Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-10, 22:30   #256
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Bra presterat med PBna : )
Tack! Men jag är inte under 25 på 5 km än, blir kanske nästa försök

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Mysig bild

Mycket bra sprunget alltså! Persa med 2:41 är ju sjukt bra, snyggt : ) snart sitter ju 10 km på 50 min!

Men himla tråkigt med ryggen och armen. Hoppas att du hittar något som hjälper mot det så fort som möjligt \o/
Tack! Haha 10 km under 50 är nog rätt långt bort ännu, tror jag satte målet att komma under 54 min i år. Men vem vet, om allt flyter på så kan jag kanske kapa ett par minuter till
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 22:41   #257
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
2017-01-08

Löpband:
Sträcka: 3 km
Tid: 19:03
Lutning: 2.0 %

Kommentar:
Väldigt lugnt myspass med lite extra lutning.


2017-01-10

FU-bänk med stopp:
20 kg: 30
30 kg: 8
40 kg: 8, 8, 8

Chins:
Med kip (aka bensprattel): 5, 1, 1, 1... osv
Strikt: Nästan 3
Med gummiband: 5, 4, 4

Hantelrodd:
18 kg: 8
20 kg: 8
22 kg: 8
(per arm)

Kommentar:
Blir bara klenare och klenare i bänken. Nu är iofs FU-bänkar med stopp rätt tungt i sig men så här illa borde det inte vara. Nåja, vem bryr sig om vad man bänkar egentligen...? Chinsen går lite framåt i alla fall, var väldigt nära att fixa 3 strikta idag. 5 st med bensprattel är väl också någon form av PB. Löpning imorgon
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-12, 17:06   #258
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
2018-01-12

Löpband:
Sträcka: 5 km
Tid: 24:54 PB!
Genomsnittligt tempo: 4:59 min/km
Lutning: 0.5%

Uppvärmning 2 km lugn jogg, nedvarvning 1 km promenad

Kommentar:
Äntligen under 25 min PB med 20 sek. I helgen blir det någon form av långdistanspass tror jag.
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-12, 20:56   #259
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Bra sprunget!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-13, 08:57   #260
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Snyggt med chinsen! Och bra sprunget
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-14, 18:18   #261
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Bra sprunget!
Tack! Känns väldigt bra Men du tog dig också under 25 va?

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Snyggt med chinsen! Och bra sprunget
Tack! Tur att nånting går framåt i alla fall när bänken tjurar.
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-14, 18:27   #262
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
2018-01-14

Löpband:
Sträcka: 5 km
Tid: 31:03
Genomsnittligt tempo: 6:13 min/km
Lutning: 1%

Total sträcka 2018: 39,1 km

Kommentar:
Mycket lugnt pass, bara för att göra någonting och samla lite kilometrar i kroppen. Haft svårt med sömnen senaste dagarna pga ryggen och värken i armen, så idag fanns inte mycket energi. Sambon har försökt massera, dränka in allt i liniment och dra i armen tills den domnar men inget hjälper. Har bokat en kiropraktortid imorgon, får hoppas att det hjälper för jag orkar inte med detta längre

Ligger bra till än så länge gällande mitt mål för 2018 med 75 sprungna mil i alla fall. Eftersom runkeepern inte verkar nollställa total sträcka vid årsskiftet så tänkte jag försöka hålla koll på det här istället
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 22:34   #263
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Var hos kiropraktorn igår. Tyvärr har det inte hjälpt det minsta, då det strålar ut i armen och ända ut i fingrarna fortfarande. Hon hävdade att jag var stel i ryggen och att jag behövde gå minst 4 ggr för att få resultat... känns mest som ett försäljningsknep. Är ju inte direkt billigt att gå dit så på 4 ggr blir jag ruinerad Det kan det ju förvisso vara värt om det hjälper, men det verkar det ju inte göra. Gah Vet inte vad nästa steg är...
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 15:41   #264
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Var hos kiropraktorn igår. Tyvärr har det inte hjälpt det minsta, då det strålar ut i armen och ända ut i fingrarna fortfarande. Hon hävdade att jag var stel i ryggen och att jag behövde gå minst 4 ggr för att få resultat... känns mest som ett försäljningsknep. Är ju inte direkt billigt att gå dit så på 4 ggr blir jag ruinerad Det kan det ju förvisso vara värt om det hjälper, men det verkar det ju inte göra. Gah Vet inte vad nästa steg är...
Fy fan vad tråkigt jo, det låter väldigt mycket som ett försäljningsknep.

Har du varit hos någon riktigt kompetent sjukgymnast? Där har du ju även högkostnadsskyddet, så efter ett tag blir det ju gratis under en lång tid.


Men jävlar vad bra sprunget! 5 km under 25 och rejält pers, snyggt! som sagt, ge det ett tag till och några långpass till, så är du och nosar på ~50 på 10 km!

Och grymt chinsat! \o/ Mot 5 strikta!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 09:49   #265
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Fy fan vad tråkigt jo, det låter väldigt mycket som ett försäljningsknep.

Har du varit hos någon riktigt kompetent sjukgymnast? Där har du ju även högkostnadsskyddet, så efter ett tag blir det ju gratis under en lång tid.


Men jävlar vad bra sprunget! 5 km under 25 och rejält pers, snyggt! som sagt, ge det ett tag till och några långpass till, så är du och nosar på ~50 på 10 km!

Och grymt chinsat! \o/ Mot 5 strikta!
Bra idé med sjukgymnast. Ska ta och ringa vårdcentralen imorgon och försöka få en tid. Fick panik på armen igår kväll när jag skulle sova så jag slog den mot en dörrkarm tills allt gjorde ont istället (skönare så än när det drar på vissa ställen). Har bett sambon ställa sig på den men det har han inte gått med på än

Tack! Mål nummer ett är att springa under 55 dock haha!
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 10:06   #266
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Jag gjorde misstaget att gå till en kiropraktor som ville boka massor med återbesök och det enda som hände vad att han gjorde ledmanipulationer vilket inte hjälpte ett dugg. Problemet visade sig vara en vagt diskbråck i nacken istället, det orsakade min strålning i armen, så det framkom efter "riktig" sjukvård med röntgen....

För min del så kändes det typ vid armbågen på utsidan, så jag var själv säker på att något var tokigt med armen (inte nacken, huuh).

Håller tummarna för att det är något lindrigt för din del iaf. Bra sprunget innan för övrigt, 5-tempo redan alltså
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 11:04   #267
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag gjorde misstaget att gå till en kiropraktor som ville boka massor med återbesök och det enda som hände vad att han gjorde ledmanipulationer vilket inte hjälpte ett dugg. Problemet visade sig vara en vagt diskbråck i nacken istället, det orsakade min strålning i armen, så det framkom efter "riktig" sjukvård med röntgen....

För min del så kändes det typ vid armbågen på utsidan, så jag var själv säker på att något var tokigt med armen (inte nacken, huuh).

Håller tummarna för att det är något lindrigt för din del iaf. Bra sprunget innan för övrigt, 5-tempo redan alltså
Har avbokat återbesöket nu så ska vända mig till vanliga vården istället. Hur blev du av med dina problem och hur lång tid tog det?

Mitt började ju med att jag drog till nacken, sen har smärtan successivt flyttat från nacke -> rygg -> arm/armbåge -> underarm och nu ända ut i handen och pek-/långfinger på några veckors tid. Tur att armen tar slut där i alla fall Gud vad jag avskyr diffusa problem som ingen vet vad det är, var samma med ländryggen och knäna
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.

Senast redigerad av Carolinew den 2018-01-18 klockan 11:07.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 11:06   #268
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
2018-01-17

Löpband:
Sträcka: 12 km
Tid: 01:16:15
Genomsnittligt tempo: 6:21 min/km
Lutning: 0.5%

Total sträcka 2018: 51,1 km

Kommentar:
Kände mig otroligt klumpig igår, och löpsteget var därefter. Fick ont typ överallt ffa i knäna så vågade inte fortsätta längre även om planen var 18 km. Konditionsmässigt kändes det som att jag knappt lyft ett finger, och löpbandet visade ca 145 i puls som mest, brukar ligga runt 185-190... Så det var ju trevligt men synd att knäna inte är med på tåget. Nya tag i helgen!
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 11:32   #269
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Har avbokat återbesöket nu så ska vända mig till vanliga vården istället. Hur blev du av med dina problem och hur lång tid tog det?

Mitt började ju med att jag drog till nacken, sen har smärtan successivt flyttat från nacke -> rygg -> arm/armbåge -> underarm och nu ända ut i handen och pek-/långfinger på några veckors tid. Tur att armen tar slut där i alla fall Gud vad jag avskyr diffusa problem som ingen vet vad det är, var samma med ländryggen och knäna
Det låter ju nästan som det jag åkte på och det var ett litet bråck och nervinklämning mellan C2/C3. För min del blev det bättre med ryggträning och att försöka ändra på kroppshållningen, men när jag sitter på långa flygresor så nyps nerven åt igen. Har den väl blivit retad så kan smärtan sitta i ett tag. Jag kunde liksom trycka på en punkt vid armbågen, om du tänker dig där du har själva benet/knölen och en bit ovanpå, där kändes det "skönt" om jag masserade. Lustigt dock när själva problemet var uppe i nacken liksom... .
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 00:20   #270
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Det låter ju nästan som det jag åkte på och det var ett litet bråck och nervinklämning mellan C2/C3. För min del blev det bättre med ryggträning och att försöka ändra på kroppshållningen, men när jag sitter på långa flygresor så nyps nerven åt igen. Har den väl blivit retad så kan smärtan sitta i ett tag. Jag kunde liksom trycka på en punkt vid armbågen, om du tänker dig där du har själva benet/knölen och en bit ovanpå, där kändes det "skönt" om jag masserade. Lustigt dock när själva problemet var uppe i nacken liksom... .
Okej, kiropraktorn jag var hos trodde inte att det var någon nerv i kläm eftersom reflexerna fungerade som vanligt i armen, så det vetetusan. Har inte hittat nån punkt som är skön att trycka på heller... Gick rätt hårt åt armen igår dock i ren frustration där bl.a. sambon gav djupmassage på under- och överarm där jag vek mig dubbel av smärta. Är både svullen och har begynnande blåmärken idag haha. Så kan väl konstatera att det inte var rätt väg att gå. Imorgon ska jag ringa vårdcentralen och försöka få något starkare smärtstillande utskrivet så man kan få sova i alla fall
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)