Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-05-30, 11:44   #541
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Glada människor är väl alltid attraktivare? Vem vill ha en surpuppa?
+1, positiv energi och glada människor står sjukt högt på min favoritlista... det är rentav ett krav, jag orkar inte med personer som är buttra, sura och bara belyser problem/hinder och dränerar ens egen energi. Då är livet bättre som singel.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 11:57   #542
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
.. det första "målet" borde ju rimligtvis vara att lära känna personen och se hur man trivs ihop, hur det känns och sådär. Att stressa in i något bara för att man saknar tvåsamheten känns helt fel. Liksom utgå från att det är en person man vill veta mer om.
Det där kallar jag dating. Om det nu finns en gnutta attraktion från start. Annars är det ju enbart på vänskaplig nivå och enligt mig blir bara vänskap (inte så "bara" iofs).

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Vad är attraktion, förresten? Visst kan man tycka att någon är hubbahubba i första anblicken... men det är ju resten också som skall passa. Kanske visar sig inte vara en så fantastisk person. Eller tvärtom, att när man fick reda på mer om personen inträffade plötsligt attraktionen.
Säger inte emot, detta har hänt mig många gånger - senast nu i veckan. Attraktionen kan släckas duktigt eller eldas på mer, däremot har jag aldrig varit med om att den har varit helt nollad och sedan kommit från ingenstans.

För mig är attraktion två delar: Den ena är FYSISK och den andra är MENTAL. De två bildar en helhetsattraktion.

Den fysiska attraktionen tror jag är starkare hos killar än tjejer överlag och jag törs generalisera här. Killar kan se en tjej i ett snyggt skal och direkt vilja ligga, medan tjejer oftast kräver en gnutta mental attraktion också för att tänka samma tanke. Undantag finns givetvis i båda roller.

Ofta väcks intresse för en person pga den fysiska attraktionen, man tycker någon är fin, söt, vacker, sexig osv och sedan lär man känna varandra bättre och får då veta mer om den mentala attraktionen. Det hela kan börja med att blickar utbyts i kassakön på ICA liksom, men då finns ju ändå en fysisk attraktion där, något som väcker intresse.

Alla har vi nog varit med om att tycka att en person ser bra ut och sedan känt hur attraktionen bara försvunnit när man börjat lära känna varandra bättre. Helhetsattraktionen har inte varit good enough.

Det som är främmande/obekant för mig är om man startar från 0 i fysisk attraktion. Då tror jag mer på att personerna har varit attraherade av varandra från start, men har på någotvis lagt lock på attraktionen. Alternativt att man förändras radikalt till det yttre, kanske en viktminskning, en viktökning, en ny klädstil, eller vadsom.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 12:29   #543
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Det som är främmande/obekant för mig är om man startar från 0 i fysisk attraktion. Då tror jag mer på att personerna har varit attraherade av varandra från start, men har på någotvis lagt lock på attraktionen. Alternativt att man förändras radikalt till det yttre, kanske en viktminskning, en viktökning, en ny klädstil, eller vadsom.
Det kan ju vara så att bekantingen som man från början var oattraherad av, gör nån förändring i sitt liv som påverkar både fysisk och mental attraktion.

Kan vara nån livsstilsförändring eller bara omvälvande förändring i livet som tex en flytt, uppbrott från gammalt dåligt leverne som personen vantrivdes med och plötsligt fick nog av, uppbrott från en partner, byte till ett roligare trivsammare jobb, osv osv.
Stora förändringar i livet är sånt som kan göra att man kommer till nya insikter och får en ny härligare attityd och inställning till saker och ting.
Och det är väl inte helt obekant att personer som mår dåligt ofta ser lite gråa och lama ut, medan en som mår bra är mycket mer lysande och sprudlande, får en helt annan uppsyn och rör sig och låter mycket piggare. Då kan man plötsligt bli attraherad av någon som man "bara" tyckte om som vän innan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 12:59   #544
mangemani
Amiga forever
 
mangemanis avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: sundsvall
Inlägg: 5 984
det råd jag kan ge är att helt glömma alla repliker,kommentarer,tips och tricks när man ska hitta sin partner.
att vara sej själv utan att överdriva,inte säga för mycket och inte försöka att imponera,funkar allra bäst enligt mej.
tycker tjejen sen inte om den man är,pfft,tough luck,gå då vidare,ingen ide att då fortsätta att försöka på en tjej som helt uppenbart bara kommer att vilja(eller kräva) att man ändrar på sej(ja om man inte är en toffel som vill ändra på sej och lyda partnerns piska dvs).
även om vissa tror att det inte är så,så är det ändå så att det finns flera därute som passar en helt perfekt och som även kan få intresse utav en själv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Livet är inte värt att leva om man inte ligger på minst 60 fps konstant.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 13:07   #545
rickardptrsn
Registered User
 
rickardptrsns avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 790
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
det råd jag kan ge är att helt glömma alla repliker,kommentarer,tips och tricks när man ska hitta sin partner.
att vara sej själv utan att överdriva,inte säga för mycket och inte försöka att imponera,funkar allra bäst enligt mej.
tycker tjejen sen inte om den man är,pfft,tough luck,gå då vidare,ingen ide att då fortsätta att försöka på en tjej som helt uppenbart bara kommer att vilja(eller kräva) att man ändrar på sej(ja om man inte är en toffel som vill ändra på sej och lyda partnerns piska dvs).
även om vissa tror att det inte är så,så är det ändå så att det finns flera därute som passar en helt perfekt och som även kan få intresse utav en själv.
+1 dock svåra å hitta :P
__________________
- Personlig tränare Sats
rickardptrsn är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 13:14   #546
Folke50
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 326
Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Har ni andra samma problem som jag?Jag brukar vara hos någon kompis ibland och så blir kl 2300 och man funderar på att dra till krogen.Ibland vill man oftast ej men man gör det endå för det känns lite som ett tvång när man är singel och vill hitta någon.Känner hela tiden en press att försöka hitta nya kläder osv för att kunna hitta någon eller få någon intresserad.Egentligen är det väl självförtoendet som borde jobbas mest på.
Von Hoffmaestro! "Problemet" är kanske att du utstrålar desperat skrivet i pannan på dig om du går ut med inställningen "ikväll måste jag få hem någon" Tycker du ska köra mer relaxed - ut och ha skoj, tjöta lite och flirta lite lätt och sen om du inte får med dig någon hem så är det ingen big deal. Du är 25? Du har ju förfan knappt börjat leva pojk =) Annat tips om du är ute efter seriösa förhållande är dejtingsidor på nätet Krogen är... tja...Funkar säkert för någon. Men där är det mer kvälls/nattdopp i grytan som hägrar, sen när man vaknar upp och inser vilken skräcködla man dragit hem / följt med hem då jävlar kommer ångesten krypandes =)
Folke50 är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 13:30   #547
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Det kan ju vara så att bekantingen som man från början var oattraherad av, gör nån förändring i sitt liv som påverkar både fysisk och mental attraktion.

Kan vara nån livsstilsförändring eller bara omvälvande förändring i livet som tex en flytt, uppbrott från gammalt dåligt leverne som personen vantrivdes med och plötsligt fick nog av, uppbrott från en partner, byte till ett roligare trivsammare jobb, osv osv.
Stora förändringar i livet är sånt som kan göra att man kommer till nya insikter och får en ny härligare attityd och inställning till saker och ting.
Och det är väl inte helt obekant att personer som mår dåligt ofta ser lite gråa och lama ut, medan en som mår bra är mycket mer lysande och sprudlande, får en helt annan uppsyn och rör sig och låter mycket piggare. Då kan man plötsligt bli attraherad av någon som man "bara" tyckte om som vän innan.
Det köper jag absolut. Då händer det något som kan väcka attraktionen, men jag tror just att något sådant behövs. Var skulle den annars komma ifrån sådär från ingenstans? =)
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 13:31   #548
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Folke50 Visa inlägg
Von Hoffmaestro! "Problemet" är kanske att du utstrålar desperat skrivet i pannan på dig om du går ut med inställningen "ikväll måste jag få hem någon" Tycker du ska köra mer relaxed - ut och ha skoj, tjöta lite och flirta lite lätt och sen om du inte får med dig någon hem så är det ingen big deal. Du är 25? Du har ju förfan knappt börjat leva pojk =) Annat tips om du är ute efter seriösa förhållande är dejtingsidor på nätet Krogen är... tja...Funkar säkert för någon. Men där är det mer kvälls/nattdopp i grytan som hägrar, sen när man vaknar upp och inser vilken skräcködla man dragit hem / följt med hem då jävlar kommer ångesten krypandes =)
+1
Krogen sux, eller iofs, vill man bara ha lite skoj så är det rätt place to be.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 14:48   #549
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bara jag som direkt tänker "orka...?" om det inte är våldspassion på en gång? Jag menar, fan... orka?
Tränar inte du HIT också?
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 15:16   #550
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Det där kallar jag dating. Om det nu finns en gnutta attraktion från start. Annars är det ju enbart på vänskaplig nivå och enligt mig blir bara vänskap (inte så "bara" iofs).
Kanske, men istället för att ha utgångsläget "nu ska jag bli ihop med den här människa" så tänker man "hmm, vad är det här för någon?"

Jag menar bara att vissa är alldeles för fokuserade på ihopablivande ("fjärilar i magen!" / "omg, nå'n gillar mig!") att de glömmer av personen de faktiskt skall bli ihop med också. De som oftast bruka säga "jag måste ha en flick-/pojkvän, hur skall jag bära mig åt?". Jag anser att det är fel sätt att se på saken.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Säger inte emot, detta har hänt mig många gånger - senast nu i veckan. Attraktionen kan släckas duktigt eller eldas på mer, däremot har jag aldrig varit med om att den har varit helt nollad och sedan kommit från ingenstans.
Ptja, jag har en hel del tjejkompisar som ser bra ut och är schyssta men som är upptagna/ointresserade/funkar-bättre-som-kompisar. Såvida personen inte är tvärful utanpå eller inuti finns det oftast någon sorts attraktion - behöver inte vara kärleks-/sexuell attraktion - eftersom man ju faktiskt blivit vänner till att börja med. Någon/några sidor man tycker om. Inte sant?

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
För mig är attraktion två delar: Den ena är FYSISK och den andra är MENTAL. De två bildar en helhetsattraktion.
Javisst. Så är det väl hos de flesta?

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Ofta väcks intresse för en person pga den fysiska attraktionen, man tycker någon är fin, söt, vacker, sexig osv och sedan lär man känna varandra bättre och får då veta mer om den mentala attraktionen. Det hela kan börja med att blickar utbyts i kassakön på ICA liksom, men då finns ju ändå en fysisk attraktion där, något som väcker intresse.
Jo, som ett tröskelvärde ungefär.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Alla har vi nog varit med om att tycka att en person ser bra ut och sedan känt hur attraktionen bara försvunnit när man börjat lära känna varandra bättre. Helhetsattraktionen har inte varit good enough.
... ful inuti? :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Och det är väl inte helt obekant att personer som mår dåligt ofta ser lite gråa och lama ut, medan en som mår bra är mycket mer lysande och sprudlande, får en helt annan uppsyn och rör sig och låter mycket piggare. Då kan man plötsligt bli attraherad av någon som man "bara" tyckte om som vän innan.
Verkligen. Jag har själv fått höra (när allt verkligen är på topp) från folk i min omgivning, helt spontant, att det verkligen strålar om mig. Det i sig tror jag helt säkert är attraktivt.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 15:31   #551
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Citat:
Ursprungligen postat av Folke50 Visa inlägg
Von Hoffmaestro! "Problemet" är kanske att du utstrålar desperat skrivet i pannan på dig om du går ut med inställningen "ikväll måste jag få hem någon" Tycker du ska köra mer relaxed - ut och ha skoj, tjöta lite och flirta lite lätt och sen om du inte får med dig någon hem så är det ingen big deal. Du är 25? Du har ju förfan knappt börjat leva pojk =) Annat tips om du är ute efter seriösa förhållande är dejtingsidor på nätet Krogen är... tja...Funkar säkert för någon. Men där är det mer kvälls/nattdopp i grytan som hägrar, sen när man vaknar upp och inser vilken skräcködla man dragit hem / följt med hem då jävlar kommer ångesten krypandes =)
Jo det är sant, lite mer avslappnatBrukar inte ens ta kontakt med flickorna när man väl är på krogen lol.Ung är man men många man känner som är 20-30 har sällskapat sen dom var 15.Härtills har jag ofta trott att tiden fixar allt men inget kommer gratis man måste sjäv ta initiativ.Jag fick möjligheten till en dejt en gång via kontaktannons men det var en man=/
von huff är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 15:40   #552
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg

Jag menar bara att vissa är alldeles för fokuserade på ihopablivande ("fjärilar i magen!" / "omg, nå'n gillar mig!") att de glömmer av personen de faktiskt skall bli ihop med också. De som oftast bruka säga "jag måste ha en flick-/pojkvän, hur skall jag bära mig åt?". Jag anser att det är fel sätt att se på saken.
Ooh, the Angelägenhet!!

"... när hon blir presenterad för en kille och han ser lite gullig ut. Redan innan han har hunnit öppna munnen och sagt något, i princip kunde han lika gärna vara dövstum eller sinnesförvirrad eller något, har hon börjat gå igenom deras eventuella liv tillsammans och prövat hans efternamn till sitt förnamn."

(Vad gör alla superokända människor hela dagarna?, Fredrik Lindström)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 15:49   #553
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Tränar inte du HIT också?
Har slutat med det, orkade inte.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 15:51   #554
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Kanske, men istället för att ha utgångsläget "nu ska jag bli ihop med den här människa" så tänker man "hmm, vad är det här för någon?"
Men det är det jag menar, det kallar jag för dating
Om man vill bli ett par eller ej vet man ju inte förrän man umgåtts ett tag och lärt känna varandra i olika situationer och omständigheter. Däremot kan man ha två känslor i magen när man lär känna en person sådär. Antingen inget alls - eller så har man lite pirr, lite upprymdhet, lite sådär som känslan innan bergochdalbanan precis drar neröver sin första nedförsbacke. Lite attraktion dvs.

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Ptja, jag har en hel del tjejkompisar som ser bra ut och är schyssta men som är upptagna/ointresserade/funkar-bättre-som-kompisar. Såvida personen inte är tvärful utanpå eller inuti finns det oftast någon sorts attraktion - behöver inte vara kärleks-/sexuell attraktion - eftersom man ju faktiskt blivit vänner till att börja med. Någon/några sidor man tycker om. Inte sant?
Aa, men då har du ju en attraktion för dem egentligen, fast att omständigheterna gör att det är vänskap enbart. I copy that. Det jag syftade på med min frågeställning är två singlar som enbart är vänner, där ingen genomgår någon förändring och en vacker dag blir de ett par bara. Efter typ 4 års vänskap eller så.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 15:56   #555
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Ooh, the Angelägenhet!!

"... när hon blir presenterad för en kille och han ser lite gullig ut. Redan innan han har hunnit öppna munnen och sagt något, i princip kunde han lika gärna vara dövstum eller sinnesförvirrad eller något, har hon börjat gå igenom deras eventuella liv tillsammans och prövat hans efternamn till sitt förnamn."

(Vad gör alla superokända människor hela dagarna?, Fredrik Lindström)
haha, ja det är lite väl överdrivet...

Däremot tror jag det är förnuftigt o tänka handling o konsekvens. Vissa av er som skriver här är lite yngre och ni hinner byta partner flera gånger om utan att det påverkar livet speciellt mkt, men jag känner att den jag går in i relation med nu vill jag verkligen ska vara någon o bygga en familj ihop med. Det gör att man helt klart i ett tidigt skede vill veta hur det ligger till med ambitioner, drömmar, t.ex. syn på barn, hur mycket personen måste festa o leka med sina balla kompisar osv.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)