Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-07, 15:29   #1051
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan1 Visa inlägg
Varför går jag ner i vikt så otroligt lätt? Har jättelätt för att gå ner i vikt, att gå upp i vikt är dock inte lika lätt fast jag kan gå upp utan några problem men bara jag inte äter tillräckligt på 2-3 dagar så har jag gått ner ett par kg hur lätt som helst! Varför blir det så?
Du äter som en liten tösaflicka.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 15:48   #1052
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Crossfit är en ny sport som verkligen slog igenom. Man blandade in lite styrkemoment och gjorde sin egen grej. Tror ni att Strength Wars är något som kommer att växa och bli riktigt stort? Personligen så finnar jag det väldigt underhållande. Min gissning är att arrangörernas långsiktiga mål är att få deras koncept erkänt som en riktig sport.
Jag tror den typen av format kommer bli större, absolut. Finns även en drös med calisthenicstävlingar tex: http://uflpro.com/
Såg bara klipp från en tävling, verkar vara liknande men mer kroppsviktsövningar, tex chins med +20 kg osv
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 17:20   #1053
Tristan1
Registered User
 
Tristan1s avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: SnapCity
Inlägg: 323
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Du äter som en liten tösaflicka.
Jasså?
Har gått upp från 65kg till 80 kg på ungefär 1 år och du säger att jag äter för lite?
Tristan1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 18:55   #1054
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Tråden för dumma frågor

Citat:
Ursprungligen postat av Tristan1 Visa inlägg
Jasså?
Har gått upp från 65kg till 80 kg på ungefär 1 år och du säger att jag äter för lite?


Anledningen till att du går ner sade du ju själv. "Äter jag dåligt 1-2 dar så går jag ner". Det är väl inget konstigt, eller?

Du ligger antagligen på en kv som din kropp vanligtvis inte "vill vara på" eller "behöver" så om du inte håller kcalstandard för den kroppsvikten kommer kroppen vilja anpassa sig för det lägre. If u get My point


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2017-08-07 klockan 19:00.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 19:01   #1055
Tristan1
Registered User
 
Tristan1s avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: SnapCity
Inlägg: 323
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Anledningen till att du går ner sade du ju själv. "Äter jag dåligt 1-2 dar så går jag ner". Det är väl inget konstigt, eller?

Du ligger antagligen på en kv som din kropp vanligtvis inte "vill vara på" eller "behöver" så om du inte håller kcalstandard för den kroppsvikten kommer kroppen vilja anpassa sig för det lägre. If u get My point


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nej förstår inte riktigt, 80kg morgonvikt har jag vägt ett tag och "behöver" ju gå upp mer i vikt på mina 190cm. Eller?
Brukar ligga på 3000kcal per dag sedan blir det vissa dagar då jag inte äter mer än 2000kcal och då brukar jag ramla ner till 78kg morgonvikt

Senast redigerad av Tristan1 den 2017-08-07 klockan 19:05.
Tristan1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 19:10   #1056
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Då är det vattenvikt som skiftar.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 19:11   #1057
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan1 Visa inlägg
Nej förstår inte riktigt, 80kg morgonvikt har jag vägt ett tag och "behöver" ju gå upp mer i vikt på mina 190cm. Eller?
Brukar ligga på 3000kcal per dag sedan blir det vissa dagar då jag inte äter mer än 2000kcal och då brukar jag ramla ner till 78kg morgonvikt
behöver gör du såklart inte, allt är efter dina målsättningar.

Kan du göra kvalitativa ökningar vid fortsatt uppgång och du är nöjd med situationen så kör på.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 19:22   #1058
Tristan1
Registered User
 
Tristan1s avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: SnapCity
Inlägg: 323
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Då är det vattenvikt som skiftar.
Ja så är det nog
Tristan1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 03:06   #1059
waspen123
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Söderhamn
Inlägg: 423
Tips på att komma igång med träningen på riktigt igen? Precis gått från arbetslös till att oftast jobba 10-12 timmars pass på lager. väldigt fysiskt jobb, kunder som ska ha 300kg kött/20 burkar saltgurka ala 9kg styck osv osv.

Hade tänkt att kliva upp typ 10, gymma vid 11 och börja jobba 13 (13-22 oftast, men väldigt ofta övertid) men blir att man sover till 12-12:30 åker o jobbar sen sover igen efter lite soffslöande. Ledig torsd/fred/tisd dock så då blir det iaf ett rejält pass per vecka, går fortfarande frammåt men känns inte optimalt. Tips på att orka med träningen före jobbet? Tar HMB och Creatine, inte märkt ett dugg skillnad av HMB't än men iofs bara tagit det i 2v nu. Hade hoppats på att det skulle hjälpa.
waspen123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 06:15   #1060
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av waspen123 Visa inlägg
Tips på att komma igång med träningen på riktigt igen? Precis gått från arbetslös till att oftast jobba 10-12 timmars pass på lager. väldigt fysiskt jobb, kunder som ska ha 300kg kött/20 burkar saltgurka ala 9kg styck osv osv.

Hade tänkt att kliva upp typ 10, gymma vid 11 och börja jobba 13 (13-22 oftast, men väldigt ofta övertid) men blir att man sover till 12-12:30 åker o jobbar sen sover igen efter lite soffslöande. Ledig torsd/fred/tisd dock så då blir det iaf ett rejält pass per vecka, går fortfarande frammåt men känns inte optimalt. Tips på att orka med träningen före jobbet? Tar HMB och Creatine, inte märkt ett dugg skillnad av HMB't än men iofs bara tagit det i 2v nu. Hade hoppats på att det skulle hjälpa.
Jag sover emellanåt för lite p.g.a. att jag tränar på morgonen. Går upp ca 1-1,5 h innan jag ska gå till gymmet eftersom att det är skönt att vakna till hemma, och inte när man väl är på gymmet. Koffein är min lösning. Antingen en halvliter energidryck eller ett gäng koppar kaffe, sen är man igång.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 06:29   #1061
Rolv
Registered User
 
Rolvs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 223
Citat:
Ursprungligen postat av waspen123 Visa inlägg
Tips på att komma igång med träningen på riktigt igen? Precis gått från arbetslös till att oftast jobba 10-12 timmars pass på lager. väldigt fysiskt jobb, kunder som ska ha 300kg kött/20 burkar saltgurka ala 9kg styck osv osv.

Hade tänkt att kliva upp typ 10, gymma vid 11 och börja jobba 13 (13-22 oftast, men väldigt ofta övertid) men blir att man sover till 12-12:30 åker o jobbar sen sover igen efter lite soffslöande. Ledig torsd/fred/tisd dock så då blir det iaf ett rejält pass per vecka, går fortfarande frammåt men känns inte optimalt. Tips på att orka med träningen före jobbet? Tar HMB och Creatine, inte märkt ett dugg skillnad av HMB't än men iofs bara tagit det i 2v nu. Hade hoppats på att det skulle hjälpa.


Självdiciplin, och prioritera din lediga tid. Bara upp till dig själv. Du jobbar ju inte mer än medelsvensson. Du har ju hela förmiddagen på dig. Hinner du verkligen inte träna innan jobbet, så kanske inte träningen är så viktig?! Det är ju inget komplicerat livspussel du ska få ihop.
Hade själv kl på ringning 06:30 idag för träning, eftersom jag väntar besök av en larmtekniker kl:08, och det finns risk för att jag måste göra annat på fm innan jobb. När jag väl vakna komma jag på att det finns risk för att en annan hantverkare dyker upp kl 07, så jag våga trots allt inte åka, men det är en annan historia.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Rolv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 07:08   #1062
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av waspen123 Visa inlägg
Tips på att komma igång med träningen på riktigt igen? Precis gått från arbetslös till att oftast jobba 10-12 timmars pass på lager. väldigt fysiskt jobb, kunder som ska ha 300kg kött/20 burkar saltgurka ala 9kg styck osv osv.

Hade tänkt att kliva upp typ 10, gymma vid 11 och börja jobba 13 (13-22 oftast, men väldigt ofta övertid) men blir att man sover till 12-12:30 åker o jobbar sen sover igen efter lite soffslöande. Ledig torsd/fred/tisd dock så då blir det iaf ett rejält pass per vecka, går fortfarande frammåt men känns inte optimalt. Tips på att orka med träningen före jobbet? Tar HMB och Creatine, inte märkt ett dugg skillnad av HMB't än men iofs bara tagit det i 2v nu. Hade hoppats på att det skulle hjälpa.


Förstår inte problemet? Du har ju OPTIMALA förutsättningar! Ta dig i kragen och sluta sova till 12 så hinner du ju träna i flera timmar varje dag.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 09:08   #1063
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av waspen123 Visa inlägg
Tips på att komma igång med träningen på riktigt igen? Precis gått från arbetslös till att oftast jobba 10-12 timmars pass på lager. väldigt fysiskt jobb, kunder som ska ha 300kg kött/20 burkar saltgurka ala 9kg styck osv osv.

Hade tänkt att kliva upp typ 10, gymma vid 11 och börja jobba 13 (13-22 oftast, men väldigt ofta övertid) men blir att man sover till 12-12:30 åker o jobbar sen sover igen efter lite soffslöande. Ledig torsd/fred/tisd dock så då blir det iaf ett rejält pass per vecka, går fortfarande frammåt men känns inte optimalt. Tips på att orka med träningen före jobbet? Tar HMB och Creatine, inte märkt ett dugg skillnad av HMB't än men iofs bara tagit det i 2v nu. Hade hoppats på att det skulle hjälpa.
Menar du att du är ledig en av de darna eller 3 dar i veckan. Jag hade istället satsat på längre pass under de lediga darna om du är ledig 3 dar i veckan. Tycker det skulle kännas slitsamt att inte hinna med nåt annat än gym och jobb om darna.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 09:17   #1064
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Tycker det skulle kännas slitsamt att inte hinna med nåt annat än gym och jobb om darna.
Skillnaden mellan mig och TS är att han jobbar 10-12 timmar/dag, när jag jobbade kväll var det alltid nio timmar. Det gjorde att jag hann med lite annat än bara gym och jobb. Men hade jag haft TS situation hade jag lätt dedikerat de där jobbdagarna till enbart jobb och gym. Sen gjort det jag känt för på de lediga dagarna.

Det förutsätter att man inte är uppe en massa timmar efter jobbet utan går och lägger sig ganska snart efter hemkomst. Jag jobbade 15-24, gick upp kring 10 dagen efter, sysselsatte mig med något under någon timme, tränade och drog till jobbet. Sedan ledig fredag, lördag och söndag. Tyckte att det var ett ganska soft upplägg.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 09:45   #1065
skattefusk
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 213
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Skillnaden mellan mig och TS är att han jobbar 10-12 timmar/dag, när jag jobbade kväll var det alltid nio timmar. Det gjorde att jag hann med lite annat än bara gym och jobb. Men hade jag haft TS situation hade jag lätt dedikerat de där jobbdagarna till enbart jobb och gym. Sen gjort det jag känt för på de lediga dagarna.

Det förutsätter att man inte är uppe en massa timmar efter jobbet utan går och lägger sig ganska snart efter hemkomst. Jag jobbade 15-24, gick upp kring 10 dagen efter, sysselsatte mig med något under någon timme, tränade och drog till jobbet. Sedan ledig fredag, lördag och söndag. Tyckte att det var ett ganska soft upplägg.
Tränat?
skattefusk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)