Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2022-06-07, 09:22   #1
Huckleberry
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2022
Inlägg: 7
Helkroppspass - hur ska man tänka?

Jag vill träna tre helkroppspass i veckan. Hur skall man tänka? Hur många övningar och totalt antal set? Är det bättre med fler sets i samma övning än flera med färre. Exempelvis om man tränar bröst är det bättre att köra 8 set hantelpress eller 2 olika övningar? Spelar det någon roll?
Huckleberry är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-06-07, 11:53   #2
YDDERG
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 10
Jag kör nu 3 dagar helkropp över sommaren. Kör benfokus måndag , rygg onsdag , bröst fredag. Fokus innebär att jag kör 2-3 övningar för den muskeln den dagen och alla andra dagar får den muskeln endast 1 övning.

Jag skulle köra 2 olika övningar med 4 set istället för 1 med 8 t.ex hantelpress och flyes

Sikta på 10-15 set på 3 övningar för varje muskel/vecka börja lågt i sets och öka om återhämtningen är bra.

Omd u inte vill göra det så krånligt så kör stronglifts 5x5 det ger bra grund.
YDDERG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-06-07, 14:44   #3
Huckleberry
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2022
Inlägg: 7
Citat:
Ursprungligen postat av YDDERG Visa inlägg
Jag kör nu 3 dagar helkropp över sommaren. Kör benfokus måndag , rygg onsdag , bröst fredag. Fokus innebär att jag kör 2-3 övningar för den muskeln den dagen och alla andra dagar får den muskeln endast 1 övning.

Jag skulle köra 2 olika övningar med 4 set istället för 1 med 8 t.ex hantelpress och flyes

Sikta på 10-15 set på 3 övningar för varje muskel/vecka börja lågt i sets och öka om återhämtningen är bra.

Omd u inte vill göra det så krånligt så kör stronglifts 5x5 det ger bra grund.
Okej, men hur många set innehåller ett pass för dig då? Kan du ge ett konkret exempel på hur ditt program ser ut?
Huckleberry är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)