Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-12-13, 12:16   #16291
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Nej det där tror jag är ett väldigt vanligt fenomen, jag menar jag ser det dagligen också på facebook, och krogen/nattklubbarna i Sverige brukar bli riktigt dåliga såhär vintertider dvs väldigt få tjejer, medan det på sommarn kommer ut nykläckta singlar igen
Fast då kvarstår fortfarande frågan - varför har jag alltid otur under den perioden?
Jag menar, chanserna borde i teorin öka för mig också att få julmysa med någon eftersom alla verkar bli så taggade på det innan jul - men näe.
Därför borde jag på något vis analysera födelsedatum på folk och stjärntecken och försöka dra någon form av slutsats
Patriarch K är inte uppkopplad  
Gammal 2011-12-13, 12:26   #16292
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Citat:
Ursprungligen postat av TREX Visa inlägg
Finns det något sätt som man kan utnyttja att man är i "the friend zone"? Om båda parterna vet om det.
Klart att du kan. Se till att ofta vara i närheten och framstå som klok, vis och förståndig. Se till att direkt "hugga" och förringa det andra män i bekantskapen gör. Till exempel om det är du, hon och hennes kille i närheten. påpeka (på ett diskret men lätt nedlåtande sätt) varje fel han gör.

Hela din energi skall ägnas åt att visa att du är snällare, trevligare, smartare etc än alla andra. Och om den killen hon är intresserad av eller ihop med gör något som får henne upprörd är det DU som skall skynda dig att vara den som är där för henne (passa på att svartmåla andra).

Tänk dig att du tar rollen av hennes bästa tjejkompis, och i ett sårbart läge dyker du på bytet som en späckhuggare på en inget ont anande säl.

Funkar i omvänt scenario med, om du hade vart tjej som ville åt en killkompis.

Senast redigerad av filmjölk den 2011-12-13 klockan 12:28.
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2011-12-13, 12:39   #16293
Tricce
Väsby EPA raggare
 
Tricces avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 350
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K Visa inlägg
Fast då kvarstår fortfarande frågan - varför har jag alltid otur under den perioden?
Jag menar, chanserna borde i teorin öka för mig också att få julmysa med någon eftersom alla verkar bli så taggade på det innan jul - men näe.
Därför borde jag på något vis analysera födelsedatum på folk och stjärntecken och försöka dra någon form av slutsats
Skumt det där! Du om någon borde ju kunna dra en vacker serenad på tex dragspelet och charma blusen av damerna!
__________________
Life getting tough? Means god is afraid of your progress!.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad  
Gammal 2011-12-13, 12:52   #16294
Barbastark
Registered User
 
Barbastarks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 1 959
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Klart att du kan. Se till att ofta vara i närheten och framstå som klok, vis och förståndig. Se till att direkt "hugga" och förringa det andra män i bekantskapen gör. Till exempel om det är du, hon och hennes kille i närheten. påpeka (på ett diskret men lätt nedlåtande sätt) varje fel han gör.

Hela din energi skall ägnas åt att visa att du är snällare, trevligare, smartare etc än alla andra. Och om den killen hon är intresserad av eller ihop med gör något som får henne upprörd är det DU som skall skynda dig att vara den som är där för henne (passa på att svartmåla andra).

Tänk dig att du tar rollen av hennes bästa tjejkompis, och i ett sårbart läge dyker du på bytet som en späckhuggare på en inget ont anande säl.

Funkar i omvänt scenario med, om du hade vart tjej som ville åt en killkompis.
Haha a detta sätt känns rimligt om man vill ha tjejen men är i the friend zone (förutsatt att man inte är det för att man inte har någon chans på tjejen) och tjejen är i ett förhållande. Skulle dock minska lite på att "vara nedlåtande" mot killen och istället underminera killen genom att helt enkelt vara mer stabil, säker och maskulin. Tror att tjejers attraktion till en kan påverkas ganska mycket av vilken "status" man har jämfört med andra killar.

Var också charmig, men på ett sätt som inte gör henne obekväm.

(half joking, half serious)
Barbastark är inte uppkopplad  
Gammal 2011-12-13, 12:56   #16295
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Skumt det där! Du om någon borde ju kunna dra en vacker serenad på tex dragspelet och charma blusen av damerna!
Fungerar bara så i sagorna. I dagsläget upplevs man som needy om man spelar utanför någons balkong

Min statistik hittills säger att mellan 20:e och 29:e Maj samt 20:e-29:e December är alla de kvinnor som med all hast skaffat förhållanden nu i Jul. Det är uteslutande Maj och December med andra ord.
Dock har jag för få kandidater för att ens börja kunna tänka på något samband mellan stjärntecken samt att man bör nog veta motpartens stjärntecken också!
Patriarch K är inte uppkopplad  
Gammal 2011-12-13, 13:00   #16296
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Klart att du kan. Se till att ofta vara i närheten och framstå som klok, vis och förståndig. Se till att direkt "hugga" och förringa det andra män i bekantskapen gör. Till exempel om det är du, hon och hennes kille i närheten. påpeka (på ett diskret men lätt nedlåtande sätt) varje fel han gör.

Hela din energi skall ägnas åt att visa att du är snällare, trevligare, smartare etc än alla andra. Och om den killen hon är intresserad av eller ihop med gör något som får henne upprörd är det DU som skall skynda dig att vara den som är där för henne (passa på att svartmåla andra).

Tänk dig att du tar rollen av hennes bästa tjejkompis, och i ett sårbart läge dyker du på bytet som en späckhuggare på en inget ont anande säl.

Funkar i omvänt scenario med, om du hade vart tjej som ville åt en killkompis.

__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad  
Gammal 2011-12-13, 13:47   #16297
Oljeblixten
Knäböj under vattnet?
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 764
Sjukt söt tjej i skolan som jag gärna vill ha en chans att lära känna Problemet är att jag inte har några "naturliga anledningar" att prata med henne. Ganska liten skolan så vi går om varandra i korridoren hela tiden och hon är bara sååå fiiin!

Skulle ju kunna adda fejjan och börja prata men det känns lite creepy, ska man bara stanna henne i korridoren och säga att jag gärna skulle lära känna henne och fråga om hon vill ses någon dag? o.o

Frågan är om jag har ballz till det :c
Oljeblixten är inte uppkopplad  
Gammal 2011-12-13, 13:49   #16298
Barbastark
Registered User
 
Barbastarks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 1 959
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeblixten Visa inlägg
Sjukt söt tjej i skolan som jag gärna vill ha en chans att lära känna Problemet är att jag inte har några "naturliga anledningar" att prata med henne. Ganska liten skolan så vi går om varandra i korridoren hela tiden och hon är bara sååå fiiin!

Skulle ju kunna adda fejjan och börja prata men det känns lite creepy, ska man bara stanna henne i korridoren och säga att jag gärna skulle lära känna henne och fråga om hon vill ses någon dag? o.o

Frågan är om jag har ballz till det :c
Brukar du få ögonkontakt med henne? Om ni "lock eyes" så kan du ju le och säga hej. Känns naturligt, charmigt, non creepy
Barbastark är inte uppkopplad  
Gammal 2011-12-13, 13:51   #16299
Oljeblixten
Knäböj under vattnet?
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 764
Citat:
Ursprungligen postat av Barbastark Visa inlägg
Brukar du få ögonkontakt med henne? Om ni "lock eyes" så kan du ju le och säga hej. Känns naturligt, charmigt, non creepy
Brukar ju inte få det tyvärr, annars hade jag redan gjort det :/ Har lite intel på att hon är ganska blyg och lite reserverad. :'c
Oljeblixten är inte uppkopplad  
Gammal 2011-12-13, 14:04   #16300
Barbastark
Registered User
 
Barbastarks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 1 959
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeblixten Visa inlägg
Brukar ju inte få det tyvärr, annars hade jag redan gjort det :/ Har lite intel på att hon är ganska blyg och lite reserverad. :'c
Eftersom jag inte är så mycket för att bara säga hej utan någon anledning alls i en sån miljö, tex möter varandra i korridoren, ingen ögonkontakt, säga hej (blir lätt konstigt) så skulle jag antingen gå "all in" och stoppa henne nästa gång och säga något i stil med "hej, måste säga att jag tycker du är så jäkla söt, har du lust att ta en fika i veckan?" eller vänta på ett tillfälle som känns naturligt, tex biblioteket, datasal, eller liknande och kanske fråga något och spinna vidare därifrån.

Sägs?
Barbastark är inte uppkopplad  
Gammal 2011-12-13, 14:11   #16301
Oljeblixten
Knäböj under vattnet?
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 764
Citat:
Ursprungligen postat av Barbastark Visa inlägg
Eftersom jag inte är så mycket för att bara säga hej utan någon anledning alls i en sån miljö, tex möter varandra i korridoren, ingen ögonkontakt, säga hej (blir lätt konstigt) så skulle jag antingen gå "all in" och stoppa henne nästa gång och säga något i stil med "hej, måste säga att jag tycker du är så jäkla söt, har du lust att ta en fika i veckan?" eller vänta på ett tillfälle som känns naturligt, tex biblioteket, datasal, eller liknande och kanske fråga något och spinna vidare därifrån.

Sägs?
Får la försöka göra detta, har några bekanta på skolan som känner henne, får vänta tills det är någon aktivitet som vi båda kommer vara delaktiga i alternativt hugga dirr. Bara adda facebook känns ju sådär lixom :/ funkar inte. Hoppas på någon stund då man befinner sig på samma plats iaf.
Oljeblixten är inte uppkopplad  
Gammal 2011-12-13, 14:18   #16302
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyboy Visa inlägg
Jo, låter vettigt. Klart det ändrar stämningen helt om det är i raggningssyfte eller mer "lära-känna-en-människa-syfte".

Grejen är att random diskussioner händer mig så sällan, de få gångerna de händer att någon faktiskt kommer och frågar mig någonting och det utvecklas till en diskussion har det varit utländska turister.

Däremot det lilla jag erfarit av svenskar utomlands är att de är lite "öppnare" och mer sociala...kanske ganska väntat då det är sådana människor som åker iväg på resor kanske?
Tja, jag klev på Ybuss i umeå, stövlade fram till en söt tjej som satt ensam och frågade om platsen brevid var ledig (det var två lediga säten framför och två lediga bakom ) Platsen var ledig och jag satte mig där. Hade fått igång en konversation innan bussen lämnat Umeå och fått hennes MSN innan sundsvall, sedan småpratade vi över jul via MSN/SMS/Telefon och träffades direkt vi var åter i Umeå. Det ledde till ett förhållande som varade i nära ett år. Klart värt det.

Allt snack om att svenskar ska vara stela och osociala handlar väl allt som oftast om att man inte själv vågar.
__________________
Mental är inte uppkopplad  
Gammal 2011-12-13, 14:20   #16303
Barbastark
Registered User
 
Barbastarks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 1 959
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeblixten Visa inlägg
Får la försöka göra detta, har några bekanta på skolan som känner henne, får vänta tills det är någon aktivitet som vi båda kommer vara delaktiga i alternativt hugga dirr. Bara adda facebook känns ju sådär lixom :/ funkar inte. Hoppas på någon stund då man befinner sig på samma plats iaf.
Det är ju det enklaste. Sen upplever jag också att ju säkrare och tryggare man känner sig ju mindre "naturlig" behöver situationen vara utan att det blir creepy. Tex, Jude Law skulle kunna stoppa en tjej på ett övergångställe och börja prata utan att det skulle bli creepy, medans valfri world of warcraft nörd antagligen skulle skapa en creepy stämning om han så bara började prata med en tjej på ett "privat häng".

Senast redigerad av Barbastark den 2011-12-13 klockan 14:22.
Barbastark är inte uppkopplad  
Gammal 2011-12-13, 14:21   #16304
TREX
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 1 181
Citat:
Ursprungligen postat av Cranky Visa inlägg
Ursäkta, men vilket makt-position skulle det vara?
Bra fråga, you tell me.

Citat:
Jag tycker det låter som du är hennes ego boost. Du säger själv att du sitter i "the friend zone" och att hon är i ett stadigt förhållande och verkar inte bry sig om dig mer som vän medan du svansar runt och visar ditt intresse väldigt öppet.
Fast, jag visar inte mitt intresse öppet och har sagt att jag inte tycker hon är lite "snygg" längre så jag tror knappast att jag är någon ego boost för henne om något i så fall raka motsatsen.

Citat:
Snälla väx upp... På vilket sett skulle detta vara positivt? Att du kan behandla henne som piss tyder bara på att hon har lågt självförtroende och därför gillar hon extra mycket uppmärksamheten du ger henne.
Jag menar det inte som något positivt heller och är mycket väl medveten om hur det måste vara för henne. Med "Behandlar henne som piss" menar jag att jag retas, när hon skickar ett SMS brukar jag svara med "Vem är det?" som om jag inte har hennes nummer på min telefon och liknande småsaker.

Skulle aldrig kunna behandla henne rakt upp och ner dåligt då vi har haft en väldigt fin relation tillsammans, men jag kan i princip säga vad jag vill och bete mig lite hur jag vill.

Senast redigerad av TREX den 2011-12-13 klockan 14:23.
TREX är inte uppkopplad  
Gammal 2011-12-13, 14:26   #16305
TREX
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 1 181
Citat:
Ursprungligen postat av Asdf Visa inlägg
Om man ska konsultera den mycket behändiga handboken "The Ladder Theory" citeras det följande:

-"If he is on the friends ladder this is a case of ladder jumping. The man is trying to jump the gap from the friends ladder to the real ladder. The girl has two choices at this point: she can let him on the ladder and all is well, or, more likely, she can kick him in the head, and off the ladder."
Problemet är ju att hon gör det senare men hon låter mig inte bli avsparkad ifrån stegen helt och hållet utan hon vill hålla kvar mig av någon anledning och det är det som jag undrar om jag kan utnyttja.
TREX är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)