Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-11-09, 14:02   #15421
Grotesk
Hissen går inte alls
 
Grotesks avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Vad jag hävdade är att folk nästan uteslutande går efter deras känslor, och att deras checklista för krav: Intelligens, penislängd, humor etc brukar falla ur fönstret när känslorna väl slår dom i magen.
True dat shit.
Grotesk är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 14:05   #15422
Åsberg
Töligt
 
Åsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 059
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Vad jag hävdade är att folk nästan uteslutande går efter deras känslor, och att deras checklista för krav: Intelligens, penislängd, humor etc brukar falla ur fönstret när känslorna väl slår dom i magen.
Så du tror inte att det krävs att kraven stämmer överens med personen i fråga för att det ska kunna bildas känslor? I viss mån naturligtvis.
__________________
<- Hans journal
Åsberg är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 14:08   #15423
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av Åsberg Visa inlägg
Så du tror inte att det krävs att kraven stämmer överens med personen i fråga för att det ska kunna bildas känslor? I viss mån naturligtvis.
Jag har träffat alldeles för många "H*n är inte min typ men åååh vad jag gillar h*n" för att tro på den skiten, likvärdigt så passar jag inte in på någon tjejs checklista, men lyckas iaf. Därmed inte sagt att vissa folk inte går efter en viss stereotyp, men det brukar finnas gott om variation där också.


Edit: Jag ska kanske förtydliga mig, till viss mån håller jag med dig, folk brukar gå efter en viss stereotyp, men det händer nästan alla att de faller för någon utanför den typen. Därmed inte sagt att majoriteten av deras partners/ligg/whatnot inte stämmer in på deras checklista.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.

Senast redigerad av Tricklew den 2011-11-09 klockan 14:13.
Tricklew är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 14:11   #15424
Inge Enveten
Registered User
 
Inge Envetens avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 2 552
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
tack gode gud att man är singel då
Vad är problemet i att, inte bara killar, utan också att vilken person som helst är osäker i vad h*n värderar högst hos en eventuell partner? Jag förstår inte ditt gnäll alls. Särskilt om personen i fråga har ringa erfarenheter av förhållanden.
Inge Enveten är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 14:16   #15425
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag har träffat alldeles för många "H*n är inte min typ men åååh vad jag gillar h*n" för att tro på den skiten, likvärdigt så passar jag inte in på någon tjejs checklista, men lyckas iaf. Därmed inte sagt att vissa folk inte går efter en viss stereotyp, men det brukar finnas gott om variation där också.


Edit: Jag ska kanske förtydliga mig, till viss mån håller jag med dig, folk brukar gå efter en viss stereotyp, men det händer nästan alla att de faller för någon utanför den typen. Därmed inte sagt att majoriteten av deras partners/ligg/whatnot inte stämmer in på deras checklista.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Vad jag hävdade är att folk nästan uteslutande går efter deras känslor, och att deras checklista för krav: Intelligens, penislängd, humor etc brukar falla ur fönstret när känslorna väl slår dom i magen.
Så gjorde jag när jag var yngre, vilket resulterade i ett antal relationer som jag inte blev lycklig i. Känslorna inledningsvis gjorde att jag bortsåg från avsaknaden av parametrar som kunde göra mig lycklig långsiktigt i relationen, dvs efter att nyförälskelsen har planat ut lite.

Jag åkte jojo in/ut genom relationer och dumpade tjejer på löpande band. Det handlar nog en del om hur man är som person. Jag är känslomänniska + har extremt lätt för att bli förälskad. Söt + glad tjej = skuggan kåt, kär o lycklig eller ngt. Åtminstone i ett par veckor.

Just i relationer måste jag ha ett skydd för att skydda mig och de tjejer jag annars garanterat kommer att dumpa och det är genom att ha vissa saker som jag vill kolla av hos en potentiell partner. Det kvittar i vad jag känner för en kedjerökande inomhusrökare, jag vet att efter någon månad så är hon fetdumpad.

Min uppfattning är också att checklistor eller vad man nu vill kalla det tenderar att öka för många i takt med att man blir äldre och/eller pga erfarenheter från tidigare förhållanden.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 14:18   #15426
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Har du sett jwzrd? Han skulle riva ner ett träd och skrika åt det tills det började brinna.
haha, årets bästa kommentar
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 14:21   #15427
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Åsberg Visa inlägg
Men killens/tjejens egenskaper finns ju alltid med någonstans i huvudet. Känslorna kommer ju inte från ingenstans.
Självklart finns dom där, det är ju hennes egenskaper som gör så att ja känner som jag gör. Men hon kanske har alla egenskaper på pappret som jag vill ha men det säger inte att jag kommer älska henne direkt.

Jag förklarar skitkorkat men jag hoppas du förstår hur ja menar. Bara för någon har alla egenskaper man vill ha så betyder inte det att man kommer älska personen. Medans du kan träffa någon som inte har alla egenskaper som du tänkt att du ska älska men som du älskar iaf. Men du visste inte om det innan.
Snobbe är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 14:25   #15428
Semiramis
Formidabel
 
Semiramiss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 5 671
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Min uppfattning är också att checklistor eller vad man nu vill kalla det tenderar att öka för många i takt med att man blir äldre och/eller pga erfarenheter från tidigare förhållanden.
Tycker det är tvärt om faktiskt.
__________________
People need to be reminded more often than they need to be instructed.
Samuel Johnson
Semiramis är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 14:26   #15429
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Vad jag hävdade är att folk nästan uteslutande går efter deras känslor, och att deras checklista för krav: Intelligens, penislängd, humor etc brukar falla ur fönstret när känslorna väl slår dom i magen.
+1

Citat:
Ursprungligen postat av Åsberg Visa inlägg
Så du tror inte att det krävs att kraven stämmer överens med personen i fråga för att det ska kunna bildas känslor? I viss mån naturligtvis.
-1

Alla "krav" är saker man tror att man vill ha/söker när man sitter och funderar. När man väl träffar en person på riktigt så kan det vara raka motsatsen till kraven om det så vill..
ChuckTesta är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 14:29   #15430
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
Tycker det är tvärt om faktiskt.
åhå, ja du är ju i en annan ålderskategori än mig själv, men känner du att det har vänt någonstans?

Jag tycker mig se trenden annars när man vill skaffa en partner att bilda familj med och att det då ökar kraven mot för när man var runt 20 och bara mest var nöjd med att "ha någon". Det kanske är så att det vänder när man kommer in i nästa fas eller redan har fått barn/familj eller enbart valt att lägga den "pressen" bakom sig?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 14:31   #15431
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Det där med "smart", intellektuell stimulans, intelligens och allt vad man väljer att kalla det är intressant. Det finns en viss typ av personer här som jag finner kopiöst uttråkande.

Live möter jag dem hos någon bekant och hon heter kanske Anna, jobbar i kassan på en affär och har som intressen att umgås med vänner. Vi hittar inget att prata om, hon verkar inte ha någon åsikt om speciellt mycket och bryr sig inte överlag. Noll koll på politik, omvärld eller vad som. Mest bara nöjd med att kliva upp, jobba i kassan på jobbet och träffa vänner. Saknar övriga intressen eller hobbies, brinner inte för något, verkar inte ha mål eller visioner - utan trivs bara som det är. Vet inte vad hon vill göra om några år, vet inte vad hon söker för partner och vet inte så mycket om något alls?!

På nätet så har samma typ av person en presentation med "vet inte vad jag ska skriva, men undrar du något så fråga". Ibland får man ett mail från dem "hej, händer i helgen rå??".

Jag kan inte hävda att människorna är ointelligenta eller korkade, för det handlar nog inte om det (något säger mig att mikaelj inte håller med mig här hehe), men jag finner denna typen av människor så sjukt uttråkande att det är stört omöjligt att behålla en ytlig attraktion vid liv.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 14:32   #15432
yeahgrr
yeah right
 
yeahgrrs avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Härnösand/Sundsvall
Inlägg: 272
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg

Min uppfattning är också att checklistor eller vad man nu vill kalla det tenderar att öka för många i takt med att man blir äldre och/eller pga erfarenheter från tidigare förhållanden.
för mig är det också precis så här....
yeahgrr är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 14:47   #15433
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Shadowfire, jag hade tagit ditt inlägg mer seriöst om det inte vore för att det räcker att kolla de sista 5 sidorna för att hitta ett inläg där du skrivit "Hon är inte min typ, men".


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 15:40   #15434
Åsberg
Töligt
 
Åsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 059
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Alla "krav" är saker man tror att man vill ha/söker när man sitter och funderar. När man väl träffar en person på riktigt så kan det vara raka motsatsen till kraven om det så vill..
Skumma krav du måste fundera på isf.
__________________
<- Hans journal
Åsberg är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 15:56   #15435
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Så gjorde jag när jag var yngre, vilket resulterade i ett antal relationer som jag inte blev lycklig i. Känslorna inledningsvis gjorde att jag bortsåg från avsaknaden av parametrar som kunde göra mig lycklig långsiktigt i relationen, dvs efter att nyförälskelsen har planat ut lite.
Jag hade inte ens tänkt på parametrar/egenskaper eller vad de ska kallas, förens just när jag läste här i tråden för någon dag sedan.

Just nu är jag så förbenat kär i henne, och det blir bara starkare varje gång vi ses. Vilket är ofta just nu, men då har vi bara träffats i, ja snart två månader. Jag antar det räknas som nykär fortfarande?...

Snart kommer vi få en distans på 100km. Jag antar det blir som ett test. Nu när jag accepterat läget och släppt på ångesten lite så känns det nästan lite spännande. Det känns som klarar vi en tid (förhoppningsvis inte mer än ett halvår...) på det sättet så kommer vi ha skapat en väldigt stark relation.
tano är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)