Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-03-08, 09:17   #21301
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Sugen på att köpa en m3 e92, känns som att det blir samlarobjekt snart. sista sugmotorn, dessutom v8 i en m3
har du testat en ? Jag har två polare som ägt dessa, dyra och äga. Många har de bara ett kort tag. Har du pengar så kör på. Om du inte gillar at hänga vid macken så avstå. Samlarbil tror jag inte på . BMW är inte "kända" för sina V8:or. Det ska vara 6:an i BMW.

Finns en hel del på Blocket, priset borde gå och pressa ganska mycket.
__________________
född 1973 , fel vid registrering

Senast redigerad av TheOne1994 den 2019-03-08 klockan 09:24.
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 09:39   #21302
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Både kul och smärtsamt med gamla minnen apropå samlarbilar.

Jag hade en BMW 2002 - 72, helt rostfri, sålde den för 6000:-

Hade en golf gti g-60 också rostfri, sålde den för 20 000:-

Hade en Golf gti special 84, också rostfri. Hade inbrott i den och tändningslåset och annat blev pajat. Tror jag fick 11 000:- för den av försäkringsbolaget.

Finns en sån på blocket nu. Väldigt fint skick och tror aldrig han kommer få dom pengarna :

https://mobil.blocket.se/annons/stoc...ecial/80670174

Man skulle haft en stor lada att ställt in bilarna i. Sen tänker man ju inte så mycket överhuvudtaget när man är 20 år.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 10:44   #21303
Stuffer
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Både kul och smärtsamt med gamla minnen apropå samlarbilar.

Jag hade en BMW 2002 - 72, helt rostfri, sålde den för 6000:-

Hade en golf gti g-60 också rostfri, sålde den för 20 000:-

Hade en Golf gti special 84, också rostfri. Hade inbrott i den och tändningslåset och annat blev pajat. Tror jag fick 11 000:- för den av försäkringsbolaget.

Finns en sån på blocket nu. Väldigt fint skick och tror aldrig han kommer få dom pengarna :

https://mobil.blocket.se/annons/stoc...ecial/80670174

Man skulle haft en stor lada att ställt in bilarna i. Sen tänker man ju inte så mycket överhuvudtaget när man är 20 år.
Drömmer också om den där jätteladan ibland. Har förvisso tillgång till en halvstor lada vid sommarstället men den är inredd till festlokal som familjen/släkten inte vill fylla med prylar :P

I nuläget har vi två avställda bilar i familjens ägo som får stå till sig ett antal år till. En -90 golf manhattan och en -90 volvo 245. Båda helt rostfria och i mycket gott skick.

Bilar som man ångrar att man släppte iväg billigt finns såklart.
Hade en BMW e30 323 coupe -84 som inte var någon utställningsbil men i helt ok bruksskick. Tröttnade en sommar när diffen rasade och sålde bilen för 1 500:- till en kompis. Detta var typ 12 år sedan när man fortfarande var student så de 1 500:- behövdes visserligen till nudlar.

Före det hade jag också en Golf gti special -84. Min första bil och förmodligen den roligaste jag haft. Torra gamla däck som gjorde schyssta Hollywood-skrik i alla hastigheter . Även denna såldes för pengar som idag inte ens motsvarar en kväll ute på krogen.
Stuffer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 23:04   #21304
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av SirreASDF Visa inlägg
Ingen egen erfarenhet av dom, men prova MC-tråden istället

http://www.kolozzeum.com/forum/showt...132117&page=55
Finns det en mc-tråd, ursäkta isf?
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 13:27   #21305
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-10, 12:12   #21306
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Finns det några nackdelar att tvätta bilen vid några minusgrader egentligen?
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-10, 12:28   #21307
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Byter ev jobb snart. Klurar på att skaffa en pendlarbil. Vill dock ha en ”rolig” bil. Mazda mx 5 eller Audi TT ligger i fokus. Ska inte pendla långt, dock året runt. Någon med erfarenhet från någon av dessa? Blir en begagnad, kring 100’kr.
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-10, 12:29   #21308
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Finns det några nackdelar att tvätta bilen vid några minusgrader egentligen?
Nä, se till att Silicona alla lister först bara så du inte blir utfryst.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-10, 20:48   #21309
Mell
Registered User
 
Mells avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 424
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
Byter ev jobb snart. Klurar på att skaffa en pendlarbil. Vill dock ha en ”rolig” bil. Mazda mx 5 eller Audi TT ligger i fokus. Ska inte pendla långt, dock året runt. Någon med erfarenhet från någon av dessa? Blir en begagnad, kring 100’kr.
Mazda mx5 utan tvekan, ger väldigt mycket mer körglädje än Audi TT. Det är som att köra en gocart.

Jag kör en Corvette nu men måste erkänna att jag saknar min gamla Mazda ganska ofta - svårt att förklara men fartkänslan och väghållningen i en mx5 är svårslagen.
Mell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 15:23   #21310
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Min sambo vill köpa ny bil. En Audi Q5 vill hon ha. Nått man ska se upp med en sån?
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-08, 11:12   #21311
Stuffer
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Min sambo vill köpa ny bil. En Audi Q5 vill hon ha. Nått man ska se upp med en sån?
Det enda problem jag känner till var en bekants bil där motorvärmaren eldade sönder rattstång och rattlås så att bilen plötsligt inte gick att styra. Som tur var så upptäcktes detta hemma på tomten och inte ute i trafiken.

Detta berodde på den eftermonterat värmaren som satt olämpligt/felaktigt. Det blev tyvärr en utdragen historia för att reda ut ansvarsfördelningen mellan audis återförsäljare och firman som hade gjort eftermontaget. Vet inte vad utfallet blev. Har ingen aning om det bara handlade om klåpare som mekade eller om det är onödigt trångt på bilen i fråga
Stuffer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 14:50   #21312
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 19:09   #21313
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av Mell Visa inlägg
Mazda mx5 utan tvekan, ger väldigt mycket mer körglädje än Audi TT. Det är som att köra en gocart.

Jag kör en Corvette nu men måste erkänna att jag saknar min gamla Mazda ganska ofta - svårt att förklara men fartkänslan och väghållningen i en mx5 är svårslagen.
Vilken Corvette är det du kör?
Jag funderar på att köpa mig en C7 för skojs skull, intressant att höra hur den upplevs.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 20:27   #21314
Mell
Registered User
 
Mells avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 424
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Vilken Corvette är det du kör?
Jag funderar på att köpa mig en C7 för skojs skull, intressant att höra hur den upplevs.
Kör en Corvette C7 Z51 från 2014. Köpte den framför allt för att köra på bana, har blivit en sisådär 15 bandagar på Mantorp. Den går ju dock förstås bra på gatan också och används för helgkörning, utflykter och semesterresor när vädret tillåter. Väldigt trevligt med avtagbart targatak på sommarn, gillar närvaron man får av att kunna köra (i princip) nedcabbat.

Med det sagt så skulle dock jag nog avråda för att skaffa en sån här bil för att endast köra på gata. Jag tycker personligen bilar i den här klassen är rätt så tråkiga att köra på gatan - liksom gasa i två, tre sekunder sen är du oftast redan en bra bit över tillåten hastighetsgräns. Fartkänslan och körglädjen för vanlig gatkörning är inte riktigt på topp - att köra i 120 med min gamla råa Miata tycker jag ger ungefär samma fartkänsla som att köra i 240 med C7:an . Att gasa lite extra på gatan är kul typ 10 gånger sen blir det rätt så gammalt tyvärr :P. På banan dock är den rätt så brutal, ger bra körglädje och presterar riktigt bra med tanke på sin prisklass.

Ska jag vara lite djävulens advokat mot mig själv är den dock jävligt snygg och låter rätt så bra .

Bilder på hur den ser ut
http://forums.corvetteforum.com/memb...163-154604.jpg
https://cimg9.ibsrv.net/gimg/www.cor...61ec15170c.jpg

Senast redigerad av Mell den 2019-04-18 klockan 20:31.
Mell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 20:50   #21315
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av Mell Visa inlägg
Kör en Corvette C7 Z51 från 2014. Köpte den framför allt för att köra på bana, har blivit en sisådär 15 bandagar på Mantorp. Den går ju dock förstås bra på gatan också och används för helgkörning, utflykter och semesterresor när vädret tillåter. Väldigt trevligt med avtagbart targatak på sommarn, gillar närvaron man får av att kunna köra (i princip) nedcabbat.

Med det sagt så skulle dock jag nog avråda för att skaffa en sån här bil för att endast köra på gata. Jag tycker personligen bilar i den här klassen är rätt så tråkiga att köra på gatan - liksom gasa i två, tre sekunder sen är du oftast redan en bra bit över tillåten hastighetsgräns. Fartkänslan och körglädjen för vanlig gatkörning är inte riktigt på topp - att köra i 120 med min gamla råa Miata tycker jag ger ungefär samma fartkänsla som att köra i 240 med C7:an . Att gasa lite extra på gatan är kul typ 10 gånger sen blir det rätt så gammalt tyvärr :P. På banan dock är den rätt så brutal, ger bra körglädje och presterar riktigt bra med tanke på sin prisklass.

Ska jag vara lite djävulens advokat mot mig själv är den dock jävligt snygg och låter rätt så bra .

Bilder på hur den ser ut
http://forums.corvetteforum.com/memb...163-154604.jpg
https://cimg9.ibsrv.net/gimg/www.cor...61ec15170c.jpg
Tackar, och tack för bilderna. Den har jäkligt snygga linjer. Och jämfört med dom äldre modellerna så får man säga att dom verkligen har bättrat på interiören.
Targa taket är nice, testade en liknande i förra veckan ( i typ tio minuter så hann inte riktigt känna av den) med glastaket. Har inte bestämt mig för om det blir cab eller ej, linjerna är mycket snyggare som targa eller coupe.
Har du den 7växlade eller automaten?
Den jag testade hade manuell och den 7 växlen var något trögare att få i, men gick man ur den och sen in igen så funkade den fint. Något du upplevt? Har inte läst om så mycket problem med den manuella lådan iaf.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)