Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-06-19, 10:48   #556
sfettseeee
Registered User
 
Reg.datum: May 2022
Inlägg: 6
Någon som sitter inne på någon text/studie/artikel man kan läsa som handlar om opiatmissbruk och testonivåer?
__________________
Testosteron booster - https://testogen.com
sfettseeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-06-19, 10:58   #557
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av sfettseeee Visa inlägg
Någon som sitter inne på någon text/studie/artikel man kan läsa som handlar om opiatmissbruk och testonivåer?
Fritt ur minnet från när jag läste om det där så kan drogmissbruk störa hormonsystemet rejält. Det ska vara vanligt med t.ex. infertilitet bland vissa grupper av missbrukare (heroinister exempelvis).
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-24, 10:15   #558
Luddsson
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2015
Inlägg: 667
Jag har fått remiss för testosteronbehandling. Tydligt under gränsvärde.

Världen känns lite upp och ner nu. Jag får inte springa lika mycket, vilket jag är okej med egentligen. Kan jag få tillbaka erektionsförmågan är jag gladare än någonsin.

Finns det några som under senare tid gjort testosteronbehandling? Hur mår ni och hur lång tid tar det?
Luddsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-24, 10:34   #559
Notorious P
Registered User
 
Reg.datum: May 2022
Inlägg: 60
Citat:
Ursprungligen postat av Luddsson Visa inlägg
Jag har fått remiss för testosteronbehandling. Tydligt under gränsvärde.

Världen känns lite upp och ner nu. Jag får inte springa lika mycket, vilket jag är okej med egentligen. Kan jag få tillbaka erektionsförmågan är jag gladare än någonsin.

Finns det några som under senare tid gjort testosteronbehandling? Hur mår ni och hur lång tid tar det?
Härligt att du fått en remiss! Håll oss gärna uppdaterad om hur det går.

Även om jag tror att fastans fördelar ofta förmedlas väldigt överdrivet så tror jag ändå att fasta kan vara bra för hormoner i kroppen. Är det någonting du har testat?
Notorious P är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-24, 10:55   #560
Luddsson
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2015
Inlägg: 667
Citat:
Ursprungligen postat av Notorious P Visa inlägg
Härligt att du fått en remiss! Håll oss gärna uppdaterad om hur det går.

Även om jag tror att fastans fördelar ofta förmedlas väldigt överdrivet så tror jag ändå att fasta kan vara bra för hormoner i kroppen. Är det någonting du har testat?
Med tanke på att testobristen antingen har att göra med tidigare ätstörning och/eller möjlig energibrist så är nog fasta det sista jag ska göra.

Men finns det annat jag kan göra själv tro?
Luddsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-24, 12:50   #561
te1on
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 219
Jag kämpar på för att undvika behandling , har gått upp 7kg och värdena blir bättre.
Så hoppas kunna lösa detta utan behandling.
Bara att käka på.
Körde på med för mycket träning och för lite energi. Helt pga okunskap , tyckte jag käkade på bra men tydligen inte. Så nu ökar jag energi intaget , vilket bara är trevlig
te1on är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-24, 13:18   #562
Luddsson
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2015
Inlägg: 667
Citat:
Ursprungligen postat av te1on Visa inlägg
Jag kämpar på för att undvika behandling , har gått upp 7kg och värdena blir bättre.
Så hoppas kunna lösa detta utan behandling.
Bara att käka på.
Körde på med för mycket träning och för lite energi. Helt pga okunskap , tyckte jag käkade på bra men tydligen inte. Så nu ökar jag energi intaget , vilket bara är trevlig
Varför vill du inte ha behandling? Det enda jag vill är att bli normal igen. Hoppas verkligen jag får den hjälp jag behöver, det verkar vara svårt att få testosteronhjälp.. Men jag har ju fått remiss till rätt enhet som ger det i alla fall.

Kan jag göra något själv? Tillskott, träna, vila, mat?
Luddsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-24, 13:34   #563
te1on
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 219
Citat:
Ursprungligen postat av Luddsson Visa inlägg
Varför vill du inte ha behandling? Det enda jag vill är att bli normal igen. Hoppas verkligen jag får den hjälp jag behöver, det verkar vara svårt att få testosteronhjälp.. Men jag har ju fått remiss till rätt enhet som ger det i alla fall.

Kan jag göra något själv? Tillskott, träna, vila, mat?
Behanling känns om att den blir livslång, hoppas få igång systemet på egenhand. Eftersom det verkar vara relaterat till energibrist och ingen sjukdom bakom det.
Gäller bara att dra ner på träningen, sova och se till att få i sig ordentligt med energi.
Käkar mycket nötter och ökat kolhydrater rejält. Hoppas att det skall funka.
te1on är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-24, 14:39   #564
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av te1on Visa inlägg
Behanling känns om att den blir livslång, hoppas få igång systemet på egenhand. Eftersom det verkar vara relaterat till energibrist och ingen sjukdom bakom det.
Gäller bara att dra ner på träningen, sova och se till att få i sig ordentligt med energi.
Käkar mycket nötter och ökat kolhydrater rejält. Hoppas att det skall funka.
Det går bra att få hjälp att stimulera/starta det endokrina systemet som styr det här med annan medicin än TRT. Du borde kunna få hjälp om du kontaktar en klinik som arbetar med endokrinologi.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-24, 14:44   #565
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av Luddsson Visa inlägg
Jag har fått remiss för testosteronbehandling. Tydligt under gränsvärde.

Världen känns lite upp och ner nu. Jag får inte springa lika mycket, vilket jag är okej med egentligen. Kan jag få tillbaka erektionsförmågan är jag gladare än någonsin.

Finns det några som under senare tid gjort testosteronbehandling? Hur mår ni och hur lång tid tar det?
Kolla om du kan få HCG samtidigt som TRT för testikelfunktionens skull, exogent testosteron utan HCG behandling atrofierar testiklarna vilket nedreglerar produktion av Pregnenolonem, detta kan leda till sämre mentalt och fysiskt välmående.

https://www.excelmale.com/forum/thre...e-in-men.3990/
https://en.wikipedia.org/wiki/Pregnenolone
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-24, 19:53   #566
Luddsson
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2015
Inlägg: 667
Men är det säkert att man får TRT bara för att man fått remiss till Anova? Läser man den här tråden verksamhet det närmast omöjligt..
Luddsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-24, 22:04   #567
Dogmatix
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 213
Citat:
Ursprungligen postat av Luddsson Visa inlägg
Men är det säkert att man får TRT bara för att man fått remiss till Anova? Läser man den här tråden verksamhet det närmast omöjligt..
Nej, en remiss är aldrig en garanti och när man väl börjar så är det lite point of no return och man måste fortsätta livet ut. Vad ligger dina värden på?
Dogmatix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-24, 22:05   #568
Dogmatix
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 213
Citat:
Ursprungligen postat av Luddsson Visa inlägg
Kan jag göra något själv? Tillskott, träna, vila, mat?
D-vitamin, Zink och magnesium kan hjälpa.
Dogmatix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-25, 15:45   #569
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 726
Citat:
Ursprungligen postat av Luddsson Visa inlägg
Med tanke på att testobristen antingen har att göra med tidigare ätstörning och/eller möjlig energibrist så är nog fasta det sista jag ska göra.

Men finns det annat jag kan göra själv tro?

Äta i normala mänger för din vikt / längd, stressa lite, sova bra, äta regelbundet, träna i lagom mängder både kondition och styrka.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-25, 15:50   #570
Luddsson
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2015
Inlägg: 667
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Äta i normala mänger för din vikt / längd, stressa lite, sova bra, äta regelbundet, träna i lagom mängder både kondition och styrka.



Ska försöka stressa mindre. Lägger ner allt kosttänk. Men tappade all energi och matlust av det här, blev riktigt nere. Ska försöka få i mig husmanskost typ.

Är orolig att jag inte får den hjälp jag behöver. Läkaren sa inte mer att jag fått en remiss och kommer nog få gel/spruta. Är det svårt att få hjälp med testosteron?
Luddsson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)