedBull Rocks!!!
spas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 19:22   #21370
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
I det lite lägre prissegmentet: Mustang Bullitt. Kanske för lite effekt, men verkar vara underhållande att köra - i alla fall om man lyssnar på ADHD-killen i filmen.


https://youtu.be/JSykoxJE0DU?t=630
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson

Senast redigerad av Baskagge den 2019-06-24 klockan 19:29.
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 19:55   #21371
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Finns väl gött om eftermarknadsdelar till Corvette. En bekant köpte en vanlig c6 och han har över 650hk och brukar tävla med några andra på bana som kör mclaren och ferrari.

Tror han gav runt 400-600 med en preppad trimmad bil.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 20:01   #21372
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Får nog inte så mycket mer racingbil för pengarna än den här

https://www.blocket.se/helsingborg/C...4.htm?ca=4&w=3
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 20:12   #21373
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Räcker motorn med 460 häst i c7? Känns som att jag vill ha mer. Typ z06.
https://www.blocket.se/kalmar/Chevro....htm?ca=20&w=3

650hk på denna med helt ok pris. Skulle aldrig köpt en c6 eller äldre. Men jag börjar bli för gammal och bekväm för att köra runt i allt för plastiga och dåligt utrustade bilar.

Om du är seriöst intresserad av en C7 så kan vi slå ihop och se om vi kan få ett vettigt paket pris om vi köper varsin
Jag har varit nära att slå till på två stycken i år men den ena hade en alldeles för talför säljare och den andra bilen hade liiite för mycket lacksläpp för att jag ska ge 600k för den.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 20:44   #21374
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Får nog inte så mycket mer racingbil för pengarna än den här

https://www.blocket.se/helsingborg/C...4.htm?ca=4&w=3
Du får inte mer cringe än det för pengarna..
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 21:26   #21375
Mell
Registered User
 
Mells avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 424
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Räcker motorn med 460 häst i c7? Känns som att jag vill ha mer. Typ z06.
460 räcker gott och väl i min mening, satsa på en C7 Z51 alternativt en C7 Grand Sport är mitt råd om du kör på Corvette. Köp inte Z06:an - den har problem med motorn och överhettning och du kommer troligtvis inte kunna få ner alla hästarna i backen ändå (ex. ger du full gas vid typ 80 km/h med de 460 hästarna kommer ej banuppvärmda bakdäck fortfarande att spinna).

Finns några corvetter som kör i timeattack-serien. Finns en del videos på deras facebooksida om du vill bli pepp https://www.facebook.com/pg/Timeatta...=page_internal . Scrolla och kolla på de långa klippen som heter Ep<siffra>, är de som är välredigerade.

Senast redigerad av Mell den 2019-06-24 klockan 21:34.
Mell är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)