Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-07, 20:04   #21226
Crillos
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 163
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Självklart?
Nej, bilmärken kan sätta en gräns för vad nya bilar kan säljas för som lägst i ett visst land. Obs. kan.
Crillos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 20:50   #21227
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Ja.
Är detta något speciellt som gäller för just bilhandlare? Man kan ju t ex inte gå in på Elgiganten, lyfta en TV från hyllan och förvänta sig ett lägre pris i kassan än det som står på prislappen. När jag tänker efter finns det knappt några affärer där man kan pruta över huvud taget i detta land.

Senast redigerad av xan den 2019-01-07 klockan 20:52.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 20:51   #21228
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Frantic: Okej, då förstår jag.



Så man kan dra in på ett Toyotavaruhus och säga "Du, jag vill ha den här bilen men den är en aning dyr. Ta bort 10K från priset så köper jag den nu."
Såklart. Priset är subjektivt satt en hel del över inköpspris. Om en bil är värd 200k och den är ute för 250, skulle du betala för det då?

De bestämmer givetvis priset, och om det är värt att sälja till ett visst pris. Men allt priser är ju bara riktpriser.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 20:56   #21229
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Är detta något speciellt som gäller för just bilhandlare? Man kan ju t ex inte gå in på Elgiganten, lyfta en TV från hyllan och förvänta sig ett lägre pris i kassan än det som står på prislappen. När jag tänker efter finns det knappt några affärer där man kan pruta över huvud taget i detta land.
Jag jobbar som byggsäljare och kunder prutar varje dag hos mig.

Min kusins sambo arbetar hos en optiker och folk prutar hos dom också (något jag inte trodde att man gjorde).
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 20:58   #21230
Tomas W
Nambla-SYD
 
Tomas Ws avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Är detta något speciellt som gäller för just bilhandlare? Man kan ju t ex inte gå in på Elgiganten, lyfta en TV från hyllan och förvänta sig ett lägre pris i kassan än det som står på prislappen. När jag tänker efter finns det knappt några affärer där man kan pruta över huvud taget i detta land.
Klockor, smycken och lite andra dyrare saker brukar gå bra att pruta ner i butik.
Tomas W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 20:59   #21231
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Är detta något speciellt som gäller för just bilhandlare? Man kan ju t ex inte gå in på Elgiganten, lyfta en TV från hyllan och förvänta sig ett lägre pris i kassan än det som står på prislappen. När jag tänker efter finns det knappt några affärer där man kan pruta över huvud taget i detta land.
Går att pruta på elgiganten, kjell & co, bygghandlaren, hussäljaren, bilhandlaren, clas ohlson, osv. Apoteket och ICA har jag inte lyckats med dock...
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 20:59   #21232
VikG
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 112
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Är detta något speciellt som gäller för just bilhandlare? Man kan ju t ex inte gå in på Elgiganten, lyfta en TV från hyllan och förvänta sig ett lägre pris i kassan än det som står på prislappen. När jag tänker efter finns det knappt några affärer där man kan pruta över huvud taget i detta land.
Det går att pruta i dom flesta butiker
VikG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 21:00   #21233
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Det var som fan. Får se hur mycket jag skämmer ut mig nästa gång jag går på stan.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 21:03   #21234
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Det var som fan. Får se hur mycket jag skämmer ut mig nästa gång jag går på stan.
Favorit

Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 21:05   #21235
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
jag skäms som en hund när jag prutar...en riktig kruka helt enkelt
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 23:39   #21236
hultman
Fulstygg
 
hultmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 2 185
Citat:
Ursprungligen postat av Crillos Visa inlägg
Macan S är bästa SUV:en i sin klass enligt mig. Se bara till att du får med luftfjädring och PASM, satsa på 20" fälgar också..många kommer med 21" men det tycker jag tar bort lite av komforten. Skitkul bil att köra. Det känns att man kör en Porsche fastän det är en SUV. Men det är ingen familjebil. Ganska liten inuti. Då får du satsa på en Cayenne om du vill ha Porsche.
Ja, många som säger att den är rätt kul. Därför jag tänkte att det kunde vara en vettig avvägning. Tycker dock att 21" är betydligt snyggare än 20", men visst påverkar det säkert komforten. Har du kört en Cayenne och kan jämföra den mot en Macan? Tänker spontant att det måste kännas som att köra ett rymdskepp.
__________________
Min journal

You can lose a lot of money chasing women.
But you can't lose women chasing money.
hultman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-08, 00:14   #21237
Crillos
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 163
Citat:
Ursprungligen postat av hultman Visa inlägg
Ja, många som säger att den är rätt kul. Därför jag tänkte att det kunde vara en vettig avvägning. Tycker dock att 21" är betydligt snyggare än 20", men visst påverkar det säkert komforten. Har du kört en Cayenne och kan jämföra den mot en Macan? Tänker spontant att det måste kännas som att köra ett rymdskepp.
Macan är mycket roligare att köra. Det är inget snack om den saken. Och snyggare än Cayenne, tycker jag. Har du små barn funkar det nog men sitter det en lång person bakom dig som kör exempelvis kan du behöva dra fram stolen så det blir obekävmt för dig. 21" 911 turbo fälgarna är riktigt snygga, de dyraste också men betänk att det är inte särskilt mycket gummi på dem. Luftfjädringen tar hand om de flesta ojämnheterna..men ändå..det beror väl lite din körstil. Med 20" behöver du aldrig oroa dig för några obehagliga gropar i vägen mm..
Crillos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-08, 00:16   #21238
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Detta vore en game changer..

"VW elbil för 200 000:- SEK nästa år?"

https://cornucopia.cornubot.se/2019/...l#comment-form
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-08, 08:06   #21239
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Jag hade bestämt mig för Kian men imorse fick jag ett infall och ringde upp Ford-handlaren och prutade skamlöst. Jag sa att om jag får bilen till det här priset så kommer jag och köper den idag. Han gav med sig och nu står det en Ford utanför istället och det känns helt klart som rätt val efter våra förutsättningar.

Tack för input!

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
Hur mycket fick du ner priset?


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-08, 09:10   #21240
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Hur mycket fick du ner priset?


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Den låg ute för 135 000 för några veckor sen men var på kampanj till 124 900 nu. Först vägrade han sänka med mer än 900:- men slängde med vinterdäcken. Vi gick därifrån. Igår fick jag ner det till 119 och fick försäkring i ett halvår vilket ju är värt några kronor. En bra bit under vad bilarna ligger på blocket iaf.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)