Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-01, 06:22   #21286
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Båda.

Förstår att m140 är en herrejösses snabb bil men kostar att äga. Så då är frågan om du har nån åsikt om de övriga i 1 serien. Dvs hur står sig de mot motsvarande Audi i samma storleksklass.
Eftersom alla verkar ha köpt en m140 så kan jag prata om de övriga motorerna/karosserna.

Kört & äger E87 / F20 /F21 under 4 år. och det är nog den roligaste bilen i den klassen att köra även utan att ha massor av effekt. Även 116I bensinaren i E87'n kan vara kul på vintern!

Bästa framstolarna i klasen(?) och trevlig att sitta bakom ratten.

Nackdelarna är väl att den är lite bökig att ta sig in & ur om man är längre. När jag kör kan ingen sitta bakom mig (fast det vill du inte heller för baksätet är keff),
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 07:31   #21287
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Eftersom alla verkar ha köpt en m140 så kan jag prata om de övriga motorerna/karosserna.

Kört & äger E87 / F20 /F21 under 4 år. och det är nog den roligaste bilen i den klassen att köra även utan att ha massor av effekt. Även 116I bensinaren i E87'n kan vara kul på vintern!

Bästa framstolarna i klasen(?) och trevlig att sitta bakom ratten.

Nackdelarna är väl att den är lite bökig att ta sig in & ur om man är längre. När jag kör kan ingen sitta bakom mig (fast det vill du inte heller för baksätet är keff),
Rooz har summerat bra. Man får provköra helt enkelt. Just 140 är väl en "drömbil" som man köper en gång i livet. Jag valde den för att det är den sista 6:an innan den går i graven. 6:a med turbo är massivt. Modellen sista år och bakhjulsdrift försvinner.

Jag hade en 118-17 1,5 liters 3 cylinder först, den drog 0,75. Helt ok bil men saknade power. 140 kör jag på 0,87 ( medelfart 65,5 km/h )

En del motorer av den gamla serien har problem med kamkedjeras, sök på BMW ARN motor. Precis som VW har de misslyckats med konstruktionen lite..
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 10:33   #21288
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Har blivit stoppad av två främlingar på stan som kommenterat G30-kärran och att den är snygg. Kul när random snubbe bara hejdar en och börjar ställa massa frågor om bilen. Det är ju trots allt ingen märkvärdig kärra, men BMW tycks onekligen ha landat en iögonfallande design på G30an
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 11:35   #21289
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
ja visst är det häftigt ! De bänkade en likadan för någon dag sedan. 457 hk på veven , 398 på hjulen, 670Nm. Helt galet. De har gjort ca 150 stk B58 nu.

Jag får hem ett "rakt rör" BCS mide pipe nästa vecka. Då kommer den låta sjukt bra. De-cat nja inte glad för det, ger 10 hk enligt Dervtech...då bantar jag hellre 5 kg

Ska köpa Dragt GPS för att se vad den går för med 99 okan. Alla som åker säger fy f_n i staren ...sen är det tyst till toppfart Sen kommer samma fras igen...fy f_n !

du har kanske sett videon på en std M140. Den dra bra hårt efter 200.
https://www.youtube.com/watch?v=89bG91hyEzA
Härligt Jupp det har jag, hade en M135 innan som hann få ett burger tuning chip och M performance dämpare. Saknar motorn men inget annat med bilen
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-05, 12:35   #21290
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Det hade blivit en berserk om jag hade beställt en bil som sedan blivit prissänkt med 600 k

"På Teslaklubbens forum spekuleras det om de låga priserna kan bero på momsen glömts bort, något som också varit fallet i ett antal andra länder. Priserna låter lite för bra för att vara sanna, och Tesla har under dagen dubbelkollat priserna i den europeiska organisationen. De uppgifterna som Tesla har nu är att priserna på den svenska hemsidan stämmer, även om det alltså innebär en prissänkning på nästan 600.000 kronor."

https://www.mestmotor.se/recharge/ar...e-rabatt-2019/
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-05, 13:53   #21291
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Det hade blivit en berserk om jag hade beställt en bil som sedan blivit prissänkt med 600 k

"På Teslaklubbens forum spekuleras det om de låga priserna kan bero på momsen glömts bort, något som också varit fallet i ett antal andra länder. Priserna låter lite för bra för att vara sanna, och Tesla har under dagen dubbelkollat priserna i den europeiska organisationen. De uppgifterna som Tesla har nu är att priserna på den svenska hemsidan stämmer, även om det alltså innebär en prissänkning på nästan 600.000 kronor."

https://www.mestmotor.se/recharge/ar...e-rabatt-2019/
Hur lätta blir dom äldre att sälja begagnade nu?
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-05, 17:12   #21292
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Koenigsegg Jesko med 1600 hästar.

https://www.koenigsegg.com/car/jesko/
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-05, 17:40   #21293
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Baskagge Visa inlägg
Koenigsegg Jesko med 1600 hästar.

https://www.koenigsegg.com/car/jesko/
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-06, 16:43   #21294
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Sjukt cool teknik i Jeskon.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-07, 14:39   #21295
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Haha, detta var så sjukt jäkla roligt. Jag får inte berätta eller avslöja något djupare förrän studien av avslutad, men det var sjukt roligt att köra simulator med kameror och sensorer som kollade hur mina ögon rörde sig och vad jag fokuserade blicken på osv. Ännu mera pinsamt sedan när man skulle svara på frågeformulär om sitt beteende i trafiken, garvade rätt ut åt några frågor. Får väl se om jag får behålla körkortet efter detta

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-07, 15:09   #21296
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Haha, detta var så sjukt jäkla roligt. Jag får inte berätta eller avslöja något djupare förrän studien av avslutad, men det var sjukt roligt att köra simulator med kameror och sensorer som kollade hur mina ögon rörde sig och vad jag fokuserade blicken på osv. Ännu mera pinsamt sedan när man skulle svara på frågeformulär om sitt beteende i trafiken, garvade rätt ut åt några frågor. Får väl se om jag får behålla körkortet efter detta

du skulle satt ett BMW märke på ratten

Du fick ifl tagit några bilder, det rodde inte jag man fick !?

Jag körde Porsche en hel dag i Tyskland för några år sedan. Vi var 10 stk som fick välja ut våra bilar. Han sa flera gångar "no photos" inne på området. Vi hann knappt innanför porten förrän en kille tar fram mobilen och tar ett foto, Porsche killen går fram och slår telefonen ur handen på killen, den flyger säkert 20-30 meter bort över golvet. Råskriker "no photos". Det blev tryckt stämning efter det..
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-07, 15:41   #21297
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
du skulle satt ett BMW märke på ratten

Du fick ifl tagit några bilder, det rodde inte jag man fick !?

Jag körde Porsche en hel dag i Tyskland för några år sedan. Vi var 10 stk som fick välja ut våra bilar. Han sa flera gångar "no photos" inne på området. Vi hann knappt innanför porten förrän en kille tar fram mobilen och tar ett foto, Porsche killen går fram och slår telefonen ur handen på killen, den flyger säkert 20-30 meter bort över golvet. Råskriker "no photos". Det blev tryckt stämning efter det..
Hahah ja det vore något det!

Jag frågade om det var OK att fota och det var det. De berättade efter körningen exakt vad studien gick ut på osv och bad om tystnadsplikt tills att den är genomförd, men sa att det var ok att berätta om den och lägga ut bilder om den. De ville snarare uppmuntra till det då de verkade vara tacksamma över att få hjälp så jag anmälde mig även som intresserad för framtida och kommande studier. En del av deras studier görs "live" i sin egen bil, dvs man får en utrustning installerad och får köra i några veckor med osv.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 00:51   #21298
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Är inne på att skaffa en ny mc- Lutar mot en ktm 690 enduro/sm (ej R-versionen). Har en polare som äger en likadan, har läst en del trådar om dessa maskiner (lc4:orna), men är här någon som kan ge mer personlig feedback ang. deras hållbarhet?
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 08:52   #21299
SirreASDF
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Luleå
Inlägg: 204
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren Visa inlägg
Är inne på att skaffa en ny mc- Lutar mot en ktm 690 enduro/sm (ej R-versionen). Har en polare som äger en likadan, har läst en del trådar om dessa maskiner (lc4:orna), men är här någon som kan ge mer personlig feedback ang. deras hållbarhet?
Ingen egen erfarenhet av dom, men prova MC-tråden istället

http://www.kolozzeum.com/forum/showt...132117&page=55
SirreASDF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 09:11   #21300
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 907
Sugen på att köpa en m3 e92, känns som att det blir samlarobjekt snart. sista sugmotorn, dessutom v8 i en m3
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)