Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-10-10, 13:51   #61
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Är det som sägs i videon negativt angående nikotin och träning?
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-26, 13:38   #62
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 262
Snart 48h utan nikotin.
Sover halvbra och tänker på nikotin nästan ständigt.
Men i det hela känns det helt ok än så länge.
Första gången på drygt 38 år som min kropp är nikotinfri.
Tror mina celler är lite överraskade lol.

Slängde min sista karta med nikotintabletter för att markera att nu gäller det. Kör utan plåster, men har några i medicinskåpet för säkerhetsskull.

Tack alla i tråden för värdefulla tips och råd!
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-30, 08:03   #63
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Hur lång tid tar det för nikotin att gå ur kroppen? Är
Det likt koffein?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-30, 11:13   #64
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Hur lång tid tar det för nikotin att gå ur kroppen? Är
Det likt koffein?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Googla. Det är nog en av de mest undersökta sakerna någonsin. Finns massvis med fina charts som visar hur bra det blir efter 12h 24h 48h osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-30, 13:56   #65
Tjuckot
Helyllekillen
 
Tjuckots avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 8 961
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Snart 48h utan nikotin.
Sover halvbra och tänker på nikotin nästan ständigt.
Men i det hela känns det helt ok än så länge.
Första gången på drygt 38 år som min kropp är nikotinfri.
Tror mina celler är lite överraskade lol.

Slängde min sista karta med nikotintabletter för att markera att nu gäller det. Kör utan plåster, men har några i medicinskåpet för säkerhetsskull.

Tack alla i tråden för värdefulla tips och råd!
Snyggt, hoppas det fortfarande går bra! Det bör börja släppa mer och mer nu. Stökig sömn är vanligt och blir bättre. Kämpa på
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-30, 20:29   #66
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 262
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Snyggt, hoppas det fortfarande går bra! Det bör börja släppa mer och mer nu. Stökig sömn är vanligt och blir bättre. Kämpa på
Jag tycker att det går hyfsat bra!

Körde några timmar plåster igår och förrigår : kunde egentligen hålla mig men ville testa om jag skulle få nån nikotinkick. Dumt såklart. Fick hjärtklappning, blev yr och lite dåsig och tyckte det var rätt jobbigt. Fick kanske i mig ca 10 mg nikotin utspritt över dessa två tillfällen.

Idag är jag nikotinfri igen och känt noll sug av nån anledning. Tänker inte heller på nikotin hela tiden längre!
Kan givetvis kännas lite tomt i munnen efter måltider och så men fisherman och läkerol råder bot på tomheten.

Tack igen!
Det känns som det kommer att gå bra.
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-31, 19:45   #67
Tjuckot
Helyllekillen
 
Tjuckots avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 8 961
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Jag tycker att det går hyfsat bra!

Körde några timmar plåster igår och förrigår : kunde egentligen hålla mig men ville testa om jag skulle få nån nikotinkick. Dumt såklart. Fick hjärtklappning, blev yr och lite dåsig och tyckte det var rätt jobbigt. Fick kanske i mig ca 10 mg nikotin utspritt över dessa två tillfällen.

Idag är jag nikotinfri igen och känt noll sug av nån anledning. Tänker inte heller på nikotin hela tiden längre!
Kan givetvis kännas lite tomt i munnen efter måltider och så men fisherman och läkerol råder bot på tomheten.

Tack igen!
Det känns som det kommer att gå bra.
Kul!

Ja, det är ett bra tecken såklart. Det betyder att kroppen redan kommit ganska långt i att avvänja sig från nikotinet. Då har du kommit långt sedan dina tidigare poster - nu när du knappt tänker på det. Skönt för dig. Ta vara på motivationen så du kan bibehålla den över tid.

Det är ofta så här, det går bättre än vad man tror. Glad om något av mina tips kunde hjälpa!

Se till och köpa något till dig för pengarna du inte lägger på nikotin.
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-01, 12:28   #68
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 262
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Kul!

Ja, det är ett bra tecken såklart. Det betyder att kroppen redan kommit ganska långt i att avvänja sig från nikotinet. Då har du kommit långt sedan dina tidigare poster - nu när du knappt tänker på det. Skönt för dig. Ta vara på motivationen så du kan bibehålla den över tid.

Det är ofta så här, det går bättre än vad man tror. Glad om något av mina tips kunde hjälpa!

Se till och köpa något till dig för pengarna du inte lägger på nikotin.

Tack för peppen!
Det märkligaste är att suget som normalt attackerar med full kraft (när jag varit nikotinfri i några timmar) aldrig inträffade. Små pulser av sug går jag igenom men fullt hanterbart. Den potentiella faran kanske är just att det är såpass hanterbart att man liksom börjar tänka att man visat att det går att sluta när jag vill och därför kan jag unna mig en niko-karta!

Men skillnaden från tidigare misslyckanden är att jag denna gång har en strategi.
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-01, 12:58   #69
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
det stora problemet för mig är att jag älskar niko-kicken.
Men för att få den måste jag ha uppehåll på flera veckor.

Detta gör att det är relativt lätt att sluta men oerhört svårt att inte börja igen eftersom kicken är som störst efter uppehållet

Dock ser jag tydliga tecken nu när jag börjat logga lite att nikotin inte är bra för min migrän. har tre gånger fler anfall under snustid som under snusfri tid.
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-01, 13:35   #70
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Slutade snusa för 2 veckor sedan. Lite tufft.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-01, 15:54   #71
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Nån mer som har aktier i swedish match?
Det är bättre att investera i företaget än att vara kund,
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-01, 18:55   #72
Tjuckot
Helyllekillen
 
Tjuckots avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 8 961
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Tack för peppen!
Det märkligaste är att suget som normalt attackerar med full kraft (när jag varit nikotinfri i några timmar) aldrig inträffade. Små pulser av sug går jag igenom men fullt hanterbart. Den potentiella faran kanske är just att det är såpass hanterbart att man liksom börjar tänka att man visat att det går att sluta när jag vill och därför kan jag unna mig en niko-karta!

Men skillnaden från tidigare misslyckanden är att jag denna gång har en strategi.
Känner igen det där. Något som tidigare varit helt ohanterligt fungerar nu mycket bättre. Många pusselbitar som avgör.

Ja, när det börjar bli vardag är det lätt man lurar sig. Det är en kombination av romantisering (förtränger bort det negativa) och nyfikenhetstanke (undrar hur det smakar nu) och att man lurar sig själv (jag har varit utan så länge - jag klarar att ta en). Gäller att slå hål på sådana tankar och se att det är beroendet som drar i dig.

Sedan slutar det såklart inte med en.. eller två

Alla tidigare försök behövde du för att ta dig hit, man lär så länge man lever. Vad är strategin?
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-01, 18:57   #73
Tjuckot
Helyllekillen
 
Tjuckots avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 8 961
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
det stora problemet för mig är att jag älskar niko-kicken.
Men för att få den måste jag ha uppehåll på flera veckor.

Detta gör att det är relativt lätt att sluta men oerhört svårt att inte börja igen eftersom kicken är som störst efter uppehållet

Dock ser jag tydliga tecken nu när jag börjat logga lite att nikotin inte är bra för min migrän. har tre gånger fler anfall under snustid som under snusfri tid.
Ökad migrän är tydligt hos rökare. Har inte sett det hos snusare. Men sedan är snus ganska oprioriterat för forskning.

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Slutade snusa för 2 veckor sedan. Lite tufft.
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-01, 20:45   #74
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Slutade snusa för 2 veckor sedan. Lite tufft.
Hade varit tuffare om du börjat för två veckor sedan.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-01, 21:30   #75
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 262
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Känner igen det där. Något som tidigare varit helt ohanterligt fungerar nu mycket bättre. Många pusselbitar som avgör.

Ja, när det börjar bli vardag är det lätt man lurar sig. Det är en kombination av romantisering (förtränger bort det negativa) och nyfikenhetstanke (undrar hur det smakar nu) och att man lurar sig själv (jag har varit utan så länge - jag klarar att ta en). Gäller att slå hål på sådana tankar och se att det är beroendet som drar i dig.

Sedan slutar det såklart inte med en.. eller två

Alla tidigare försök behövde du för att ta dig hit, man lär så länge man lever. Vad är strategin?

Strategin är ju dina och Armed Dingos braiga tips. Att konkretisera problemen / känna igen dessa och försöka kväsa dem i ett tidigt skede när de uppstår. Jag tar ofta t ex tiden när abstinensen gör sig påmind. Tar kanske en halstablett och noterar tiden. Efter fem, tio minuter är abstinensen bortglömd. Då vet jag till nästa gång att det brukar gå över på ca 10 min. Gör något jag normalt inte gör, kanske äter en morot när det känns lite tomt i munnen. Är också förberedd med halstabletter och kanske djupa andetag inför de situationer då abstinensen brukar vara jobbigast - när jag vaknar eller efter måltider. Eller förbereda mig mentalt att inte titta på snusburkarna när jag står vid kassan. Att belöna mig själv med vettiga grejer än att belöna mig med nikotin osv. Listan kan göras lång
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)