Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2008-08-22, 17:28   #31
polka_griis
Registered User
 
polka_griiss avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 91
Ofta man skulle kunna hålla sig när man såg alla snygga killar på gymmet då :P
polka_griis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 17:55   #32
skeletron
Registered User
 
skeletrons avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 829
Det åker tillbaka och blandar sig med saliven.

Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
va konstigt, "jag har en kompis" som klarar 4-5 dagar som mest utan att komma i sömnen.. fast han kanske har trång pung..medans din är slapp å rymlig?
__________________
Lyssna på min podcast "Andra kammaren"

En podcast om politik och nyheter
skeletron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 18:02   #33
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Citat:
Ursprungligen postat av Mourten Visa inlägg
rätt gammal tråd å bumpa men känns som rätt låga nivåer för att flickvännen ska förstå varför vi bara har sex var 7e dag :P
Men är folk galna? VEM I HELVETE är det som tror att det har den minsta betydelse för valfri nybörjare? Eller för avancerat folk heller, för den delen.

Ha sex, tajja på och må bra för guds skull. Kunde man mäta den mentala förlust avhållsamhetsprofeterna får, överskrider den med råge den eventuella vinst man gör genom att leva i celibat.
Lyckliga människor får bättre resultat än frusterade människor. Hur svårt ska det vara att förstå?


...man blir så trött
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 20:00   #34
Barbastark
Registered User
 
Barbastarks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 1 959
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Men är folk galna? VEM I HELVETE är det som tror att det har den minsta betydelse för valfri nybörjare? Eller för avancerat folk heller, för den delen.

Ha sex, tajja på och må bra för guds skull. Kunde man mäta den mentala förlust avhållsamhetsprofeterna får, överskrider den med råge den eventuella vinst man gör genom att leva i celibat.
Lyckliga människor får bättre resultat än frusterade människor. Hur svårt ska det vara att förstå?


...man blir så trött
Ä men jag vet inte om jag håller med dig där. Jag gjorde ett litet test. Det började med att jag vissa dagar kände att det gick så jävla kasst på gymmet. Orkade mindre än vanligt, dålig pump osv.

Tänkte att det troligtvis berodde på maten. Men vissa dagar så var det såhär trots att jag i mitt tycke ätit exemplariskt.

Efter lite funderande och läsande så kom jag fram till att det kanske kunde vara onanering och sex som gjorde d. Så jag provade att "görat" någon timme innan träning och det gick kasst på gymmet. Provade igen några dagar senare med samma test och jag fick samma resultat.

Nu kan det ju så klart bero på andra saker men men.

Vill också säga att jag idag på 4e dagen av avhållsamhet kände mig riktigt bra på gymmet. Känner mig kraftfull och lite mer "på" på något sätt. Känner mig mer a manlig på något sätt. Och så är jag lite extra kåt också

Det jag vill säga är att jag i stort sett alltid efter 4 dagar + får denna känsla. Jag kan säga att jag verkligen gillar denna känsla, man känner sig som sagt lite kraftfullare.

Nu väljer jag ju hällre sex framför denna känsla men om ni någon dag vill ha lite extra "man-power" så håll upp några dagar vettja

Så tror att det helt klart ligger något i utlösning vs testosteronnivå.
Barbastark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 20:54   #35
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av Barbastark Visa inlägg
Ä men jag vet inte om jag håller med dig där. Jag gjorde ett litet test. Det började med att jag vissa dagar kände att det gick så jävla kasst på gymmet. Orkade mindre än vanligt, dålig pump osv.

Tänkte att det troligtvis berodde på maten. Men vissa dagar så var det såhär trots att jag i mitt tycke ätit exemplariskt.

Efter lite funderande och läsande så kom jag fram till att det kanske kunde vara onanering och sex som gjorde d. Så jag provade att "görat" någon timme innan träning och det gick kasst på gymmet. Provade igen några dagar senare med samma test och jag fick samma resultat.

Nu kan det ju så klart bero på andra saker men men.

Vill också säga att jag idag på 4e dagen av avhållsamhet kände mig riktigt bra på gymmet. Känner mig kraftfull och lite mer "på" på något sätt. Känner mig mer a manlig på något sätt. Och så är jag lite extra kåt också

Det jag vill säga är att jag i stort sett alltid efter 4 dagar + får denna känsla. Jag kan säga att jag verkligen gillar denna känsla, man känner sig som sagt lite kraftfullare.

Nu väljer jag ju hällre sex framför denna känsla men om ni någon dag vill ha lite extra "man-power" så håll upp några dagar vettja

Så tror att det helt klart ligger något i utlösning vs testosteronnivå.
Det är inte utlösning vs testo som gör dig trött. Vid utlösning så frisätts horomer i kroppen som gör dig avslappnad och du får en välbefinnande och lugn känsla. Testonivåerna sänks inte av utlösning.
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 21:01   #36
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Citat:
Ursprungligen postat av Barbastark Visa inlägg
Så tror att det helt klart ligger något i utlösning vs testosteronnivå.
Citat:
In this study, ten healthy male volunteers were continuously monitored for their cardiovascular and neuroendocrine response to sexual arousal and orgasm. Blood was continuously drawn before, during and after masturbation-induced orgasm and analyzed for plasma concentrations of adrenaline, noradrenaline, cortisol, luteinizing hormone (LH), follicle stimulating hormone (FSH), prolactin, growth hormone (GH), beta-endorphin and testosterone. Orgasm induced transient increases in heart rate, blood pressure and noradrenaline plasma levels. Prolactin plasma levels increased during orgasm and remained elevated 30 min after orgasm. In contrast, none of the other endocrine variables, including tesosterone, were significantly affected by sexual arousal and orgasm.
Psychoneuroendocrinology. 1998 May;23(4):401-11. Neuroendocrine and cardiovascular response to sexual arousal and orgasm in men.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 22:21   #37
Barbastark
Registered User
 
Barbastarks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 1 959
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Psychoneuroendocrinology. 1998 May;23(4):401-11. Neuroendocrine and cardiovascular response to sexual arousal and orgasm in men.
Varför blir man då mindre kåt efter utlösning? (Kanske inte rätt forum för denna fråga men eftersom vi nu diskuterar utlösning och testosteronets påverkan) för det är väl testosteronet som har denna effekt på en?

Man förlorar ju även en del zink via efter en utlösning och detta kanske kan lede till att kroppen inte har lika mycket material att göra nytt testo av vilket därmed sänker testonivåerna?
Barbastark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 22:27   #38
Liten Men Fet
Registered User
 
Liten Men Fets avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 2 383
Citat:
Ursprungligen postat av Barbastark Visa inlägg
Varför blir man då mindre kåt efter utlösning? (Kanske inte rätt forum för denna fråga men eftersom vi nu diskuterar utlösning och testosteronets påverkan) för det är väl testosteronet som har denna effekt på en?

Man förlorar ju även en del zink via efter en utlösning och detta kanske kan lede till att kroppen inte har lika mycket material att göra nytt testo av vilket därmed sänker testonivåerna?
För att man precis har knullat?

Man blir också mindre hungrig när man precis ätit, mindre trött när man sovit 8 timmar.
__________________
Flyes är en bröstövning, Flyers är papperslappar släppta från flygplan.

Gripper: RB180 (två reps med H, fattas 2 mm med vänster).
Liten Men Fet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 00:19   #39
Pompere
Registered User
 
Pomperes avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 1 745
Prova och sluta onanera 1 månad och invänta resultat vid slutet av månaden. Bättre, sämre? ingen skillnad?
Pompere är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 01:28   #40
tjabon
Joser
 
tjabons avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: I min lada
Inlägg: 294
Haha.......
Allan:
Det här är ingen tråd för oss över 30...
__________________
men du är jelly, mirin' och butthurt! ye, u jelly brah? u mirin'?
tjabon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 02:54   #41
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Prova och sluta onanera 1 månad och invänta resultat vid slutet av månaden. Bättre, sämre? ingen skillnad?
Problemet är nog snareare att efter en månad så börjar man tycka att t.o.m. svettpensionärsgumman på gymmet ser het ut.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 10:36   #42
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Total avhållsamhet leder dessutom ofta till nattliga pollutioner, som är helt okontrollerbara. Och då har man status quo plus lakan att tvätta, och kanske pinsamma förklaringar att ge till den som sköter tvätten...
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 10:41   #43
R1ck
Registered User
 
R1cks avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Total avhållsamhet leder dessutom ofta till nattliga pollutioner, som är helt okontrollerbara. Och då har man status quo plus lakan att tvätta, och kanske pinsamma förklaringar att ge till den som sköter tvätten...
Annars kan man ju sova i kalsonger, vilket jag tror dom flesta gör.
__________________
Citat:
End Of Quote
R1ck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 11:45   #44
Mourten
Broilerfjårtisen
 
Mourtens avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Kalmar AK / Sthlm
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av Liten Men Fet Visa inlägg
För att man precis har knullat?

Man blir också mindre hungrig när man precis ätit, mindre trött när man sovit 8 timmar.
haha dagens roligaste
__________________
RAW Styrkelyft + snyggträning, mkt bilder å filmer
Mourten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 12:08   #45
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Citat:
Ursprungligen postat av Barbastark Visa inlägg
Ä men jag vet inte om jag håller med dig där. Jag gjorde ett litet test. Det började med att jag vissa dagar kände att det gick så jävla kasst på gymmet. Orkade mindre än vanligt, dålig pump osv.

Tänkte att det troligtvis berodde på maten. Men vissa dagar så var det såhär trots att jag i mitt tycke ätit exemplariskt.

Efter lite funderande och läsande så kom jag fram till att det kanske kunde vara onanering och sex som gjorde d. Så jag provade att "görat" någon timme innan träning och det gick kasst på gymmet. Provade igen några dagar senare med samma test och jag fick samma resultat.

Nu kan det ju så klart bero på andra saker men men.

Vill också säga att jag idag på 4e dagen av avhållsamhet kände mig riktigt bra på gymmet. Känner mig kraftfull och lite mer "på" på något sätt. Känner mig mer a manlig på något sätt. Och så är jag lite extra kåt också

Det jag vill säga är att jag i stort sett alltid efter 4 dagar + får denna känsla. Jag kan säga att jag verkligen gillar denna känsla, man känner sig som sagt lite kraftfullare.

Nu väljer jag ju hällre sex framför denna känsla men om ni någon dag vill ha lite extra "man-power" så håll upp några dagar vettja

Så tror att det helt klart ligger något i utlösning vs testosteronnivå.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)