Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-06, 10:53   #1741
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Jag tog 185x3 i marklyft igår. Brukar köra mark en gång per vecka i RPT stil.

Nu är det så att jag är extremt sugen på att dra 200kg i mitt liv. Tror ni jag har 200kg i mig om jag drar 185x3?
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 13:27   #1742
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Jag tog 185x3 i marklyft igår. Brukar köra mark en gång per vecka i RPT stil.

Nu är det så att jag är extremt sugen på att dra 200kg i mitt liv. Tror ni jag har 200kg i mig om jag drar 185x3?
Absolut!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 15:00   #1743
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Hur tungt är 100kg i ryck? Jag tycker det ser coolt ut och skulle vilja klara av det..
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 15:15   #1744
amarth
Frontmaster Flex
 
amarths avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Norrköping/Luleå
Inlägg: 563
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Hur tungt är 100kg i ryck? Jag tycker det ser coolt ut och skulle vilja klara av det..
Motsvarar väl runt 155 kg knäböj bak om man har hyfsad teknik.
amarth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 16:07   #1745
daawg
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 21
Vet inte om frågan hamnar rätt men kör här och hoppas på det bästa.
Har nyss börjat plugga så har gått från att gå väldigt mycket om dagarna till att sitta på röven hela tiden.
När jag räknar ut mitt kcal behov så använder jag formeln som finns på deff-guiden av king grub men vet inte riktigt vad aktivitetsfaktorn kan tänkas vara på(1.2-2.0).
Jag snittar väl ca 6 pass vecka där ca 3 är på gymmet och 3 är thaiboxning.

Så till alla er experter där ute, vad är era gissningar att min aktivitetsfaktor är?
daawg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 16:15   #1746
Xtreme-G
No brain, no gain
 
Xtreme-Gs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Stockholm/Linköping
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av daawg Visa inlägg
Så till alla er experter där ute, vad är era gissningar att min aktivitetsfaktor är?
Vet du din förbrukning från tidigare gör du nog bäst i att bara beräkna de ändringar du gjort i ditt liv från att röra dig mer till att sitta mer genom att titta på förbränningen för dessa aktiviteter och varaktigheten. Aktivitetsfaktor är ett mycket trubbigt mått.
Xtreme-G är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 17:06   #1747
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Hur tungt är 100kg i ryck? Jag tycker det ser coolt ut och skulle vilja klara av det..
Du har definitivt grundstyrkan i dig för att klara det, är nog mest själva kraftutvecklingen vid "klippet", rörlighet och styrka i topposition som du skulle behöva öva på för att klara att fula upp 100 kg. Ska det bli snyggt så kan du nog se fram emot rätt mycket teknikdrillande :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 17:10   #1748
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Du har definitivt grundstyrkan i dig för att klara det, är nog mest själva kraftutvecklingen vid "klippet", rörlighet och styrka i topposition som du skulle behöva öva på för att klara att fula upp 100 kg. Ska det bli snyggt så kan du nog se fram emot rätt mycket teknikdrillande :P
Tack! Får testa lite, kollat när atb lärde berg ryck.
Äh de behöver inte va snyggt!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 22:01   #1749
daawg
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 21
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme-G Visa inlägg
Vet du din förbrukning från tidigare gör du nog bäst i att bara beräkna de ändringar du gjort i ditt liv från att röra dig mer till att sitta mer genom att titta på förbränningen för dessa aktiviteter och varaktigheten. Aktivitetsfaktor är ett mycket trubbigt mått.
Tidigare har jag varit viktstabil på ca 3000 kcal om man ska slå ut ett snitt under en längre period.
Jo det är ett ganska oklart mått men samtidigt det bästa jag har att gå på Jag funderat på att räkna ut hur mycket kcal jag förbränner helt stillasittandes och sedan bara plussa på för de aktiviteterna jag gör. Men samtidigt känns det väldigt svårt att veta hur mycket energi man gör av med under ett pass.
daawg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 22:21   #1750
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Vad för kampsport ska man utöva om man vill ha bra konditionsträning men inte vill få en massa hjärnceller förstörda? Godtycklig sport utan att tävla?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 22:34   #1751
Vickan96
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2017
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vad för kampsport ska man utöva om man vill ha bra konditionsträning men inte vill få en massa hjärnceller förstörda? Godtycklig sport utan att tävla?
Kanske brottning? Alternativt BJJ eller SW, har själv sysslat en del med dessa sporter och fyspassen samt sparringen kan vara riktigt grisig.
Vickan96 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 23:07   #1752
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vad för kampsport ska man utöva om man vill ha bra konditionsträning men inte vill få en massa hjärnceller förstörda? Godtycklig sport utan att tävla?
Du kan ju boxningsträna utan själva Sparringen/Tävla.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 23:11   #1753
Danomax
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Umeå
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vad för kampsport ska man utöva om man vill ha bra konditionsträning men inte vill få en massa hjärnceller förstörda? Godtycklig sport utan att tävla?
Tänkte också på brottning eller judo och sen finns det ju markeringskarate också, där man inte träffar med slagen + använder skydd.
Danomax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 00:34   #1754
jedidavve
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 2
detta är säkert en riktigt korkad fråga men, för viktminskning, kalorier in, kalorier ut, om jag ligger på ca 2500-3000 kalorier och vill minska vikt och kör på -500 kalorier per dag och med viktträning bränner ca 400-500 kalorier? samt någon form av cardio säg ca 300-500 kanske? hur bränner jag resten av kalorierna för att faktiskt ligga minus vid dagens slut? känns som man måste träna hela tiden eller?
jedidavve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 09:03   #1755
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av jedidavve Visa inlägg
detta är säkert en riktigt korkad fråga men, för viktminskning, kalorier in, kalorier ut, om jag ligger på ca 2500-3000 kalorier och vill minska vikt och kör på -500 kalorier per dag och med viktträning bränner ca 400-500 kalorier? samt någon form av cardio säg ca 300-500 kanske? hur bränner jag resten av kalorierna för att faktiskt ligga minus vid dagens slut? känns som man måste träna hela tiden eller?


Din kropp förbränner kalorier av att existera.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)